User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Karda Uygun Lastik Basıncı

  1. #1
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Karda Uygun Lastik Basıncı

    Karda yada buzda daha güvenli yol tutuş için normalden daha inik lastik mi daha iyi yol tutar yoksa normalden daha fazla hava basınca mı ? nedeniyle açıklayabilirmisiniz? bana daha düşük basınç gibi geliyor.

  2. #2

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Karda yada buzda daha güvenli yol tutuş için normalden daha inik lastik mi daha iyi yol tutar yoksa normalden daha fazla hava basınca mı ? nedeniyle açıklayabilirmisiniz? bana daha düşük basınç gibi geliyor.
    daha yuksek basınç olması lazım.
    lastik basıncı azaldıkça yere basan yuzey artar(lastik gevşeyip yanaklarıda bir miktar yere değdiği için).
    bu da lastiğin yere uyguladıgı basıncı azaltır. çünkü yere uygulanan basınç birim alana uygulanan kuvvetle ters orantılıdır. yani aynı kuvveti ne kadar geniş bir alana uygularsanız, basınç o kadar azalır.
    ayrıca bunların dışında lastik basıncının artması lastikteki dişlerin birbirine yaklaşmasını ve yapışmasını önlediği için daha iyi tutunma sağlar..

  3. #3
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Uygun olan her zaman iyi olandır.Fazlası azı yok bunun kışlık lastık var ıse ebatına gore (ölçüsüne) hava basıncı her zaman n idealidir.Az basınc oldugu zaman lastık yere sümük gibi yapışır(patlak yada inik lastıkle rahat ılerlenemedıgıne gore,karda da aynısı gecerlı)düzmantık.

    kısacası uygun basınc her zaman en idealidir.Fazla veya az olması arac ıcındekı yüke bağlı olarak degısır sadece(+uzun yol)
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

  4. #4
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    daha yuksek basınç olması lazım.
    lastik basıncı azaldıkça yere basan yuzey artar(lastik gevşeyip yanaklarıda bir miktar yere değdiği için).
    bu da lastiğin yere uyguladıgı basıncı azaltır. çünkü yere uygulanan basınç birim alana uygulanan kuvvetle ters orantılıdır. yani aynı kuvveti ne kadar geniş bir alana uygularsanız, basınç o kadar azalır.
    ayrıca bunların dışında lastik basıncının artması lastikteki dişlerin birbirine yaklaşmasını ve yapışmasını önlediği için daha iyi tutunma sağlar..
    mantıklı bir açıklama teşekkürler.bende inikken tutunma yüzeyi arttığı için daha iyi yol tutar diye düşünmüştüm.

  5. #5

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı redbaron Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mantıklı bir açıklama teşekkürler.bende inikken tutunma yüzeyi arttığı için daha iyi yol tutar diye düşünmüştüm.
    rica ederim.

  6. #6

    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Yaşamkent | 06
    Mesaj
    462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benimde bir sorum olacak.benim fabrikasyon lastik ebatim 195 55 15 ancak suan uzerinde 195 60 15 lastikler var.aracin depo kapaginda normal yukte 33 psi ön arkalar 29 psi yazio.boyle hava bassam lastik ebatindan dolayi yanlis olur mu?

  7. #7

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ynsemr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benimde bir sorum olacak.benim fabrikasyon lastik ebatim 195 55 15 ancak suan uzerinde 195 60 15 lastikler var.aracin depo kapaginda normal yukte 33 psi ön arkalar 29 psi yazio.boyle hava bassam lastik ebatindan dolayi yanlis olur mu?
    bence olmaz.
    hem yanlış olsa da bunun çok önemi olmaz.
    lastik soğukken bastıgınız basınç zaten sabit kalmıyorki. hava ısındıkça veya hareket halindeki tekerle beraber sıcaklık ve basınç zaten artıyor. basıncı o kadar da hassas bişey gibi düşünmeye ve kafaya takmaya gerek yok bence..

  8. #8
    d.berkay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.348
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arasts61 Hocam güzel açıklamışsınız. Ek olarak.
    Genelde çok karlı ve buzlu zeminlerde kullanacaksanız standart ölçüsünden bir numara küçük taban ve bir numara büyük yanak tavsiye edilir. Hatta karlı ralli etaplarına dikkat edin ralli arabalarının üzerinde incecik ve yüksek yanaklı lastikler vardır.




    Örneğin 215/55/16 için 205/55/16 veya 205/60/16 çok daha iyi olur. Ama genel olarak standart ölçünün dışına pek çıkılmadığından orjinal ebat alınır. Bunun dışında Lastik basıncı zaten çok net olarak ayarlaması oldukça güç bir ayar. Ben yine de üretici tarafından tavsiye edilen basınçta kullanıyorum. Ama düşük kullanmaktansa da basıncın yüksek olması çok daha mantıklı. Hem lastiğin sertliği arttığı zaman kara a tutunması daha rahat olacaktır basınç iletiminin rahatlamasından dolayı. Ama tabi 32 tavsiye ediliyorsa da 35-36 yapmakta mantıklı değil. 32 ise standardı 33 veya 34 yapmak iyi olabilir.

  9. #9

    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Yaşamkent | 06
    Mesaj
    462
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Değerli bilgileriniz için teşekkürler

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yanlış yapıyorsunuz. Ordaki mantığı alıp düz mantıkla diğerine uyguluyorsunuz.

    205 taban lastiğe fazla hava basınca 195 taban lastik gibi yere basan yüzeyi azalıp da daha iyi yol tutmaz. Her lastiği kendi ölçüsüne has bir yapısı, kanalları, geometrisi vardır. Siz fazla hava bastığınızda lastiği balon gibi şişirirsiniz. Tamam, basan kısım azalır. Ama su tahliyesini sağlayacak kanalların, yanal kaymayı önleyecek yan sırt dişlerinin bağlantısını yerden kesersiniz. Orta düz kanal kısmı basar ki o da özellikle virajlarda yeterli tutunma sağlayamaz.

    Hangi ölçü lastik kullanıyorsanız o lastiğin tavsiye edilen hava basıncını koruyun yeter. Yaz, kış hiç havaları kontrol etmeyin demiyorum. Sürekli kontrol edin. Hatta lastik soğukken kontrol edin ki sapma olmasın. Ama fazla hava basmayın.

    Eğer karda tutunma yetersiz geliyorsa ve bunun geniş tabandan kaynaklandığını düşünüyorsanız dar tabanlı bir lastik alın ve ona da olması gereken basınçta hava basın.

    Sonuç; lastik basınçlarınızı yaza-kışa göre değil, yüke göre tavsiye edilen basınç değerlerinde ayarlayın.

  11. #11
    slhdmr34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence de lastik havası tavsiye eden degerde kullanılmalı, lastikleri dusuk basıncta kullanmak lastik içi tellerin vs. hasar gormesine, dengesiz ve artan surtunme lastiğin asırı ısınmasına sebep olur, yol tutusu da azalır.

  12. #12

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış yapıyorsunuz. Ordaki mantığı alıp düz mantıkla diğerine uyguluyorsunuz.

    205 taban lastiğe fazla hava basınca 195 taban lastik gibi yere basan yüzeyi azalıp da daha iyi yol tutmaz. Her lastiği kendi ölçüsüne has bir yapısı, kanalları, geometrisi vardır. Siz fazla hava bastığınızda lastiği balon gibi şişirirsiniz. Tamam, basan kısım azalır. Ama su tahliyesini sağlayacak kanalların, yanal kaymayı önleyecek yan sırt dişlerinin bağlantısını yerden kesersiniz. Orta düz kanal kısmı basar ki o da özellikle virajlarda yeterli tutunma sağlayamaz.

    Hangi ölçü lastik kullanıyorsanız o lastiğin tavsiye edilen hava basıncını koruyun yeter. Yaz, kış hiç havaları kontrol etmeyin demiyorum. Sürekli kontrol edin. Hatta lastik soğukken kontrol edin ki sapma olmasın. Ama fazla hava basmayın.

    Eğer karda tutunma yetersiz geliyorsa ve bunun geniş tabandan kaynaklandığını düşünüyorsanız dar tabanlı bir lastik alın ve ona da olması gereken basınçta hava basın.

    Sonuç; lastik basınçlarınızı yaza-kışa göre değil, yüke göre tavsiye edilen basınç değerlerinde ayarlayın.
    205 lastiğe olması gerekenden fazla hava basarak 195 tabanlı gibi yapmaya çalışmak doğru değil bence de. ancak lastik içindeki hava miktarının oluşturduğu hava basıncı havaların soğuması ile beraber azalır. bundan dolayı lastiğe hava basarak basıncı eski haline getirmeye çalışmak gerekli.. 205 yerine 195 kullanılması, eğer olmazsa normal hava basılması, yok eğer bunların dışında bir durum varsa hava basıncının normalden az olmasına nazaran fazla olmasının daha iyi olacağını yazmış arkadaş..
    bence bunlar doğru..

  13. #13
    Parsia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul/Bursa
    Mesaj
    526
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en doğrusu aracın üzerinde belirtilen değerlerde kullanmak. yükünüz fazlaysa 2 veya 4 psi daha fazla basabilirsiniz havayı ama karda daha iyi yol tutar diye az basmak veya çok basmak yanlış bir davranıştır. lastik için belirtilen basınç değeri ve araç için belirtilen basınç değerine göre bir ortalama bulun. genel olarak söylemek gerekirse, 28, 30, 32 psi basılır binek otomobillerde. karda aracınız daha iyi yol tutsun istiyorsanız ince tabanlı kar lastiği satın alın.
    Some cars are for boys and the others for real men only.

    "M3 drivers have no friends."

  14. #14
    997TT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    14.120
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Buzda tabanı daraltmak cok dogru.
    WRC de arkadas ornegı vermıs.
    Ancak Taze Karda yada kazarak ılerlemede taban daraltmayın.
    Yanak daraldıkca PSI ı yukseltın,bunun cok da taban ıle alakası yok.(Kamyon ve yuk tasıma ındeksı ayrı)
    Lastıgın kuruda tutunmasıyla,ıslakta tutunması cok farklı mantıkda ılerlıyor.
    Surtunme arttıkca,kuruda ıyı tutunur,ıslakta cok kayar
    Yanı karda-Buzda fazla havayı o yuzden basıyoruz.
    Pıstte lastıgın durumuna gore (kaucuk yapısı-yenı/eskı) %20 ye yakın havayı ındırebılırsınız.
    Yagmur lastıgı yanı kullandıgımız yazlık lastıklerın,yagmur dırenjları orta ve topuk bolgesınde,yagmurlu havalarda,%5-8 arası fazla basmak ıyıdır ancak cok basmak balon etkısı yapıcaktır.
    Yuksek hızda fazla basabılırsınız,kuru havada.Cunku cok ısınan lastık uzar.
    Bu ısın cozumu,12 ay nemı alınmıs hava basmak yanı gaz ıle lastıklerımızı sısırmek,kullanıma gore lastık hava basıncımızı daha parkdan cıkmadan,dogru olctugunu bıldıgımız "kendımıze aıt" hava saatı ıle kontrol etmekdır

  15. #15
    CRUEL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Istanbul / Sarıyer
    Mesaj
    2.072
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    az hava basılırsa taban genişler eyw ama unutulan nokta taban genişlerse düşük havayla lastiğin dişleri kayboluyor dişsiz düz bi lastik nekadar geniş olursa olsun karda tutunmaz o yüzden orjinalde ne deniyorsa odur kardada güneşdede eski kafa şahin doğan mantığını yensek fena olmaz

  16. #16
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava sıcaklığına göre 1 2 bar fazla basmakta fayda var

    özellikle karda dişlerin az da olsa ayrılmasına neden olup tutuşu arttırabilmekte
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Türkiye/Bursa
    Mesaj
    2.212
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yanlış yapıyorsunuz. Ordaki mantığı alıp düz mantıkla diğerine uyguluyorsunuz.

    205 taban lastiğe fazla hava basınca 195 taban lastik gibi yere basan yüzeyi azalıp da daha iyi yol tutmaz. Her lastiği kendi ölçüsüne has bir yapısı, kanalları, geometrisi vardır. Siz fazla hava bastığınızda lastiği balon gibi şişirirsiniz. Tamam, basan kısım azalır. Ama su tahliyesini sağlayacak kanalların, yanal kaymayı önleyecek yan sırt dişlerinin bağlantısını yerden kesersiniz. Orta düz kanal kısmı basar ki o da özellikle virajlarda yeterli tutunma sağlayamaz.

    Hangi ölçü lastik kullanıyorsanız o lastiğin tavsiye edilen hava basıncını koruyun yeter. Yaz, kış hiç havaları kontrol etmeyin demiyorum. Sürekli kontrol edin. Hatta lastik soğukken kontrol edin ki sapma olmasın. Ama fazla hava basmayın.

    Eğer karda tutunma yetersiz geliyorsa ve bunun geniş tabandan kaynaklandığını düşünüyorsanız dar tabanlı bir lastik alın ve ona da olması gereken basınçta hava basın.

    Sonuç; lastik basınçlarınızı yaza-kışa göre değil, yüke göre tavsiye edilen basınç değerlerinde ayarlayın.

    Kesinlikle doğru anlatmışsın. Malesef ülkemizde doğru bilinen bir sürü yanlış bilgi var. Fabrika orj ebat neyi belirlemişse basıncıda belirlemiştir ondan şaşmamak lazım.

  18. #18
    TolgaEsentepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.998
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    lastik havasını kontrol etme gibi bi alışkanlığım hiç yok ama ara edersem, kışın stnadarttan biraz fazla, yazın standart değerden biraz az basıyorum ben.
    .

  19. #19
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •