User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
46 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Peugeot 208, 29.900 TL fiyatla Türkiye’de

  1. #1
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Peugeot 208, 29.900 TL fiyatla Türkiye’de




    Peugeot 208, 29.900 TL fiyatla Türkiye’de

    Peugeot’nun ‘yeniden doğuş’ ismini verdiği yeni stratejisini temsil eden B sınıfı temsilcisi 208, Türkiye yollarına çıkmaya hazırlanıyor. 29.900 TL’den başlayan fiyatlarla ticarileştirilecek olan otomobil bayilerdeki yerini aldı.

    205 ile efsane bir B segmenti modeli ortaya çıkaran, 206 ile satış rekorları kıran, 207 ileyse beklentileri karşılayamayan Peugeot, bu kez 208 ismini verdiği modelle bu segmentte eski günlerine dönmeyi hedefliyor.

    Farklı bir tasarım

    207 modeliyle birlikte benim gibi pek çok kişi Peugeot’nun far grubunu daha ne kadar uzatacağını merak ediyordu. Bu modelde farlar neredeyse aracın A sütununa kadar ulaşmıştı. 208 ile farklı bir anlayışa geçilmiş. Yine markanın genlerine sadık kalınmış ancak çok daha modern görünen bir far tasarımı yaratılmış. Ön bölümün şıklığını artıran bir diğer detay ise yeni panjur tasarımı. Bu bölümün araca farklı bir hava kattığı bir gerçek. Peugeot tasarımcıları otomobilin genelinde kaslı çizgiler kullanmış. Kaputta, kapılarda hatta tavanda bile bu izleri görmek mümkün. Aracın arka kısmı da şık detaylar içeriyor. Bumerang formu stoplar ilk dikkati çeken öğe olarak karşımıza çıkıyor. Fark ettiğim bir diğer özellikse markanın 206 modelinde kullandığı ancak 207 modelinde terk ettiği arka tamponun ortasına yerleştirilen sis farı uygulaması 208 modelinde yeniden can bulmuş.

    Dıştan küçülmüş, içten büyümüş

    208 modeli, selefi 207’ye göre 7 cm kısalmış. Yüksekliği ise 1 cm düşmüş. Buna karşın aracın iç mekanda sunduğu uzunluk 5.2 cm artmış. Bu artışın bagajın olduğu bölümden fedakârlık edilerek elde edildiğini düşünenler yanılıyor. 208’in bagaj hacmi de 207’ye göre 15 litre artarak 286 litreye ulaşmış. Arka koltukların tümüyle yatırılmasıyla bu hacim 1076 litreye çıkartılabiliyor.
    208’in dışı gibi iç mekanında da tasarımcılar bolca vakit harcamışlar. Direksiyona oturulduğunda ilk dikkat çeken direksiyonun çapı oluyor. Ciddi anlamda küçülen direksiyonun sürüş hissine olumlu etkisi var. Bir diğer farklılık ise göstergelerin oldukça üste çekilerek yaratılmış. Alışılmış şekilde göstergeler direksiyon simidinin arasından değil, üstünden görülüyor. Buna alışmak zaman alıyor fakat alışınca sorunsuz olduğunu söylemeliyim. 208’i test edeceklerin araçta sürüş pozisyonunu bulma konusunda zaman harcamalarını tavsiye ederim. Çünkü doğru pozisyonu bulmak çok kolay değil, bulununca ise aracı çok iyi bir biçimde yönetmek mümkün oluyor. Peugeot, 208’in orta konsolunda 7 inçlik bir ekran kullanmış. Dokunmatik telefonlarımızdakine benzer bir kullanıma sahip bu ekran sayesinde aracın tüm multimedya sistemini kontrol etmek mümkün. Active donanım seviyesinden itibaren satın alınabilecek olan bu donanım, en baz seviye olan Access’te bulunmayacak. 208’i kullanırken hissettiğim en büyük farklılıksa aracın sessizliği oldu. Bu sınıfın en sessiz modellerinden birisinin doğduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.

    Ekonomik motorlar

    Peugeot 208, Türkiye’de 1.2 litre VTi 82hp, 1.6 litre VTi 120hp, 1.6 litre THP 156hp benzinli, 1.4 litre 68hp, 1.6 litre 92hp dizel motorlarla satılacak. Markanın Gürcistan-Batum ile Trabzon arasında düzenlediği tanıtımda 1.4 litrelik dizel motorla, 1.6 litrelik iki benzinli üniteyi deneme fırsatı yakaladım. 1.4 litrelik motor Auto5R ismi verilen otomatikleştirilmiş manuel şanzımanla donatılmıştı. Bu şanzıman bildiğimi tek debriyajlı otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlardan birisi. Bu tip şanzımanlarda yaşanan vites değişimlerinde kasılma gibi konforu bozan durumlar bu şanzımanda da mevcut. Bunun dışında aracın ekonomik karakteri etkileyici. Sarp sınır kapısı ile Rize – Çamlıhemşin arasında yakaladığım 4.1 litrelik ortalama tüketim değeri de bunu gösteriyor. 1.6 litrelik THP motorla donatılan 3 kapılı modelse ‘GTI’ logolu 208 üretilmeden performans tutkunlarını fazlasıyla tatmin edebilecek bir araç. Bu araçla sakin sürüş yapıldığındaysa rahatlıkla 5.5 litre ortalama tüketim yakalamak mümkün. Diğer denediğim seçenek ise tork konvertörlü geleneksel bir otomatik şanzıman taşıyan 1.6 litrelik VTi motordu. Bu versiyon şanzımanın da etkisiyle çok etkileyici bir performansa sahip değil. Ancak sürücüsünü uzun yolda yormuyor. Bu versiyon ile yakaladığım ortalama yakıt tüketimi ise 6.1 litreydi. Bu sonuçlar Peugeot’nun 207’ye göre 208’i ortalama 110 kg hafifletmesinin ve rüzgar direncini 0.28cd’ye düşürmesinin olumlu yansıdığını gösteriyor.

    Fiyatlar nasıl? Hangisini almalı?

    Access donanımlı 1.2 litrelik benzinli ünitenin fiyatı 29.900 TL’den başlıyor. Aynı donanım seviyesindeki 1.4 litrelik dizel versiyonsa 37.900 TL. Bu iki model arasındaki fiyat farkı olan 8000 TL’yi dizel sahibinin kapatabilmesi için güncel akaryakıt fiyatlarına göre 130 bin km’nin üzerinde yol yapması gerekiyor. Bu rakam çok ütopik. Bu nedenle bu donanım seviyesinde benzinli model daha avantajlı. Active donanım seviyesindeyse 1.2 benzinli modelle, 1.4 litre dizel arasında fiyat farkı 5.500 TL’ye iniyor. Bu farkın kapanması için dizel sahibinin 90 bin km dolaylarında fazla yol yapması gerekiyor. Kısacası Peugeot tüketicilerin ağırlıklı olarak benzinli motorla donatılmış 208’leri alacağını öngörüyor ve fiyat politikasını da buna göre şekillendirmiş. Bu öngörünün ne kadar geçerli olduğunuysa zaman gösterecek.

    Yazı: Tulu DARICAN posta


    BORKED
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  2. #2
    Gry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Beyoğlu
    Mesaj
    2.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    GTİ İcin fiyat belirlenebilmişmi?

  3. #3
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    4.419
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hatları Renault'a çok benzer olmuş gibi geldi. Cidden hoş görünüyor. Bu belirledikleri fiyat umarım boş+boşlar için değildir.

  4. #4
    Tuncer M. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Almeria o Madrid
    Mesaj
    939
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fiyatları b sınıfı hbler için biraz aşağıya doğru çekebilir mi acaba? Umarım öyle olur, çok şişti sıfır otomobil piyasası.
    Alıntı c20let Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu olay hep filmlerde olur sanıyordum

  5. #5

    Üyelik
    Apr 2012
    Yaş
    29
    Şehir
    İstanbul-Edirne
    Mesaj
    1.651
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu ay otohaberde incelemesi vardı 3 kapılı modeli 1.6 motor manuel gelicekmiş

  6. #6
    wolrath - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    İST
    Mesaj
    3.025
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben bu benzınlı alınca dızelden ucuza alınıyor aradakı farkı kapatmak ıcın bla bla km yapmak gerekıyor muhabbetını anlamıyorum yahu...

    bı kere dızelı 5 benzınlıyı 4e alsanız zaten dızelı 4.5 a satarken benzınlıyı zor bela kı ne zor 3.5 a satarsınız bu devırde. satarken zaten 1-0 dızel onde.

    e harcadıgın yakıt dızel modele gore neredeyse yarısı kadar yakıyor aynı hacımlerde.

    cebınızden cıkan para totalde , arabayı sattıgınızda daha az oluyor her turlu...
    c2vts/yrvturbo/cliors/cliors/208gt
    s2k/3000gt/tomcat/tt225/g37s
    600fa/600rr/agustaf4/vfr1200f/800x/1199s pani
    cbr250/tricity/x10/duke390
    meganeII/clioIII/159/puntoevo/auris/meg coupe/taigo

  7. #7
    asot - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    42
    Şehir
    20
    Mesaj
    1.133
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 kapılısı daha iyi duruyor, canlı canlı görmek lazım, çok merak ettim.

    peugeot.tr 'de 156 hp'lik modelin fiyatı bulunmuyor.

  8. #8
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben sevdim güsel oldu bu. hele şu kırma 206+ lardan sonra iyi oldu.
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  9. #9
    Cem.B - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    7.092
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende içini beğenmedim nedense oldu bittiye gelmiş sanki içi
    Team PAŞAOĞLU

  10. #10
    onn_dear - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    45
    Şehir
    TR-MERSIN
    Mesaj
    2.956
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dış çok kötü değil aslında
    History;
    1.6 GLI corolla / 1.6 IES civic / 1.4 IS civic/ 1.6 TDCI focus2 / 1.6 TDCI focus3 / 1.2 TSI Golf7 / 1.4 TSI Leon FRed / 1.6TDI DSG B8 Passat / Audi A3 Sedan 1.6TDI DSG

  11. #11
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadas 25bin 35 bin aralıgında ne cok araba oldu.ikinci el piyasası yakında patlar.
    corsa,208,aveo,fiesta, baya secenek var.
    aslında küçük araçlar cogalsa trafıge bı nebze katkısı olur.
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

  12. #12
    Derman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    41
    Şehir
    34-35
    Mesaj
    945
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fena olmamıs kendı segmentınde alınabılır arac.....gti versıyonu cook iyi olacak ama ondan daha haber yok...
    35 1/2 KSK

    ''Emniyet Kemerimizi Takalım,Takmayanları Uyaralım "

    psn : derman3534

  13. #13
    tayreep_john - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    TURKİYE BURSA
    Mesaj
    2.324
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tasarım çok iyi ama 1.6 vti 156 hp manuel 46.800 ... kumaş koltuk biraz uçuk gibi ?
    SM PERFORMANCE

  14. #14
    Murat Özcan
    Misafir
    biraz değişik durmuş

  15. #15
    Bulut Y. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    fransız arabaları hep yakısıklı olmustur.

  16. #16
    ProdriveSTI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.612
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    4 Thread(s)
    Honda vti "out" , Peugeot vti "in"...
    Murat CANTÜRK

    Trafik ve Kasko teklifleri için lütfen pm mail atınız.
    Renpar Sigorta
    info@renpar.net

  17. #17
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ruudvan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadas 25bin 35 bin aralıgında ne cok araba oldu.ikinci el piyasası yakında patlar.
    corsa,208,aveo,fiesta, baya secenek var.
    aslında küçük araçlar cogalsa trafıge bı nebze katkısı olur.
    biraz daha aşağılarda olsa fiyatlar daha makbul olur eski araçlarla uğraşmak zorunda kalmayız, evet gemi gibi araçları alıp manevra sorunu yaşayıp trafik yapanlar çok, hoş onlara bisiklet versen de sonuç aynı olur
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  18. #18
    Trance-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.410
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    talep yine iyi olucak gibi.
    uğraşılmış , ve güzel bir araç çıkmış gibi.

    fluence ve c4'e bayağı benziyor
    Alıntı 63owen63 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okudum, şimdi bakırköy minibüsüne binip, meydana kadar ring hayali kuracagım

  19. #19
    Gry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Beyoğlu
    Mesaj
    2.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    malzeme kalitesinden umarım ödün vermemiştir peugeot, 2 yaşındaki arabanın her yerinden takır tukur ses geliyor şimdiki modellerinde..

    Peugeot ne zaman bir Toyota veya Honda kadar sorunsuz olur o zaman nirvanaya ulaşmış demektir benim için.

    Fransızların malzeme kalitesinin ne derecede olduğunu sanırım söz etmeye gerek yoktur

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •