ozgurluk Nickli Üyeden Alıntı
Öncelikle geçmiş olsun.
Mercedes'in yetkili servisine çektirin aracınızı, servis bir incelesin parça listesi çıkartsın. Bir nevi ön rapor gibi. + işçilik , kdv vesaire dahil olan bir fiyat teklifi hazırlasın yazılı olarak.
Sigorta şirketinin atamış olduğu ekspere ekspertiz yaptırmak gibi bir zorunluluğunuz yoktur. Kendinizde bir eksper yönlendirebilirsiniz. ( Eksper ücretini kendiniz ödemek kaydıyla)
Zaten yetkili servisler ufak tefek rütuşlar dışında tamire yönelmezler, parça değişimine giderler. İşlerine öylesi gelir çünkü.
Belirtmiş olduğunuz gibi 12.000 EURO- 15.000 EURO gibi rakamlar, aracın mercedes olması sebebiyle görünen hasarın yanında pek mantıklı gelmiyor.
Yeni çıkan ekspertiz raporunda çıkan rakama bir bakın. Ona göre sizi yönlendirelim.
Olayın çok farklı boyutları olabilir; Şöyle ki ilk parça listesini veren servis, kaba taslak görünen bir fiyat belirlemiştir. Aracın yapım aşamasında hasarın boyutunun artması muhtemeldir. Yani işin içine girince hasar artabilir ve nitekim bana göre artacaktır da. O yüzden o rakamlara pek takılmayın. Onlar muallak-tahmini hasar bedelidir.
Biraz karmaşık gelebilir , yakın zamanda yaşamış olduğum bir örnekle açıklayayım..
33 miyar kasko bedeli olan bir volkswagen volt araç önden hasar aldı. Ön tampon Ön cam Radyatör Airbag falan fistan derken 10 miyar civarı bir hasar çıktı ve eksper aracın tamir edilmesi yönünde okey verdi. Araç yapım aşamasında aracın yürüyeninde kaza dolayısıyla ortaya çıkan mekanik problemler ortaya çıktı. Servis tekrar fiyat çıkarttı. Hasar tutarı 27 bin liraya yükseldi bi anda. E dolayısıyla araç perte ayrıldı.
Sizin durumunuzda da bu tarz birşeyle karşılaşabilirsiniz.
Tekrardan geçmiş olsun