User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
47 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Megane II - III dci motor farkları?

  1. #1
    Muhittin_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    SİNOP - İSTANBUL
    Mesaj
    62
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Megane II - III dci motor farkları?

    Megane II dci 80 hp lik aracın motoru ile 105 lik meg III dci nin motorları arasında işletim sistemi hariç farklar nelerdir acaba? Sadece turbo ve intercooler mı?

  2. #2
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    sıkıştırma ve turbo farkı da var sanırım.

  3. #3

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Enjektörler de farklı olması lazımdı..
    Önden ok gibi arkadan b.k gibi

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alakasız 2 motor arkadaşlar.......Enjektöründen,turbosuna,motor kapağından,emmesine ,manifolduna vs vs vs geliştirilmiş versiyondur 105ler...

  5. #5
    Muhittin_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    SİNOP - İSTANBUL
    Mesaj
    62
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Alakasız 2 motor arkadaşlar.......Enjektöründen,turbosuna,motor kapağından,emmesine ,manifolduna vs vs vs geliştirilmiş versiyondur 105ler...
    Hımm anladım sağol. Peki 80 lik ile 100 lük megane II arasındaki farkları biliyormusunuz acaba?

  6. #6

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Muhittin_T Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hımm anladım sağol. Peki 80 lik ile 100 lük megane II arasındaki farkları biliyormusunuz acaba?
    Turboları,enjektörleri farklıdır , sanırım 100lüklerde egr valfi yoktu (emin değilim)...
    Gidiş olarak 100lük daha keyif versede 80liğe nazaran ,105likle bu 2sinin yürümesi imkansızdır....

  7. #7
    Ahmet Saraçoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.089
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    konudan uzaklaşıyoruz ama kızmazsanız bende ilk çıkan 70 lik doblo albea mutlijet motorlarıyla aynı blok astra linea 90 lıklar arasındaki farkları merak ediyorum..(emin olmamakla beraber 90 lığın turbosu vgt , ama başka ne fark var bilmiyorum.)

  8. #8

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ahmet Saraçoğlu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    konudan uzaklaşıyoruz ama kızmazsanız bende ilk çıkan 70 lik doblo albea mutlijet motorlarıyla aynı blok astra linea 90 lıklar arasındaki farkları merak ediyorum..(emin olmamakla beraber 90 lığın turbosu vgt , ama başka ne fark var bilmiyorum.)
    Multijetciler daha doğru yanıtlar bu sorunuzu

  9. #9
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    80lik dci ile 100lük dci arasında benim bildiğim turbo ve intercooler farkı var
    enjektör ve egr olayına bişey diyemeyeceğim

    peki ben başka bir soru daha sorayım , 105liklerin 6 ileri şanzımanı , 100lük veya 80 lik motora uyar mı? swap yer mi yemez mi?
    Tesla Model Y Sr

  10. #10

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 8.000rpm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    80lik dci ile 100lük dci arasında benim bildiğim turbo ve intercooler farkı var
    enjektör ve egr olayına bişey diyemeyeceğim

    peki ben başka bir soru daha sorayım , 105liklerin 6 ileri şanzımanı , 100lük veya 80 lik motora uyar mı? swap yer mi yemez mi?
    Değişik bir soru avrupa'da dahil 82 ve 100lük motorlarda 6 ileri ile üretilmedi ama bilemiyorum açıkcası

  11. #11
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    şanzıman kodlarına bakarak olay çözülebilir aslında

  12. #12
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı efe_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turboları,enjektörleri farklıdır , sanırım 100lüklerde egr valfi yoktu (emin değilim)...
    Gidiş olarak 100lük daha keyif versede 80liğe nazaran ,105likle bu 2sinin yürümesi imkansızdır....
    5 hp lik fark çok mühim değil, tork farkı var biraz ama o da yukarılarda fark ediyor.

    100 hp lik motor günlük kullanımda 105 liğe nazaran çok daha seridir, daha küçük turbosu ve yüksek sıkıştırmasından ötürü altlarda özellikle daha canlı.

  13. #13

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    Samsun / İstanbul
    Mesaj
    4.561
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Dou Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5 hp lik fark çok mühim değil, tork farkı var biraz ama o da yukarılarda fark ediyor.

    100 hp lik motor günlük kullanımda 105 liğe nazaran çok daha seridir, daha küçük turbosu ve yüksek sıkıştırmasından ötürü altlarda özellikle daha canlı.
    5 hp yapar yapmaz bilmem lakin arada 40 NM tork ve 6 ileri şanzuman farkı var , şunda haklısın şehir içi kullanımında vs 100lük daha rahat ve kullanışlı ....
    azcık yüksek vites düşük devir kaldığımda turbo ne zaman açıcak diye dua eder oluyorum açınca fırlıyor lakin beklemek gerekiyor biraz

  14. #14
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    80lik dci'a 100lüğün turbosu + intercoolar'ı + uyarsa 105liğin şanzımanı + yazılım diyorum
    yorumları alalım
    Tesla Model Y Sr

  15. #15
    VteC_MaNiaC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    3.052
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben direk satıp megane rs veya 105lik öneririm abi

  16. #16
    volkan_gs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    34
    Şehir
    Acıbadem
    Mesaj
    1.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen 100lüğün alt devirleri daha canlıydı, kullanım açısından 100lük 5 ileri vites çok daha rahat 105lik 6 ileriye göre..

  17. #17
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VteC_MaNiaC Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben direk satıp megane rs veya 105lik öneririm abi
    105lik eski kasa hb yok okanım yeni kasa hb'ler de biraz daha ikinci elde ucuzlasın diye bekliyorum , fransız versiyonu olmalı zaten olacaksa da...

    rs desen ben 5 kapılı olsun isterim ki o da tr'de yok denecek kadar az
    ama rs olunca da yakıttan kaçacak , hiç gerek yok , odağımız az tüketim+yeterli gidiş

    ya aslında hepsi hikaye işler bunlar s2000 parası birikmez böyle olursa
    Tesla Model Y Sr

  18. #18

    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    52
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    9.379
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    erhan yap bi modifiye.. yakışır.. 100 lük turbo + intercooler..

  19. #19
    8.000rpm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    47
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    6.731
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    parça araştırmasındayım , turbo sıfır olmalı ama intercooler çıkma da olur diye düşünüyorum bilmiyorum yanlış bir fikir mi...
    sonra üstüne bi map + hafif jant
    başka da bişey istemez
    Tesla Model Y Sr

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •