bunu genelde drift otomobillerinde kullanıyorlar el frenine bağlı oluyor içinci kaliper.
Printable View
benim de konu hakkında bildiğim , genelde kaliperlerin rot başının bağlandığı noktasının hep zıttında olduğu . ama oturup da araştırmadım, tam doğru bilgi olmayabilir.
peki arka kaliperlerin öne ya da arkaya bakmasinin esprisi nedir?
genelde ss lerde kaliperlerin (ön arka) hepsi ice bakarken, ayni markalarin farkli modellerinde yerler degisebiliyor.
örnek verirsem mesela r8 hepsi ice bakarken,rs6 hepsi arkaya bakiyor.
alfa 8c hepsi ice bakarken, 159 ti hepsi disa bakiyor yada mito da hepsi öne bakiyor vs vs
@turci, @RsErdi;
Özel bir cevabı yok. Birinci sayfada 7. mesajda yazdıklarım aynen geçerli. Öyle denk gelmiş :)
merak ettiğim ama bilgimin olmadığı bir konu,
ama hep şunu düşünüp kendimi inandırmak istiyorum doğru veya yanlış, ters duran bir bisiklet lastiğini önce kendimize sonra diğer tarafa çevirip tutmaya çalıştığımızda ne olacak, kendimize doğru dönerken daha güçlü ve kısa sürede tutabiliriz, diğer tarafa doğru ise biraz uzun zahmetli bir tutunma olacaktır.
Aracın motor şanzıman düzeneğinin konumu ve bu ikilinin şase üzerindeki yerleşimine bağlı olarak direksiyon kutusunun yerini seçer üretici önce. Eğer araç spor bir araç ise elinden geldiğince en direk direksiyon tepkisi için direksiyon kutusu taşıyıcı ile araç kupası arasında yada taşıyıcı ile ön far arasında bir yere konumlanır. Kutunun konumuna görede tam tersi istikamette ön kaliper yerleştirilir. Frenin işlevi aslında basittir. Atalet momentine sahip olan ve aracın hareketini sağlayan tekerlekleri durdurmak için jantların bağlı olduğu fren disklerini balatalar vasıtası ile sıkıştırarak yavaşlatmak prensibinde. Önde yada arkada olması tamamen direksiyon kutusu pozisyonunun seçimi ile hesaplanıyor.
Çift kaliper stock olarak viperların arka frenlerinde gördüm, benim de çok merak ettiğim bir şeydi.
http://www.fotosdecarros.com/wp-cont...d-DSCN7565.jpg