En son ilker abideydi oda sattı heralde
Printable View
En son ilker abideydi oda sattı heralde
Alıntıdır ;
Can Eyilik, 27 yaşında ve mesleği iç mimarlık. Kendisi için “çok sağlam bir BMW tutkunu ve hatta fanatiği” desek sanırız yanılmış olmayız. 1999’da ehliyetini aldığı ilk günden itibaren sürekli BMW marka otomobilleri tercih eden Can Bey’in kullandığı araçlardan bazıları 1994 E36 318is, 1998 E39 520i, 2004 E46 320d ve son olarak E85 Z4 3.0i olmuş.
Eyilik’in E30 M3’e olan aşkı çok eskilere dayanıyor. Henüz 7-8 yaşlarında iken yurtdışından gelen bir akrabasının hediye ettiği E30 M3 posterini ilk gördüğü anda vurulmuş ve hatta gecelerce uykularına girmiş otomobil. Bütün çocukluğu boyunca bu arabanın hayali ve özlemi ile tutuşan Can Bey, ehliyet alma yaşına geldiğinde, maalesef, bu aracın üretimi durmuş ve piyasadaki örnekleri de birer birer ortadan kaybolmaya başlamış. Hayallerindeki otomobil E30 M3’ü almaya adeta ant içmiş olan Can Bey, yıllarca pek çok farklı BMW’ye binmesine rağmen her zaman temiz ve iyi durumda bir M3 aramış durmuş.
Derken şans, 2007 Nisan ayında yüzüne gülmüş ve hayallerini kurduğu otomobile sıkı bir pazarlığın ardından kavuşmuş: 1987 model, Henna kırmızı bir E30 M3. Aracın narçiçeği rengini çağrıştıran, turuncu ile kırmızı arası rengi, E30 M3’ün sadece ilk üretim yılının yarısında kullanılmış bir renk. Bu da en az sayıda üretilmiş renk olduğunu belirterek bu araca ayrı bir değer katıyor.
Araç genel olarak temiz sayılabilecek bir durumda alınmış fakat tabii ki her klasik otomobil gibi biraz ilgi ve maliyet istiyormuş. Aracı satan kişiye fazlasıyla güvendiği için otomobili çok fazla incelemeden alan Can Bey, maalesef bu hatasının bedelini kısa süre sonra anlamış. Aracın teker içlerindeki pasları, yağ değişimleri gibi küçük toparlamaları yapılırken, aracın motoru, Eyilik otomobili ile henüz 500 km bile yapamadan yatak sarmış ve Can Bey’in deyimi ile “kara delik” restorasyon aşaması başlamış.
Aracın eski sahibinin tavsiyesi üzerine gittiği servisin yapılacak işlemlere fahiş bir fiyat istemesi üzerine aracını deneyimli usta, Savaş Paşaoğlu’nun Maslak Oto Sanayi’deki Paşaoğlu Servisi’ne emanet etmiş. Burada ilk önce E30 kasaların hastalığı olan teker içi ve bagaj içi çürüklerine müdahale edilerek tamirleri yapılmış. Bu esnada yaşı gereği rengi solmuş ya da yıpranmış bütün motor içi ve yürüyen aksam üzerindeki parçalar değiştirilmeye başlanmış. Daha sonra en acil ve can alıcı bölüm olan motorla ilgilenilmeye başlanmış. İlk olarak Savaş Usta bir hasar tespiti yapmış ve değişmesi gereken parçaların bir listesi çıkarılmış ve Can Bey de onayladıktan sonra siparişleri verilmiş. Parçaların büyük bir bölümü fiyatları daha uygun olduğu için ABD’den sipariş edilmiş. E30 M3 parçaları her klasik araçta olduğu gibi maalesef bulunması ve getirilmesi bir hayli zor olduğu için bu bekleme esnasında aracın diğer işlemlerine başlanmış.
İlk olarak motoru söküldükten sonra meydana çıkan kaput içi çürükler ve paslı bölgeler temizlenerek boyatılmış. Daha sonra motorun üzerinden çıkan her türlü vida, cıvata, somun ve diğer tüm metal aksamlar galvanizlenmeye yollanmış. Can Bey’e göre bu işlem her klasik otomobil için şart bir işlem. Galvanizleme tekniği, hem parçaların ilk günkü kadar temiz olmasını sağlıyor, hem de ömrünü uzatıyor.
Ve işlemler başladıktan yaklaşık 3 ay sonra motorun toplanması için gerekli olan parçaların pek çoğu gelmiş. Can Bey’in aracı toplarken en önem verdiği nokta, tamamen orijinaline sadık kalınması olmuş. Bu yüzden sipariş edilen parçaların tamamı orijinal BMW üretimi parçalar. Sadece piston ve piston kollarını tekrar böyle bir motor problemi yaşamamak için CP marka Forged malzeme almış.
Parçalar da geldikten sonra Savaş Usta, ustalığını konuşturmaya başlamış. Önce motor bloğu rektifiye edilmiş ve bloğun dışı orijinal fabrika rengine uygun olarak siyaha boyanmış. Pistonlar ve kollar takıldıktan sonra, galvanizli parçalar motora yerleştirilmeye başlanmış ve son olarak kumlatılıp yeniden boyatılan motor kapakları da takıldıktan sonra S14 motor hayata geri dönmüş.
Motor işleri bittikten sonra aracın çok sağlıklı durumda olmayan bütün elektrik tesisatı bakımdan geçmiş ve kablolarının pek çoğu tamir edilmiş ya da yenilenmiş. Ardından aracın içindeki direksiyon, el freni ve vites topuzu gibi deri aksamları ile kemer tokaları, düğmeler paspaslar gibi pek çok aksamı da yenilenmiş.
Bütün bu işlemler yapıldıktan sonra Savaş Usta, Can Bey’e aracını teslim etmiş ve Eyilik yaklaşık 6 ay süren uğraşının ardından hayallerindeki otomobile sonunda kavuşmuş.
Fakat tabii ki her klasik otomobil sahibi gibi Can Bey’in de aracı için ileriye dönük yepyeni planları var. Birkaç ay içerisinde aracını E30 M3’ün en yüksek versiyonu olan “Sport Evo” versiyona çevirmeyi planlıyor. Bu değişim, yeni ön-arka kanatlar, özel Sport Evo yarış koltukları, pist için uygun süspansiyon sistemi ve küçük motor modifikasyonlarını da içeriyor. Konuk aracımıza bakarak, yeni yapılacak işlemlerin de aynı titizlikte olacağına dair hiçbir şüphe duymadığımızı söyleyebiliriz.
üstad slm.
antalyadaki 07 plakalı M3 bizde şu anda.. 3 senedir toplamakla uğraşıyoruz. Ancak bizdeki araç beyaz olarak alındı.. şu an kaporta parliement mavi olarak boyandı, toplandı. şu an iç döşemeler ve dış görünüm olarak ufak ufak toplanıyor.
bu yaz çıkaratabiliriz bi ihtimal.. sizin gri dediğiniz araç antalya değil,, izmirdeki olabilir mi?
tşk
Rıdvan :icon_tup:
Ben ilk sahibini söylemiştim. 1987 model arabanın ilk sahibi için 2000 li yıllardan bahsediyorsunuz. O zamanlarda 1980 li yıllarda böyle arabalar yoktu. efeye o araba alındığında otoparktan yan yan çıkardı. O zamanda ehliyeti bile olduğunu zannetmiyorum. Her gün etiler sokaklarında gazlanan bir arabaydı o. Canı çıkınca yenisi alındı siyah olan bir m3 geldi evo olanından. onuda hakkını vererek kullanıyordu ne yalan söyleyeyim. o arabalar enkaza dönüp öyle satıldı. iyi durumda olsa kullanırlardı mutlaka. çok kısa sürede değişmezdi.
Nereden mi biliyorum. Tam karşımızdaki evde otururlardı...
http://i.imgur.com/PgaRyJj.jpg
http://i.imgur.com/Bho0u67.jpg
Araç 1983 KADETT J
BMW konusu arası reklam oldu ama:)
http://imagizer.imageshack.us/v2/800.../imag0504f.jpg[/QUOTE]
Araç arkadaşımda satmayı düşünüyor isteyen olursa.
birinden duymuştum, 07 plaka gri istanbulda bi garajda yatıyor hatta almaya niyetlenmişti anlatan kişi tanındık birisi bmw camiasında. ama dedigim gibi renk ve plaka olayını karıştırıyo olabilirim. kaç yıl geçti üzerinden.
fkc den bahsediyosanız şuan istanbulda olması lazım. bursada benim evime 2 dk uzaklıkta oturuyo ama bayagı süredir yok. Sahibini vs tanıyorum. son hallerinden biri bu
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.n...17824878_n.jpg
Bu Ford yerine bir woswos görüyorum bu aralar aynı yerde bol bol, araç ona mı ait?
Satılmasında zaten kalsın Bursa da onla buyuduk biz :)
az önce realde gördüm of of ağzımın suyu aktı resmen heyecandan elim titremiş resimler biraz bozuk ama gerçekte görseniz 10katı güzel içini filan da detaylı çekecektim kalabalıkdı yanlış anlaşılmasın diye çekemedim içi çok iyi duruyor bayağı temiz
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/855/03v6.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/835/qflq.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/18/pli3.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/856/alqf.jpg
http://imagizer.imageshack.us/v2/800...0/812/z63t.jpg
nsx gtr misafir plakalı
Skyline r34 mavi renk hollanda plakali var adanadaydi o yanlis hatirlamiyorsam.
Bunuda 2 yildir hafta ici hergun goruyorum,biktim artik :)
http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480/560/fobo.jpg
[QUOTE=Octavia RS;7292220]Skyline r34 mavi renk hollanda plakali var adanadaydi o yanlis hatirlamiyorsam.
Ankara'daydı skyline meray serviste şanzumanı inerken denk gelmiştim. Hatta Google amcaya yazdığın zaman Anakarada çekilen fotolar çıkıyor.
Yok uskudarda goruyorum bunu :) Ama maltepe taraflarinda temmuz-agustos gibi siyah renkli vardi alman plakali stationvagon,videosunu koymustum hatta ben buraya.Almanya ile aramizda cok fark var onun arkasinda kac oldugu yazmiyodu adama motoru sordugumda bise yok ya bunda normal bu dedi nasi yani 180mi dedim yok ya bise yok bunda normal 3.2 dedi,onlara gore normal yani biz 3.2 c kasa gorsek aaa bak c320 diye sasirip kaliriz :)
[QUOTE=ferhat-a;7293211]Aaa aynen Ankaraydi pardon karistirdim.Yol tabelalarinin önünde bi fotosu vardi hatta
Bu ne ??? :)
http://i.hizliresim.com/xGo5Jb.jpg
O bir Trabant
bu nasıl bir güzelliktir...
Pazar günü Pendik'te bizzat kendim çektim. :)
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.n...09671229_n.jpg
Türkiye deymiş. Hatta Vural Ak ın diyorlar. Ne kadar doğru bilmiyorum
http://i.hizliresim.com/ekJo1y.jpg
http://i.hizliresim.com/K484Zp.jpg
http://i.hizliresim.com/ekJo1y.jpg
http://i.hizliresim.com/K484Zp.jpg
Araba şu anki sahibine geçmeden önce plakası UA 600dü. 96-97 yıllarında bizimdi araba. İlk sahibi Efe Özalmış bizin de bildiğimize göre. Zaten nerdeyse bütün E30 M3leri o soktu Türkiye'ye derler. Sanırım normal ithali yokmuş zaten o zamanlar 2000cc üzeri arabaların.
Bence daha temizleri var...