User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
30 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: manifold yapımı

  1. #1
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    manifold yapımı

    arkadaşlar kafamı kurcalayan ciddi bir sorun bu uzun zamandır.. 1.9 tdi ibiza aracıma turbo upgrade işlemi yapacaz.. takacagımız turbo yeni bi manifold yapılmasını gerektiriyor.. fakat bazı ustalar bu manifoldu yapmaya rektefiye parası isteyince konuyu acmak istedim.. işi hakkıyla yapacak saglam bi usta öneriniz varmıdır ? 500-600 lira işin hakkıdır bence ama 1000-1200 lira da ayıp yani..

    öneriler için şimdiden teşekkür ederim

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    doğu flanş istemiyomusun konuşmuştuk msn de

  3. #3
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo manifoldunu baştan değilde, eğer yer müsait ise eski manifoldunun flanşıyla takacağın turbonun flanşını birbirine sorunsuz bağlayabilecek yeni bir geçiş aparatı-flanşı da yapıp takabilirsin, oem manifoldunu kullanmış olursun. Tabi bunun dışında oem in flow u yetmez vs dersen o zaman işler değişir tabi.

  4. #4
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    oem manifold döküm oldugu için yeni setupta yetersiz kalacagını düşünüyorum.. flanş dirsek boru vs. gibi malzemelerde sıkıntım yok hepsi elimde var..

  5. #5
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    malzemeler+iscili 500-600e zor gibi, tik kaynagı mıydı tam hatırlayamdım ısmını onun tek puntosu 10tl ona gore hesab et egzozcu varsa tanıdıgın elindede ornek manifold resmi vs. varsa aynısını yapar rahatca...

  6. #6
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifold un zor bir manifold gözükmüyor. Bence normal bir egsozcu dahi dirsekleri götürdüğün zaman oem den destek alıp ona yakın kopyalayabilir. önemli olan takacağınız turbo yu, oem manifoldu söktükten sonra araçta duracak yerinde tutun daha sonra flanşları yerlerine koyup puntolayarak manifoldun kalıbını yapmaya başlayın genel kalıp bitince de manifoldu dışarı alıp kaynakları tamamlayın, en kolayı bu şekilde yapılıyor.

  7. #7
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    500-600 liraya yaptıracak yer bulursunuz bence... Maslak Dizayn egzoza sordunuz mu ? (savaş)
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  8. #8
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hangi malzeme kullanılacak bilmiyorum ama 1000 1200 manifold için çok değil eğer paslanmaz çelik ve et kalınlığı uygunsa
    körler sağırlar

  9. #9
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tig kaynak olduğu sürece 1000 lira falan güzel rakamlar. ben bazı kısımları argonla yaptım ve tekrar tekrar kırıldığı noktalar oldu tavsiyem bir kerede tig ile bitirin ve mümkünse ss304 ten daha iyi temperlenebilir malzemeler kullanın

  10. #10
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TİG kaynağı ve paslanmaz dışında birşey düşünüyorsanız emeğinize yazık derim, kesinlikle Tig ve paslanmaz kullanmalısınız..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  11. #11
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sizin ilacınız antalya piyan garaj orda istediginiz sekilde manifolt yaptırabilirsiniz honda için 200 sx için bir kaç tane monifolt ve N/A da hedears yaptı elinde krom tik kaynagı var işligide guzeldir. titiz ve işi kendisne yapıyormuş gibi yapmaktadır.

    umit piyan 05062043131
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  12. #12
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tabiki krom malzeme kullanılacak.. malzeme pahalı falan degil arkadaşlar ben günde o malzemelerden defalarca alıyorum.. en basitinden şöyle bi örnek verim.. egzozcunun baglantı için takılacak flanşa 50 tl istedigini gördük kamerle falan beraber.. tornacıya kendimiz gittik cnc de kendi kesti verdi adam 5 tlye

    demir falan işleri o kadar pahalı deil arkadaşlar 30 tane dirsek alsam 1.5 metre boru alsam flanşlarını falan cnc de kestirsem tutacagı max rakam 150-170 tl gibi bi rakam.. ama bu noktadan sonra işte işçiligi güzel adam lazım bana.. tik kaynak yapan yok adanada ondan bu konuyu actım

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    malzeme krom değil paslanmaz çelik..

    paslanmaz çelik = krom oranı yüksek çelik (%10-12 gibi)

  14. #14
    douu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    6.280
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    onu da bulurum sorun deil

  15. #15
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dou uzun süre kullanabileceğin sağlam birşey yapmak istiyorsan malzeme olarak 316 serisinden kullan derim.

  16. #16
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dogukan amerikayı yeniden kesfetmeye calısma. bu arabanın duzgun olmasını istiyorsan mecbur duzgun malzeme kullanacaksın. 30 tane dirsek + boru yu fln da YAVAS al sen 150 liraya dirsekler euro bazında satılır ve toptancısından da alsan en kötü tanesi 20 lira civarı

  17. #17
    kadir jdm civic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.936
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    adana da durumlar nasıl bilmıyorum ama biz piyan garaj olarak 200 sx e fullrace modeli monifolt yaptık.

    flansı kesitidigin yer önemli adam kendısı 5 tl ye kesitiyormuş

    demır dirsek 3-4 tl dir.

    50 lılık demir boru 6 m si 20 tl.

    304 krom dirsek antalyada 38-42 lık tam hatırlamıyorum tanesini 14-15 tl civarı aldık

    304 krom borunun 6 m si 130 tl ye aldık.

    egzos işide yaptıgımızdan aldgımız fiyatlar bunlardı. parça parçada alınabilir antalyada hurdacılardan almadık bayilerden aldık sürekli...
    MSG GARAJ ANTALYA MUSTAFA GENÇ

  18. #18
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2mm kalınlığında paslanmaz dirseklerin tanesini burda 7.5 dolardan satıyolar benim headers da yaklaşık 15 tane gitmişti dp engineering in benzerini yapmıştık kaynağıda 400 lira gibi tutmuştu flanşıda paslanmazdan 1.5mm den su jetinde kesimiyle birlikde 150 lira tutmuştu kapak tarafı ve turbo girişi yani 500 600 e paslanmaz ve tig kaynağından yapan varsa bence kaçırma derim ama onun haricinde 1000 lira normal fiyatı

  19. #19
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    flanşı paslanmaz çelik yapmayın
    körler sağırlar

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •