Arkadaşlar teoride turbo yüksek devirlerde , sc da düşük devirlerde verim sağlıyor (yanlışım varsa düzeltin).Yüksek devirlerde güç istenen noktada turbo , daha düşük devirlerde performans istendiği noktadada s.c. kullanılıyor.
Peki şehir içi düşük devirde ekonomi sunan dizel araçlarda neden turbo yerine sc kullanılmıyor?Devir bandı zaten kısa , Şehir içi kullanımda turbo dolana kadarki kısım da ölü diyebiliriz çoğu sıradan turbodizelde.Turbo yerine sc kullanılsa ,, zati kısa olan devir banında en düşük deivrden itibaren gücü torku elde ederek araç yürüse daha mantıklı değilmi??Bu neden kimsenin aklına gelmedi şeklinde saçma bi boyutta sormuyorum soruyu , gece gündüz emisyon kurallarına tüketime motor verimine kasan mühendislerden akıllı değiliz tabiki ama atladığım nokte ne diye merak ediyorum.
Bu soruyu boyutu birazdaha değiştirerek şu şekildede sorabiliriz.VW deki gibi sc-turbo kombinasyonlu dizeller neden yok?(Yada varmı??) Veya dizel modifiyesiyle profesyonel olarak ilgilenen garajlarda neden turbodizel araçlara ekstra sc uygulaması yapmıyor?
(Yüksek gücü ;alt devirleri kaybedecek şekilde yüksek devire taşıyarak (yüksek dediimde 5000 falan yani , öyle vtec devirleri değil) , alt devirlerin ölülüğünüde sc ile besleyerek)