User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Mazda SKYACTIV-D motor hakkında

  1. #1
    Swift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Mazda SKYACTIV-D motor hakkında

    SKYACTIV-D Mazda'nın geliştirmekte olduğu yeni nesil dizel motor.

    "SKYACTIV-D: Yeni jenerasyon temiz dizel motor, global emisyon değerlerini yakalamış olup, dünyanın en düşük kompresyon oranına (14.0:1) sahip dizel motorudur. Bu düşük kompresyon oranıyla %20 oranında daha iyi yakıt verimliliği sağlanmıştır. Yeni iki aşamalı turbocharger ile düşük motor hızlarından yüksek hızlara kadar yumuşak ve lineer bir cevap elde edilmiştir. Böylece düşük ve yüksek son tork değerlerinde büyük artış meydana gelmektedir ve Euro 6 emisyon değerleri ile uyumludur."

    Şimdi soruma gelelim.Sıkıştırmanın düşük olması nasıl avantaj sağlar?Sıkıştırmayı düşürme güç kaybına neden olmazmı?Şimdiden teşekkürler..

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sıkıştırmanın düşük olması dizel araç kullanıcısını uzun yolda daha az yorması bu benim fikrim tabi

  3. #3

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.114
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni güç aktarım mekanizmaları, şanzımanları, kaporta ve şasiler

    Mazda’nın yeni SKYACTIV teknolojileri, önemli yenilikler ve en gelişmiş teknolojileri birleştirir. Bu gelecek nesil teknolojiler, benzinli ve dizel motorları rekor basınç oranlarıyla, yepyeni manuel ve otomatik viteslerle, kaporta ve daha hafif ve duyarlı şasi sistemleriyle birleştirir. Bu teknolojilerin tanıtımı tüm Mazda modellerinde yakıt tüketiminde ve CO2 emisyonlarında azalma ile sonuçlanacaktır. Mazda’nın Sürdürülebilir Zoom-Zoom stratejisi ile birlikte, bu teknolojiler dünya çapında bugüne kadar satılan Mazda araçlarının ortalama yakıt ekonomisini 2015 yılına kadar (2008 ile karşılaştırıldığında) yüzde 30 geliştirecektir.

    Mazda’nın yeni nesil araçlarında “atılım yapan” mühendislik ve üretim yaklaşımı pek çok karmaşık konuyu aynı anda çözmesine yardım etmiştir. Örneğin, motorda vuruntu nedeniyle torkta bir düşüş riski olmadan benzinli motorun basınç oranını nasıl arttırabiliriz. Bu da ideal içten yanmalı motora ulaşma amacıyla birlikte pek çok çığır açan teknolojiye yol göstermiştir. Yakıt tüketimini ve CO2 emisyonunu son derece iyileştiren başarılı hafiflik stratejisi ile birleştirerek - yeni nesil motorları, şanzımanları, araç kaportalarını ve şasi teknolojilerini de kapsayarak – bu teknolojiler dünya çapında 2011’den itibaren başlayan tüm Mazda serisi araçlarda bulunacaktır.

    Bir bakışta: Mazda SKYACTIV teknolojilerine bir bakış

    SKYACTIV-G benzinli motor – Mazda’nın yeni doğrudan enjeksiyonlu benzinli motoru

    • 14.0:1’in (Bir Formula 1 yarış aracı motorundan daha fazla!) seri üretim araçları için anormal bir yanma (vuruntu) olmadan dünyanın en yüksek benzinli motor basınç oranını sağlar.
    • Torkta ve yakıt verimliliğinde şimdiki 2.2 lt dizelle karşılaştırıldığında yüzde 15 daha iyi bir sonuç veren son derece gelişmiş motor verimliliği
    • Düşükten yükseğe motor hızında yüksek tork sayesinde gelişmiş günlük sürüş
    • Yüksek basınç oranı sağlayan 4-2-1 egzoz sistemi, kavite pistonları, çok delikli enjektörler ve diğer yenilikler
    - Ağırlık azaltımı: Yüzde 10 azaltılmış genel motor ağırlığı
    - Yüzde 30 azaltılmış genel motor sürtünmesi
    - Pompalama kayıplarını azaltacak olan elektrikli sıralı valf zamanlamalı çift S-VT girişi

    SKYACTIV-D dizel motor – Mazda’nın yeni yeşil dizel motoru

    • Dünyanın en düşük dizel motor basınç oranı olan 14.0:1 sayesinde pahalı NOx olmadan evrensel emisyon kurallarını karşılar ( Avrupa'da Euro 6, Kuzey Amerika'da Tier2Bin5 ve Japonya'da Post New Long Term kuralları)
    • Şimdiki 2.2 lt dizel motorla karşılaştırıldığında yüzde 20 daha iyi yakıt ekonomisi
    • Yeni 2 zamanlı turboşarjör, düşük ve yüksek sonlu motor torkunu arttıran (5.200 rpm devir sınırına kadar) düşükten yükseğe motor hızlarından yumuşak ve doğrusal tepki demektir.
    • Çok verimli Mazda aktif seramik dizel partikül filtresi (DPF)
    • Yüzde 10 ağırlık azaltımı
    • Yüzde 20 azaltılmış sürtünme
    • Soğuk başlamadan sonra sabit yanma için değişken supap hareketi yanlış ateşlemeyi engeller

    SKYACTIV-Drive – Mazda’nın yeni altı vitesli otomatik şanzımanı

    • Daha hızlı, daha hafif ve sürüşü daha keyifli
    • Daha geniş lock-up aralığı yoluyla mükemmel tork transfer verimliliği sağlar ve tüm şanzıman tipleri arasında en iyi özelliklere sahiptir. Sonuç manuel şanzımana benzer bir sürüş hissidir.
    • Klasik bir şanzıman, sürekli değişen şanzıman ve çift debriyaj şanzımanının tüm avantajlarını birleştirir.
    • Mevcut 5 vitesli otomatik şanzımana kıyasla yakıt ekonomisinde yüzde 7 ilerleme
    • SKYACTIV-D ve SKYACTIV-G için mevcut

    SKYACTIV-MT – Mazda’nın hafif ve kompakt yeni manuel şanzımanı

    • Ön motor, önden çekişli tasarım, keskin, kısa ve hafif vites stroku MX-5’inkine benzer bir vites hissi sağlar.
    • Revize edilmiş yapısı sayesinde son derece azaltılmış boyut ve ağırlık
    • Kompakt boyutları sayesinde daha verimli araç paketi
    • Azaltılmış iç sürtünme sayesinde gelişmiş yakıt ekonomisi


    SKYACTIV-Kaporta – Mazda’nın yeni hafif, son derece sağlam kaportası

    • Çarpıcı çarpma güvenlik performansı ve hafiflik (tüm pazarlardaki çarpma güvenlik ölçüleri için en üst kriterleri karşılar; yüzde 8 daha hafif)
    • İyileştirilmiş bağlama metotları sayesinde ve yüksek gerilimli çelik kullanımının arttırılması yoluyla azaltılmış ağırlık
    • İskeletin her parçasının mümkün olduğunca düz olması için tasarlanmış “düz bir yapı” (Yüzde 30 çok daha sağlam)

    SKYACTIV-Şasi – Mazda’nın yeni yüksek performanslı hafif şasisi

    • Konforlu bir sürüş hissi ile keskin yol tutuşu dengeler
    • Yeni geliştirilmiş ön gergi ve arka multi-link süspansiyon, yüksek sağlamlık ve hafiflik (tüm şasi önceki versiyondan yüzde 14 daha hafiftir.) sağlar.
    • Orta hız çevikliği ve yüksek hız stabilitesi – tüm süspansiyon ve direksiyon elementlerinin fonksiyonel dağılımının revizyonu yoluyla başarılan tüm hızlarda arttırılmış sürüş kalitesi.
    • Jinba ittai benzeri araba ile sürücü arasında bir bütün olma sürüş hissini gerçekleştirir

    Mazda'nın SKYACTIV teknolojilerini tanıtmak için kurduğu web sitesi ;

    MAZDA:SKYACTIV Technology

  4. #4
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sıkıştırmanın düşük olması dizel araç kullanıcısını uzun yolda daha az yorması bu benim fikrim tabi
    Kullanıcının yorulmasıyla motorun sıkıştırması arasındaki bağlantıyı kuramadım

  5. #5
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araba yorulmaz demek istedi arkadas herhalde belki dahada uzun omur olabilir tabi yuksek sıkıstırmada kullandıgı piston vs kalitesi kullanırsa he adamlar bakar daha dusuk kalitede yeter onu bilemem

  6. #6
    Swift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ustaları bekliyoruz

  7. #7
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mazdamı geliştirdi ford mu? mazda hala ford çatısındamı?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  8. #8
    YEY® - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.490
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fordun mazdayı satın almış olması mazdanın dükkanı forda bırakıp gitmesi anlamına gelmiyor.Mazda önceden nasılsa ar-gelerine devam eder.Ama aynı firma olduğu için paylaşımlarda yapılır.

  9. #9
    Swift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mazda şuanda skyactiv adı altında şase şanzuman direkt enjeksiyonlu benzinli motor vs çalışması yapıyor.Bu konuda Ford ile alakalı birşey duymadım.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •