spyshot falan yokmu baksaydık :)
Printable View
spyshot falan yokmu baksaydık :)
süre yazılmıştı silinmiş :) hayaller gerçekler oldu galiba
süre araçlar teslim edildikten sonra açıklanacak sanırım sürpriz :)
Büyük gün geldi.
Hem teslimat, hem dereceyi duyurma günü. :)
gizeme bayılıyom :D
Memleketin hali iyice komik oldu, zaten alan almış, iyi zaman çıkarsa koşup gitsek araba yok, kötü zaman açıklama şanşları yok açıklasalar bile kusura bakmayın paranız iade mi diyecekler?
Şirket aracına güveniyorsa test dergilerine verir video ile süreyi görürüz, daha sonra 1-2 pist deneyimi olan bilekli araç sahiplerinin zamanları ortaya dökülür zaten.
Ama şimdi typer best yapar ve biri çıkıp kendi aracı ile piste gidip hafta sonu rekoru tekrar kırarsa büyük olay yaratır :)
piccini habire f5 e basmaktan yorulmuş merakından
İşte öyle birşey olmasın diye sanırım profesyonel pilot kullandılar. Halbuki bıraksalar amatör kişiler yavaş yavaş dereceyi geliştirseler. Leon cupracılar type r cılar megane cılar vs.
Muhtemelen hiç kimse açıklanacak rakamın iki üç Sn yanına yaklaşmayacak bile.
Ben vw grup yetkilisi olsam leon cupra test pilotunu getirir rekoru alırım istanbul parkta direk.
mevzu kızısıyor : http://www.otopark.com/2015/08/21/sessiz-sedasiz/
kısa özet bu resim
http://www.otopark.com/wp-content/up...on-Cupra-9.png
https://www.youtube.com/watch?v=4tgdtVhQzJM Abi R dan hızlıymış :D
Kirsa kirsa Murat(Engin) abi kirar tekrardan bu rekoru :)
süre açıklanınca enflasyon ve dolar düşücek hükümet kurulucak savaş son bulucak..
amma uzatıldı bu mevzu ne gerek var bu kadar gizeme enteresan..
yaptıysan açıkla gitsin yahu..
4 cekerde aktarma kayiplari oluyor ama viraj cikislarinda hizli.
Onden cekerde aktarma kayiplari az ama butun guc sadece 2 tekerde. Yeni nesil kilitler iyi is yapsada cok iyi lastik-on duzen-asfalt ve onden cekeri yutmus olmak gerekiyor bu guclerde.
Ben bu guclerde yine onden ceker tercih ederdim. 4 ceker yerine 400hp lerden sonra arkadan iter ilac olur.
4 cekerin her modelini kullandim,her sartta denedim. Pistte cok keyif almadim. Sadece yeni nesil turbo(991) biraz keyifli.
Rekor denemesi 41 plaka ile yapildiysa bunu ist park degil Honda TR aciklamasi gerek. Sanirim belirledikleri gun var onu bekliyorlar. Yani reklam ve alt yapi hazirliklari,bunlarin olmasida gayet dogal. Ama ben cok sasirtici bir sure beklemiyorum. Hatta o surenin dahada gelistirilicegine inaniyorum. Duzgun lastikli throphy olsaydi keske....
bu vag grubunun sürekli 3-5 beygir arttırıp düşürmesi ne alaka ? resmen insanlarla dalga geçiyolar. yap 300 beygir cupra tamam . aynı kasada 3-4 tane farklı güçte cupra mı olur ? mantıksız . şuan 265 lik mk3 cupra m olsa her gün küfrederdim vag a .
zırt pırt motor gücü değiştirilir mi bi arabanın . hadi kasa değişse makyaj görse o zaman oyna beygirlerle .
s3 ün golf r dan güçsüz olmasıda ayrı bi saçmalık, aynı grup taki arabaya daha fazla para vericem, ama daha güçsüz olucak .
Cokk dusundum hatta fuara Cenevreye gittigimde alicaktim ama sorun Gt3 varken digeri bosta duruyor. Yada ikisini piste getirdiim zaman iki farkli surus dinamiginde araclarla birine tam konsatre olmadan digeri derken seanslar verimsiz geciyor. E throphy gotursem gt3'de aklim kalicak,gt3'u gotursem throphy'de... Ne kisir dongu ama... Gt3'un dagitimi 6 ay durunca bende tekrar GP ye sonra throphy ye yoneldim,gecen senede cokkk ugrastim ama kodumun maisi yok oglu yok dedi!
Type r olsaydi,yaptiklari jestin hakkini verirdim.
Adamlarin elinde boyle bir silah var ama turumlari cok garip. E tabi saticaklari 10 adet,onun yerine 20 clio satar ayni kari ederim diye dusunur...
Yukarda acikladigim gibi durum. Ama gt3 satilirsa kesin 6 ay onden cekerle gecirecegim,gp gibi yarim yamalak birakmayacagim. Baksaniza gizemler havada ucusuyor. Sure yapip,videonun altina Az Sonraaaaa!! Sok sok sok!!! Flash flash flash! Falan yazacagim! Haha!
cupra280 yada golf R istanbulpark suresi var mi kayitlarda? surucu farki olsada bi zaman kiyaslamasi yapardik.
Kıyaslama yapılamaz ki biri pist gününde diğeri değil. link'te bu:
https://www.youtube.com/watch?v=jE8w6uPXsDI
https://www.youtube.com/watch?v=jE8w6uPXsDI
Bu kadar yaygaradan sonra rekor yarim saniyeyle falan kirilmamistir umarim
Birde o var tabi halk gununde trafik var,bu denemede trafik falan yok :)
uzmicim amatör kullanıcı diyosun cuprayı öne çıkartıyosun hangi amatör kullanıcılarmış onlar olmaz ööle bi kıyaslama, iki aracıda aynı kişi kullanır ozamn belli olur o iş. yaa bi zamanlar hondacı arkadaşlara kızardınız çok fanatikler markadan soğuttular bizi blabla, son zamanlarda gözlemliyorumda sizin grup(vag) daha fanatik ve itici olmaya başlamış be kankim:)
gelelim dört çeker mevzuna, öncelikle paylaşıldı ama belki gözünden kaçmıştır şu aşağıdaki videoyu bi izle, AutoBild efsane Alman otomobil dergisi,
https://www.youtube.com/watch?v=1qwKFGUip4U
daha bi sürü benzer örnek vardır, bu tip akıllı 4 çekerlerin pist üzerinde pek getirisi olmuyor die düşünüyorum süre anlamında, daha çok günlük kullanımda veya yine pistte yaşattığı keyif belki o psikoloji çok daha yüksek hızlarda viraj alabildiğinimi düşündürüyor sana kankim:) anlamadımki..
enson LeMans 24 saat yarışlarını izlemiştim 500hp.lik nismo gtr fwd sistem ile yarışıyordu, derece yapamadı belki ama deneniyor sonuçta.
https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_GT-R_LM_Nismo
Bu IstanbulPark sure denemesi Honda Turkiye ile mi alakali yoksa keyfi mi ben bunu merak ediyorum , hayir arac belirtilen surenin daha iyisinde donerse yazilmis ki elde arac yokmus subata kadar yani istesek de alamiyoruz , eger ki belirtilen surenin de gerisinde bi tur suresi yaparsa o zaman ne olacak ? Bir de misal ben veya araci almayi dusunen bir baskasi hersey bu kadar gozden uzak yapilirken ve daha araci pistte izleyemezken neye gore karar verip de bu araci alacak ? Ki bana gore selefleri golf r veya cupranin albenisi daha yuksek
nissanın le mans için ürettiği mid engine front wheel drive konsepti miğdemi nasıl bulandırdı anlatamam. geri geri yanlamayı seven kardeşlerimize armağanımızdır der gibi.
Sadece trafik değil olay tabi ama birinde ideal şartlar ve gerçek bir pilot var birinde biz hobi için çıkan amatörler :) ideal şartlardan bazılarını şöyle sıralayayım piste çıkmayan arkadaşlar için. 1.si serin bir saat avantajı. Biz bu videoda çıktığımızda cehennem gibi bir sıcakta çıktık(bunun organizasyonla alakası yok olması mecbur olan halk gününde budur zaten Buğra güneşi kovamaz başımızdan). Bu performansa ne kadar etki eder herkes az çok bilir sadece motor değil fren ve hatta lastiğin sıcaklıkla mücadelesi diye birşey vardır(teknik açıklamasını bilen arkadaşlar yazsın), ki bilmeyenler için söyleyeyim pistte araçlar yolda ısındığından çok daha fazla ısınır ve bu yüzden yolda hiç şişmiyor dediğiniz standart bir araç bile pistte şişebilir ''aracına göre''. 2.si trafiğin olmayışı, bu hem konsantrasyonunuzu bozmaması için hemde istdiğiniz noktalarda fren yapıp gaz açmak için ciddi fark yaratır. Heleki biz amatörler için prof bir pilottan çok daha etkili olur dolu vs boş pist farkı çünkü alışkın değiliz peş peşe gazlamaya. 3.sü piste çık rekor kır denmesi için verilen bir araç arkanızda duran bir ekip ve çalışmalar vs vs. Biz amatörler kendi aracımızla çıkarken herşeyi göze alamayız dikkat ederseniz pist çizgilerimize ben mümkün olduğu kadar kerblere değmiyorum sebebide az kaçırıp halıya çıkarsak dönüp kaza olma ihtimali ve biliyorsunuz kasko geçerli değil pistte :) 4.sü biraz kişisel bir sebep olacak ama benim aracımı sadece deneme için çıkarttığımdan daha önce her türlü şiddete maruz kalmış bitik ve 180tw olan nankanglarla çıktım amacım referans olabilecek bir Leon Cupra 280 süresi yapmak değil aracımı tanımaktı :) dikkat edin kilitli bir araba gibi değil sabit gaz hatta bazı yerlerde viraj içinde yavaşlayarak dönüyorum bunun sebebi tamamen tutunma diye birşey olmaması. Bunu yazma sebebim bazı arkadaşların leon 280 videosu var kıyaslayalım type r ın süresi açıklanınca bakarız hangisi ne kadar iyi gibi bir düşünceye kapılmaması :) herşey pist süresi veya yolda hızlı olmak değil bindiğimiz araçtan keyif almak olduğu için bence tartışmak yerine tadını çıkartalım bu işlerin, Buğra bu kültürü oturtmasa araçları sadece rolling yaparak kıyaslamak zorunda kalsak daha mı iyiydi :). Bir dahaki pist gününde veya bir sonrakinde düzgün bir lastikle ve insanların referans almak istediği bir sürüşle çıkarım belki (halk günü şartlarında tabiki). Daha anlamlı videolar olur o zaman herkes için :)
Sanırım bu kadar uzun sürmesinin sebebi güzel bir video , tanıtım gibi bir şey hazırladıkları için . Eski serilerin istenmesi , ve sürenin bu kadar zamandır açıklanmamasının sebebi bu olabilir.
En hızlı tur zamanını izlemek zevkli olur.
Ayrıca maddi gücü olan forumdaşlardan biri yurtdışından bir radical vs ariel kiralayıp getirse de pistin tozunu atsa iyi olurdu :)
FN2 ve EP3'ün istenmesinin nedeni bunun gibi bir şey yapılması için olabilir. http://i.hizliresim.com/QlpgDy.jpg
Yok bnm demek istedigim arac yaris pilotu ile bombos pistte serin havada gazlayip 2.25 yapiosa bnce oyle cokta abartilacak yani yok diorum verdigim ornek cuprayl ver o pilota o sureyi yapar bnce ve 280 hp ile
Ha soyle birseyde var 2 araba ayni para olsa cupraya donup bakmam typer varken ama 170 e bu kadar abartiya farki olmaliydi bnce
Ben typeri seviyorum ama abartilmasini sevmiyorum knkim ama bir bakimada iyi oluyor isteyken zaman geciyor bu ortamda yazarkrn egleniyoruz :)
Eylul ayi gelsin bakalim,istanbul'a dondugumde bazi fikirler var aklimda ...
track lap kayitlarinda gunesli bulutlu 32 derece 10 derece vs.... gibi kayitlar yerine islak ve kuru olarak kayitlarin oldugunu dusunuyorum.
pist gununde illa onune arac engeli cikar. buna zaten yapabilecek bisi yok.
kiyas yapariz demek istedigimde esit kosullarda esit sartlarda zamanlari kiyas ederiz demek istedim.
type r hizli cupra hizli megane rs hizli. hepsinin iddiali oldugu noktalar var. her arac her pistte hizli olur diye bi kaide yok. kimi pist yol tutus ister, kimi pist tork ister, kimi pist surucunun bilegine bakar. maksat ayni pistte hele ki f1 standartlarindaki pistte neler yapabiliyorlar onu gormek..