User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Alfa 155 Q4 "Turbo Surge" çözüm?

  1. #1
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Alfa 155 Q4 "Turbo Surge" çözüm?

    Kısaca özetlemek gerekirse
    hafta sonu Alfaromeo 155 Q4 için yeni yazılım yaptık
    fakat 2800 gibi devirlerde compressor surge olayı karşımıza çıktı


    ne ve neden olduğunu biliyoruz da belki farklı bir çözüm üretebilirmiyiz acaba ?
    hani derler ya "tıp sürekli ilerliyor"

    1- istediğimiz devirde veya basınçta emmedeki fazlalık havayı istediğimiz kadar istediğimiz yere verebiliriz ?
    Araçta maxidisplay takılı, onun sayesinde bir selenoide kumanda edebiliriz.

    2- baktım hem dışarıya hem dönüşe hava verebilen çift çıkışlı dump valveler var.
    işe yararmı acaba ?

    3- çift pistonlu ve ayarlı valveler var

    4- yada aracın üzerindeki açık tip valvenin ayarını en düşüğe alsak?
    yay tansiyonu yani ..

    5- başka bir çözüm ?

    Araçtaki turbo Garret T3/T4 diyebileceğimiz modifiye edilmiş bir turbo
    (aracın orjinal turbosu garrett TB0367 dir)
    tabi hesapsız kitapsız modifiye, pal çapları veya kanat sayıları veya AR değerlerini bilmiyoruz
    ama bu turbo ciddi hava basıyor ve baya alt devirlerde geliyor boost.
    zaten sorunda oradan kaynaklanıyor.


    bu grafik aracın şu andaki turbo basınç grafiğinden 1 önceki log
    peak boost, yani üstlerde 1.4 lere kadar çıkan basınç aslında şu an 1.25 barlarda falan, öyle düşünerek bakınız.

    Mavi olarak benim çizdiğim yerlerde normalde basınç olması lazım ama ben wastegate valfinden oraları kısmak zorunda kalıyorum
    dediğim gibi 2800 devirlerde surge başlıyor çünkü.
    haliyle bu halde boost yavaş geliyor, doğal olarak performans kaybımız var.
    amacımız onu çözmek.




    Bu grafikte wastegatenin duty ayarını gösteriyor
    100 = %100 duty yani tam açık demek
    gördüğünüz üzere 2800 devirlerde valf baya kısık
    hatta dahada kısıktı, %20 lerde falan tamamen kayboluyor surge
    bu şekilde bile birazcık var.
    (Kırmızı çizgi güncel yazılım)




    biraz videolara baktımda

    compressor surge ile bov flutter sound karıştırılıyor
    aslında bende eskiden karıştırmışım bu ikisini
    bizdeki sorun gazdan ayağımızı çekince değil tam tersi gazlarken (full throttle 2800 rpm) meydana geliyor.
    videonun sonlarına doğru, "aynen böyle oluyor"
    BORKED

    BORKED





    bu da flutter sound yani "hindi sesi"
    adam compressor surge yazmış
    BORKED

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende sorun aynı vardı benim olayım wesgate bir yerde hafiif takılı kalmasıydı
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  3. #3

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.401
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Megane larda surge nedeni bov ile birlikte açık filtre kullandığın zaman bu surge yapmaya başlıyor. Onu da kesmenin çözümüde geri dönüşüm valfini backing plate ile kapatmak.
    IN BOOST WE TRUST

  4. #4
    H22Power - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.331
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    q4 un orjinalinde dump valve var diye biliyorum abi dump valve olduğu halde surge yapıyorsa diyaframı patlamıştır vacuum geldiği halde açmıyordur forge un aliminyum piston diverter valve ile çözebilirsin onun birde blow off şeklinde olanı var iki girişli bir kısmı kapalı kalıyor bir kısmı açık eğer açık kalırsa bov oluyor kapalı kalırsa diverter valve onun dışında alt devirde surge olsun ustlerde boşaltsın istiosan tial ın bov ları sert yaylı olduğundan o tepkiyi verir..

  5. #5

    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    52
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    1.938
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sorun çözüldümü acaba
    İNSANLAR VERDİĞİNİZ DEĞER KADAR DEĞERLİDİR FAZLASI DEĞİL

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Forgenin ciftli bovu sorunu cozebilir evet ona bakicaz
    aracta greddy bov var acik ve ayarli olan.
    Sorun cozulmedi henuz birsey yapmadik zaten

  7. #7
    akın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı PASSATURBO1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    q4 un orjinalinde dump valve var diye biliyorum abi dump valve olduğu halde surge yapıyorsa diyaframı patlamıştır vacuum geldiği halde açmıyordur forge un aliminyum piston diverter valve ile çözebilirsin onun birde blow off şeklinde olanı var iki girişli bir kısmı kapalı kalıyor bir kısmı açık eğer açık kalırsa bov oluyor kapalı kalırsa diverter valve onun dışında alt devirde surge olsun ustlerde boşaltsın istiosan tial ın bov ları sert yaylı olduğundan o tepkiyi verir..

    Selam araç turboyu doldururken surge yapıyor yani turbonun flowu, emmenin flowundan fazla dolasıyla gelen basıncı kaldıramayıp surge yapıyor Yani kısacası ağzınız dolu ve hala zorlana yemek yediriyorsunuz oda haliyle dışarı çıkarıyor

    Abi metal boturuya bir kaçtane delik açalım olsu bitsin.Süngerde sardıkmı delikleri missss

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •