User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Cam tavan hakkında

  1. #1
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Cam tavan hakkında

    Arkadaşlar,abiler,üstadlar;
    Tamamen meraktan soruyorum.Şu aralar yeni kasa c-maxlere bakıyorum(astronmik fiyatlar sayesinde sadece bakıyorum)
    Tavanın ortasına kadar cam var.Peki allah korusun bir kaza durumunda(takla vs) bu cam tavan ne kadar sağlam hani bakış açımız değişcek diye güvenlikten olmayalım? Bence hiçbir şekiklde metal tavan kadar sağlam değildir.Sonuçta cam.Sizin fikirleriniz neler? Bu camlar ön camlar gibi tuz buz olan mikalı camlardan mı? Yoksa daha garip bir içeriği mi var?

  2. #2
    EvoX
    Misafir
    Bende merak ediyorum iyi olmuş konu . Çarpışma testlerine baktın mı ?

  3. #3
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    9.393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    59 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tuz buz olup kalip halinde orada kaliyor ,tepene dusmuyor diye biliyorum.

    Ayrica yan direkler daha saglam oldugu icin tavan yok diye uzerine buzulecegini zannetme.

    Guvenlik acisindan pek problem teskil etmiyor yani

  4. #4
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.724
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    euro ncap ten 5 yıldız aldığına göre metal tavan kadar güvenilir sanırım

  5. #5
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    euroncap bildiğim kadarıyla sadece önden yandan ve arkadan(direğe vurduryorlar).Hiç takla testini izlememiştim.Bir tek volvoda güvelik merkezinde var o sistem diye biliyorum araba belii açıyla bir panelin üstüne koyuluyor o panel bir anda durduruluyor araba takla atmaya başlıyor falan.

  6. #6
    EvoX
    Misafir
    BMW X6 ve 7 serisinde de yapılmıştı .

  7. #7
    Low-Rider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    21.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Metal tavan kadar güvenli olmasa bu kadar yaygın kullanmazdı hiç bir firma

  8. #8
    106arts - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    1.870
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    206dada ben kullandım cam aşırı derecede kalındı ve bence sacdan daha iyidir biz araba parcalıyrz tavan sacı 1mm oluyor genelde

  9. #9
    Burak K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Bursa
    Mesaj
    2.909
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bizim CR-V'de cam tavan. Valla baya sert bi cam ama neyden yapıldığını vs. bilmiyorum.
    Alıntı ygtkrmdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kabarırsa

  10. #10
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cam saçtan cok daha kalin ve bence daha güvenli sonucta tuz buz oluyor

  11. #11
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uçak camlarının kalitesinde olsa gerek
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  12. #12
    Ufuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.771
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birde şunu unutmayın.Arabanın normalde sadece A ve C direklerini bağlayan yerinde değil tavanın ortasındada yatay yatay demir barlar var.Burası cam olunca mecbur tüm yük yan direklerde olucak.

  13. #13
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı ST-max Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde şunu unutmayın.Arabanın normalde sadece A ve C direklerini bağlayan yerinde değil tavanın ortasındada yatay yatay demir barlar var.Burası cam olunca mecbur tüm yük yan direklerde olucak.
    Sende şunu unutma,sunroof olan araçlarda bile tavandaki barlar farklıdır.Senden önce emin ol mühendisler hangi sutuna ne kadar yük biniceğini hesaplamıştır.
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  14. #14
    Burak K. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul / Bursa
    Mesaj
    2.909
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 10ur_K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sende şunu unutma,sunroof olan araçlarda bile tavandaki barlar farklıdır.Senden önce emin ol mühendisler hangi sutuna ne kadar yük biniceğini hesaplamıştır.

    Alıntı ygtkrmdnz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya kabarırsa

  15. #15
    otuzdört
    Misafir
    Öldürmeyen allah öldürmüyor diye bir söz var,

    Tavan ister cam olsun ister normal, Ölüceksen kaderinse zaten ölüceksin haha Güvenli olmasa, Günümüzde bir cok aracta kullanılmazdıdiye düşünüyorum

  16. #16
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cam tavan sac tavan kadar sağlamdır.Hatta kimi olaylarda cam tavan sac tavandan daha sağlamdır.Üstten cisim düşme vs gibi durumlarda. Bu kadar şüpheci olmayın. Transit olsun Connect olsun Cargo olsun yani Otosan bünyesinde Ürün Geliştirmede yaklaşık 850 mühendis varken(hedef 1000 mühendis ile en çok mühendis çalıştıran Türk firması olmak) çok daha karmaşık olan c-max için kaç kişinin kafa patlattığını varın siz düşünün. Bazı modeller burda üretilmese bile mühendislik desteği veriyoruz.Tabi herşey karşılıklı.

    Yeni B-max araçlarda(çıkacak olan yeni model) B sütunu yok.Yani B sütunu dediğimiz orta kapı direği ön kapı ile birlikte açılırken arka kapıda kayar kapı. Daha extreme durumlar var cam tavan sıradan artık takılmayın bu kadar.

  17. #17
    CaNeR54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    Adapazari / SAKARYA
    Mesaj
    1.409
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ST-max Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birde şunu unutmayın.Arabanın normalde sadece A ve C direklerini bağlayan yerinde değil tavanın ortasındada yatay yatay demir barlar var.Burası cam olunca mecbur tüm yük yan direklerde olucak.
    Alıntı 10ur_K Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sende şunu unutma,sunroof olan araçlarda bile tavandaki barlar farklıdır.Senden önce emin ol mühendisler hangi sutuna ne kadar yük biniceğini hesaplamıştır.
    Birde camın kalite ve dayanikliliği var. Normal camlardan cok daha dayanıklı Kaza anında olay emniyet kemerinde bitiyor yok sunroof yok cam tavan vs güvenliliğini zaten Onurunda dediği gibi mühendisler düşünüyor ve yapiyor siz kemerinizi takın gerisi nasip..

    Fikirler ÖLMEZ
    M.Kemal ATATÜRK


    Savaşa karşıyım ama haksızlığa karşı savaşmak karakterimdir.
    Şamil BASAYEV

  18. #18
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    cam tavanlardaki camlar temperli cam.bizm aractada cam tavan var.inceledim normal camdan daha kalın. tavan sacı kadar dayanıklı olacagını dusunuyorum.kaza anında dagılmıyor.bir yerde cam tavanlı qq nin takla atmıs resmini gormustum.sıkıntı yok yani

    edit: cabrio aracla takla atmak daha korkutucu ama bununda caresi bulunduysa mühendisler cam tavanında caresini bulmustur

  19. #19
    onurars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    832
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    bu kazada forumda cam tavan ile ilgili farklı yorumlar yapılmıştı ama bencede kesinlikle saç kadar dayanıklıdır.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •