User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: dizelde neden sc yok?

  1. #1
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    dizelde neden sc yok?

    Arkadaşlar teoride turbo yüksek devirlerde , sc da düşük devirlerde verim sağlıyor (yanlışım varsa düzeltin).Yüksek devirlerde güç istenen noktada turbo , daha düşük devirlerde performans istendiği noktadada s.c. kullanılıyor.

    Peki şehir içi düşük devirde ekonomi sunan dizel araçlarda neden turbo yerine sc kullanılmıyor?Devir bandı zaten kısa , Şehir içi kullanımda turbo dolana kadarki kısım da ölü diyebiliriz çoğu sıradan turbodizelde.Turbo yerine sc kullanılsa ,, zati kısa olan devir banında en düşük deivrden itibaren gücü torku elde ederek araç yürüse daha mantıklı değilmi??Bu neden kimsenin aklına gelmedi şeklinde saçma bi boyutta sormuyorum soruyu , gece gündüz emisyon kurallarına tüketime motor verimine kasan mühendislerden akıllı değiliz tabiki ama atladığım nokte ne diye merak ediyorum.

    Bu soruyu boyutu birazdaha değiştirerek şu şekildede sorabiliriz.VW deki gibi sc-turbo kombinasyonlu dizeller neden yok?(Yada varmı??) Veya dizel modifiyesiyle profesyonel olarak ilgilenen garajlarda neden turbodizel araçlara ekstra sc uygulaması yapmıyor?
    (Yüksek gücü ;alt devirleri kaybedecek şekilde yüksek devire taşıyarak (yüksek dediimde 5000 falan yani , öyle vtec devirleri değil) , alt devirlerin ölülüğünüde sc ile besleyerek)

  2. #2
    mert_leon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul,tekirdağ
    Mesaj
    2.044
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende merak ediyordum bu olayı konuyu takip ediorum ..

  3. #3
    basar13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.598
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    daha verimsiz oldugu icin

  4. #4
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sc de max gücü devir yükseldikçe alıyorsun sonuçta dizelde hem devir yok hemde güç çok üst devirlerde alınıcaksa ekonomi filanda hayal olur tabi
    Team PAŞAOĞLU

  5. #5
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı .CeM. Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sc de max gücü devir yükseldikçe alıyorsun sonuçta dizelde hem devir yok hemde güç çok üst devirlerde alınıcaksa ekonomi filanda hayal olur tabi
    o zaman düşük devirde değilde yüksek devirde mi işe yarıyor sc?

  6. #6
    cemal arslan
    Misafir
    50 sene önce common rail motorlar vardı desem inanırmısın ???

    jenaratörlerde vardı...istese o zaman bunu arabalarda da sunabilirdi...

    ama ne yapıyorlar...teknolojiyi adım adım satıyorlar...

    belki 10 sene sonra sc li dizelleri görebileceğiz...bu imkansız değil...sadece satış politikası



    bilgisayarları bilenler bilir...

    cdromlar vardı...
    2x 4x 6x 8x 10x 12x ....52x e kadar geldiler...
    isteseler...kafadan 52x satabilirlerdi...ama öyle yapmadılar...
    gıdım gıdım piyasaya sürdüleri...ve müthiş paralar kazandılar...10 yıl boyunca cdrom sattılar...

    ilk cd romlar kaç paraydı hatırlıyormusunuz ?? yada ramler...1mb ram kaç paraydı ??

    24x cdrom varken kenwood 72x cdrom sattı...nasıl yaptı bunu ?? 3 kafa koydu...24x3=72

    sonra aynı taktiği cdrw lerde yaptılar... 2 x yazdı derkenn 52x yazma 24x tekrar yazma da bitirdiler...

    yüksek kapasite disk çıkardılar blue ray çıkardılar vs.vs.


    eskiden bir arabaya bir motor üretilirdi...şimdi öyle değil...aynı motordan farklı güçler alınıyor...

    suyla çalışan araba
    borla çalışan araba
    güneşle çalışan araba
    elektrikle çalışan araba
    vs.vs.vs.

    henry ford...1912 lerde...borla çalışan araç geliştirmiş...ancak bor madeni amerikada fazla olmadığında tam tersi petrol fazla olduğundan...o motor rafa kaldırılmış...

    bunlar tamamen çıkar işi...sermaye patronları...ve kapitalizim...

    elektrikli aracı bugünden çıkarsalar...petrol ne olacak ?? diğer araçlar ne olacak ...ama yavaş yavaş geçiş süresi olacak...

    teknik olarak imkansız değil...olur ama canları ne zaman isterlerse...



    tuning sektöründe duyuyorsunu görüyorsunuz...400hp araba..yapmışlar...bunu fabrika yapamazmıydı...onlar embesil mi onlar bunu düşünemedi mi ?

    büyük turbo büyük enjektör büyük cooler yakıt pompası yağ pompası piston kolları krank mili kapak sibop vs.v.s 100hp araba olsun sana 400 hp...

    122-125 tsi larde neden sc yok da 140-160-170 tsi larda var ???
    halbuki o motorda sc yeri var...istese koyabilir...ama koymamış...

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    26
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaslar teknolojıde nerdeyse hersey mum kun arkadasların dedıgı gıbı bırazda cıkar ılıskılerı soz konusu

  8. #8
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Öncelikle sc alt devirlerde güç vermez hatta alır.Tahriki kasnaktan olduğu için yükü kasnağa dolayısıyla motora bindirir ve alt devirlerde güç eklemek yerine çalar bile.Üst devirlerde daha yarayışlıdır.
    İkinci olaysa yeni çıkan ya da kullanılan diyeyim çift açılı turbolar sayeesinde dizellerin alt devirleride oldukça iyi zaten.Dikkatinizi çektiyse dizel motorlar küçültüldü bu sayede.Common rail+ çift açılı turbo sayesinde 1300 lere kadar düştü dizel hacimleri.Yoksa eski dizellerde turbosuz 2500 lerden filan başlanılırdı ki bunlarda 75 hp civarında olurdu.
    Kısacası sc turbo için gereksiz bence.
    Nadide şeyler değerlidir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •