opel bu tasarım için baya bi zaman harcamış sanırım :D yeni logolu bi doblo piyasa sunmak için doblo bir di iki oldu
Printable View
opel bu tasarım için baya bi zaman harcamış sanırım :D yeni logolu bi doblo piyasa sunmak için doblo bir di iki oldu
İtalyan otomotiv şirketi Fiat'ın üst yöneticisi Sergio Marchionne, Fiat'ın Opel ile birleşmesinin maliyetlerde çok büyük tasarruf sağlayacağını söyledi.
Marchionne, Almanya'da yayımlanan Bild gazetesine verdiği demeçte, Avrupa'da küçük araç üreten Fiat ve Opel'in birbirine uyumunun iyi olmayacağı yönündeki iddiaları reddederek, "Bu modeller birlikte çok iyi uyum sağlayacak ve birbirini tamamlayacak. Ancak daha da önemlisi ortak platformda araç üretebiliriz ve böylece maliyetlerde büyük tasarruf yapabiliriz" dedi.
Fiat'ın Punto ve Opel'in Corsa markalarının parçalarının ortak olduğuna, iki şirketin zaten birlikte çalıştığına işaret eden Marchionne, "Opel ve Fiat aynı platformda bir milyon araç üretti" diye konuştu.
Fiat'ın Almanya'daki dört fabrikadan herhangi birini kapatmak istemediğini, ancak çalışma gücünün azaltılması gerektiğini ifade eden Marchionne, "Fabrikalar daha verimli olmalı. Opel, mevcut büyüklüğüyle hiçbir zaman para kazanamaz ve para kazanamazsa, hayatta kalamazsınız. Sendikaların kaygılarını anlıyorum, ancak gerçek bu" dedi.
Fiat'ın, Opel ile ilgili planı sendika yetkilileri arasında istihdamın azaltılacağı kaygılarına yol açtı.
Dün Marchionne ile Berlin'de bir araya gelen Almanya Ekonomi Bakanı Karl-Theodor zu Guttenberg, Fiat'ın Almanya'daki Opel'in üç montaj fabrikasını kapatmayacağını, ancak Kaiserslautern kentindeki motor fabrikasının geleceğini garanti etmediğini söylemişti.
Fiat'ın Opel'i borçsuz satın almak istediğini belirten Guttenberg, Opel'i yenileme masraflarının 5 ila 7 milyar euro arasında olacağını, bunun farklı hükümetlerin kredileriyle karşılanmasının düşünüldüğünü kaydetmişti.
Opel'in için gerekli devlet desteğinin uzun süreli olmaması gerektiğini ifade eden Marchionne, verilecek kredileri üç yıl içinde ödemeyi istediklerini bildirdi.
Alman Opel, İngiliz Vauxhall ve İsveçli Saab markalarını bünyesinde bulunduran General Motors (GM) Avrupa, 54 bin 500 kişiye istihdam sağlıyor.
Almanya'da 25 bin kişiyi istihdam eden Opel'in İspanya, Belçika ve İngiltere'de de fabrikaları bulunuyor.
Bu arada Avusturya ve Kanada menşeli otomobil parça tedarikçisi Magna International, Opel'de azınlık hissesi almak için GM ile Alman hükümeti yetkilileriyle görüştüğünü açıkladı.
Şirket, görüşmelerin herhangi bir devralmayla sonuçlanacağına dair garanti olmadığını ifade etti.
Fiat, ABD'li otomotiv üreticisi Chrysler ile Opel'i satın alarak küresel otomotiv şirketi olmayı hedefliyor.
KAYNAK : İtalyan Fiat, Opel ile birleşmeden umutlu CNNTurk.com
amma muhabbet yaptınız ha, alt tarafı ticari araç... daha iyisini daha ucuza yapabileceklerse 2 değil 12 marka birleşsin aynı panelvanı çıkarsın kimin umrunda? milletin işi görülsün.
fiat ile aynı kasayı kullanıyor ortak araç çıkartıyor diye opel'in prestiji düşecekse senelerdir neden fiat motoru kullanıyor?
ulan bunu değil avrupalı bizim millet bile yemez.
doblo olmuş bu Ctrl c yapmışlar :D
comboya tecavüz olmuş yazık
çok saçma yaa
yok abi yanlış anladın Avrupalı kullanıcılar ülkemizin insanına kıyasla daha bilgili marka tarihi olsun ortak üretimler olsun ve onlar daha marjinal araçlar istiyorlar bilgim kadarıyla. Ülkemizde kimse bu tür şeyleri diklemediğinden burada satar ama avrupa da fazla satamaz diye kastettim ve kendi ülkemizde bile çok satmaz diye düşünüyorum.
Mercedes Citan gelecek toyota'da bu tarz bişey üreticek sonuçta güncel rakipleri de marjinalliklerini de ele alırsak burada satışları düşük olur.
Evet tasarım daha özgün ve direk opele ait olsaydı daha iyi olabilirdi.
Ama şuda büyük bir gerçekki Avrupa kıtasında bu kadar çok ticari aracın binek olarak kullanıldığı ve tercih edildiği bir başka ülke yok (oransal olarak). Yani genelde adam markasından dolayı tercih eder, bakmazki aynıymış değilmiş. O zaman fiorino'nunda 2 tane kardeşi var nemo ve bipper gibi. onlar hiç mi satılmıyor? Yada çok mu prestij kaybettiler? Ayrıca yıllardır süregelen ortaklıklardır bunlar ticari alanda. Yani renault traffic ile opel movano da aynen bu şekilde ama movanoda çok sattı ve opelin herhangi bir prestij kaybı olmadı.
Türkiye'de bu araç eğer güzel rakamlandırma ile girerse gayette güzel satar.
Bunlar TİCARİ araç sınıfında. Kalkıpta gidip opel yeni corsayı palioyu makyajlayıp çıkarsa bu serzeniş çok normal ama ticari için bana anlamsız geliyor.
baslık yeni opel doblo olarak değişmeli bence :D
Bildigin doblo bu yaw :) bizim eski combolar degerlenirmi acaba:p:D
Ticari araç sonuçta fazla abartmaya gerek yok diye düşünüyorum. Ülkemiz dışında bu araçları aile için kullanan varmıdır merak ediyorum. Araba dobloda olsa marka opel olduğundan en kötü Almanyada "ticari" amaçlı illaki satar.
benim gözüme nedense çok çirkin geldi doblo güzel geliyordu ama çok kötü geldi neyse inşallah fiayatlar düşerde herkesin işi görülür
Kopyala yapıştır yapmışlar :D
e bu doblo :D