Ben iç tasarımı hariç yeni kasayı hiç beğenmedim :) E90 daha hoş geliyordu gözüme belki göz alışkanlıgındandır :)
Printable View
Ben iç tasarımı hariç yeni kasayı hiç beğenmedim :) E90 daha hoş geliyordu gözüme belki göz alışkanlıgındandır :)
Yaz gelsinde A4'ü satalım. :D
Bencede Çok başarılı özellikle iç donanımı harika :).....
Küçük 5 olmuş, güzel :)
test sürüşüne gidem birazdan :D
Ben 1,600 diye sanıyodum isminden ötürü ama hacim olarak 2.0 sa ne anlamı kaldıki bu işin
Bizdede vergi sisteminin değişmesi gerekicek ve bence gerçekleşicek.
Çünkü şu anki sistem çağ dışı. Ee haliyle firmalarda sadece Türkiye şartlarına göre arac ve motor üretmediğinden olan bize oluyor. Firmalarında satışları baltalanıyor. Zaten bu konular bir süredir lobilerde konuşulmaya başlandı. Büyük ihtimal düzenleme gelecektir. Çünkü otomotivciler bundan rahatsızlıklarnı dile getirmeye başladılar bir bir. Yakında ortak bir tepki yada baskı bazı aracılar ile gerçekleşedebilir.
bu ara ; piyasaya ilk çıktığında ilk başta iğrenç dediğim ne kadar araç varsa gözüme hoş gelmeye başlıyor , kendime bile itiraf edemiyorum ama moralim çok bozuk:D
Araç çok iyi yaaa
sevmıyorum bole onden tekme yemıs gibi :D e92 baska :D
Mercedes C ezdi geçti şimdi sıra 3 serisinde! İnanılmaz guzel ufak 5 gibi olmuş yenı C gelene kadar rakipsiz.
Dünyanın her yerindeki sistem bizimkinden farklı değil..
emisyon yada cc hacmi sadece yıllık mtv yada roadtax denilen yıllık vergilendirmede etki ediyor onun dışında araçların sıfırdan vergilendirmesi kaskosu trafiği motu diğer her şeyi gene cc üstünden yapılıyor..
dikkat ederseniz avrupada küçük hacimli motorlar çok satar.. vw bmw bu mercedes bu kadar hacimlerini düşürmelerinin nedenide emisyon değil zira yüksek hacimlerdende bu firmalar çok düşük emisyon değeri alırlar alıyorlarda zaten..
iş emisyona gelirse bizimkiler fiyatları avrupalılar kadar düşük yapmıycaklardır bu bir gerçek ingilterede minumum emisyon üstünden vergi 65 sterlinle maksimum 165 sterlindi en son.. 2001 öncesi üretilen araçlar ise gene hacim üstünden di ama sonradan onlarda emisyon pulu değeri üstünden vergilendirmeye geçilicekdi diye biliyorum belkide geçilmişdir..
Türkiyede emisyon üstünden vergilendirmeye geçilirse çok kişinin özellikle esnaf ticaret erbabı çiftçi bu kesmin ocağına incir ağacı dikilir.. yani bildiğiniz çiftçi traktörünü bırakır öküzüyle tırpanıyla 1930 lulara geri döner.. servisci transport işi yapanlar kontağı kapatır..
ingiltere emisyon sistemine geçmeden 10 yıl önce ülkesini hazırladı halkını hazırladı öyle geçdi türkiye apar topar böyle bir sisteme geçerse çok canlar yanar çünkü vergi ücretleri çok yüksek bizde şu anki vergilere bakılırsa emisyon üstünden vergilerde hiç ucuz olmıycakdır..
madem emisyona geçilicek bu hükümet türkiyede üretim yapan ve ithalat yapan bütün otomobil üreticileri ile oturup kardeşim ben 5 yıl sonra 10 yıl sonra emisyon üstünden vergilendirmeye geçicem artık satışlarınızı getirticeğiniz araçları buna göre getirtin diyiecekdi.. bir yandan insanlarada kardeşim 5 yıl sonra 10 yıl sonra ben emisyon üstünden vergilendirmeye geçicem ona göre kendinizi şimdiden ayarlayın diyicekdi insanlarını firmalarını ona göre piyasaları önceden hazırlıycakdı ve ona göre geçiş yapıcakdı.. şimdi böyle apar topar kimseyi umursamadan iplemeden geçerse yanlış olur..
benim için sorun yok benim bmw in emisyonuda ucuzdur sonataımda ucuzdur ama ben ülkemi düşünüyorum..
yolun sonu olmuss
Tarım mı bıraktılar ülkede hangi tarımdan bahsediyorsun, yurtdışı örneğine girmeyelim istersen o bahsettiklerini bilecek kadar yurtdışında farklı ülkelerde bulundum. Neresi bizim sistemimizle aynı. Bizim sistemimiz tamamen çağ dışı. Çünkü vergilendirme yaşa ve hacme göre yapılıyor. Ama esasında emisyon olayı daha mantıklı. Senin bahsettiklerinin zaten tax leri commercial olmalı yani public değil. Burada sıfır arabanın üzerine sen bindiriyorsun ötvyi , kdv yi. Hatta vergiden vergi alıyorsun. Bu nerede görülmüş. Tabiiki çoğu ülkede vergi var, ülkeler vergi ile kalkınır ancak kim ne derse desin otomotivde vergi çok yüksek. Sadece motor 1.7,1.8 oldugundan Türkiye'ye giremeyen modeller var satmaz kaygısına.Ama emisyonu baksan belki bir sürü piyasadaki pancar motor golften az.Ama onun 3 katı vergiyi ödemek zorunda Türkiye'ye gelirken. Hem haksız rekabeti doğuruyor bu hemde mahrumiyeti. Ayrıca Türkiye'de son yıllarda vergilerde ciddi yükselişler (pardon güncelleme) ler söz konusu. Burada ben bugun 4 yaşındaki 1.4 arabaya 6 aylık neredeyse 300 tl vergi ödüyorum sen düşün artık.
15 sene sonra alacağım inşallah :D
süper olmuş ya gözümüz alışmıştı fiyatı da gayet güzel. 3.18d fiyatı nedir acaba.
Gitmişsen görmüşsündür neyin havasını atıyorsunki :) sanki farklı bir şey varmış gibi yazmışsın o ülkelerde araçları bedavamı veriyorlar uzaydanmı geliyor araçlar gazete kuponuylamı dağıtıyorlar ciklettenmi çıkıyor araçlar..
Dünyanın her yerinde aynı sistem uygulamalar var ama mevlalar çok düşük misal bizimkiler 10 bin tl koyuyorsa avrupalı bintl koyuyor olay bundan ibaret..
almanyada yerli araçları dışında dışardan gelen italyan yada amerikan mallarına uygulanan vergiden araştır bakalım yada amerikada yurtdışından gelen avrupa araçlara uygulanan vergileri araştır bakalım..
dünyada ve türkiyede yerli malını koruma yasası denen bir şey vardır haksız rekabeti önlemek için her zaman yerli malları korunur yurtdışından gelen ürünlere ek vergiler uygulanır..
türkiyedeki sistemin mevlayı geçiyorum parasal miktarları geçiyorum sistemin kendinden bahsediyorum yurtdışından gram farkı yokdur o yüzden ilkelse avrupada ilkeldir amerikada ilkeldir..
zaten bizimkilerde kafasından uydurucak bir vergilendirme sistemi yapabilicek çap yok her şeyimiz zaten başka ülkelerden araklama alıntı vergi sistemimizde öyle..o yüzden bizim sistem ilkelse avrupanında ilkeldir amerikanında ilkeldir...büyük ihtimal vergi sisteminide avrupadan araklamışızdır :)
emisyon değeri dediğin sadece mtv tek ona kalsa sorun yok ama iş tek onda değil
dünyanın her yerinde esas vergilendirme sigorta ve diğer vergilerler hacim üstünden yapılıyor
sen gözünde emisyon olayını çok büyütmüşsün tek emisyon üstünden yapılan şey mtv bunuda adamlar duyarlı çevre mevzularına
türkiyedeki vergilendirme emisyon üstünden olsa ne olucak ne değişicek şimdi ödüyorsan bin tl o zamanda ödiyceksin bin tl
sen 3.0 araç alırım emisyonu düşük diye ucuza alırım ucuza binerim diye hayalmı kuruyorsun emisyon sisteminede geçilse şu anda 100 bin euroya satılan 3.0 araç gene 100 bine satılır.. vergidede emisyondan az verirsin illa ekstradan bir kulp bulup sigortadan yada başka bir şeyden ek farkını alırlar zaten o 3.0 kullanmanın bedelini.. gene bu günün 3.0 vergisine denk gelir zaten uzun zamandır bunun üstünde çalışılmasının sebebide odur eminim şu anki rantı bozmadan nasıl geçiş yaparız diyedir
hiç bir şey değişmez mtv nin şekli değişir ama ödemeler gene aynı olur mtv emisyona geçdi diye ötv nin diğer vergilerinde kalkıcağını sanma türkiyeye giren araçlar gene hacim üstünden vergilendirmeye tabi olucakdır..
yani hiç bir şey değişmiycekdir.. olsa olsa eski aracı olan garibana köylüye çiftçiye işçiye olur yukardada yazdım sanada o zevki yaşatmazlar o konudada emin ol yani yüksek hacimli düşük emisyonlu araca ucuza bedavaya biniyim keyfini zevkini yaşatmazlar.. burası türkiye...
sert tasarım olmuş buda agresif havasıyla güzel olmuş
Ya konuyuda hiç etmek istemiyorum ama sırayla gdeyim istersen , birşeyin havasını atmadım sadece bilginin eksikliğini söylemeye çalışıyorum sana :)
Bahsedilen yerli malını koruma yasaları genelde ithal ikameci sanayileşme amacında olan gelişme evresinde ekonomilerde kullanılır. Türkiye'dede 5 yıllık sanayi planları çerçevesinde kullanılmıştır. Şu anda otomotivde böyle ekstra bir vergilendirme yok. Zaten yerli otomuz yok! Yedek parça yada muadil yedek parça üretimi diyelim bunu kastediyorsan belki olabilir. Emin değilim bilgim yok.Avrupa'daki çoğu ülkede mevzuat farklılık gösteriyor ancak EU bölgesindeki ticaret anlaşması olan hiç bir ülkede ekstra bir vergilendirme yok bunu biliyorum.
Esasında vergilendirme konusunda benzer şeylerden bahsediyoruz ancak emisyon değerleri Avrupa'da önemli, Amerika'da değil o yüzden bunları aynı kefeye koyma. Avrupa'da sırf emisyon düşürdüğü için çevreci yakıt olmasından dolayı lpg yi teşvik eden ülkeler var. Vergi ve sıfır alımlarda ekstra indirimler sağlıyor bu. Ayrıca çoğu ülkedede mazotlu araçlar sıfırda daha ucuz ve vergilendirmesi çok yüksek, çünkü emisyon yüksek çevre kirliliği daha fazla. Bu sebeple iş makinesi ve yüksek tork gerektiren bölgelerde kullanılır. Araç seçimi ise ülkeden ülkeye değişen birşeydir. Amerika'da emisyon dalgası yok, copenhag ve maastrichte geldiğinde ABD 2025 e kadar ancak %4 emisyonunu kısabileceğini söyledi ki buradan çıkan sonuçta elektrikli otomobil teşviği ortaya çıktı ve birbir elektrikli modeller ortaya çıktı, Prius'un başarısıda bundandır. Ama ona başka bir örnek İtalya'da şehirlerde genelde ufak araçlar görürsün. Daha önce bir arkadaşımın müşterisi geldiğinde adamı inandıramadılar. Burada herkes herhalde dağ evinde yaşıyor dedi :) herkesin altında 4x4 görünce vs.vs.
Vergi noktasındada emisyona geçilirse ben MTV açısından daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Çünkü mantıklı olan yeni aracın vergisinin düşük olmasıdır. Çünkü yeni teknolojiye sahip motorlar daha sıkı normlar denetiminde daha az karbon gazı veriyor eski teknoloji motoruna göre. Eee ben neden sırf daha yeni diye esasında motorum eskisinin yarısı kadar bile olsa daha fazla vergi veriyorum? Bu konuları ciddiye almak gerektiğine inanıyorum, dünya pek iyi yerlere gitmiyor. Merak eden cidden araştırsın (Chloroflorocarbon gas) değerler korkutucu...
Neyse hiç etmeyelim konuyu...
aynen uzatmaya gerek yok 3.20d den devam edelim okuyanlar okur kararını verir konuyu açan arkadaşdanda özür dilerim şahsım adına konudan sapdı çok bende yazdıkdan sonra keşke hiç yazmasaydım şimdi konu uzadıkça uzıycak dedim en sevmediğim şeyde bu tip karşılıklı polemikler neyse kusura bakmasın tekrardan arkadaş..
Polemik değilde bilgi alışverişi diyelim :)
Forumlar bu yuzden var ama tabı keske içerik konu baslıgı ile alakalı olsaydı. Esasında vergiden dolayı kurtarıyor bir nebze
Neyse Bmw den devam etmek gerekirse.
Ben çizgisini çok begendim içi dışı herşeyi çok hoş. Bunun coupeside çok güzel olur bence.
vergiden kurtarmıyor 3.16d 1997cc yani 2.0 motor :)
kel alaka konuda olunca polemik oluyor konu vergilerle ilgili bir konu olsa o zaman doğru bilgi alış verişi olurdu şimdi konuyu açan arkadaşda ettiler güzelim konumun içine diyordur :D