User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
41 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: aklıma takılan soru (teker çapı hakkında )

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow aklıma takılan soru (teker çapı hakkında )

    simdi ön çeker bir araç düsünelim arac orj. de 14 jant biz bunu 16 jant yaptık ama

    yuvarlanma capı ve direncini(agırlıkları esit) sabit tuttuk aracın bg gücünü etkilermi

    birde iki tekerlegin toplam agırlıgının 1kg lik artış ne kadar bg götürür.bunu hesaplayan bir formülve program varmı

    beyler varsayımlara degil gercek bilgiye ihtiyacım var cevaplar bu yönde olsun
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  2. #2
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Varsayıma gerek yok..Çok net herşey 14 inçden 16 inçe geçildiğinde kilo eşit olduğunu varsayalım çapı aynı tutabilmek için taban genişliğini arttırıp yanak genişliğini daraltmak gerekiyor.Dolayısı ile taban genişliği artınca sürtünme muhakkak arttığından tekerleğin dönüşü zorlaşıyor.
    Dr.Ecu

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Enes-x Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Varsayıma gerek yok..Çok net herşey 14 inçden 16 inçe geçildiğinde kilo eşit olduğunu varsayalım çapı aynı tutabilmek için taban genişliğini arttırıp yanak genişliğini daraltmak gerekiyor.Dolayısı ile taban genişliği artınca sürtünme muhakkak arttığından tekerleğin dönüşü zorlaşıyor.
    tamam eyvallah senin dedigin dogruda bu kadar hasas hesaba gerek yok bence agırlık cok etkili olur gibi geliyor ama varsayım bu bana net lazım
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  4. #4
    Enes-x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul-Çekmeköy
    Mesaj
    3.716
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöyle bir konu buldum.Lastik ağırlığınıda göz ardı etmemek lazım.

    http://www.techturkey.com/forum/yol-...irliklari.html

    Alıntı YEY® Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    14" fiesta sac jantı 175-65-14 lastikle beraber 12.9 kilo.

    17"o.z superleggera 6.7 kilo + 205-40-17 lastikle 15 küsür oluyordu.

    16"enkei rpf1 +195-45-16 lastik 14.5 gibi hatırlıyorum.

    17"o.z superturismo 205-40-17 lastikle beraber 19.5 kiloydu..

    Geçmişte kafayı kırıp yaptığım ölçümler bunlardı 1-2 ufak hata olabilir (aradan 1 sene geçti)fakat kabataslak doğru rakamları söylemişimdir..


    Şu anda kullandığım mcs 17" spoke jantların 12 kilo olduğu söyleniyor ama hiç ölçmedim merak edip..Sanırsam onlarda lastiklerle beraber 21 kiloyu zorlar..
    Dr.Ecu

  5. #5
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jant+lastik aynı kiloda ve çapta kalsada ağırlık eskisine göre dışarıda kalacağından jantın atalet momenti artar, buda aracı bir miktar yavaşlatır.

  6. #6
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    175 70 13 ölçüsünden 195 50 15 'e geçtim

    Hesaplayınca %0.1 gibi bir fark oluyor , sürüşte etkisi hissedilmiyor zaten

  7. #7
    Sercan AKCAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.258
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende 195 65 15 den 205 40 17 ye geçtim jantlar 6.8 kg sizce cok büyük aşırı bi yavaşlama olmuşmudur?

  8. #8

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Jant+lastik aynı kiloda ve çapta kalsada ağırlık eskisine göre dışarıda kalacağından jantın atalet momenti artar, buda aracı bir miktar yavaşlatır.
    neye göre agırlık merkeze olan uzaklık yüzeye dagıttıgımızda cok fark edermi...
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  9. #9
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yuvarlanma dairesini çok az düşürüp taban genişletildiğinde birşey fark ediceğini düşünmüyorum

    jant ağırlığı biraz daha on planda olabiliyor bazen

    mesela benim getzde kullandığım 175/65/14 ebadı ile 185/55/15 ebadı arasında hiçbir fark yok bunu direk soyleyebilirilm

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    252
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    simdi ön çeker bir araç düsünelim arac orj. de 14 jant biz bunu 16 jant yaptık ama

    yuvarlanma capı ve direncini(agırlıkları esit) sabit tuttuk aracın bg gücünü etkilermi

    birde iki tekerlegin toplam agırlıgının 1kg lik artış ne kadar bg götürür.bunu hesaplayan bir formülve program varmı

    beyler varsayımlara degil gercek bilgiye ihtiyacım var cevaplar bu yönde olsun
    Şu link yardımcı olabilir size sanırım... Lastik ls

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semprimena Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şu link yardımcı olabilir size sanırım... Lastik ls
    bu sadece mesafe ile ilgili sorun bg ne yapar
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  12. #12
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı turbo16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    neye göre agırlık merkeze olan uzaklık yüzeye dagıttıgımızda cok fark edermi...
    Fizik 101

    ağırlık merkezden ne kadar uzaktaysa, dönmeye karşı göstereceği direnç o kadar fazla olur.

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ( yayılı yük olarak düşünülünce) ağırlıkları değişmiyorsa yuvarlanma dirençleri de değişmez zaten. Ayrıca taban genişliği ilk sürtünmeyi yenene kadar etkiler ondan sonraki etkisi oldukça azdır. İhmal edilebilir. Sadece yanal g ve frenlemede lehinize olur. Ama jant büyürken ağırlığın sabit kalmasını sağlamanız şartıyla...

  14. #14
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı corolla117 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fizik 101

    ağırlık merkezden ne kadar uzaktaysa, dönmeye karşı göstereceği direnç o kadar fazla olur.
    Yalnız ağırlık merkezi gene aynı paralel eksen (Jant göbeğinden geçen)üstünde kalıyor. Ağırlık ve çap değişimi daha çok etkiler sanki.

  15. #15
    OmerRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.387
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Atalet momenti ağırlık merkeziyle hesaplanmaz zaten. Yoksa hepsi aynı çıkardı aynı ağırlıkta olan jantlar için. Önemli olan kütlenin merkezden ne kadar uzaklıkta toplandığıdır, uzalktaysa atalet artar yakındaysa azalır.
    Azim Oto Özel Ford Servisi
    http://www.azimfordservisi.com/

  16. #16
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İngilizce eğitimin sorunlarından biri. Bir dönem fizik gördüm atalet mometi ne be diyordum Meğersem Moment of Inertia imiş

  17. #17
    SOMEONESPECIAL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2006
    Yaş
    54
    Şehir
    STUTTGART
    Mesaj
    7.153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tire size calculator

    Bu site faydalı olacaktır

  18. #18

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı SOMEONESPECIAL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tire size calculator

    Bu site faydalı olacaktır
    malasef bu da mesafe ile ilgili benim amacım atıyorum 180 bg bi arabada 2 kg lik bir fark ne yapar
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  19. #19

    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.838
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    180 ise 175 dir şuanda
    attım

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •