User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo yağlanma sorunu

  1. #1

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iStAnBuL
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo yağlanma sorunu

    arkadaşlar slm bende '10 model fiat bravo m.jet dizel araç mevcut
    aracımın turbosundan başlayarak hava filitresine doğru içten ve dıştan borularda yağlanma mevcut hatta hava filitresine bile yağ gelmiş servise sordum araştıralım dediler araç garantili şu anda sorun ne olabilir sizce ve ne yapmalıyım turboyu değiştirtmem gerekirmi acaba ??
    yardımlarınızı bekliyorum..teşekkürler Uploaded with ImageShack.us
    STİ

  2. #2
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    havayı emdiği noktaya yağ vermesi imkansız gibi bişi.Sole düşün burnundan have cekerken sümkürmeyi dene aynı olay turbo içinde geçerli .Motor havalandırmadan gelen yağ orda iz yapmış araç kaç binde
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  3. #3
    cetinkaya55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    56
    Şehir
    İSKENDERUN-SAMSUN
    Mesaj
    439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motorda sorun olma olasılığı yüksek,sekman kırmış ve veya aşınmıştır.Tabii bunun için diğer belirtilerede bakmak lazım,örneğin aracın çekişi nasıl?

  4. #4
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    havayı emdiği noktaya yağ vermesi imkansız gibi bişi.Sole düşün burnundan have cekerken sümkürmeyi dene aynı olay turbo içinde geçerli .Motor havalandırmadan gelen yağ orda iz yapmış araç kaç binde
    nasıl bir örnekdir arda bu tebrik ederim

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iStAnBuL
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    havayı emdiği noktaya yağ vermesi imkansız gibi bişi.Sole düşün burnundan have cekerken sümkürmeyi dene aynı olay turbo içinde geçerli .Motor havalandırmadan gelen yağ orda iz yapmış araç kaç binde
    evet örnek süper
    34000 kmde araba
    servisteki teknık arkadaş turbodan hemen sonra yukarı doğru bir boru var ordan gelebilir gibi bi yorum yaptı yağ buharının tahliye borusuymuş sanırım yada ben anlamadım tam öyle bişeyler dedi...
    motor havalandırma derken aynı şeyimi söylediniz anlamadım..
    bi arkadaşımda belki turbo hava alamayıp zorlandığından yağ kaçırabilir keçeden dedi ama
    STİ

  6. #6
    fsunnetci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    2.238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    havayı emdiği noktaya yağ vermesi imkansız gibi bişi.Sole düşün burnundan have cekerken sümkürmeyi dene aynı olay turbo içinde geçerli .Motor havalandırmadan gelen yağ orda iz yapmış araç kaç binde
    Burnundan çekip ağzından sümkürmüş işte Yollarda çok görüyoz böylelerini
    Turbo paletlerinde bir sorun olabilir
    Yağ o şekilde atmaz ama başka bir sorunda var sanki

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iStAnBuL
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cetinkaya55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Motorda sorun olma olasılığı yüksek,sekman kırmış ve veya aşınmıştır.Tabii bunun için diğer belirtilerede bakmak lazım,örneğin aracın çekişi nasıl?
    çekişte hiç problem yok..
    STİ

  8. #8
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nasıl bir örnekdir arda bu tebrik ederim
    ama harbiden öle abi
    bak şuan deniyorum yapamadm sende bi dene
    turboda aynı bunun gibi
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iStAnBuL
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama harbiden öle abi
    bak şuan deniyorum yapamadm sende bi dene
    turboda aynı bunun gibi
    ama yağın gidiş yönü aynen öyle hatta hava filitresini söküp içindeki boruları kontrol ettim serpinti şeklinde yağ var...nerden geliyor ki bu yağ o zaman
    STİ

  10. #10
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı e'to Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama yağın gidiş yönü aynen öyle hatta hava filitresini söküp içindeki boruları kontrol ettim serpinti şeklinde yağ var...nerden geliyor ki bu yağ o zaman
    hava filtresini bi değiştir yeni olarak orjinal satın al o borularıda bi yıka temizle 10 gün sonra bidaha bak bak bakalım orda yağ varmı ?
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iStAnBuL
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hava filtresini bi değiştir yeni olarak orjinal satın al o borularıda bi yıka temizle 10 gün sonra bidaha bak bak bakalım orda yağ varmı ?
    hava filitresini değiştirdim ondada yağ vardı baya.. benim
    filitre kutu içi orjinal filitre ortası boş ya yağlanma altta oluyor filitre baya bi siyah yağ oluyor..ama yinede bi temizleyip bi 10 gü deneyelim bakalım..ama olay turbodan kaynaklanmıyor sanırım..o zaman o turbodan sonraki buhar tahliye borusumudur nedir ondanmıgeliyo acaba
    STİ

  12. #12
    seref1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Üsküdar
    Mesaj
    633
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    krank havalandırmanın borusu bu hortuma bağlı ztn.ordan ufleyerek terleme yapması normal bendede varda turboya kadar gidicek kadar değil

  13. #13
    MuratGürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yahu ben motoru kıramadım neler yapıyorum yapmayanın başına geliyor )
    Bence belli dereceye kadar yağlanma normal aşırıysa sıkıntı olur.

  14. #14

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iStAnBuL
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MuratGürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yahu ben motoru kıramadım neler yapıyorum yapmayanın başına geliyor )
    Bence belli dereceye kadar yağlanma normal aşırıysa sıkıntı olur.
    sorma kardeşim birde bu olay box tan yazılımdan öncede vardı..şimdi biraz arttı..
    servis değişken geometrili turbolarda yaşadık bi kaç kez dedi ıtalya ile görüşeceklermiş fln fln.bakalım ne olacak..
    seninde mutlu başlangıca az kaldı hadi hayırlısı..
    STİ

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iStAnBuL
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı seref1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    krank havalandırmanın borusu bu hortuma bağlı ztn.ordan ufleyerek terleme yapması normal bendede varda turboya kadar gidicek kadar değil
    bende anlamadım hem turbo tarafına gidip turbodan önceki borudan çıkıyor hemde hava filitresine kadar geliyo
    STİ

  16. #16
    MuratGürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı e'to Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sorma kardeşim birde bu olay box tan yazılımdan öncede vardı..şimdi biraz arttı..
    servis değişken geometrili turbolarda yaşadık bi kaç kez dedi ıtalya ile görüşeceklermiş fln fln.bakalım ne olacak..
    seninde mutlu başlangıca az kaldı hadi hayırlısı..

    Allah kısmet ederse haftaya bugün yada yarın bitmiş olur inşallah

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iStAnBuL
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MuratGürakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Allah kısmet ederse haftaya bugün yada yarın bitmiş olur inşallah
    inşaallah bende merakla beklemedeyim
    hayırlısıyla kazasız cezasız
    STİ

  18. #18
    Jackson
    Misafir
    Hava filtresi üzerinde yağ görmek motorun zayıf olduğu anlamına gelebilir. Krank tahliye borusu aynı zamanda Hava Filteresi -> Turboşarj hattı üzerine bağlıdır.

    Bu hat üzerinde turboşarjın emiş yaptığı noktaya yağ vermesi çok çok nadir bir durumdur. Hatta ben hiç görmedim ve sümkürük örneğini veren biricik kardeşim! Arda ben gördüm diyor. Ben görmedim ama görene saygım var.

    Krank tahliye borusu hava filtresi hattından çıkartılarak gelen buhar miktarı gözlenmeli. Bu noktada motorun zayıf olduğu kanaatindeyim. Aracın kilometresi önemli tabi.

    Bu gözlemi yapıp tekrar yazarsan net cevap verebiliriz

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iStAnBuL
    Mesaj
    298
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Jackson Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hava filtresi üzerinde yağ görmek motorun zayıf olduğu anlamına gelebilir. Krank tahliye borusu aynı zamanda Hava Filteresi -> Turboşarj hattı üzerine bağlıdır.

    Bu hat üzerinde turboşarjın emiş yaptığı noktaya yağ vermesi çok çok nadir bir durumdur. Hatta ben hiç görmedim ve sümkürük örneğini veren biricik kardeşim! Arda ben gördüm diyor. Ben görmedim ama görene saygım var.

    Krank tahliye borusu hava filtresi hattından çıkartılarak gelen buhar miktarı gözlenmeli. Bu noktada motorun zayıf olduğu kanaatindeyim. Aracın kilometresi önemli tabi.

    Bu gözlemi yapıp tekrar yazarsan net cevap verebiliriz
    krank tahliye borusu resimde turbodan hava filitresine doğru giderken yukarı doğru çıkış yapan ucu beyaz bir maddeyle sarılı olan borumu..

    bu arada arac 34500 km de bakımları zamanından önce yapılan bı araç ama gazlıyoruz tabi..

    servisin söylediği değişken geometrili turbo olan araçlarda daha öncede gördük şu an italya ile görüşüyoruz biz size dönücez yönünde oldu.
    STİ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •