User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Yen kurbanı Daihatsu;Türkiye'den çekiliyor.

  1. #1

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bucak/BURDUR-İSTANBUL
    Mesaj
    4.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Yen kurbanı Daihatsu;Türkiye'den çekiliyor.

    Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor
    Japon üretici Daihatsu, kârlılık sorunları ve Avrupa normlarına uygun araç geliştirme maliyetleri nedeniyle, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu Avrupa pazarında 2013’ten itibaren yeni araç satmama kararı aldı
    Yen kurbanı Daihatsu Türkiye’den çekiliyor Toyota’nın kanatları altında bulunan Japon üretici Daihatsu, 31 Ocak 2013 tarihinden itibaren Avrupa ve Türkiye pazarında araç satışını durdurarak, çekilme kararı aldı. Firma, bu karara gerekçe olarak satışların düşüklüğünü ve Japon Yeni’nin euro karşısındaki yüksekliğini gösterdi. Daihatsu, geçen yıl Avrupa ve Türkiye’de toplam 19 bin 300 araç satmıştı.

    Daihatsu Motor Co tarafından yapılan açıklamada, şirketin Avrupa pazarında yeni araç satışını sona erdireceği ve bundan böyle Japon pazarının yanı sıra Malezya ve Endonezya gibi üretim tesislerinin bulunduğu ülkelere yoğunlaşacağı kaydedildi. Açıklamada buna gerekçe olarak yen kurunun euro karşısında yüksek seyrederek kârlılığı güçleştirmesi ve Avrupa’da uygulamaya giren yeni çevre normlarının aşırı maliyetler yüklemesi gösterildi. Yüksek yen, uzun bir süredir Japon üreticilerin kabusu konumundaydı.

    Nitekim yüksek Japon Yeni, Japonya’da üretilen araçların fiyat açısından rekabet etmesini önlüyor ve kar etmeyi zorlaştırıyordu. Daihatsu’nun yüzde 51.3’üne sahip olan Toyota da, bu nedenle Japonya’da bazı modellerinin üretimine son vermeyi ve bu modelleri başka ülkelerde üretmeyi düşündüğünü açıklamıştı.

    “Varlığımız sürecek”
    Daihatsu’nun bu kararı, Avrupa ülkelerinin yanı sıra Türkiye’yi de etkiliyor. Nitekim markanın Türkiye distribütörlüğünü sürdüren ALJ Group’un Avrupa Koordinatörü Ali Haydar Bozkurt, Daihatsu’nun yeni araç satışlarını 2013’ten itibaren durduracaklarını söyledi.

    Marka için bugüne kadar büyük yatırım yaptıklarını ve başarıyla yürüttüklerinhi hatırlatan Bozkurt, kararın Japon Yeni ve son Avrupa çevre normlarına uygun yeni araç geliştirme maliyetlerinin yüksekliği nedeniyle alındığını kaydetti. Başarılı ve sağlam araçlara sahip Daihatsu’nun bu kararının kendilerini de üzdüğünü belirten Bozkurt, bununla birlikte markanın tüm araçlarına söz konusu tarihten sonra da hizmet desteği vermeyi sürdüreceklerini söyledi.

    Daihatsu Türkiye Genel Müdürü Burak Beşer de, Daihatsu’nun Türkiye’deki yeni araç satışları Ocak 2013 tarihinde sona erecek olmasına rağmen, tüm yetkili servis noktalarında satış sonrası hizmetler, garanti, servis ve yedek parça operasyonlarının bu karardan etkilenmeyeceğini belirtti.
    Türkiye yollarında bugüne kadar satılmış yaklaşık 12 bin adet Daihatsu araç bulunduğu belirtiliyor.

    Avrupa normlarına uygun motor seçeneklerine sahip olmadığı için Türkiye’de de bir süredir sadece Terios modelinin satışı yapılmaktaydı. Bu modelin satışları, 2013 tarihine kadar sürecek.
    Gazetevatan.

  2. #2
    halili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR/ÇAMLICA
    Mesaj
    1.010
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ahanda bomba .ben daıhatsu bayiisinde calısıyorum nıye yeni model getirmiyolar dıye düsünürken bu sebep cıktı aç kaldık

  3. #3

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Bucak/BURDUR-İSTANBUL
    Mesaj
    4.391
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yalnız satış sonrası hizmetlerin devam edeceği belirtilmiş.Umarm sizin için kötü bir durum doğurmaz..

  4. #4
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İsabet olmuş. Terios gibi maket arabayı bugün geely nin cibi ve dacianın cibinden bile 1000 lerce tl pahalıya satmayı biliyorlardı. Sanki prestij markasıda
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  5. #5
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    toyota motorlarından daha fazla güç çıkarmak adına emisyon değerlerini karşılayamadı daihatsu, bence de mantıklı yaptıkları şey. çünkü scion ların daha ufak modellerini üretiyolardı resmen son zamanlarda, fakir scion u şeklinde.. uzak doğu pazarında daha rahat ve yüksek satış rakamı elde ederler bence.. + olarak tr fiyatları gereksiz düzeydeydi..

    çalışanlarına da geçmiş olsun

  6. #6

    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    -
    Mesaj
    1.746
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    teriosla virajlara girmek nasıl bi psikoloji getiriyo acaba?
    onu merak ederim bende.

    merak ediyosan al kullanda tecrübe et simge, allah allah...

  7. #7
    timucintt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Hong Kong
    Mesaj
    2.824
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tühh tamda YRV turbo alacaktım Ama markanın çekileceği 2 3 senedir belliydi... kapandı güneydeki bir çok bayisi ve bakım onarım içinde toyota bayilerine yönlendirliyor dai.ler. bide o kapanan bayilerin yerini gıcık ssangyonglar aldı...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •