User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: MAN HydroDrive teknolojisi otomobillerde uygunalabilir mi ?

  1. #1
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lightbulb MAN HydroDrive teknolojisi otomobillerde uygunalabilir mi ?

    HydroDrive ne diyenler içinse

    BORKED

    kısaca ön aksta olan sistem hidrolik basıncı harekete dönüştürüyor. ve bu sayede kamyonda 400 kg ağırlık tasarrufu oluyor. bunu rwd veya fwd araçlara uygunanabilme ve verim alma olanağı varmıdır ?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  2. #2
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yamaha benzer sistemi motosıklette kullanıyor 2x2 olarak

  3. #3
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı BaTu-Rc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yamaha benzer sistemi motosıklette kullanıyor 2x2 olarak
    evet o çok önce çıkmıştı yanılmıyorsam..
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  4. #4
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi retarderde mevcut mesela ama otomobiller kullanmaya ihtiyaç yok.

    bu da onun gibi.otomobilde kullanılması fayda/bakım-maliyet olarak düşük olacak ve boşuna olmuş olacaktır bence.
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı initial-D Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi retarderde mevcut mesela ama otomobiller kullanmaya ihtiyaç yok.

    bu da onun gibi.otomobilde kullanılması fayda/bakım-maliyet olarak düşük olacak ve boşuna olmuş olacaktır bence.

    +1 amac onemli hafif vasitada daha farkli cozumler daha ideal bence
    körler sağırlar

  6. #6
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şöyle düşünmüştüm tam bir 4 çeker otomobil olmaycak ama kaygan ve ya çekiş isteyen zeminlerde pompa devriye girecek şanzımandan aldığı takat ile ön/arka aksta itki oluşacak ve daha stabil ve güvenli bir sürüş olacak. ?
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  7. #7
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sanırım malıyeti awd den fazla olur üretici için

    not: offroadcı abım şaft kırma olayına engel olmak için bunu dusunmustu 2 yıl önce bu konuyu konuşmustuk. Kısa dingil mesafesi ve şaft açılarının arabayı fazla yukseltmeye izin vermemesınden dolayı

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kamyon ve çekici grubunda halihazırda komprasörler, basınç kaynakları ve tanklar mevcut. Bu yüzden böyle bir basıncı üretmek ve depolamak için ilave komprasör ve tanklara ihtiyaç yok. Ama otomobilde halihazırda varolmayan böyle bir basıncı üretip depolamak için epeyce bir maliyet ve ağırlık dezavantajı oluşur. Bu yüzden otomobilde benzer fayda ve düşük maliyetle uygulanması zor.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kamyon ve çekici grubunda halihazırda komprasörler, basınç kaynakları ve tanklar mevcut. Bu yüzden böyle bir basıncı üretmek ve depolamak için ilave komprasör ve tanklara ihtiyaç yok. Ama otomobilde halihazırda varolmayan böyle bir basıncı üretip depolamak için epeyce bir maliyet ve ağırlık dezavantajı oluşur. Bu yüzden otomobilde benzer fayda ve düşük maliyetle uygulanması zor.
    peki çekiciyi niye klasik 4wd yapmak yerine böyle birşey yapmışlar.

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Crack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki çekiciyi niye klasik 4wd yapmak yerine böyle birşey yapmışlar.
    4wd yapmak ilave ağırlık ve sürekli 4 çeker sebebiyle yakıt tüketiminde artış demektir. Tabi ki üretim maliyetlerini de, bakım masraflarını da arttırır. Ama bu sistemde araç üstünde zaten varolan bir güç kaynağı daha az ağırlık ve sadece gerektiğinde kullanılabilecek bir sistem ile 4wd gibi değerlendirilmiş.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    BthnKrkt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    33
    Şehir
    Kurtköy-İst/ Ladik-Samsun
    Mesaj
    2.105
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Crack Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki çekiciyi niye klasik 4wd yapmak yerine böyle birşey yapmışlar.
    alıntınızda sorularınızın cevabı zaten var?

  12. #12
    Onamdar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.918
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vay arkadaş cidden çok güzel bi sistemmiş. Uçaklarda jet motoru icat edilmeden önce kullanılan pervaneyi çeviren motorun içten yanmalı değilde hidrolik basınçla çalışanı gibi olmuş. Yine aynı pistonlar subablar var sanırım.
    Everyday I ** çapuling...

  13. #13
    merttepe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    TR
    Mesaj
    2.030
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    e hidrolik aktarma bu, yeni birşey değil ama bu tip uygulama başarılı olmuş.

  14. #14
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava zorunlumu ? Mishal aracın yağ pompası çok daha güçlü olduğunu düşünsek hatta yağlamaya yettiği gibi fazladan basıncı buraya aktarabildiğini ? Maksat beyin fırtınası.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  15. #15
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hava zorunlumu ? Mishal aracın yağ pompası çok daha güçlü olduğunu düşünsek hatta yağlamaya yettiği gibi fazladan basıncı buraya aktarabildiğini ? Maksat beyin fırtınası.


    yağ pompası güçlü derken burada kullanılacak yağ miktarı motordakinden farklı ve fazla olacaktır hali hazırda zaten hava kompresörü var ağır vasıtada artık tüketim ciddi şekilde önemli aslında hep önemliydi de sürekli 4 çeker sistemler yada 6 çeker sistemler gerekli olmadıkça çok kullanılmaz tüketimi ciddi şekilde artırır
    körler sağırlar

  16. #16
    gokselaltinok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/Kartal
    Mesaj
    189
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Paletli iş makinalarında kullanılan hydromotor ön kampananın içine monte edilmiş gibi bişi sanırım.
    Binek araçlarda hydrolik tankı falan saçma olur bide belirli bi basıncı yakalamak lazım + hyro motorun revizyonuda bi ton para.

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mekanik sistem hidrolik sisteme göre verimi daha yüksektir. Hidrolik sistemde kayıp oluşacak, enerji ısıya dönüşecektir (otomatik şanzımanlarda olduğu gibi)

    Dolayısıyla uygulamak olası olsa bile, faydası az olur.

  18. #18
    initial-D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    4.287
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bilalMW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şöyle düşünmüştüm tam bir 4 çeker otomobil olmaycak ama kaygan ve ya çekiş isteyen zeminlerde pompa devriye girecek şanzımandan aldığı takat ile ön/arka aksta itki oluşacak ve daha stabil ve güvenli bir sürüş olacak. ?
    haldex gibi birşey oluyor o dediğinde işte

    yakıt tüketimi çok önemli denildiği gibi.2km arazide çekiş sağlamak için 6x4 olmasına gerek yok.yolun kalanını belkide 50-100km sini 4 çekere ihtiyacı olmayan bir yerde gidecek araç için boşa yakıt tüketimi olur 4 çeker olması

    adamlar sizi 4 çekerin yükünden ve benzin masrafından bu tip bir donanımla kurtardık demek istiyorlar kısaca

    fazla tekniğe girmeye gerek yok

    normal bir rwd otomobilde yılda kaç sefer ihtiyacımız olur ki böyle bir sisteme?1 kere piknikte olur.bir kerede yanlışlıkla girdiğimiz bir yolda olur.hadi bir de extra diyelim.etti 3
    2011 E90 320d & 2006 FJR 1300 & 2006 ZZR 1400

  19. #19
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hidrolik aktarmayı duymuştum ama bu şekilde kullanıldığını bilmiyordum

    gerçekten çok başarılı olmuş aşırı beğendim 4 çeker ağırlığı yakıt fazlalığı yok

    ama zorda kalırsan 4 çeker

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •