evt alabiliyorsun yüzde 80 biz sirket arabalarından dolayı 2 kez dava actık tekinde mahkeme kararıyla aldık tekinde diger sirketle orta yolu bulduk...!
evt alabiliyorsun yüzde 80 biz sirket arabalarından dolayı 2 kez dava actık tekinde mahkeme kararıyla aldık tekinde diger sirketle orta yolu bulduk...!
Valla önceki aracımda satıcam diye kasko yapmamıştım. 3 ay sonra bir amca dört yol ağzında uyuyup bana kapıdan girip arabayı nerdeyse 2ye bölücekti. Daha sonra arabayı yaptırmak istemedim sigortadan parasını aldım. Aracı hasarlı sattım. Amcaya durumu anlattım. Toplatmadığım için sigorta parayı kesti dedim. Aramızda anlaştık 1000-1500 tl gibi bir para aldım kendisinden. Bence önce tatlı dil ile konuşun. Daha sonra mahkemeye gidersiniz.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Sesli düşünüyorum.
Değer kaybı olması için değer kaybı olayının vuku bulması gerekir.
Yani aracı piyasa fiyatının altına satman gerekir.
Çünkü o zaman araç sahibi bu kazadan dolayı zarara girmiş olur.
Öteki türlü araç satılmazsa değer kaybı diye bir şey olmaz ve değer kaybından
dolayı bir mağduriyetten bahsedilemez.
Tabi piyasa fiyatının altına satılıp satılmadığını da eksperler belirler.
Yanılıyor muyum?
Bu tip trafik kazası hasarlarında zorunlu mali mesuliyet (trafik) sigorta poliçelerinin ve kasko poliçelerinin genel amacı mağduru kaza öncesi varlığına döndürmektir. Yani sigortalının mal varlığını korumaktır. Mağdur kaza öncesinde 40 bin tl değerinde bir araca sahipse ve bu araç kaza sonrası tamir edildiğinde 35 bin tl değere düşmüşse ve bu yasal yollardan tespit edilmişse satış gerçekleşmese bile kaza öncesine göre halen tazmin edilmemiş bir zarar sözkonusudur. Eğer satış değeri esas alınsaydı noterde çok daha düşük değerler beyan edilerek haksız talepler doğabilirdi. Ayrıca kaza sonrası araç satılmadan önce başka bir kaza daha meydana gelip aracın hasarını ve dolayısıyla değer kaybını daha da arttırabilir de. Bu tespitin bilirkişi tarafından ve hemen kaza sonrasında yapılması doğru olanıdır. Bu şekilde sigortalı kaza öncesi varlığına döndürülmüş olur. Diğer türlü zararın tazmini de gecikecek, aracını uzun süre satmak istemeyen, kullanmak isteyen kişi mağdur olacaktır.
Sanırım muhasebe işiyle meşgulsünüz. Muhasebedeki ancak satışın gerçekleşmesiyle oluşan veya dönem sonunda yapılan değerleme, kar veya zarar durumu gibi düşündünüz.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)