User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: Mustang Dyno Hakkında.

  1. #1
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.643
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Mustang Dyno Hakkında.

    arkadaşlar bu mustang dynoda aşadağıdaki terimler nedir.

    Engine PWR T WC nedir ?
    EST Crank PWR nedir ?
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  2. #2
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    engine power total weather corrected

    estimated crank power
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  3. #3
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Engine Power Total Weather Corrected.

    Toplam Motor Gücü - Hava durumuna göre düzeltmesi yapılmış. Yani nem ve dış sıcaklık sensörü ile iat arasındaki farkında hesaplandığı düzeltme yapılmış motor gücü

    Estimated Crank Power.

    Motorun araç olmadan direk bağlandığı motor dynosu olmadığı için şase tipi dyno aslında tekerinde olan gücü ölçüyor. Ve algoritma ile motor gücünü buluyor. O yüzden yaklaşık krank gücü terimi ile WHP olan değeri HP karşılığı veriliyor.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  4. #4
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.643
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Engine PWR sanırım aracın gerçek gücü EST dediğiniz gibiyse eğer sitedeki bütün dyno sheet lerde Engine PWR ile EST crank power arasında %22 fark var bütün araçlarda farkın %22 olması normalmi yada engine PWR mı gerçek güç EST Crank power mı
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  5. #5
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.643
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde yaşlılığıma ver bu cümlede ne anlatmak istedin


    [QUOTE=Schumi;7629451
    O yüzden yaklaşık krank gücü terimi ile WHP olan değeri HP karşılığı veriliyor.[/QUOTE]
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ya bende kötü yazmışım. Örnek vereyim. Aracın motoru 200 hp dir ama tekere 160 hp veriyordur. Dyno aslında 200 hp yi değil 160 hp yi ölçer. Çıkan sonuç 160 hp dir. Ama Est. Crank Power ile yaklaşık motor gücün 199-201 hp gibi bir değer verir. Ölçtüğü 160 hp değeri baz alarak.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  7. #7
    Alpero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul/New York City
    Mesaj
    530
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Benimde bir sorum olacak.

    Krank gücü hesaplarken kıstas olarak ne alıyor? Sonucta her aracın güç iletimi aynı değil
    2010 Astra 1.6T Sold
    2013 W204 AMG Sold
    ...

  8. #8
    16EC813 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    58
    Şehir
    bursa / erzincan
    Mesaj
    11.643
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ya bende kötü yazmışım. Örnek vereyim. Aracın motoru 200 hp dir ama tekere 160 hp veriyordur. Dyno aslında 200 hp yi değil 160 hp yi ölçer. Çıkan sonuç 160 hp dir. Ama Est. Crank Power ile yaklaşık motor gücün 199-201 hp gibi bir değer verir. Ölçtüğü 160 hp değeri baz alarak.

    anladım ama bi GTR la citroen in aradaki kayıp kısmı aynı olması normalmi yani tekerinde 160 hp ölçtü diyelim üstüne koy %22 195hp bu kısmı biraz kafa kurcalıyor supra gtr citroen bmw honda alayına %22 fazlası est olarak gösteriyor o zaman bu mustang dyno da bizim görmemiz gereken engine power kısmı doğrumudur
    PROSTOCK GARAGE
    SONKANATKIRICI K20 SİYAREXS

  9. #9
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    estimated = tahmini

    yani tahmini motor gücü

    zaten aslında teker gücü ölçmek için üretilmiş bir dyno ile motor gücü sonucu yaklamaya çalışmak yanlış

    en doğru motor gücü ölçümü motor dynosunda olmalı sanıyorum

    tüm dünyadada mustang dyno teker gücünü muadillerine göre en az ölçen dyno diye bilinirdi benim son takip ettiğim zamanlarda

  10. #10
    By_HaNNibaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    Bursa-Akhisar
    Mesaj
    5.972
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu %20 %22 lik kayit değer bütün araçlarda ayni olmasi kafa kariştirici bunun bi acıklamasi yok mu ?

    yoksa dynonun bi toleransi falan mi kayit için verin nedir olayin asli

  11. #11
    halilcakir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    1.453
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı By_HaNNibaLL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu %20 %22 lik kayit değer bütün araçlarda ayni olmasi kafa kariştirici bunun bi acıklamasi yok mu ?

    yoksa dynonun bi toleransi falan mi kayit için verin nedir olayin asli
    onu sanırım operatör kendi girebiliyor ama emin değilim

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •