herkese selam,
bir süredir oil catch can ve EGR meselesini inceledim.
- 1. sorum; bütün modern motorlarda krank muhafazasında oluşan + hava basıncını tahliye etmek için bir sistem kullanılıyor mu? yani -her arabada- PCV valfi var mı?
- 2. sorum, PCV valfinden gelen havayı emme manifolduna verelim derken manifold içi pislenmiyor mu? uzun vadede (+50,000km, +80,000km) gaz kelebeği, emme manifoldu, emme portlarında vs. birikim olmaz mı?
- 3. sorum, EGR sistemi ile yine emme manifolduna verilen egzos gazı bu pislenmeyi arttırmıyor mu?
forumda dizel araba kullanan arkadaşların düzenli olarak emme manifoldu temizliği yaptırdıklarını okudum. bu temizlik yukarıdaki sebeplerden dolayı biriken pisliği temizleyip manifold performansını hep en yüksekte tutmak için mi yapılıyor?
bu soruların çoğuna evet diyeceğinizi tahmin ediyorum; ancak asıl anlamaya çalıştığım motorun bütününü düşündüğümüzde oil catch can kullanımı/EGR iptali/emme manifoldu temizliği/port polish gibi uygulamaların birbirlerine olan olumlu-olumsuz etkileridir...