User Tag List

17 sonuçtan 1 ile 17 arası

Konu: Gated Boost Controller

  1. #1
    T-MIVEC
    Misafir

    Gated Boost Controller

    Elektronik olmayan boost conrollerlar hakkinda fikirleriniz neler? Hic kullandiniz mi? Ne gibi uygulamalarda secilmelidir vs.


  2. #2

    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    856
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lektronik i istememe sebebin ne? yani sadece merak icin mi soruyosun yoksa almayi dusundugunden mi? cunku greddy profec de baya makul ve elektronik.

    hic bu tur kullanmadim ancak bana boost u arttirmak icin bi dugme cevirmek dogru gelmuyo, ayrica boost u kaca actigini da bilmiosun zamanla alisirsin belki ama tahmini yapman gerekiyo
    BATIKAN

  3. #3
    miniks - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    13.312
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    katılıyorum digital ekranlı bir elektronik boost kontrol almanı tavsiye ederim
    Call for prayer
    http://m.youtube.com/watch?v=7na5Zm0vwtI
    insanlar en akıllı varlıklardır, hüküm edemedikleri yaradılış ve ölümdür
    Instagram hesabımız
    miniksracing - humidorturkiye

  4. #4
    T-MIVEC
    Misafir
    aslinda soruyu soyle degistirebiliriz, stock turbo bir aracta ufak basinc artirimi icin dahi elektronik mi almamiz gerekir?

  5. #5

    Üyelik
    Jan 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    856
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eger diyosan ki boost i bi kere aciyim bidaha da hic ellemem, bide cok para vermiyim, o zaman alabilirsin. ama dedigim gibi cok az bi fark vererek greddy profec alabilirsin
    BATIKAN

  6. #6
    T-MIVEC
    Misafir
    Ileriyi de dusunerek profec veya evc daha mantikli o zaman. Tesekkurler

  7. #7
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hocam bu malzemeyi ebaydan 50 ytl ye alman mümkün ama orj turbolu arabada bunu nasıl kullanıcaksın onu çok merak ettim bu malzemeyi kullanabilmen için external wastegate yada çift portlu internal wastegate olması lazım orj. turbolu araçlarda int. wastegate war ve bunların hemen hemen hepsi tek portludur ama bunların ucundaki akçüatörün rotunu uzatarak yada kısarak boostu ellemen mümkün (gerçi buda hepsinde yok) ama boostu açınca biliyosun benzinide açman gerekicektir kolay gelsin

  8. #8
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fakat bazı araçalrda orjinal den turbolu olmasına rağmen manifoldda da ek wesgate var

  9. #9
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Standart turbolu arabalarda eğer bir boost control selenoid'i varsa (ki imprezalarda, q4 lerde ve bir çok araçta bu var), bu selenoidi ecu kontrol ederer boostu arttırır veya azaltır. Bu selenoid'in bir ucu türbinin cold side çıkışına, diğer ucu da wastegate'e (internal external farketmez) bağlanır. Eğer aracın ecusu üzerindeki yazılıma müdahale etme şansın yoksa önünde iki şans var, ya evc yada profec tarzı boost controller alacaksın (iki bu aletler de aslında selenoide sahip, tek farkı boostu sen kontrol ediyorsun) yada başlığı açan arkadaşın linkini verdiği gibi bir manual boost kontrol musluğu alacaksın. Boostu açmak kapamak için actuator kolu ile uğraşmana gerek yok Hele 1.6-1.7 bar basıncları internal wastegate ile aşacaksan dual port actuator'a hiç ihtiyacın yok. Ebayda satılan boost controllerlerin çoğu ÇAKMA, ek bilgi olarak söyleyim, içinde tükenmez kalem yayı ve tüfek saçması takliti bilya olan ürünler bunlar.

    Ps: arkadaşımız yazmış, std turbolu bir araçta bu musluğu nasıl kullanacaksın diye, dizel dahi olsun, wastegate i ve cold side da hava çıkışı olan (ki olmayan turbo yok) her türlü turboda bu tür manual boost controlleri kullanabilirsin. Ayrıca eğer 0.5-0.6 bar civarı yürünecekse wastegate ile türbin direk birbirine bağlanarak 0.5-0.6 bar elde edilir.Extra bir controllere gerek olmaz. (.50 AR. ye kadar olan turbolar için konuştum)

  10. #10
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gurcell vacum ile çalışanlar çoğalıyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  11. #11
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gurcell vacum ile çalışanlar çoğalıyor
    Benim Q4de de var dual port actuator, biliyorum. Fakat yukarıda anlattığım konu actuator ile ilgili değil ki

  12. #12
    sforever
    Misafir
    Elektronik olmayan boost controller kullanıyoruz.. Yukarıda bir arkadaş da yazmış, alışıyosun diye.. Bir kaç denemeyle alışıyosun.. Fakat biz de değiştiricez yakında, çok para vermiyim çok uğraşmıycam araçla diyosan al fakat elektronik her zaman tercihtir.

  13. #13

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.172
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 tur çevirdim 0.1 bar 1 tur daha çevirdim 0.5 bar daha açılma gibi durumlar yaşayabilirsin
    basıncı açma olayını da anlamış değilim bi basınca ayarlayın arabayı olsun bitisn, içerden vanayı çevirdikten sonra laptop baglayıp map mı atıcaksınız ? garip olur valla

  14. #14
    sportinger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    48
    Şehir
    06
    Mesaj
    943
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben kullandım cok bi boka yaramıyo acıyosun basıncı ama enfazla 16 ya kadar destekliyodu bendeki. basıncı acınca map ı güncellemek gerekiyo malesef, elinde 2 3 tane map olacak avansı benzini ayarlanmış 1tanede palm.yoksa her gazlamaya laptap la gidilmiyo. bencede en mantıklısı sabit basınc, bide bu aletler pik yaptırıyo vesselam onada sinir oluyosun...

  15. #15
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayır double demiyorum dual deil Sadece Vavumla çalışıyor
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  16. #16
    mancolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben kullandim, gayette memnundum turboxs in kini almistim(powerXS) degil. internal wastegate li turboda soyle kullanirsin, kompresorden cikan hortum direk wastegate in kafasina gider sende bunu araya takarsin. mekanik bir aksam dolayisiyla birkere ayarlar birakirsin. Ayni zamanda bunun selenoidlileri de var iceriye dugme cekiyorsun ve dugmeyle 2 ayri bost a gecebiliyorsun ornegin yaris ve sehir ici modu gibi. Ancak manuel alirken 5$ a akvaryum muslugu tarzi birsey koyarda bozulursa waste gate in acmama gibi bir duruma ve haliyle motounun fakire dusmesi yada...... herneyse birsuru sorunla karsilasma riskin var ama ucuza boost controller sahibi olmanin da avantaji var... Dou

  17. #17
    mancolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    153
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada arkadaslari okurken eklemek istedim. Istilldo nun da dedigi gibi (kitapciginda da yaziyor) cevirdigin her tur 0.1 bar kadar basinc arttirmani sagliyor (markadan markaya degisiyor bu) benimki cok sabit deger veren bir modeldi boost saatinden takip ediyordum hakikatende oyleydi. diger arkadasin kini de okurken sunu belirtmek istedim. nekadar basinca kadar destekledigi contollerin kendisine bagli degil hazirladigin turbo sistemiyle alakali. Cunku controller i tam kapatirsan eger waste gate e hic cakum yada basinc gitmeyecek bu sayede turbo kendi kapasitesinde ne basabiliyorsa okadar basar . Tam acik oldugundada arada engel olmadigi icin en dusuk nekadar basincta kapak aciliyorsa okadar acilmaya devam edecek. Ben subaruda kullandim, ilk ayarlari yanlis yaptim tam acacagima tam kapatmisim ve boost saatim 2.0 bar gosterdi ( oyle bir performans almadim sadece anlik saatin ciksindan soz ediyorum). sonra anladim ki ters tarafa cevriliyormus boylece 0.6 bardan basladim ayar yapmaya 1.2 de sabitledim. Fakat ikisi arasinda tercihimi sorarsan simdi elektronik almak istiyorum cunku hem aletin uzerindeki verileri okuyarak hareket etmek istiyorum hemde oynamasini seviyorum. Arcelik reklaminda robot klimayi ayarliyor ya hani ayagima 10 derece kafama 20 derece falan hesabi. Manita binince dugmelere basiim egleneyim icabinda bak uzaya gidicez simdi falan....

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •