Geçen ome-rs bahsetmişti eski araçlarından birisinde ustaların şanzımana motor yağı koydugundan 96-01 kasalar için mi geçerli sadece 90 model ef şanzımanına kullanmamız gereken yağ nedir bu konuda öneri ve biraz bilgi alabilirmiyiz ?
Geçen ome-rs bahsetmişti eski araçlarından birisinde ustaların şanzımana motor yağı koydugundan 96-01 kasalar için mi geçerli sadece 90 model ef şanzımanına kullanmamız gereken yağ nedir bu konuda öneri ve biraz bilgi alabilirmiyiz ?
Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ
Motor yağının karşıladığı ısı değeri bikaçyüz derece, şanzıman yağının ise maksimum 100 derecelerdir. Muhteviyatları ve görevleri oldukça farklı.
www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz
Bazı üretimlerde mevcut. Hatta şölye söyliyeyim Hyundai 770-7A Lastikli Kepçe'nin otomatik şanzımanına 15-40 motor yağı konuluyor![]()
olmaz gıt servsten 2.5 lıtre almtf
www.honda-tech.com
_____________
çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....
motora ne yağ kullanıyorsunuz aynısını kullanabilirsiniz yanlız 10 numaradan kalın olmasın..
Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..
Motor yağı şanzımana olurmu ?
Zamanında oluyordu. Nasıl mı?
Bundan yaklaşık 10-15 yıl öncesinde manuel şanzıman yağları pek yaygın değildi. Bu yüzden yaklaşık 95 ve öncesi tüm hondalar için servislere gönderilen tamir ve bakım klavuzlarında bile manuel şanzımanlarda kullanılacak motor yağının viskozitesi ve API sınıfı belirtilmiştir(10w-40 API SL gibi).
Artık manuel şanzıman yağları var. Ve tabi ki artık yeni gelen klavuzlarda manuel şanzıman yağı kullanılması öneriliyor.
Peki nedir manuel şanzıman yağı ile motor yağının farkı?
Motor yağı yanma gibi yüksek ısı üreten olaylarla başa çıkmak üzere, motordaki kirlenmeyle, ısıya bağlı yağın yanmasıyla mücadele etmek üzere geliştirilmiştir. Çok uzun vadeli bir korumadan ziyade bakım periyodu boyunca yanma ısısından minimum etkilenecek, bakım periyodu sonunda işlevini tamamlayacak şekilde üretilir.
Manuel şanzıman yağı ise yüksek yanma ısısı gibi zorlu ortamlarla başa çıkmak zorunda değildir. Ancak onun temel görevi de en az 100bin km boyunca şanzımanı korumayı sürdürmesidir. Metal yüzeye tutunması daha güçlü olmak zorundadır. Soğukken daha akışkan, ısındıkça daha da yağlayıcı olmalıdır.
Motor yağı ile şanzıman yağının viskozite endeksleri birbirinden farklıdır. 75-90 şanzıman yağı 10w-40 motor yağına, 80-90 şanzıman yağı ise 15w-40 motor yağına viskozite olarak denktir.
Sonuç olarak, viskozitesi aynı olsa dahi motor yağı ile manuel şanzıman yağı arasında yapı ve görev olarak epeyce fark vardır. Ama zamanında, manuel şanzıman yağı yokken hemen hemen her manuel şanzımana motor yağı konulmuştur. Fakat bu durumda şimdiki periyodlardan çok daha sık periyodlarla yağ değişimi yapılması gerekir.
Tam sentetik manuel şanzıman yağlarının bile piyasada çok rahat bulunabildiği günümüzde şanzımana motor yağı kullanmak pek mantıklı olmasa da ihtiyaç veya zorunluluk halinde kullanılmasında bir sakınca yoktur. Ama daha erken değişim yapılmalıdır.
O.B.K.
Your car is your story. So don't let someone else write the book...
teşekkürler bilgiler için ozaman şanzıman yagı kullanmaya devam edicez demektir
Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ
Vallaha usta benim şanzıman zaten otomatik olduğundan bakımı daha önemli her gün şanzıman yağını kontrol ediyorum.
Birde bu özel yağ yerine motor yağı koymak atraksiyonuna hiç girmeni tavsiye etmem![]()
ben son 4 senedir motorum da mobil 10\40 şanzumanda da mobil 10\40 kullanıyorum
ve herhangi bir sıkıntı görmedim aksine yararını gördüm vites geçişleri soğukken daha rahatladı sıkıntı yaratır diyen kim varsa kafasına takılan soruları ben yanıtlayabilirim...
HONDA OEM PARTS
MESSENGER:mehmet cetin
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)