User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: LPG- Motor modifiyesi Sorunsalı

  1. #1
    easy_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    LPG- Motor modifiyesi Sorunsalı

    Değer mi değmez mi benzinin 4tl kapı attığı gunumuzde LPGleri araçların ve LPG teknolojisi her gün ilerliyor. LPG aracların daha performans için uğraşıyoruz ama lpgnin benzin gibi verim vermediği ortada. LPG araclarla uğraşmaya değermi değermez mi kullanıcılar lpg de olsa verim almak performanstan ödün vermek istemiyorlar. Ustalarıma sorarım değer mi değmez mi
    Family Rider
    So So Slow rider

  2. #2
    MuratGürakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.343
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Chipli komple egzozlu filtreli atmosferik olupta lpg de enjektörleri bir büyük modeli seçilen ve tüpte daha iyi giden araçlar çok duydum Yani büyük enjektör takılmakla başlanabilir.

  3. #3
    h.guroglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Denizli-İzmir
    Mesaj
    3.276
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    enjektörler büyük cc seçilip düzgün ayar yapıldığı taktirde neden olmasın tabiki olur yaptığına değerde neden değmesin asılcağın zaman benzine alırsın normal kullanımda lpg takılırsın
    Alıntı Low-Rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    japonlar 2 tur atıp soğutmak için kenara çekilirken bmw ler tapagaz dönüyor

  4. #4
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracımda td04 turbo komple 60'lık düz boru wrx'ic var.... 1.2 barda lpg'de sorunsuz yürüyor.....
    yakın zamanda dynoya sokmayıda planlıyorum....

    kitin markası mtm, keihin marka japon malı enjektörler kullanıyor, prinsi'in kullandığı enjektörlerle aynı, birde lpg kitinin kendi map sensörü var, ayarı wideband'a bakılarak yapıldı, benzin ve lpg değerleri aynı.....

    eğer adam gibi bir kit kullanılır ve işi bilen biri yaparsa emin ol hiçhiç sıkıntı olmuyor.... ben kiti taktıralı 20bin km oldu tek bir sorun yaşamadım, 2500tl'ye mal oldu ama her kuruşuna değer....

    not: aldığın kitin mutlaka map sensörü olacak, bazı markaların güçlü yüksek kapasiteli regülatörleri olmadığı için çift regülatör kullanılıyor, bazılarında ise yüksek kapasiteli regülatör oluyor, ben yüksek kapasiteli tek regülatör öneririm.... prins, teleflex, mtm ve brc önericeğim markalar....
    bildiğim kadarıyla teleflexte yüksek kapasiteli tek regülatör yok....

    bu arada uygulamayı düşündüğünüz araç ve özellikleri nedir?

  5. #5
    easy_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    keihin marka enjektorleri biliyorum. Bir çok iyi motosiklet markasının enjektorleri ve karburatörlerini üretiyor. Benim Aracım Corolla 1,6 4A-fe 16supablı, Aracımda BRC lpg kiti var gayet memnunum ama güç altırmak için aracımla uğraşıyorum. Benim sorum boşuboşuna mı uğraşıyoruz yoksa değer mi, sonuçta aracım benzine geçtikten sonra standart halini almıyormu ?
    Family Rider
    So So Slow rider

  6. #6
    _opeth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.344
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lpg kitleri aracın gücüne göre modeleri olduğu için büyük modifyelerde sıkıntı yaratabilir (yakıtın az gelmesi gibi) ama takacağın egzos, açık filtre gibi 3-5 bg katan bişeylerse sıkıntı olacağını sanmıyorum.

  7. #7
    kerem_euk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    693
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben honda civicte mevcut enjektörleri büyütmeden turboyu besledim sadece enjektör memelerini 2.3e büyüttük sonuç inanılmaz 21krş yakan araç turbodan sonra 13krş fln yakmaya başladı
    Arif Gökdemir(R-Turbo)

    ***Vol'um project EK B16 (EK4 ROL Vtec)*** R.I.P
    http://www.techturkey.com/forum/atmo...-rol-vtec.html

  8. #8
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı easy_rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    keihin marka enjektorleri biliyorum. Bir çok iyi motosiklet markasının enjektorleri ve karburatörlerini üretiyor. Benim Aracım Corolla 1,6 4A-fe 16supablı, Aracımda BRC lpg kiti var gayet memnunum ama güç altırmak için aracımla uğraşıyorum. Benim sorum boşuboşuna mı uğraşıyoruz yoksa değer mi, sonuçta aracım benzine geçtikten sonra standart halini almıyormu ?
    yaptığınız işlemlerden sonra lpgnin ayarı muhtemelen bozulabilir, yapılan her işlemden sonra lpg, ye kalibrasyon yaptırın, mutlaka wideband edinin, modifikasyonun cılkını çıkarırsanız muhtemelen enjektörlerin kapasitesi yetmiyecektir, enjektör değişimiyle iş çözülebilir.....

    yani olmaz diye birşey yok her türlü olur

  9. #9
    easy_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    wideband edindikten sonra çıkan sonuça göre nasıl oynama yapabilirim ? wideband ölçmekten başka nasıl bana yardımı dokunur ?
    Family Rider
    So So Slow rider

  10. #10
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı easy_rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    wideband edindikten sonra çıkan sonuça göre nasıl oynama yapabilirim ? wideband ölçmekten başka nasıl bana yardımı dokunur ?
    wideband'ile lpg ayarını benzinle aynı değerlerde olacak şekilde ayarlarsın..... bunun dışında ayar nasıl yapılır ne olur ne biter ona işlemi yapacak olan tuner karar verir....

  11. #11

    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    51
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    1.349
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı easy_rider Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim sorum boşuboşuna mı uğraşıyoruz yoksa değer mi, sonuçta aracım benzine geçtikten sonra standart halini almıyormu ?
    Boşu boşuna uğraşıyorsun. Sadece benzine geçtiğinde değil LPG de de standart haline en yakın değeri yakalamaya uğraşıyor.

    Eğer kullandığın kitin GUI sinde (ayar yapılan ekran) bir tablo var ise ve her devirde kaç ms yakıt püskürtebileceğini ayarlayabiliyorsan o durumda yapabileceğin birşeyler var. Aksi halde yapabileceğin herşey kör uçuşu olur.

    Arabanın O2 sensörü takılı ve ECU'ya bağlı olduğu sürece sen istediğin kadar ayar yaptır benzinli ile aynı performansı alamazsın.

    O2 sensörleri kimyasal tepkimeye dayalı olarak çalışır. Örneğin senin arabandaki narrow band o2 sensörü 14.7 benzin AFR sinde stoichimetric değerinde ECU nun anlamdırabileceği sinyali üretir. Oysa o değer LPG de 15.5/1 Yani araban fakirde çalışıyor şu an. Benzin ile LPG arasında performans kaybı olmasının temel nedeni de bu. Ama aynı zamanda ekonomik olmasının nedeni de bu. Yok ben illaki performans isterim diyorsan, o zaman O2 sensörünün kablosunu çek. Akünün kablosunu söküp bir süre bekleyerek trimlerin sıfırlanmasını bekle. Sonra aküyü takıp wideband sensörü ile log tutup gaza tam bastığında 12.5-13 AFR civarında karışım olacak şekilde tüm devirlerdeki püskürtme miktarını tek tek ayarla. (GUI Burada önemli). Ancak bu şekilde mevcut mekanik hali ile alabileceğin maksimum tork ve gücü elde edebilirsin. Ancak tüm bu yaptıkların O2 sensörünün kablosunu geri taktığında yalan olur. Ya göstergede lama yanmasına razı olup bunu yapacaksın (ki kesinlikle tavsiye etmem) ya da daha ekonomik olmasını kabulleneceksin.

    Neden tavsiye etmem yazdığımıda söyleyeyimde eksik kalmasın. LPG nin rail basıncı benzindeki gibi sabit durmaz. Bu hem tanktaki yakıtın basıncına hemde vaporizerin durumuna göre değişiklik gösterir. Aynı zamanda LPG filitresinin temizliğine göre de tabi. Sen O2 sensörünün kablosunu çektiğinde yaptığın ayar ile o an mevcut duruma göre ayar yapıyorsun. Oysa vaporizöründeki diyaframda sorun olursa, LPG filitren kirlenirde flow u düşerse, hadi hepsini geçtim depodaki yakıtın basıncı 3 barın altına düşüpte alet benzine geçmezse araban fakir ötesi çalışıp motoruna zarar verecektir. Normalde bu tip sorunları kompanse edebilmek için arabanın benzin ECU su O2 sensöründen veri alıp püskürtme miktarını azaltıp çoğaltmak sureti ile sorun yaşanmasını engelliyor. Ama O2 yoksa feedback te olamayacağı için ECU nun bu özelliğinden vazgeçmiş oluyorsun. Nispeten kaliteli kitlerde rail basıncını ölçen sensörde var. Ama çoğunda yok. Dolayısı ile gereksiz bir risk.
    Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır. / Bayezid i Bistami

    --..-.----.-..

  12. #12
    easy_rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Kocaeli
    Mesaj
    634
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çok teşekkür ederim yardımcı oldu yazdıklarınız
    Family Rider
    So So Slow rider

  13. #13
    olcay_bora
    Misafir
    bende yarın gti ı lpg ye sokuyorum atiker taktırtcam konu ii olmuş bakalım lpgde bi süre stok bincem haftaya flnda düz + filtre daha fazla bişey yapmam zaten

  14. #14

    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    668
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı merruse Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Boşu boşuna uğraşıyorsun. Sadece benzine geçtiğinde değil LPG de de standart haline en yakın değeri yakalamaya uğraşıyor.

    Eğer kullandığın kitin GUI sinde (ayar yapılan ekran) bir tablo var ise ve her devirde kaç ms yakıt püskürtebileceğini ayarlayabiliyorsan o durumda yapabileceğin birşeyler var. Aksi halde yapabileceğin herşey kör uçuşu olur.

    Arabanın O2 sensörü takılı ve ECU'ya bağlı olduğu sürece sen istediğin kadar ayar yaptır benzinli ile aynı performansı alamazsın.

    O2 sensörleri kimyasal tepkimeye dayalı olarak çalışır. Örneğin senin arabandaki narrow band o2 sensörü 14.7 benzin AFR sinde stoichimetric değerinde ECU nun anlamdırabileceği sinyali üretir. Oysa o değer LPG de 15.5/1 Yani araban fakirde çalışıyor şu an. Benzin ile LPG arasında performans kaybı olmasının temel nedeni de bu. Ama aynı zamanda ekonomik olmasının nedeni de bu. Yok ben illaki performans isterim diyorsan, o zaman O2 sensörünün kablosunu çek. Akünün kablosunu söküp bir süre bekleyerek trimlerin sıfırlanmasını bekle. Sonra aküyü takıp wideband sensörü ile log tutup gaza tam bastığında 12.5-13 AFR civarında karışım olacak şekilde tüm devirlerdeki püskürtme miktarını tek tek ayarla. (GUI Burada önemli). Ancak bu şekilde mevcut mekanik hali ile alabileceğin maksimum tork ve gücü elde edebilirsin. Ancak tüm bu yaptıkların O2 sensörünün kablosunu geri taktığında yalan olur. Ya göstergede lama yanmasına razı olup bunu yapacaksın (ki kesinlikle tavsiye etmem) ya da daha ekonomik olmasını kabulleneceksin.

    Neden tavsiye etmem yazdığımıda söyleyeyimde eksik kalmasın. LPG nin rail basıncı benzindeki gibi sabit durmaz. Bu hem tanktaki yakıtın basıncına hemde vaporizerin durumuna göre değişiklik gösterir. Aynı zamanda LPG filitresinin temizliğine göre de tabi. Sen O2 sensörünün kablosunu çektiğinde yaptığın ayar ile o an mevcut duruma göre ayar yapıyorsun. Oysa vaporizöründeki diyaframda sorun olursa, LPG filitren kirlenirde flow u düşerse, hadi hepsini geçtim depodaki yakıtın basıncı 3 barın altına düşüpte alet benzine geçmezse araban fakir ötesi çalışıp motoruna zarar verecektir. Normalde bu tip sorunları kompanse edebilmek için arabanın benzin ECU su O2 sensöründen veri alıp püskürtme miktarını azaltıp çoğaltmak sureti ile sorun yaşanmasını engelliyor. Ama O2 yoksa feedback te olamayacağı için ECU nun bu özelliğinden vazgeçmiş oluyorsun. Nispeten kaliteli kitlerde rail basıncını ölçen sensörde var. Ama çoğunda yok. Dolayısı ile gereksiz bir risk.
    Bu bahsettiğiniz durumda O2 sensörü orjinal wideband ise durum nasıl olacak.. Aynı mıdır?
    Bide bende kendi aracımın hacmini arttırdım (strokla-1.4den1.6lt oldu). Sonra gittim tüpcüye 1.6 ayarı yüklettirdim. Ama aklımdaki düşünce widebandla daha sağlıklı bi ayar yapmak. (değer mi değmez mi bilmiyorum??)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •