User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
42 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Doğru bilinen yanlışlar

  1. #1
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Doğru bilinen yanlışlar




    DOĞRU BİLİNEN YANLIŞLAR


    -''Şehir içinde ya da kısa mesafelerde emniyet kemeri takmak gerekmez''

    50 kilometre hızla kafa kafaya çarpışmada sürücünün karşılaştığı kuvvet yaklaşık 4 tondur. Ölümlü kazaların yüzde 35'i şehir içinde ve günlük güzergahlar üzerinde meydana geliyor. Emniyet kemeri kullanımı, kaza ile ölümleri yüzde 45, ağır yaralanmaları ise yüzde 50 oranında azaltır.

    -''Arkada oturanların emniyet kemeri takmasına gerek yok''

    Kaza anında yolcular, aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Bu yüzden arkada oturanların da emniyet kemerlerini takmaları gerekir.

    -''Lastik havaları düşük olursa araç yola daha iyi tutunur''


    Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken kayma çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.

    -''Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir''


    Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.

    -''Yağmurda inik lastik daha az kayar''


    Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar.

    -''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''

    En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.

    -''Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır''


    Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi kuru havada 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.




    Sizin trafikte düzeltmek iştediginiz doğru bilinen yanlışlar nelerdir ?



    .
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  2. #2
    Kadyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Debriyaja basarak freni anlayamadim hep boyle basarim bende ani frende reflexten dolayi ama basmasak daha cabuk durmazmi motor yuke biner ama stop etme olayida var tabi

  3. #3
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Paylaşım için teşekkürler..
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  4. #4
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    -''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''

    En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


    otomatık vıteslı araçlardada boylemı pekı bu frene bassakta araç bı yuk uzerınde durmakta. Aramızda 100 m en az olan ve kırmızı ışıkta duran araca babamla gıderken frene bastık 1 mm farkla anca durabıldık abs de devreye gırmesıne rağmen durmak bılmedı bundan kaynaklanablırmı dıye sordum. N ye alıp frene bassak otomatıklerdede freneleme kısalırmıki ?
    DR. OWL

  5. #5
    ulasoztas1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Debriyaja basarak freni anlayamadim hep boyle basarim bende ani frende reflexten dolayi ama basmasak daha cabuk durmazmi motor yuke biner ama stop etme olayida var tabi
    aynen benimde tek takıldığım şey buydu? debriyaja basmadığımızda motor fireniyle duruş mesafesi daha kısalmaz mı??

    teşekkürler güzel paylaşım

  6. #6
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her zaman önünüzdeki aracın önündeki aracın hareketlerine bakın o fren yaparsa sizde hız kesin.
    viraj içlerinde sert frenlerden kaçının
    yeni sistem, beyinleri olan araçlarda bayır aşağı boşa atmayın viteste bırakın
    birde biraz kafa kullanmak gerekiyor trafikte her zaman akılcı davranmak lazım..

  7. #7
    Murat Özcan
    Misafir
    benım uyuz oldugum seyler ıse;

    araba durdugu zaman hala aracı vıteste tutup debriyaja basıp bekleyenlere sinir olurum

    birde durmadan mahalle arasında 1.vites giderken 2 ye atmaz bagıttırırz aracı 2 ye atar sonra gene yavaslar gıbı yapıp 1 e atar vıtesle oynayanlarada cok sınır olmusumdur

  8. #8
    Selman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.651
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yeni alınan lastiklerin önlere takılması yanlışı.

    Bununda yanlış olduğunu açıklamıştır michelin yetkilileri.

    Ön tekerleklerin herzaman bizim kontrolümüzde, ancak arka tarafın kontrolüne etki edemediğimiz için yeni lastiklerin herzaman arkada olması gerektiğini söylüyorlar.
    SongürGarage

    USPeformance
    by UtkuSelamoğlu

  9. #9
    yan53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    1.861
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    debrıyaja basmadan frêne basınca motor frenı olmazkı ...vıtes dusursen sızın dedıgınız hesaba cıkar aksıne frene basınca devırde asagı duser yukarı cıkmaz yanı motor frenı ımkanı kalmaz debrıyaja basmak en mantıklısı...

  10. #10
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HondatugraL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    -''Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak daha kısa mesafede dururuz''

    En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak,motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.


    otomatık vıteslı araçlardada boylemı pekı bu frene bassakta araç bı yuk uzerınde durmakta. Aramızda 100 m en az olan ve kırmızı ışıkta duran araca babamla gıderken frene bastık 1 mm farkla anca durabıldık abs de devreye gırmesıne rağmen durmak bılmedı bundan kaynaklanablırmı dıye sordum. N ye alıp frene bassak otomatıklerdede freneleme kısalırmıki ?
    abs fren mesafesini uzatıyor bence.. abs devredeyken araca yön verip tehlikeyi atlatmak lazım bende otomatik vites absli bir araçta çok zor durabilmiştim araç 1000km bile yapmamıştı.

  11. #11
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kadyr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Debriyaja basarak freni anlayamadim hep boyle basarim bende ani frende reflexten dolayi ama basmasak daha cabuk durmazmi motor yuke biner ama stop etme olayida var tabi
    bu olayı eskiden beri biliyorum ama genelde vites küçültüp frene asılıyorum. komp. + fren de etkili oluyor. 60 saniye filmini 5 6 yıl önce izlediğimde nicolas sürekli fren debriyaj aynı anda basıyodu ordan kalmıştı aklımda ve gerçekten etkili

  12. #12
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en etkili yavaşlama fren ile birlikte bi alt vitese atmak böylece lastikler kilitlenmeden güvenli bir duruş yapılabilir

  13. #13
    HondatugraL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    7.003
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RSBurak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    abs fren mesafesini uzatıyor bence.. abs devredeyken araca yön verip tehlikeyi atlatmak lazım bende otomatik vites absli bir araçta çok zor durabilmiştim araç 1000km bile yapmamıştı.
    babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
    DR. OWL

  14. #14

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.024
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araba dip basık olunca çok iyi yol tutar.. Bence bilinen yanlışlar arasında..
    ...

  15. #15
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -MuRaT- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benım uyuz oldugum seyler ıse;

    araba durdugu zaman hala aracı vıteste tutup debriyaja basıp bekleyenlere sinir olurum

    birde durmadan mahalle arasında 1.vites giderken 2 ye atmaz bagıttırırz aracı 2 ye atar sonra gene yavaslar gıbı yapıp 1 e atar vıtesle oynayanlarada cok sınır olmusumdur
    + 100000000 aynen hocam ya gıcık oluyorum ve uyarırım dayanamıyorum yav

  16. #16
    RSBurak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    54
    Mesaj
    1.920
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HondatugraL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
    bence buzda ve kaygan yollarda faydası büyük sadece.

  17. #17
    Burak E. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul/Eyüp
    Mesaj
    2.588
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı -MuRaT- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benım uyuz oldugum seyler ıse;

    araba durdugu zaman hala aracı vıteste tutup debriyaja basıp bekleyenlere sinir olurum

    birde durmadan mahalle arasında 1.vites giderken 2 ye atmaz bagıttırırz aracı 2 ye atar sonra gene yavaslar gıbı yapıp 1 e atar vıtesle oynayanlarada cok sınır olmusumdur
    aynen bende sinir oluyorum bunlara bide

    bir yerden cıkarken gaz basar yarım debriyaj yapar ileri geri gider ya araba onlara sinir olurum derim zaten debriyajı yedin bitirdin beee diye yol veririm gider artist artist
    Alıntı s2k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bas bas platin meme yapmış olabilir, bizim mahmut abinin başına gelmişti bi yarım saat 1-2-3 kesicide gittik düzeldi.
    Alıntı Berkan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tatmin olan arkadaslar olarak elele tutuşup titreyerek boşalalım

  18. #18
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HondatugraL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    babamla bızde bu kanıya vardık cunku arabayı kaydırmamaya çalısıyo frenlerı ayarlarken hala yuruyo araba halbukı kaydırsa daha kısa surede durabılır bence.
    ama aracın kaymasını önleyip tehlikeden kaçmaya yardımcı oluyor, mesela önüne aniden çıkan cisimlerde sağa sola aracı yönlendirebilmek gibi kızaklasa direk gidiyor direksiyonu çevirsende vb vb

    drift hariç o nasıl birşey çözemedim
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  19. #19
    d16y4
    Misafir
    Alıntı -MuRaT- Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benım uyuz oldugum seyler ıse;

    araba durdugu zaman hala aracı vıteste tutup debriyaja basıp bekleyenlere sinir olurum

    birde durmadan mahalle arasında 1.vites giderken 2 ye atmaz bagıttırırz aracı 2 ye atar sonra gene yavaslar gıbı yapıp 1 e atar vıtesle oynayanlarada cok sınır olmusumdur
    uyuz olduklarını sormuyoki dogru bılnen yanlıslar diyo

    bende devirsiz ve sürekli debriyajla arabayı yürütmeye çalışanlara deli oluyorum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •