Ne kusuru kardeşim estağfurullah.
Almayarak çözebiliriz.
Bir örnek vereyim, mazda, bir önceki kasa mazda 3 mps'ten 5 tane soktu Türkiye'ye. İki tanesi ankaradaydı. Gidip kurcalamıştım kırmızı olanını. 2.3 DISI o araç, o yüzden vergilerle o zaman 170 bin lira bir fiyatı vardı, iki sene önce. Kimse almadı tabii ki, çünkü mazda, insanlar mazdayı niyeyse sevmiyorlar bu ülkede. Fiyat indi indi indi, geçen sene başında 90 bin liraya mı ne sattılar. Bu bir araç sadece.
(Bu arada bunun type-r olduğunu düşün, millet kapışacak, zam üstüne de zam giydirecek honda türkiye bize.)
Şimdi şunu düşünün, firmaların böyle araç getirtip getirtip kimsenin satın almadığını düşünün. Golf var 100bin lira, kimse almıyor. Evo var 150 lira kimse almıyor. Polo 60 lira kimse almıyor. Ne olacak, firmalar zarar edecekler, zararına satacaklar. E ama firma ancak bu zararı bir ay bilemedin iki ay karşılar. Sonra bütün firmalar aynı anda hükümete baskı yapacak. Araç satamıyoruz vergiler çok yüksek insanlar almıyor diye. Sıkıyorsa düşmesin o saatten sonra araç fiyatları.
Artık bıktım ben bu ülkede her yerden 1.xx motorlu 100 küsür hp araçlar çıkmasına. Türk milletinin düştüğü durumlara bak, firmalar bizim için özel motor üretir hale gelmişler, rezillik resmen. Gürcistan kadar değiliz yani, gürcü kardeşlerime laf etmiyorum ama onlar da binsin düzgün araçlara biz de binelim yani.
Adam olmayız tabi, adam gidiyor 5 serisi alıyor 1.6 motor. Yok verimliymiş de bilmemne. Arkadaşım adamlar sen ekonomi yakıt derdindeysen 116d diye model de üretiyorlar, git onu al, 300 bin liraya araba alıp 100 kilometrede 3-5 litrenin peşine düşmek neyin nesi, hasta mısın? X5 2.0 dizel çıkmış geçenlerde borusana bakıma gittiğimizde denk geldim, Allah kahretsin. Amacınız ney lan apartman gibi araçta 2.0 litre dizel motor ne.
Volümetrik sıkıştırma ile basınç sayesinde güç üretmek arasında ciddi fark var. Bu araçlar şimdi iyi güzel ama beş yıl sonra göreceğim ben onları. 150bin km sorunsuz giden 520i görebilecek miyiz bakalım...