SKYACTIV-D Mazda'nın geliştirmekte olduğu yeni nesil dizel motor.
"SKYACTIV-D: Yeni jenerasyon temiz dizel motor, global emisyon değerlerini yakalamış olup, dünyanın en düşük kompresyon oranına (14.0:1) sahip dizel motorudur. Bu düşük kompresyon oranıyla %20 oranında daha iyi yakıt verimliliği sağlanmıştır. Yeni iki aşamalı turbocharger ile düşük motor hızlarından yüksek hızlara kadar yumuşak ve lineer bir cevap elde edilmiştir. Böylece düşük ve yüksek son tork değerlerinde büyük artış meydana gelmektedir ve Euro 6 emisyon değerleri ile uyumludur."
Şimdi soruma gelelim.Sıkıştırmanın düşük olması nasıl avantaj sağlar?Sıkıştırmayı düşürme güç kaybına neden olmazmı?Şimdiden teşekkürler..