User Tag List

19 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Turbo'da çift egzoz

  1. #1
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo'da çift egzoz

    Selam
    sesi azaltmak adına

    76mm düz gelen boruyu aracın altında ters Y şeklinde ikiye ayırsak
    ve 51 mm'lik iki ayrı egzoz arkadan çıkarsak, ve bunlara da birer tane 42-43 mm'lik sessiz fabrikasyonlardan susturucu taksak

    tek 76mm'dan ne farkı olur ? performansı düşürebilecek birşey olur mu ?
    ses nasıl olur ?

    amaç : turbodan 76mm çıkışlı ama sesi az performansı düşürmeyen bir egzoz sistemi.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her halükarda kayıplar artar gazı ne kadar dolaştırmadan sıkıştırmadan atarsak o kadar iyi performans kaybı olur mutlaka ama tek sisteme göre belki biraz daha az olur

    cut out deneyin
    körler sağırlar

  3. #3
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turboda sessiz ve performans kaybı olmadan en güzel çözüm cut out .. hem istediğnizde sesi de açabilirsiniz

  4. #4
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ama ses hiç istemiyorum açmama ihtiyaç yok inanın yok
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  5. #5
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o zaman mutlaka performans kaybınız olucak... Zaten turbo aracı susturmak çok ta zor değil, ortaya bi susturucu, bide sona düzgün birşey koyarsanız gayet güzel susar..
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama ses hiç istemiyorum açmama ihtiyaç yok inanın yok
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  6. #6
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tamam.
    performans kaybı olsun, razıyım.
    peki..
    76mm bir egzoz sistemiyle karşılaştırırsak, son güç son hız giderken motora ya da turboya ne gibi bir etkisi olur ?

    Mesela 2 adet 51'lik type-r susturucu oldugunu düşünün.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  7. #7

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo bi araç neden yapıldı peki ses istenmiyorsa :S

  8. #8
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ses için mi turbo yapılır
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  9. #9

    Üyelik
    Apr 2009
    Şehir
    -
    Mesaj
    8.812
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ses için mi turbo yapılır
    evet

    o kadar verimi almak için turbo yapıyosun sonra ses çok diyorsun sonra sesi azaltmak için performanstan gitsin önemli değil diyorsun şimdi zevk için yaptım ettim filan diceksin abi hiç deme benide yanlış anlama, bi düşün mantıksız geliyor yani

  10. #10
    gokhan035 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    43
    Şehir
    Honda35/İzmir
    Mesaj
    1.330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hedeflediğin güçlerde ki bir araç için sıkıntılı bir sistem olur. Gazın tahliye edilme süresi açık tipe göre geç gerçekleşir bu da turbo ya özellikle üst devirlerde sıkıntı yaratabilir.

    bana göre en mantıklı çözüm 2 adet içi düz(yivli ya da çıkıntılı değil) geniş kazanlı 76mm lik orta susturucular kulanman.

    Bu şekilde sona hks tarzı açık tip bi son susturucu taksan dahi sesden rahatsız olmazsın. Hatta üst devirlerde de çok keyifli bi sesi olur, hem turbo yu zorlamazsın hem de performansını negatif etkilemez.

  11. #11
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı JDM VTİ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet

    o kadar verimi almak için turbo yapıyosun sonra ses çok diyorsun sonra sesi azaltmak için performanstan gitsin önemli değil diyorsun şimdi zevk için yaptım ettim filan diceksin abi hiç deme benide yanlış anlama, bi düşün mantıksız geliyor yani
    +300 beygir alıp 50 beygir kaybetmek problem degil.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  12. #12
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hmm integrada öyle bi yer olsa keşke de normal orta susturucu takacak yer bile o kadar ufak ki..

    Alıntı gokhan035 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hedeflediğin güçlerde ki bir araç için sıkıntılı bir sistem olur. Gazın tahliye edilme süresi açık tipe göre geç gerçekleşir bu da turbo ya özellikle üst devirlerde sıkıntı yaratabilir.

    bana göre en mantıklı çözüm 2 adet içi düz(yivli ya da çıkıntılı değil) geniş kazanlı 76mm lik orta susturucular kulanman.

    Bu şekilde sona hks tarzı açık tip bi son susturucu taksan dahi sesden rahatsız olmazsın. Hatta üst devirlerde de çok keyifli bi sesi olur, hem turbo yu zorlamazsın hem de performansını negatif etkilemez.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  13. #13
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hmm integrada öyle bi yer olsa keşke de normal orta susturucu takacak yer bile o kadar ufak ki..
    varex lazim size Varex egzoz sistemi | İzlesene.com Video
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  14. #14
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamam.
    performans kaybı olsun, razıyım.
    peki..
    76mm bir egzoz sistemiyle karşılaştırırsak, son güç son hız giderken motora ya da turboya ne gibi bir etkisi olur ?

    Mesela 2 adet 51'lik type-r susturucu oldugunu düşünün.
    sanırım bununla EGT niz normale göre yüksek olucaktır ... varex düşünün ozaman

  15. #15
    TechTurkey Caesar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.081
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cut out kullanmamanda ki amaç nedir? Hep kapalı kalır hiç ses çıkmaz elektroniktir zaten bir tuşa basacaksın o kadar. Rolle falan gidersende açarsın yine tek tuşa basıp.

  16. #16
    arfy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.264
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Caesar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cut out kullanmamanda ki amaç nedir? Hep kapalı kalır hiç ses çıkmaz elektroniktir zaten bir tuşa basacaksın o kadar. Rolle falan gidersende açarsın yine tek tuşa basıp.
    aynen katılıyorum , bende o yüzden söylemiştim cutout u .. hem sondada orijinal susturucu koyulur , hem görüntü hemde ses olarak polislede baş belaya girmez

  17. #17
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    amaç polisten korunmak degil.

    az sesle gazlamak mümkün degil mi yani ?
    hiçbir şekilde aşırı ses istemiyorum ben cunku..
    yarış pistlerindeki gibi aracın bağırmasını istemiyorum..
    örnek : YouTube - Seat Leon Cupra R

    265 hp cupra R gayet az sesli.
    mesela 300 hp için az sesli bi egzoz sistemi yapılamaz mı ?
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  18. #18
    Bi1ReD - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    eskişehir
    Mesaj
    1.329
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracina uygun kit bak bence remus siprint fln tabi varsa komple borulari orta susturucusu sonu fln olan dyno verileride yazar zaten su kiti takarsan sukadar hp olur fln diye ama biraz tuzlu gelebilir.

    exhaust system HONDA ACURA INTEGRA Coupé 1.8 V-TEC TYPE-R (190 Hp) ' 98 ??, exhaust system components HONDA ACURA INTEGRA Coupé 1.8 V-TEC TYPE-R (190 Hp) ' 98 ??

  19. #19
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşım araç turbo ortalama 350-400 hp
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •