Kayıt ol

Eski 30-12-2011, 18:50   #1
 
PYR0MANE - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2011
Yaş: 22
Şehir: BURSA
Otomobil: vtec2



PYR0MANE - MSN üzerinden Mesaj gönder
Döküm Kaynağı Hk.

Arkadaşlar merhaba,

bi arkadaşım yaklaşık 6-7 ay önce aracıyla kaza yaptı, arabasını bankete vurdu. araç vurma sonucu şanzımanın motor bloğuyla birleştiği yerdeki saplamaların yuvalarından 2 tanesi kırıldı, 1 tanesi ise çatladı. bildiğimiz kadarıyla şuan 2 yada 3 saplama tutuyor. şanzımanda herhangi bir kasma, esneme yapmaması için kazadan sonra nerdeyse hiç basmadı. birkaç ustayla görüştük, aracın motor indirilip döküm kaynağı yapan iyi bir ustaya götüreceğiz. hatta ustayıda bulup konuştuk, usta orjinali kadar sağlam olacağını söyledi. zaten yapılacak işlem basit gibi duruyor; sonuçta kırılan yerler kaynakla dolduruluacak ve tekrar diş açılacak fakat yinede emin olamadık.

daha önce hiç bloğa döküm kaynağı yaptıranınız var mı?

döküm kaynağı işinin ehli kişiler tarafından yapıldığında orjinali kadar sağlam olabiliryormuş, bu konuda bilgisi olan var mı?

kaynak olduktan sonra gönül rahatlığı ile aracı kullanıp basabilir miyiz? arabayla zaman zaman gazladığımız da oluyor.

bilgisi yada başka fikri olan varsa paylaşabilirse çok sevinirim.
PYR0MANE isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2011, 21:26   #2
 
PYR0MANE - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2011
Yaş: 22
Şehir: BURSA
Otomobil: vtec2



PYR0MANE - MSN üzerinden Mesaj gönder
bilgisi olan yok mu hiç?
PYR0MANE isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2011, 21:33   #3
 
Talih.b16 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2009
Yaş: 33
Şehir: Sakarya/Adapazarı
Otomobil: honda



öncelikle geçmiş olsun.böyle bi durumda zaten başka bi çareniz yok gibi gözüküyor mecburen tamir olucak yada bloğu deişiceksiniz.işini iyi yapan ustalar bloğu bile dikiyor ve gayet sağlıklı kullananlar tanıyorum he deişmek iyi tabii ki ama sizini istisna bi durum.daha bilgili bi arkadaş mutlaka yazıcaktır zaten
Talih.b16 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2011, 21:46   #4
 
fatihcakin - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jul 2011
Yaş: 22
Şehir: İzmit/Gölcük
Otomobil: C3



Döküm kaynağı normal kaynaklardan çok farklıdır işçiliğe ve ustalık cok onemli bence birde kırılan yer kaynak ile doldurulucak demıssın ve diş açılcak falan resim olsaydı daha iyi anlaşılırdı
fatihcakin isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2011, 21:50   #5
 
CLIORS - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jun 2007
Yaş: 37
Şehir: Izmir
Otomobil: Megane 225 & astra j 1.6 cdti 136 cosmo.



şunu söyleyim, vakum altında yapmadıkça ve özel dolgu metalleri kullanmadıkça kaynak bölgesi hiç bir zaman ana metalden daha sağlam olmaz.

iyi bir usta ile işiniz görülebilir o ayrı mesele ama orj daha sağlam olur abi olayı komple yalan.
CLIORS isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2011, 22:06   #6
 
PYR0MANE - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2011
Yaş: 22
Şehir: BURSA
Otomobil: vtec2



PYR0MANE - MSN üzerinden Mesaj gönder
orjinalden daha sağlam olacağını idda etmedi usta ama orjinali kadar olur dedi. usta zaten bloklara dikiş atan birisiymiş. ne şekilde yaptığını bilmiyorum. ama zaten saplamayla sıkılcak kaynaklanan yer. amaç sadece şanzımanın daha sağlam tutunmasını sağlamak bloğa.

daha hiç döküm kaynağı yaptıran oldu mu acaba?
PYR0MANE isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 30-12-2011, 23:11   #7
 
CGR328 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2008
Yaş: 23
Şehir: 06
Otomobil: Corsa C Aruba , Citroen Multispace



hiç bi sıkıntı olmaz , emin olabilirsin yanlız işin ehli ustaya yaptırmanızı tavsiye ederim, döküm malzeme fazla ısıyı sevmez soğutarak yapması gerekir ayrıca yüzey tarafında çekme olmaması için muhafazayı şanzumana sıkıp kaynak olması daha iyi olur tabi söylediğiniz yer tam ne orasını görmeden bişi diyemem sadece kulak sıkılan ikisini birleştiren yuvalar ise kaynakçı kaynatır tornacıya bide helicol çeker yüzeyini ayarlar traşlar sıkıntı çözülür orjınal gibi olur , motor inicek olursa resimleri atarsan daha iyi bilgi veririm ufak bi kırıksa hiç kafanıza takmayın yuvalar yerine takılır yada usta oraya bi yuva uydurur kaynatır takılır orjinal olur


__________________________________

''İnsan'' Olduğunuzu hatırlayın.
Geriye kalan herşeyi unutsanız da olur
CGR328 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2011, 09:45   #8
 
gabxer - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2008
Yaş: 25
Şehir: Ankara
Otomobil: 200sx s14-corsa cdti



Daha önce motor yapılırken krankın hatalı torklanması sebebiyle bloğu kastırıp çatlamış bir bmw 7.40 aracımız vardı.Blok bulma imkanı olmadığı için kaynak yapılması gerekti alüminyum kaynak yapıldı herhangi bir problem çıkarmadı araç.Satılırkende alıcak arkadaşı ustayla görüştürdük ve blok gösterildi kaynaklı yerleri.Aldıktan sonra bildiğim kadarıyla problem de çıkmadı.
gabxer isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2011, 10:28   #9
 
PYR0MANE - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2011
Yaş: 22
Şehir: BURSA
Otomobil: vtec2



PYR0MANE - MSN üzerinden Mesaj gönder
CGR328´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
hiç bi sıkıntı olmaz , emin olabilirsin yanlız işin ehli ustaya yaptırmanızı tavsiye ederim, döküm malzeme fazla ısıyı sevmez soğutarak yapması gerekir ayrıca yüzey tarafında çekme olmaması için muhafazayı şanzumana sıkıp kaynak olması daha iyi olur tabi söylediğiniz yer tam ne orasını görmeden bişi diyemem sadece kulak sıkılan ikisini birleştiren yuvalar ise kaynakçı kaynatır tornacıya bide helicol çeker yüzeyini ayarlar traşlar sıkıntı çözülür orjınal gibi olur , motor inicek olursa resimleri atarsan daha iyi bilgi veririm ufak bi kırıksa hiç kafanıza takmayın yuvalar yerine takılır yada usta oraya bi yuva uydurur kaynatır takılır orjinal olur
hocam motor bloğundaki şanzımanın bağlandığı yerdeki vidaların yuvaları, dolgu olup diş açılcak. motor inerek yapılacak sağlam olması açısından. usta da bize basit bişi gibi bahsetti ama olay döküm kaynağı felan olunca bilmediğim için danışayım dedim.
PYR0MANE isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2011, 10:42   #10
 
1lker - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2011
Yaş: 27
Şehir: Eskişehir
Otomobil: Subaru Gc8-Sti/ Fiat Palio 1.2 16v :)



Evet basit bi islem sknti yasama ihtimalin dusuk heliquel yapilip dis acilacak muhtemelen ki cogu kirilip duran motor kulaklarinida bloga bu sistemle oturtuyorlar saglamligi yuksek derecededir kaynak yaplan bolge ani sogumalarda sknti yaratabilir en onemli faktor kaynagn yapilis ortami ve usta kabiliyeti dokum islenmis bi parca kaynak yapildktan sonra randimanli olur ama orjinali gibi de olmaz yapildktan sonra elinizden ckatmanizi oneririm


__________________________________

NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
http://www.torkgaraj.com/
Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660
1lker isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2011, 10:52   #11
 
PYR0MANE - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2011
Yaş: 22
Şehir: BURSA
Otomobil: vtec2



PYR0MANE - MSN üzerinden Mesaj gönder
1lker´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
Evet basit bi islem sknti yasama ihtimalin dusuk heliquel yapilip dis acilacak muhtemelen ki cogu kirilip duran motor kulaklarinida bloga bu sistemle oturtuyorlar saglamligi yuksek derecededir kaynak yaplan bolge ani sogumalarda sknti yaratabilir en onemli faktor kaynagn yapilis ortami ve usta kabiliyeti dokum islenmis bi parca kaynak yapildktan sonra randimanli olur ama orjinali gibi de olmaz yapildktan sonra elinizden ckatmanizi oneririm
elden çıkartınca nolucak, alan kişi aynı sıkıntıyı yaşamayacak mı açıkcası ben tamir ettirip başkasına satmak (kakalamak) tan yana pek değilim. umarım istediğimiz gibi olur arkadaşımda uzun yıllar biner.
PYR0MANE isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2011, 11:24   #12
 
PYR0MANE - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2011
Yaş: 22
Şehir: BURSA
Otomobil: vtec2



PYR0MANE - MSN üzerinden Mesaj gönder
resimler temsili oldu ama kırmızı işaretlediğim yerdeki saplama yuvaları kırık. dolgulanıp diş açılacak yerler sanırım tam buraları.




ne düşünüyorsunuz? sorunsuz yapılabilir mi böle birşey iyi bir usta tarafından?
PYR0MANE isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2011, 11:27   #13
 
TaGo - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Jan 2009
Yaş: 34
Şehir: Türkiye/İzmir
Otomobil: Yeni L200 & Yeni Doblo & VW CC



Gönül rahatlığınla yaptır. Hali hazırda oralar yokke dahi araç yürüyor. Birde buralar dolgulanıp diş açıldımı, zaten güç dağılımı olacak. Yani sorunsuz binersiniz kardeşim.


__________________________________

www.ilgincbirsey.com Herkes için ilginç birşeyler...

PlastiDip ürünlerini ilgincbirsey.com sitesinden Kredi Kart ayrıcalığı ile 12 taksitte alabilirsiniz.
TaGo isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2011, 12:19   #14
 
CGR328 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2008
Yaş: 23
Şehir: 06
Otomobil: Corsa C Aruba , Citroen Multispace



bi söz wardırya orjınalden sağlam olur diye aynı öyle olur basit yerler kafaya takılcak bişi değil


__________________________________

''İnsan'' Olduğunuzu hatırlayın.
Geriye kalan herşeyi unutsanız da olur
CGR328 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2011, 12:34   #15
 
PYR0MANE - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2011
Yaş: 22
Şehir: BURSA
Otomobil: vtec2



PYR0MANE - MSN üzerinden Mesaj gönder
CGR328´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
bi söz wardırya orjınalden sağlam olur diye aynı öyle olur basit yerler kafaya takılcak bişi değil
aracın sahibi şuan şehir dışında. muhtemelen haberi bile yoktur bu konunun açıldığından yardımlarını için çok teşekkürler. artık kafamızda pek soru işareti kalmaz gibi bu konudan sonra.
PYR0MANE isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 31-12-2011, 17:01   #16
F4R
 
F4R - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Mar 2010
Yaş: 32
Şehir: bu(RS)a
Otomobil: 2000 Clio RS



bursada döküm kaynağı konusunda bikaç iyi varmış öle duymuştum. git görüş, ama sanırım aracın üstünde yapılmaz bu işlem. motoru indirip şanzımanı ayırtman gerekecek.
F4R isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 01-01-2012, 14:56   #17
 
PYR0MANE - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Aug 2011
Yaş: 22
Şehir: BURSA
Otomobil: vtec2



PYR0MANE - MSN üzerinden Mesaj gönder
bir güncel diyelim... yok mu daha önce bu tip bir işlem yaptıran?
PYR0MANE isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 01-01-2012, 19:08   #18
 
1lker - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: May 2011
Yaş: 27
Şehir: Eskişehir
Otomobil: Subaru Gc8-Sti/ Fiat Palio 1.2 16v :)



PYR0MANE´isimli üyeden Alıntı Mesajı Göster
elden çıkartınca nolucak, alan kişi aynı sıkıntıyı yaşamayacak mı açıkcası ben tamir ettirip başkasına satmak (kakalamak) tan yana pek değilim. umarım istediğimiz gibi olur arkadaşımda uzun yıllar biner.
maksat kakalamak değilki alacak kişi senin kadar sıkıştırmayacak,araca yüklenmeyecek normal kullanım amaçlı alacak birisi olabilir ek olarak sorunu belirtip fiyatı biraz aşağıda çekebilirsin benim ki nacizane bir tavsiye umarım sorunun çözülür


__________________________________

NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYENE!
http://www.torkgaraj.com/
Beğenirseniz çok sevinirim teşekkürler.
Çekimlerim : http://www.facebook.com/pages/Photog...09808212402660
1lker isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Eski 01-01-2012, 20:16   #19
 
CGR328 - ait Avatar
 
Üyelik Tarihi: Sep 2008
Yaş: 23
Şehir: 06
Otomobil: Corsa C Aruba , Citroen Multispace



fazla araştırmayın bu konuları kafanız karışır bilen de bilmeyende cewap verir komple motor alırsınız sonra bak


__________________________________

''İnsan'' Olduğunuzu hatırlayın.
Geriye kalan herşeyi unutsanız da olur
CGR328 isimli üyemiz çevrimdışıdır. (Offline)   Alıntı ile Cevapla
Cevapla


Konuyu Toplam 1 kişi okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Konu Seçenekleri

 


:::: Şu Anda Saat: 15:57 ::::