https://www.youtube.com/watch?v=KlGCZiFyqVw
bu testte type r birinci.
Printable View
https://www.youtube.com/watch?v=KlGCZiFyqVw
bu testte type r birinci.
Megane rs iyi kurtardı helal olsun
Sarı megane da Coıl var,bellı. Ve pıstlerde cogunlukla Megane RS var,bır bıldıklerı olmalı....
valla ne kurtardı be yarım kilo terlemiştir sanıyeler içinde :D
bu konu altında typer'i en kötü gösterene ödül mü veriliyor :) Yaw binin arabanıza eğlenin ya da şehir efsaneleri ile mutlu mesut yaşayın :)
Yok şu şöyle bu böyle sonra aklı başında biri çıkıp bi bizdemi böyle neden yabancı kaynaklarda yok diyor ama Türk halkı olarak inanmak istediğimize inanırız çözüm basit yabancı kaynaklar yalancı :)
İstanbul park'a fabrikadan gelen arabadan vidası değişmemiş rodajı yapılmamış araçla zaman yaptılar gidip semi slick cup 2 lastik falan almadılar, yakıt yapmadılar, istanbul park tecrübesi en iyi adamı aramadılar; amaç belliydi 25 yap bırak maksat rekor kırdık demek. Bu kadar ring de dolandırıcılık yapan firma nasıl olurda İstanbul'da yapmadı pisti kapatmasına rağmen :)
Dergi testi bağlayıcı olamaz ama fabrika pilotları ile reklam için yapılan turlar için kimse konuşamaz çünkü her firma en iyi pilot ve en iyi anda zaman tutmaya çalışır. Ring'de en iyi süreyi yapmış bitmiş aya çıkmadı yarın başkası daha iyisini yapar olur biter. Bunlar rekabet yoksa her yıl 5-10'ar hp cupra gücünü niye artırıyorlar, 2016'da 290hp yapıyorlar vw typer çıkınca golf R'ı 300hp getirmeye başladı bla bla.
Çok güzel bir atasözü vardır "filler tepişir karıncalar ezilir" bırakın filler savaşsın kenara geçip meyvelerini yiyin eğer type-r 310hp ve ring süresiyle çıkmasaydı aynı setuplı arabalara binicektiniz veya reno ring süresini öne çıkarmasaydı bu grupta (hot hatch) daha öncesinde bu kadar önemlimiydi?
Typer için herkes araç gelmeden önce 100-200 15-16 saniye dedi ama ben yazdım isteyen varsa anahtarına deneriz diye cevap alamadım çünkü akıl var mantık var 310hp bir araba 100-200 süresini 15-16 saniyede yapmaz.
Uzun lafın kısası arabayı babam yapmadı yarın satarım cupra alırım megane alırım maksat keyif almak ama birgün bir aracın hissesini falan alırsam ölümüne savunurum kendimi kandırır savunmaya devam ederim. Konu; yeni type-r geliyor hadi b.klayalım olarak değişirse süper olucak :)
Yazdıklarına katıldıgım katılmadıgım yerler var.
Once katıldıgım yerlerı soyleyım;
TypeR ı kotu gostermeye degılde bıraz camur atılmaya calısıldıgı dogru ama malesef eksıklerı oldugu ıcın,buda mılletın elıne koz verıyor.
Tıpı sınıfında acık ara onde,Renault hayranlıgım olsada,tıpı fena ezer.
Yıne dedıgın gıbı,bu rekabet bız kullanıcılara avantaj olarak donuyor...
100-200km 15-16 demek komık olmus,bunu cıdden dıyen varmıydı?
Gelelım katılmadıklarıma;
Jason Ist Park'ın daımı pılotu,yanı orada sayısız turu var,zamanında yarısmıs tecrubelı pılot.Aracın lastıgı zaten Cup2 ıstemıyor.Ve sırf rekor kırmak ıcın ugrasıldı,yedek padler ve lastıklerle sureklı turlandı.Benzın olayı kımse bılmıyor... Yanı bu satırda yazdıkların malesef bastan sona yanlıs :(
Hot Hatch ısı yıllardırrrrr var,benım jenerasyonum Swıft gtı-205 gtı yada reno 5 ıle buyudu.(88-94) Ben ogunden ıtıbaren bu ılgı ve aracların ısındeyım. Hele 2 model oncekı Megane R26R hala ıkonık bır pıst gurusudur.
Herkesın amacı yanı bu sınıfta otomobıl uretenler,Onceden 205GTI ıdı-Sonra Astra GSI oldu-Sonra Golf GTI sonra rakıpler bırbırıne cok yaklastı,pejo dususe gectı,Honda Vtec teknolojısıyle cokk one gectı.Sonra oyuna Reno dahıl Megane ıle vs vs Buraya bır kac farklı model koyabılırız...
ISın ozu su,sımdı senın yazını Honda severler begenıcek,honda sever olmayanlar begense bıle basmayacak hatta begenmeyenler'e basmayı bıle dusunucek :)
Marka bagımlılıgı,yazılanları farklı gozlerde okumamızı saglıyor.Kımı bak kardesım sunun tıpıne,koltuklarına yada on gogsune dızaynına dıye ayrıntıları sevebılecekken,baskası;bak sısıyor-cok pahalı-ucuz aracla aynı yuruyor vs dıye bunları one cıkarabılır. Bardagın ne tarafına bakarsak oradan goruruz.... Belkı yarısı dolu dıye sevınırız,belkıyarısı bos dıye elestrırırz...
Abi mezarından Senna'yı falan mı getirmeleri lazımdı ben bu kısmı anlamadım? Ayrıca lastik demişsin de Type-R'ın lastiği gayet iyi bir lastik. Pist soğuk ve bomboş.
Varsa bir babayiğit çıkarsın İstanbul Park'a görelim normal kullanıcı sürelerini? Bedavaydı hepinize ama kimse piste gelmedi? Ring'de yalan dolanla iş yaptıklarını da mı kabul etmiyorsun? Ayrıca İstanbul Park videosu nerede? Bir de son sorum pist kapalıydı süre yapılırken arabada mıydın abi sen de bu kadar eminsin?
Murat abi senin üstüne bastıra bastıra güncelleme gerekiyo dediğin için daha kullanmamış olsamda yorumuna güverdiğim için inanıyorum mesela. Type r a başka bir çerçeveden bakarsak ki bu pencerede pist odaklı bir otomobil oldu type r ve ilk defa adamlar pistaracı kastılar demek çok mantıksız olmaz sanırım. megane zaten oturmuş bir teknoloji üzerine güncelleme yapıyo, içini söküyo, güç artışı yapıyor rekor kırıldığında vs vs. Orçunla bir konuşmamız olmuştu bu konu içerisinde ve demiştim ki sürekli pist kasmayan gündelik kullanım amacı olan insanlar için ringteki 3 5 saniyelik farklar bence çokta önemli değil. Çünkü bu araçların şehir trafiğinde zaten normal kullanıcı ile limitlerini görmek hem gereksiz risk hemde fırsat olmuyor her zaman. Yine aynı şeyi söylüyorum ilk versiyonda adından fazla bahsettirdi turbo type r. heee bana kalsa yavaş kalsaydı ama NA gelseydi o kullanım zevki ruh bozulmasaydı ama tenkolojiler çok değişti vs vs sebepleri var *****.
Şöye de birşey var bugün o paralara bu tarz bir otomobil alacak olsam an düşünmeden type r alırım şahsen. Hem fazlasıyla tatmin edicek bir otomobil hemde 1 2 yıl içerisinde gelicek aftermarket ürünleri de düşününce rakiplerine karşı nasıl bir duruşu olacak type r ın göreceğiz zaten. Aslında bu işin zevki burada, vti sahibiykende filtre konumu değiştirirdim, egsoz değiştirirdim arkadaşımla roll yapardık fark oldu mu acaba vs, yada flash ile bile yeri geliyor karbüratör ayarlattım vs diyorum yakın araçlarla deniyoruz. Sadece iki tarafında ( Aşırı honda tutkunu bizler ve ve aşırı b.klamaya çalışan lar ) iki tarafında kendince haklı olduğu noktalar var ama bu kadar baskın kalındığında saçma gözüküyor :)
Senna değilde, Jason ın birine çok kasmadım daha pay var asılnda gibi bir cümle kurduğunu okumuştum sayfada sanki eğer süre çok önemliyse. Cupra süre videosunu izledim mesela, otomobille bir bütün olunmuş o kadar alışılmış ki otomobile yürüyormuş gibiydi resmen ki bu da çok önemli. İyi bir kullanıcı otomobile alıştığında,type r da iyice yol yapıp kendine gelince eminim ki o süreleri rahat görecektir. Yok ki para alalım bi tane. Pist videolarını izleyince cidden çok keyif alıyorum güzel turlarda. Bende renocuyum ama piste çıkartmaya gözüm yemiyor :)
bak 20 kere söyledim bu araba olmuş , bence piyasadaki en iyisi değil belki ama çok ta kötü değil dedim. Eğri oturalım doğru konuşalım 20 tane type r kadran çekim videosu var ve baktığın zaman vites oranları hepsinde belli oluyor arabanın hangi hızlarda kesicide olacağı ama ring videosuna bakıyorsun birincisi arabanın kadran hızı bile uçurtma onu geçtim vites oranları bile tamamıyla alakasız. Yani senin altındaki araba ile pistte official olarak rekor kıran araba aynı değil. Yani şu demek oluyor evet type r belki resmi olarak en hızlı önden çeker ancak en hızlı SERİ ÜRETİM önden çeker araba değil. Honda eğer bu arabadan Renault gibi atıyorum 300-500 ring versiyonu diye çıkarıp satmadığı sürece seri üretim rekoru halen Megane da.
Bu arada bu arabalar arasında motor teknolojisi en ilkel olanı da megane ama en hızlısı da o. Adamlar öyle bir şase yaptılar ki kaç yıldır ekmeğini yiyolar
https://www.youtube.com/watch?v=1CQibd0oWRY
trophy r typer evo karşılaştırması
yaklaşık 1.5sec fark varki normal.
https://www.youtube.com/watch?v=1CQibd0oWRY
Gorunur yapalimda herkes tiklasin,aksiyona gecmek isteyen 5.30 zap
yaw megane 5 sn daha iyi süre yapsın. gene typer alırım. okadar para verdikten sonra tipe dizayna bakar insan. typer nokta bu konuda.
https://www.youtube.com/watch?v=Dm53ovRfDsA
megane da type r a göre çok tipsiz arkadaş, hadi cupra gene güzel .
bide bu testlere inanmaz oldum artık( tayyarın m3 le rs3 ü geçtiği testte dahil ),
gene aynı şekilde typar ın bi ses videosu atmıştım, minibüslerden çıkan foşultu ve rüzgar sesi çıkıyodu resmen, ama hiç te öyle değilmiş sesi yeterince güzel .
type r ile cupra arasında kaldım, hangisi daha iyi diye.
En iyi saşe megane'in , en güzel diş görünüş typerin gidiklanmaya en müsait motor cupra'nin.
type r daki motor sorunu üst kapaktan kaynaklanıyor yükleme için bence. Üst kapaktan egzoz manifoldu çıkıyor. Ne düşünelerek yapıldı bilmiyorum ama sıkıntı yaratır diye düşünüyorum. Yükledikçe ısınacak. Isındıkça problem çıkaracakmış gibi gelio.
Bold kısımı inanarak ve bilerek mi yazdınız? Üzerindeki conti sport 6 lastiklerin cup2 ile kıyaslamasının sonucunu biliyor ve cup2 daha iyiydi ama conti ile başardı mı demek istiyorsunuz? Cup2 li kısımda bana sıyırtma geçen bir taş geldi o yüzden soruyorum? İstanbul park tecrübesi en iyi adamı aramadılar dediğiniz profesyonel pilot Jason dan bahsediyorsunuz değil mi ? Benim orada lastik ile alakalı başıma geleni bilmeyerek yazdığınızı biliyorum. Ama bence konudaki type r ın olduğundan daha iyi gösterilmeye çalışılması çabasını düzeltmeye çalışanlara sinirlenmişsiniz gibi gördüm. Araç için bu kadar kızmaya değmez. Kimse type r kötü demiyor mesela ben bir cupra kullanıcısı olarak çok beğendim. Bazı kısımları düzeltildiğinde kusursuz olacak.
Marka bağımlılığım sıfır ne araba olsa binerim arabalar konusunda aynı zamanları yaşadık. Etrafımda ne araba alsam diye soranlara hangi arabada keyif alıyorsan onu al derim hepsi aynı halt üç aşşa beş yukarı aynı şeyler diyorum. Aldığım arabaları bi daha hiç almadım ama bana s3 sedan veya typer almak zorundasın deseler 20-30 daha fazla verir s3 sedan alırım çünkü benim tarzıma daha uygun ve otomatik typer biraz abartı kaldı. Yani typer daha ucuz ve güçlü vs. demem.
15-16 saniye olayı oldu hatta s2k'nın geçiceği iddia edildi hatırlarsan çeklerin bir videosu vardı orda 100-200 15 saniye gibiydi. Tek bir denemem kaldı fabrikanın önerdiği gibi lastik havalarını 41psi yapıp son hız denemesi ardından tüm test videolarımı yayınlarım.
Benim yazmamın sebebi bakış açımı göstermekti tabi beğenen beğenmeyen olucak haddimi bilirim yani benden daha fazla tecrübesi olan da olduğunu bilirim ama kendimce objektif olarak görüşlerimi yazdım. Sonuçta rakiplerinin çoğuna sahip oldum.
Cup 2 lastik kendim aldım iki lastiğide kullandığımda cup2 çok daha iyi geldi. Bu yüzden yazdım. Lastikleri sevdiğim bir viraj var artık ezberledim orayı daha hızlı dönebilmeme göre değerlendiriyorum. Bi daha yazayım marka bağımlılığım yoktur burdan cevapta vermeyi çok sevmiyorum yüz yüze olmayınca çoğu şey yanlış anlaşılıyor. Hafta sonu maç için ist. gelicem bu sırada yağmur yağmasaydı arabayı çekiciyle getirip murat bey'den pistte kullanmasını isteyecektim.
Tabıkı,marka bagımlılıgından ote,otomobıl sevgısı.
Mesela Renault hastasıyımdır bu sınıfta ama Golf GTI da da aklım kalıyor senın aracda da. Bunun marka ıle alakası yok.
Hayatımın ılk Seat'ını aldım mesela :)
Yazındakı maddelere,kendımce cevap verdım cunku bır sekılde sahıt oldugum olay ve tecrubelerı yansıttım.
Cupra fıyat ve verdıklerı olarak ıyı olabılır ama baska modellerde de ınsanın aklının kalması gayet dogal.
Pazar yagıs variınsallah,gıder ama tahmınler o yınde degıl.
Salı ozel gun var,tam gun 6500tl,yarım gun 4500Tl kısı bası,ıstersen arıyabılırsın...
Pazar hava sabahtan çiğ , sonrası parçalı bulutlu güneşliye döndü abi. Al derim görüşelim orada, bize trick verirsin hem belki Polo için lazım olabilir :D
Pazar yağışın geçmesini bekleyip keyifli turlar için orada olacağız 2 cupra. Yağarsa da izleriz çıkanları sorun değil orada olmak, o sesleri dinlemek bile güzel :)
Ozaman 3 cupra diyelim ama pistin kurumiyacagi aci,ozellikle 8 ile 12. Viraj arasi kurumuyor cunku yagis hep oradan geliyor.
İzleyici olarak geliyorum. Pist icin 3-4 arkadas var cikalim diyen,olmadi co-pilotluk yaparim :)
EVO nun testi
https://www.youtube.com/watch?v=1CQibd0oWRY
AHK, Typer çııkmadan s3 golf R 300hp çıktı yurtdışın da avrupada typer yok mu? neden ozaman senin düşüncene göre 320yapmadılar AVRUPADA golf r? tr ye benzinden dolayı 280 geliyodu, sadece trye 10 tane typer satılıcak diye golf r 300hp getirmediler buna mı inanıyosun çok komık olmuş, 265cupra 280 cupra avrupada çıktı ilk 265hp getirdiler maliyetinden dolayı ki geçtiğimiz senelerde 240 cupra varken 265 ve 310 luk versyonu tr ye gelmedi ozamanda typer satılıyodu tr de:)
Sen yanlış anladın galiba ya da çok yanlış düşünüyorsun. Arabaların iyileştirilmeleri ve güçlerinin artması rakiplerden dolayıdır. 245 olan cupra bakmıştır megane tehlikesi var 265-280 yapmıştır veya golf r 280 getirirken bi anda ülkede benzin kalitesimi!!! arttı da 300 getirmeye başladı bunlar rekabetten. Seneye cupra 290'a çıkarıyor belki golf için de aynısı olur. Sonuçta kendi içlerinde de rekabet ediyorlar cupra golf R'dan çok daha hızlı olursa pahalı golf'u kim alıcak fark olmalı. Nasıl cupra önden çekiş golf dört çeker yapılıyorsa her yerde rekabet var. Sen otobana çıkıp roll yapıyorsun hah bu hızlı diyorsun ama araç alanların (fiyat yükseldikçe) otobanda roll yapıp gücünü anladığı yok kağıt üstünde ne yazıyorsa o güçlüdür diyor. O yüzden lütfen kağıtlarda yazan güçlerin 0-100 sürelerinin önemli olduğunu anla. Önemli olduğu içinde kağıt üstünde sürekli daha güçlü olmaya çalışırlar. Typer 250 son hız limit olayını bozdu eğer typer geri adım atmazsa yakında diğerleride bu limit olayını düşünmeye başlarlar tabi 1 sene vag grubu için emisyon işleriyle uğraşma zamanı.
Türkiye'de inanılmaz avrupa japon çekişmesi var ama biz küçük bir pazarız bir sürü pazar var ve buralarda almanların pazar kaybetmemek için uğraşması gerekiyor zaten emisyon olayı patlıyor tüm dsg lerde sorun oluyor ama hala vag grubu süper oluyor :) Bu arada eşimde 2.0tdi dsg ve bende de 1.6tdi dsg var fakat garanti bitmesine yakın hemen şutlarım.
Ha rekabet etmiyor olsalardı nasıl 70 model torosla 90 model toros nerdeyse aynıysa bizde hep aynı arabalara binerdik :)
Vag lara söyleyecek şey bulamayınca hemen emisyondan eleştirmek bayağı manidar olmuş. Baktığın zaman ama marka fanatikliği yok. Tshirt değiştirir gibi taraf değiştir hangisini kullanıosan o şu anda en iyisidir mantığı. Tutmadı mı dsg den saldır. 2011 model fabia rs kullandım eski ilkel dsg hiç problem yaşamadım. Problem yaşayan yok mu var? Her marka araba da bazı sorunlar var. Yaw en basiti işte yeni type r ısınınca bariz olarak yavaşlıyor. Bazı parçaları modifiye etmeden bunu çözebilecek olan var mı? Servise götürsen nasıl çözecekler o sorunu. Type R 250 km sınırını aştı diyorsunda bak bakalım kaç asır sürüyor o hıza ulaşması. 200 den sonra TSIların hepsi type r dan hızlı. Kağıt üstünde hepsinden güçlü ama en hızlısıda değil.
Tekrar ediyorum type r kötü değil ama senin gibiler yüzünden araba kötüleniyor maalesef
ya allah aşkına şu konu başından beri typer ı bokladınız. onlarca yorum yazdınız, adam sustu sustu şimdide typer kullanıcısı olarak ' fanatik değilim, eksik gedik n varsa söylüyorum' diyor ama gene fanatik diyorsunuz... ya honda nürburgringte kolpa yaptı dediniz, ortalığı birbirine kattınız, 243 sayfada bilme kaç post attınız, şimdi vw emisyon kolpası yaptı dendiği zaman tırnaklarınızı çıkarıyorsunuz. ya bi yerde süre koolpası diğer taratfa resmen alenen yapılmış sahtekarlık. biz sahtekar dediğimizde vw e vay efendim iyiki bi sahtekarlık yaptı, ordan vurun hıammına diyorsunuz ama siz 243 sayfadır boklamaya devam ediyorsunuz.