User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
29 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Vw 1.9 Tdi 105 Hp Billet teknolojisi ile Turbo büyütme işlemi

  1. #1
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Vw 1.9 Tdi 105 Hp Billet teknolojisi ile Turbo büyütme işlemi

    Başlığı görünce belki biraz şaşırmış olabilirsiniz.Ama eminimki gurulanacaksınız.
    Billet turbo teknolojisi yeni çıkmış olup oldukça iyi yorumlar almaktaydı.1.5 Yıllık bir araştırma içerisinde oldukça keyifle bi projemiz vardı.Billet kanat sistemlerini turbo büyütme işlemlerimizde kullanmaktı.Garrett in performans turbolarıda kullandığı bu teknolojiyi KKK İhi turbo gibi firmalar da performans turbolarında kullandığını hepimiz biliyoruz.Fakat bu turbolar pist araçları için yapılmıştı.Peki dizel bi araçta ve günlük bu turboları kullanmamız bizim için oldukça zor bir işlemdi.Yaklaşık 3 aydır yedek parça sıkıntıs yaşamaktaydım.Turbo büyütürken kanatları büyütmek yada 360 derece thrust bearing kit kullanmak zevksiz bi hale geldi.Billet kanatları stoklarımıza oldukça yüklü bir şekilde aldıktan sonra.KKK Turboların KP Seriside kullanma vakti gelmişti.KKK Turbolarının BW39 serisinde billet kanatlara benzeyen bir kanat kullandığını biliyoruz.Ama biz yeni geliştirilen Billet kanatları KKK KP Serisinde kullanmak istiyorduk.BW serisinin kanatlarını kullanmak baa mantıksızca geldi ve KP Serisi için Büyük Bİllet kanatlarımızı getirdik.Getirmek ve geliştirmek okadar zorduki neyseki azim ve iyi bir arge ile bu problem aşıldı.Ve KP serisi turbolarda bu sistemi kullandım.Peki yada neden KP biliyorsunuzki 1.3 multijetlerde stage 6 ya kadar büyük turbolar hazırlamıştım.Ve Kp serisinde kendimi çok geliştirdim.Şimdi gelelim uygulamaya.
    Aracımız 2008 Model 1.9 VW Caddy TDİ 105 HP.KP39 Serisi turbo kullanmaktadır.
    Kendi turbosunu geliştirmek istemedim.Ve hemen elimdeki Turbo parçalarından bir turbo hazırladım.Bu turbo yaklaşık 6 saatte hazırlandı .Benim için oldukça uzun çabalar ve büyük beklentiler içerisindeydi.
    Öncelikle Billet KP39 Emme kanadımızı kullanmaya hzır hale getirdik.
    Ardından KP39 egzoz milini creeping işlemi yaptım.
    Back plate üzerinde bir hayli işlem yaptıktan sonra
    Turbonun gövde adını verdiğimiz parçanın içine polish işlemi yaparak ayna gibi parlak yaptık.Böylece yağ akışını hızlandırdık.
    Ardından 360 derece thrust bearinge sahip tamir kitini taktım.Daha geniş bir emme sekmanı ve sekman taşıyıcısı kullandım.
    Mil ve pervaneye rotor balanslarını makinen verdiği toleransların altında yaptıktan sonra 160 000 devirde (oldukça turbo için yüksek bir devir) ses balans işlemi yaptık.Aynı zamanda bu işlemde turbonun yağ verip vermediğini aynı araç üzerinde gibi görme şansı tanıyor ve test ediyoruz.
    Turbonun kartuşunu hazırladıktan sonra emme eskisine göre daha büyük olduğu için emme salyangozunu torna işlemine soktum ve içinden hava geçen tüm yüzeyleri polisaj yaparak tırıkları ortadan kaldırdım böylece hava daha rahat çıkış yapacaktı.
    Ardından egzoz salyangozundaki Vnt sisteminin içine özel bir işlem yaparak daha yüksek devirlerde dayanıklı bir vnt sistemine sahip oldum.Her şey bittikten sonra.Araca uyguladık ve Marcellonun yardımı ile bir yazılım yükledk teste kendim çıktım.Oldukça zevkli bir hale geldi aracımız.Ne kadar test aracını Vw caddy seçsemde hiç mutsuz değildim aracın ağır olması turboya daha fazla yük bindireceği için turbo daha fazla yorulacaktı.Ama geliştirdiğimiz büyütme işlemi sayesinde bu kuşkuda ortadan kalkmış oldu.
    Sonradan turbo büyütme işleminde Billet kanat uygulaması Dizel bir araçta şuan KPve BW serisi turboda Dünyada bir ilk!olduğunu düşünmekteyiz. Nerden biliyorsun diye soracak olursanız 1.5 yıllık bir araştırma ve Billet kanatları yeni satışa sunulduğunu bildiğimiz için ve şuana kadar yapılsada hiç bir paylaşım olmaması.
    Artık BW yada KP grubu tüm turbolarda billet kanatlarıı kullanacağım.Buda turbo büyütme revizyon g,b, işlemlerde nekadar araştırıp ve yaptığımız işi sevdiğimizi gösterdiğini düşünüyorum.
    Rotor balansı yaparken

    Ekrandan bir görüntü

    Balans çıktısı

    Creep işlemi yapmadan milin önceki hali

    ve billet kanadımız

    Kanadın salyangozun içinden bir görüntüsü

    ve bir görüntü daha

    Kapağın içinden aldıktan sonra

    Tarafımca incelenirken

    ve turbo tamamen bittikten hemen sonra
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  2. #2
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu arada küçük bir NOT: Bugun bazı turbocular emme kanadını gördüğünde Caddynin Bw serisi turbosu olduğunu düşündüler Normal kanattan 3 mm daha büyük
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  3. #3
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maşallah kanka Gene bomba gibi bi proceee yapmişim valla

    ama fotoya bittim inceden

  4. #4
    Eyup Duygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.754
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Emeginize saygı maşallah aracın teknık verilerinide yazabilrseniz cok güzel olur.En basıtınden kadran videosu vsvs..
    DynoDynamics in Ecutuned

  5. #5
    güneşbalkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    toplamda araç sahibine maliyeti ne oldu ? yada dışardan biri aynı uygulamayı yaptırmak istese ne kadara mal olur ?
    El yumruğu yemeyen kendi yumruğunu balyoz sanırmış

  6. #6
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normal işleme göre bu tekniğin farkı nedir tam oalrak bizim daha rahat anlayacağımız dille ltfen
    Veya işte normal turbo büyütme ile 20 hp kazanılıyorsa bununla 25 hp mi?
    Türkiye'de ilk sanırım Maşallah diyelim

  7. #7
    Jackson
    Misafir
    Alıntı ST-max Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Normal işleme göre bu tekniğin farkı nedir tam oalrak bizim daha rahat anlayacağımız dille ltfen
    Veya işte normal turbo büyütme ile 20 hp kazanılıyorsa bununla 25 hp mi?
    Türkiye'de ilk sanırım Maşallah diyelim
    Aslında mantık basit fakat terimler karışık.

    En basit yoldan anlatırsam; aynı trim lere sahip bir titanyum diğeri alüminyum 2 farklı kompresör pervanesi aynı ilkelerde fakat farklı aerodinamiklere sahiptirler. Yani düz bir turboşarj dan alüminyum pervaneyi çıkarıp yerine titanyum olanı takarsanız turboşarj gücünde %24 e varabilecek bir artış almış olursunuz.

    Ardanın bahsettiği clipping işleminde ise egosz milinin daha rahat hava tahliyesi söz konusu olduğundan daha rahat bir egsoz gaz çıkışı söz konusu.

    Basit bir deyişle bu turboyu kullanan ve standart turboyu kullanan iki araç arasında mutlak bir çekiş farkı söz konusu. Henüz kağıt üzerinde bile iken...

    Ayrıca belirtmek gerekiyor ki Titanyum pervaneler alümünyum lara göre daha uzun süre balans ataletini koruyabiliyor ve ömürleri şu an için sonsuza yakın sayılıyor.

  8. #8
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arda 1.6 tdi 105 hp turbo büyütme zannettim kalpden gidiyordum

    maşallah titanyum pal olayı iyiymiş biraz araştırayım merak ettirdin

  9. #9
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arda 1.6 tdi 105 hp turbo büyütme zannettim kalpden gidiyordum

    maşallah titanyum pal olayı iyiymiş biraz araştırayım merak ettirdin
    turbo mu büyütsek kemal?

    ardacım ellerinize sağlık kardeşim, dyno verilerini de yada ufak bi video olarakta ekleyebilirsen gelişimi hakkında fikir sahibi oluruz

  10. #10
    Jackson
    Misafir
    Benim düşüncem ticari araçlarda stage 1 kıvamında turbo yükseltmesi yapmak gelir/gider oranını olumlu etkileyebilir.

    Aynı şekilde chip tuning ticari araçlar için kaçınılmaz olmalı.

    Birde işin şu açısı var, maalesef pek çok ticari kullanıcısı dyno ile vakit ve nakit kaybetmek istemiyor.

    Kanımca bu iş için size kadran ve dyno verisi vermemiz imkansıza yakın. Müşterileri çoğu zaman tanımıyoruz bile. Balans sonuçlarında da daha çok servislerin adları yazıyor zaten.

    Not: BorgWargner firması yakın zamanda BW ailelerinin pek çoğuna bu işlemi uyguladı zaten. Karşılaşırsanız şaşırmayın

  11. #11
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    peki emre bey, bu tarz bi uygulama sonucunda test drive tarzı bişey yaptığınızda ufak bi video çekebilirseniz seviniriz diyelim o zaman öyle bi imkan olursa

  12. #12
    Jackson
    Misafir
    Ben müşterilerin arabalarını sürmeye korkuyorum

    Adam geliyo mesela, gardaş çekiş düşük bu turbo basmıyo diyo; diyorum doğrudur amca ben bilmem ki çekişi falan.

    Araba 80 i geçtimi dizlerim titriyo korkudan Ben alışmışım motoru bitik 3 silindir suzuki maruti me bakıyorum dalgama 60 60 düz yolda

    Onu arda ile konuşacaksın hocam

  13. #13
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    arda yada sen farketmez valla , 1-2 . vites görsek yeter

  14. #14
    Satış Bölümü Sorumlusu Yogi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul/Ataköy
    Mesaj
    2.625
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    40 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    turbo büyütme işlemi için bir fiyat alabilirmiyim pm den
    teşekkürler

  15. #15
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı lewo_rolla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arda yada sen farketmez valla , 1-2 . vites görsek yeter
    3. ten sonra yürüyor bnm arabada,

    izmire geldiğimde %90 ihtimalle söker turboyu yaparız böyle bşy, o kdr yapmışkende coolerla oynarım

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    BV39 KKK , megane 106larla aynı turbo , meggye uygulansa nasıl güçler çıkar acaba? veya motor kaldırırmı?
    Golf MKVII 1.6 Tdi

  17. #17
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jackson Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında mantık basit fakat terimler karışık.

    En basit yoldan anlatırsam; aynı trim lere sahip bir titanyum diğeri alüminyum 2 farklı kompresör pervanesi aynı ilkelerde fakat farklı aerodinamiklere sahiptirler. Yani düz bir turboşarj dan alüminyum pervaneyi çıkarıp yerine titanyum olanı takarsanız turboşarj gücünde %24 e varabilecek bir artış almış olursunuz.

    Ardanın bahsettiği clipping işleminde ise egosz milinin daha rahat hava tahliyesi söz konusu olduğundan daha rahat bir egsoz gaz çıkışı söz konusu.

    Basit bir deyişle bu turboyu kullanan ve standart turboyu kullanan iki araç arasında mutlak bir çekiş farkı söz konusu. Henüz kağıt üzerinde bile iken...

    Ayrıca belirtmek gerekiyor ki Titanyum pervaneler alümünyum lara göre daha uzun süre balans ataletini koruyabiliyor ve ömürleri şu an için sonsuza yakın sayılıyor.


    %24 artış aynı basınçtamı?
    körler sağırlar

  18. #18
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı noktaya takıldım %24 aynı basınç için olması çok değilmi? Çünkü sanmıyorumki %80 ler verimine sahip normal bir turboda bu verimin %100 e çekilebilmesi anlamına gelir.


    Tüm bunların dışında; Helal len Arda sen bu işi çözüyorsun artık. Sonsuz takdirim var sana.

    Bir diğer husus, yemin ediyorum bak dayak yicen arkadaş, yaptım ettimleri bir ÖNCESİ-SONRASI videosu ile göster. Müşteriden bi 50tl fazla al 2 defa dynoya sok. Birde yoll videosu çek Erhan kardeşimiz gibi.
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  19. #19
    MuratGürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ses var goruntu yok...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •