User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: water circulation motor (pump)

  1. #1

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    water circulation motor (pump)

    bu parca hakkında bilgisi olan varmı arkadaslar.

    aracımda yağ pompasının sogutmasına destek olarak kullanılıyor. Elektrikle calısıyor, ben bu parcayı iptal etsem yağ pompası ile ilgili sıkıntı yasar mıyım acep ? turbolu aracların hepsinde bu zımbırtıdan varmı bilgisi olan arkadaslardan yardım rica ediyorum.
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  2. #2

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    güncell yokmu bilgisi olan ?
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  3. #3
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kontak kapatıldığında yağlamaya devam etmesi için koymuştur fabrika büyük ihtimalle, iptal ederseniz turbo timer la aynı işim yapabilirsiniz fakat, aracın orjinal yağ pompası basıncı veya flow u yeterli değilse bu pompayla takviye etmişşe fabrika bence sökmeyin

  4. #4

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu zımbırtının ıcınden su gecıyor yaglama ıle ılgısı yok. Su, su pompasından turboya gırıs yapıyor. turbonun su cıkısı bu zımbırtıya baglanıyor. buda yag pompasına suyu basıyor yag pompasının cıkısıda suyun gerı donusune baglanıyor. Vel hasıl bu zımbırtı elektrıkle calısıyor motor dagınıkken test edeyım dedım 2 tane kablosu var artı-eksı sanırım. akuye bagladım ama zımbırtı tık demedı. Calısmıyor galıba bende ıptal etmeyı dusunuyordum. Oyuzden sordum.
    Polo gti 2.43.85 best
    Octavia vRS 2.38.40 best
    Polo gti 56.8 best ''korfez''
    Octavia vRS 56.7 best ''korfez''
    Bulut Elektrik

  5. #5
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her araçta böyle bir düzenek yok

    eğer o çalışmıyorsa bence sorun var

    turbonun su çıkışında dediniz
    demekki bu çalışmıyorsa turbonun su çıkışı kapalı veya az açık diyebiliriz.

    su giriyor ama çıkışında bu var ve çalışmıyor

    bunun çıkışınında yağ pompasına gitmesi biraz garip,
    yağ pompasının su ile soğutulduğunu duymadım
    yağ radyatörü olsa neyse ..

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.931
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca eklemek isterimki kesin bozuktur o

    bizim memlekette hala ısrarla motora kireçli musluk suyu koymaya inat ediyor insanlar
    motora damıtılmış saf su koyulması lazım veya kireç olmayan su

    kireç, içten baya ısı transferini engeller motorda
    ayrıca böylece ıvır zıvırı tıkar bozar çalışmasını engeller

  7. #7
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Water pump. Yağlamayla alakası yok. Devirdaim'in basıncının yeterli olmadığı yerlerde, veya suyun motor suyundan ayrı olarak ikinci bir kapalı sistemde sirküle edildiği sistemlerde kullanılır. Sizin aracınızda turbo soğutmasında devirdaim basıncı yetersiz görülmüş olabilir. Veya motor suyundan ayrı bir kanalda, motoru turbonun aşırı ısısıyla ısınmış sudan korumak amaçlı, turboyu soğutmak için ikinci bir kapalı devre de bu elektrikli pompa ile soğutuluyor olabilir.

    Bir başka durum ise motorda motor devrinden bağımsız sürekli aynı debiyle soğutulması gereken bir eleman vardır. Orasının soğutması için motor devrine bağımlı, kasnaktan güç alan devirdaim yerine elektrikle çalışan, sabit devirli bu pompa kullanılmıştır.

    Her ne olursa olsun, pompa bozuksa görevini yapmaması bir yana dursun, dönmeyen türbini sebebiyle su geçişi de engellenir.

    Sistemin güzelce şemasının çıkarılması, bu pompanın öneminin anlaşılması ve müsaade ediyorsa iptali, etmiyorsa tamiri şart.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •