User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
23 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Yüklü araba ve şarj dinemosu ?

  1. #1
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question Yüklü araba ve şarj dinemosu ?

    Arkadaşlar örn: bir araç 7.6k'da kesiciye giriyor fakat yazılım ile 9k çeviriyor bu aracın tesisatı ve şarj dinemosunda heşey normal olmasına rağmen 8k üzerinde şarj ışığı yakması normal midir? yani aracın speclerinin standartın üzerine çıkması sonucu şarj dinemosunun yetiştirememe ihtimali nedir? Bu sorunun çözüm yolları hakkında bilgisi olan varsa ve paylaşırsa çok sevinirim.


    (Şarj dinemosu yeni ve tesisatta herhangi bir kaçak v.b sıkıntı bulunmamakta)
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  2. #2
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Komik gelecek belki ama soyle bir benzer onek vereyim. Eski Broadway ler vs. dede cevirdigi devirde oynama olmadigi halde sona yaklastikca aku yani sarj lambasi los yanabiliyor. Surekli o kadar yuksek devir bandinda gezilmedigi dusunulurse bence sorun olmaz.

  3. #3
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Komik gelecek belki ama soyle bir benzer onek vereyim. Eski Broadway ler vs. dede cevirdigi devirde oynama olmadigi halde sona yaklastikca aku yani sarj lambasi los yanabiliyor. Surekli o kadar yuksek devir bandinda gezilmedigi dusunulurse bence sorun olmaz.
    cevap için çok teşekkür ederim bu sorunun çözüm yolu hakkında bir bilginiz var mı acaba birde yürüründe yüksek devirde sıkıntıya sebep olurmu arkadaşım ısrarla soruyor
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  4. #4
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o isik benim bildig kadariyla alternator yetmeme durumunda yaniyor. Daha kapasiteli bir alternator ile degisim yapilarak coUm bulunur gibime geliyor. Lakin aracin yururunu bence etkilemez. Aku kapasitede bir degisim yok. Aku ne kadar doluysa o kadar iyidir. Alternatorun bu konudaki etkisi aku dolu oldukca yok denebilir

  5. #5
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    o isik benim bildig kadariyla alternator yetmeme durumunda yaniyor. Daha kapasiteli bir alternator ile degisim yapilarak coUm bulunur gibime geliyor. Lakin aracin yururunu bence etkilemez. Aku kapasitede bir degisim yok. Aku ne kadar doluysa o kadar iyidir. Alternatorun bu konudaki etkisi aku dolu oldukca yok denebilir
    anladım çok teşekkür ederim benim aracımdada aynı sorun yaşanmıştı fakat bu şarj dinemosundan aküye giden kablo değiştiğinde kesilmişti arkadaş bütün uğraşlara rağmen kesememiş içi rahatladı ama tekrar teşekkürler cevap için
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  6. #6
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.566
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1lker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    anladım çok teşekkür ederim benim aracımdada aynı sorun yaşanmıştı fakat bu şarj dinemosundan aküye giden kablo değiştiğinde kesilmişti arkadaş bütün uğraşlara rağmen kesememiş içi rahatladı ama tekrar teşekkürler cevap için
    Rica ederim. Sen gene konuyu takipte kal. İlla daha fazla ve net bilgileri olan vardir.

  7. #7
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rica ederim. Sen gene konuyu takipte kal. İlla daha fazla ve net bilgileri olan vardir.
    tamam teşekkür ederim ben arkadaşıma link atıcam takip etmesi için ayırca bende takip edicem bilgim yok bu konuda faydalı olur tekrar teşekkür ederim
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  8. #8

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şarj dinamosunun yetistirememesi gibi birşey olacagani zannetmiyorum. Eskilerde "alterpower" diye birseyden bahsedilirdi. googledan aratirsaniz bulabilirsiniz büyük ihtimal.

    Alternatörün (şarj dinamosunun) iptali ile motor yükünün azaltilmasina dayaniyordu hatirladigim. Bunu gaza %75+ üstü basildiginda alternatör yükünü motordan ayirarak yapiyordu.
    (%75 ve üzeri gaza basildiginda motorun yüksek devir cevirecegini kabul edersek) Yüksek devirlerde şarj dinamosu aküyü şarj etmiyordu.

    Sizde yetistirememe derken, ateslemenin sagliksiz olmasi yada ateslemede olusabilecek düsük voltaji kastediyorsunuz heralde? Eger öyleyse saglam bir akü ile sorun yasayacaginizi düsünmüyorum.

  9. #9
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kg270 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şarj dinamosunun yetistirememesi gibi birşey olacagani zannetmiyorum. Eskilerde "alterpower" diye birseyden bahsedilirdi. googledan aratirsaniz bulabilirsiniz büyük ihtimal.

    Alternatörün (şarj dinamosunun) iptali ile motor yükünün azaltilmasina dayaniyordu hatirladigim. Bunu gaza %75+ üstü basildiginda alternatör yükünü motordan ayirarak yapiyordu.
    (%75 ve üzeri gaza basildiginda motorun yüksek devir cevirecegini kabul edersek) Yüksek devirlerde şarj dinamosu aküyü şarj etmiyordu.

    Sizde yetistirememe derken, ateslemenin sagliksiz olmasi yada ateslemede olusabilecek düsük voltaji kastediyorsunuz heralde? Eger öyleyse saglam bir akü ile sorun yasayacaginizi düsünmüyorum.
    evet yüksek devirde ateşlemedeki sıkıntı adına sordum çok teşekkür ederim araştırıcam alterpower olayını
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  10. #10

    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1lker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evet yüksek devirde ateşlemedeki sıkıntı adına sordum çok teşekkür ederim araştırıcam alterpower olayını
    rica ederim. yardimci olabildiysem ne mutlu bana.

  11. #11
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Sep 2008
    Mesaj
    1.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın teyibin farı fanı ve diğer ne kadar leketrık çeken alet varsa açın ve şarjı ölçün 13.7 üstü ise sıkıntı olmaz normalde yuklu arabalarda tapa gazda 14 civarında olması iyidir

  12. #12

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    43
    Şehir
    kocaeli
    Mesaj
    250
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracım stock ken ve 7000 devirden sonra akü ışığı yanıyodu, sonra dereceli egzantrik koydum iki kere denemek için sıktım veee şarj dinamosu elimizde kaldı benimde sadece 7000 devirden sonra yanıyordu sıktığımda hatta kocaelinden istanbula gittim egz. takana kadar hiç bir sıkıntım yoktu ki sonrasında ***** olay...buda benim başıma gelen birşey paylaşmak istedim.

  13. #13

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    üst devirlerde voltaj çok artıyorsa bi yerden atlama (şasi kaçağı) yapıp şarj göstermiyor olabilir.

    yada aklıma kayış sıyırması geldi ama o değildir heralde

  14. #14
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGR328 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın teyibin farı fanı ve diğer ne kadar leketrık çeken alet varsa açın ve şarjı ölçün 13.7 üstü ise sıkıntı olmaz normalde yuklu arabalarda tapa gazda 14 civarında olması iyidir
    teşekkür ederim cumartesi ilk işim olacak
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  15. #15
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Spawn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    üst devirlerde voltaj çok artıyorsa bi yerden atlama (şasi kaçağı) yapıp şarj göstermiyor olabilir.

    yada aklıma kayış sıyırması geldi ama o değildir heralde
    aksine üst devirlerde voltaj düşüyormuş şase kaçak vs hiçbir sıkıntı yok dedi arkadasım sadece yuksek devırlere cıktıgında ısık yakıyormus ölü şekilde bırde adam kayısının kanal yaptıgını degıstırmesı gerektıgını soylemıs onunla alakalı olacagını sanmıyorum
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

  16. #16
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    akün ölüde olabilir. yeterli şarj sağlanamıyordur. ve aracın gidişinede etki edecektir. çözmenin birsürü yolu var. bence ölçüm yaptır. akün eski ise zaten yüklü aracın var mutlaka yenile.

    aküde sorun yoksa şarjda bi sorun vardır mutlaka. ve voltaj düşmesi gidişi malesef direk paralel etki ediyor. daha önce voltaj düşmesinden üst devirde ateşlemenin bozulması aracın birinde başımıza geldi. o aracınkini buddy club racing spec condenser ile çözmüştük.

    tabi bu çözüm mantıkılımı geçicimi derseniz oto elektriğinde o kadarda iyi değilim.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  17. #17

    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Antalya / Kemer
    Mesaj
    5.489
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şarj dinamosu..konjektörden dolayı yapıyor..aynı sorunu bende yaşadım..2 seçenek var..

    1. seçenek çıkma alıp takmak..fakat tavsiye etmem..

    2.seçenek ise orjinal parçalarla revizyondan geçirtmek..ben bu şekilde yaptım gayet güzel oldu..şarj dinamosu sıfır oldu

    değişenler : diyot takımı, konjektör, kömürler, bilyalar.

  18. #18
    Pitbull... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    405
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynı olay benimde başıma geldi çok devir çevirttirince araba ışık yaktı sonra sarj dinamosunu tamir ettirdim düzen tutmadı yeni almıştım.

  19. #19
    1lker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Eskişehir
    Mesaj
    2.703
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    verilen bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşın şarj dinemosu yeni dediğim gibi tesisatta ve dinemoda hiçbir sıkıntı yok tek sıkıntı dınemo kayısı kanal yapmıs degısmesı gerekıyor fakat bununda sorun cıkaracagını sanmıyorum ısık yakma anlamında muhtemelen alternator karsılamıyor bende bu konu hakkında bılgili degılım bılgıler ıcın tekrar tesekkurler
    NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
    http://www.torkgaraj.com/
    Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
    Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •