E tabi,torpilli musterilere aciyorlardir. Cok binen oldu mu?
Dikkatimi ceken icinin poset giydirilmis olmasi ve kitli olmasi idi.
Fume guzel duruyor be... Benim istedigim renk.
Printable View
gri çok zalım duruyor.
madem murat abi arabasını stoğa çevirmiyor, ve madem ısınma sorunu olmadığını düşünen tonla insan var; bence birisi stock fk2 ile üst üste 3 tur 2.23 ve altı dönse sorun çözülecek, dönemese de çözülecek haliyle :)
Bu saatten sonra fk2 si olan dusunsun.verdim gitti
süre temsili 25 dönsün, 30 dönsün aranızda anlaşın ben nereden bileyim stock fk2 ne döner. ama birisi 'al kardeşim ben döndüm' deyip videosunu koysa çözülecek sorun.ya da aksini iddia eden 'al işte stock araba şişti,dönemedim' dese yine çözülecek. hiç gereksiz insanlara ağır sözler söyleniyor, ortada bi olay olduğundan değil.
Greddy Intercooler ve Oil Cooler ile test ediliyor remap durumu yok okuduğum kadarı ile. Hatta coolerdan sonra 2 psi bir basınç kaybı yaşanmış onu da doğru tuning ile üstesinden gelinebilir diye not vardı.
http://www.civicx.com/attachments/20...9_n-jpg.66683/
http://www.civicx.com/attachments/20...8_n-jpg.66684/
http://www.civicx.com/attachments/20...6_n-jpg.66685/
http://www.civicx.com/attachments/37...c_b-jpg.66688/
http://www.civicx.com/attachments/36...c_b-jpg.66690/
Tecrübelerini özet olarak tercüme edecek olursak;
Test edildiği gün sabahtan ~67 Fahreneit (19.5 ℃) ve öğleden sonra 89F (31.5 ℃) 'a artan bir hava varmış ve ortalama sayılacak bir pist trafiği altında sürüş yapılmış.
1. Seansta araçta sadece Greddy Intercooler var, Oil cooler daha takılı değil. Hava sıcaklığı 67F (19.5 ℃) dolaylarında ve trafik az ve hafif tozlu pist. 2 hot lap sonunda ECT (Coolant temp) nedeniyle araç korumaya geçmiş. IAT ise 94-99 F (34.5-37.5℃) dolaylarında seyretmiş. Yağ sıcaklığı maksimum 270F (130 ℃) olarak kaydedilmiş. Birden artan hava sıcaklığı nedeniyle diğer seansa Oil Cooler ekleyerek çıkmışlar.
2. Seansta hava sıcaklığı 73F (23℃) dolaylarında. Orta derece bir trafik mevcut. Sabahki değerlere göre IAT 104-106F (40-41℃) derecelere ulaşmasına rağmen coolant temp. 15F (9.5℃) düşüş göstermiş. Oil temp ciddi derecede coolerdan sonra iyileşme göstererek maks 254F (123.5℃) derece maks değer olarak kaydedilmiş. Araç bu şekilde 6 tur atarak herhangi bir limp mode durumu yaşanmamış.
Üçüncü seans yine aynı şekilde 5 tur sonunda hava sıcaklığı 29.5℃, IAT ortalama 41℃ , coolant 93℃, oil temp maksimum 123.5℃.
Son seans ciddi şekilde kasmışlar aracı. Hava sıcaklığı 29.5℃, IAT 44.5 ℃'lere çıkmış, coolant 98℃ lerde seyretmiş ve maks 101℃ olarak kaydedilmiş. İlk tur sonunda beyin yine korumaya geçmiş ve oil temp maks 124.5℃ olarak kaydedilmiş bu turda.
Log sonuçlarının fotoları da var.
Sarı değer sabahki oil cooler olmayan 1. seans, mavi ve yeşil oil cooler eklenmiş 2. ve 3. seanslar. Kırmızı olan ise öğleden sonraki tur.
http://www.civicx.com/attachments/fi...ons-jpg.67218/
Kıssadan hisse, pist koşturmak isteyen TypeR'a oil cooler şart. :)
http://www.civicx.com/attachments/21...8_n-jpg.67217/
@Gokhan43 töbe de :D
Feyk bunlar :D
Tesekkur ederım bılgıler ıcın. Oil cooler yenısınde bıle sartsa,ortalıgı toz dumana vetıp havanda su dovenlere selam olsun..
Sanırım pıste ben ruyamda cıktım.
Sıparısımı yapayım ozaman. Ne marka almak gerek. Honda camıası neyı daha cok begenıyor?
Bu ısınma muhabbeti Honda'ya bi kara leke gibi yapıştı. Hayırlısı bakalım :D
Yanlış hatırlamıyorsam mazda Rx8 de iki adet vardı yağ soğutucu :)
Bu caponlar sıcağı seviyor demek ki :)
Oil coolerdan sonra da limp moda gecmis yanlis mi okudum
Aynen. Testin son paragrafı şöyle ;
Alıntı:
We ran the last session in the hottest condition. Ambient temperature was ~89F. IAT average rose to 114F, ECT average rose to 209, peak of 114. The ECU began safety mode after one lap. Oil temperature peak was recorded at 256F
umarım yorumlar en kısa zamanda gelir alıp almamaya karar vereyim. Pistte ısınması çok sorun değil artık, pist için oyuncak aldım başka araba ile girmem.
Biz hep 50TL lik gazlıyoruz ısınmıyor.
Boş vakti olan çok :)
AIT yani air intake temp. çok yüksek değil mi? (Bu AIT intercooler'dan geçtikten sonra benim bildiğim. )
Dış ısı 19.5 derece, AIT 34.5-37.5℃. Benim turbo vteng te bile AIT çok daha düşük olurdu.
Bence sorunların en büyük kaynağı araçta egsoz/turbo manifoltu yok, bloktan direk turboya giriyor. (japon mühendizlerin bir bildiği var diyeceğim ama diğerlerinin de vardır herhal, ramhorn, top mount vb.
İntercooler ve oilcooler e ek olarak fanlar da değiştirilebilir, şöyle yüksek cfm üfleyen, sonracıma fanı erken açan müşürün adı neydi, uzak kaldık bu işlerden :))))
Fk2 tum "Dunya" dakı pıstlerde ısınıyor,orneklerı zıyadesıyle mevcut. Hele yakıt-meth ıle bırlıkte 380-90hp lerde yurume olasılıgı yok. Cok fazla yatırım gerek. Ama 350hp lerde,uzerıne oıl cooler ıle bırlıkte oasa pasa gazlanır,2:19'da rahat yapar.
Dıp not:Bugun yenı tayyarı aldım. Fume renk olanı,haftaya persembe de pıstteyım. Yıne notları yazarım.
Bazı arkadaslarımdan pıste cıkmısım ama cıkmamısım gıbı yorumlar,korumalar hatta atar gıderler beklıyorum.
Suan soylıyebılıcehım fark,fk2 daha spor,fk8 daha agır baslı durdugudur. Yanyana koyunca bu hissi verdı bana...
Buarada benım sıyah satılık,henuz ılan acamadım. Uzerındekılerle verecegım artı olarak da 2700tl servısı yapıldı ve seramıgı yenılendı.
Fiyat alabilir miyiz? Bi arkadaş için soruyorum
Uyguna verecegım ama aklımda fıyat yok. Sanırım 163-165 gıbı verırım. Forge cooler(kırmızı) DV-Varex-İsko dp-İnjen intake-powershop yazılım-yenı buji,hıdrılık,yag,sogutma sıvısı vs vs. 16.070km de. Detaylı temızlık ve en onemlısı seramık yenılemesı gecen hafta yapıldı. Boya vs yok. Aklımada baska bırsey gelmıyor.
Bugun atarım bazı fotolar,Murat musaıt olunca yukler ınsallah.
yahu Murat abi, bi rodaj yapaydın mübarek :D ne pisti bi dur be abi :D
Bende sattim fk2 yi, alan hayrini gorsun. Bu konuyu okumama daha, sinir harbinden baska bir halt degil
https://www.youtube.com/watch?v=ONSBhZmFr_0
Şunu da şuraya bırakıyorum.:D
adamlar typer alacakmıştı, almıcaklar şimdi :(
HONDA CİVİC FC5 MAGDURLARI | FABRİKA CIKIŞLI GOCUKLER - YouTube