siz yine iyisiniz 9 bin lira para istediler :D
tabi 25 bin sayfadan biraz fazlaydı :D
Printable View
siz yine iyisiniz 9 bin lira para istediler :D
tabi 25 bin sayfadan biraz fazlaydı :D
Muhasebeci bayramı Aralık Ayı.
380 Tl de ben verdim.
Bazı arkadaşlar, noter giderlerine fazladan ücret istenmesini normal karşılamaya çalışıyor. Fakat yıl içinde ödediğimiz aylık tutarları neden veriyoruz o zaman.
Muhasebe gidecek aldığı kırtasiye giderinide bana fature edecek parasını isteyek, notere verdiği parayıda makbuz edip verecek bende giderlerini karşılayacağım. Aylık olarakta benimle ne anlaşmışsa o
Ama muhasebeci abi senin aylığı 500 yapmayalım 400 yapalım deyipte, sonra ordan burdan ittirmeye çalışmayacak.
Hayır öğrenemezsin. Dediğim gibi defter sayfa sayını söyleyeceksin, sayfa sayına göre fiyat söylerler.
Örneğin ;
50 yevmiye = 40,00 TL
50 kebir = 40,00 TL
23 Envanter = 25,00 tl
Sayfa aralıklarına göre fiyat değişiyor.
ve Noter sadece defter kapagını cıkartabilir.
Defter tastik ücretinde asıl olan, firmanın 1 aylık muhasebe parasının bu dönemde + olarak istenmesidir...
Diyelim ki firma şahıs bilanço firması,
Yevmiye, kebir, envanter defteri var...
100 + 100 + 50 sayfa defter yaptırılıyor...
Bunun toplam masrafı noter dahil 160-170 lirayı geçmez,
Üstüne o firmadan aylık ne kadar muhasebe ücreti alınıyorsa, 1 ücret konur ve bu aylık kırtasiye, yol vs. masraflarının 1 defada toplu şekilde alımıdır...
Yani adamdan aylık 200 lira muhasebe ücreti alıyorsan, defter tasdik döneminde 200 + 170 TL alınır...
Ama tabi bazı muhasebeci abilerimiz ve arkadaşlarımız kör tuttuğunu öper hesabı geçirdikçe geçirmeye çalışıyor mükelleflere...:)
Mesela ben her defter tasdik döneminde bunu mükelleflerime bu şekilde anlatır, ve bu parayı alırım...
Şimdiye kadar sorun çıkartan da kimse olmadı... :)
Bu arada, muhasebeciye defter tasdik dönemi diye kızmayın,
Eğer ki yakında tarifeler tam uygulanmaya başlanırsa, (çalışmalar sürüyor) o zaman neredeyse her ay defter tasdik ücreti kadar muhasebe parası ödeyecek mükellefler, bilginiz olsun... :)
Yanlış anlama dediğim şey DÜZGÜNLÜK içeriyor. Senin dediğin gibi basitleştirilmiş. Şuanda 3 tane muhasebecim var. 1 istanbul 1 bodrum 1 kemer. Aile şirketlerinden alıştığımız gelenekler vergi çıkar, muhasebeci arar, eleman parayı alır ve öderdi. Şimdi sistemi değiştirdim, Vergi çıkar taahhukları bana maillerler internet bankacılığıyla öderim makbuzu öderim. Paramı muhasebe üzerinden değil direk öderim. Bir ödeme yapacaklarsa arar sorarlar ödeyin (noter, maliye, belediye anlık olarak ödenmesi içiin ne gerekiyorsa)derim, ödediğine dair makbuzu getirir, Parasını alır. her 6 ayda anlaşılan 6 aylık ücreti öderim (işimiz turizm olduğu için ödemelerimiz yılda 2 kere 6 aylık ödeme yapıyoruz- karşılık anlaşmayla)
valla benimde şahış şirketi çalışan bir kişi ve bu sene tastik parası 200 lira dedi onuda almadı muhasebecim . bu muhasebecinin almış olduğu bir para biraz pul damga verigisi veriyo devlete gerisi ondan kalıyo sanırım ama 200 den fazlası şahış şirketi için çok
150 tl verdim mali müşavire...
Verdiginiz bilgiler icin tesekkurler arkadaslar. Tabii herkesin farkli odemeleri olabiliyor. Benimle ayni şartlarda durumu olanlar da yazarsa sevinirim.
Bu arada her meslek grubunda iyi de vardir kotu de. İnsanlar gibi. O yuzden kimse kotuyu ustune almasin. Alinganlik da yapmasin mumkunse.
ya arkadaşlar kimse yanlış anlamasın polemik yaratmak gibi bir amacım yok ama muhasebeciler bağlı oldukları odalarının belirlediği tarifeleri mükelleflere uygulasa ne diyeceksiniz yada hiç merak edipte acaba benim aylık muhasebe ücretim ne kadardır diye odanın fiyat tarifelerine baktınızmı ama müşteri her zaman haklıdır muhasebeci üvey evlattır ;)
2013 Yılı Defter Tasdiki Ücretleri
Osmaniye, 15.11.2012
Sayın Üyemiz,
15 Kasım 2012 tarihinde oda binamızda Meslek mensuplarımızla yapılan toplantı da 2013 yılında kullanılacak olan defterlere ait asgari tasdik ücretleri aşağıdaki gibi belirlenmiş olup, meslek mensuplarına imza karşılığında tebliğ edilmiştir.
I. Sınıf Defter Tasdik Ücreti :600,00-TL (Altıyüztürklirası)
II. Sınıf Defter Tasdik Ücreti :240,00-TL (ikiyüzkırktürklirası)
Önemli Notlar:
1. Şube işyeri ve defter sayfa sayısı yüksek işyerlerindeki defter tasdik ücretlerini bu ücretin üzerinden muhasebeci belirleyecektir. Bu ücretler Noter, yıl içi kırtasiye, posta vs. gibi giderler karşılığıdır.
2. Yeni TTK nun öngördüğü şirketler için tasdiki zorunlu olan karar defteri, genel kurul karar defteri ve pay defteri vs. defterlerin tasdik ücretleri yukarıdaki fiyatlara dahil değildir.
3. Defterlerin kapanış tasdik ücretleri yukarıdaki fiyatlara dahil değildir. Kapanış tasdik ücreti tasdikin yapıldığı dönemde alınacaktır.
TOKAT SERBEST MUHESEBECİ MALİ MÜŞAVİRLER ODASI
Muhasebe ve Müşavirlik işlemleri için hizmet verdiğimiz müşterilerimiz adına yapacağımız 2013 yılı, Ek hizmetler, Muhtelif Formlar, Banka Belgeleri, Resmi Defterler, Noter tasdik ve Kırtasiye bedellerinin tespiti ile ilgili ilçe temsilciliklerinin görüş ve önerileri doğrultusunda Aritmetik Ortalama uygulanarak tavsiye edilen tutarlar aşağıda belirtilmiştir.
1-) İŞLETME DEFTERİ :260,00- TL.
-İşletme defteri, Envanter defteri, 11x38 Bilgisayar klasörü, 12 Adet CD, Yazıcı şeridi, Geniş klasör, Kartuş, Sözleşme bedeli, Bilgisayar kağıdı, Bildirgeler, 1 Top A4 kağıdı, vizite kağıdı ve yıl içi diğer hizmetler(Formlar)
2-) BİLANÇO DEFTERİ : 650,00-TL.
-Yevmiye defteri, Defteri kebir, Envanter defteri, 11x24 Bilgisayar kağıdı Bilgi sayar klasörü, 12 Adet CD, yazıcı şeridi, Geniş klasör, Sözleşme bedeli, 2 Top A4 kağıdı, Vizite kağıdı ve yıl içi diğer hizmetler (Banka beyannamesi ve formlar)
3-)ŞİRKETLER VE TÜZEL KİŞİLER : 980,00-TL.
Not1 : Bu ücretler 100 sahifeye kadar olan ve sigortasız işletmeler içindir. 100 sahife üzeri ve SSK’lı ücretli olanlarda %20 zamlı alınacaktır. Noter tasdik ücretleri ayrıca ilave edilecektir.
Not3:Kapanış tasdik bedelleri dahil edilmemiştir.
SAYIN
2013 TAKVİM YILI İLE İLGİLİ OLARAK YAPILACAK KIRTASİYE-YOL, DEFTER TASDİK MASRAFLARINA KARŞILIK OLMAK ÜZERE VE BENZERİ GİDERLER AŞAĞIYA ÇIKARILMIŞTIR.
100 SAYFAYA GÖRE HAZIRLANMIŞTIR.
BELİRTİLEN MİKTARLAR ASGARİDİR.
BUNA GÖRE UYGULAMA YAPILMASI RİCA OLUNUR.
2013 YILININ BARIŞ SAĞLIK VE MUTLULUK GETİRMESİNİ DİLERİZ.
DEFTER TİPİ ALINACAK ASGARİ MİKTAR
-------------------------------------------------------- ---------------------------------------------
ŞİRKET DEFTERİ İŞÇİLİ 850,00 TL
ŞİRKET DEFTERİ İŞÇİSİZ 800,00 TL
BİLANÇO DEFTERİ 700,00 TL
S.MESLEK VE İŞLETME DEFTERİ İŞÇİLİ
S.MESLEK VE İŞLETME DEFTERİ İŞÇİSİZ
400,00 TL
360,00 TL
NOT: 2013 YILI MART AYI KAPANIŞ TASDİKLERİ DAHİL DEĞİLDİR.
bunlar çeşitli illerdeki odalardan alıntıdır
ben de şahıs olarak kayıtlıyım. işletme defterinden çıkıp 1. sınıfa yani bilançoya taabi oluyormuşum. bu yıl için 800 TL istedi.
Muhasebeci makbuzları yolladı 3 tane 52 liralık ödeme yapmış notere. Yani yaklaşık 150 lira. Geriye kalan 300 lira için de not düşmüş: geriye kalan ücret, iletişim, kırtasiye, gel git masrafları diye.
Tabii ki en başta sadece gülümsedim...
Bu arada muhasebeci arkadaşlara bir şey sorayım. Ben de kırtasiye masrafı yapıyorum, vay efendim iletişime para harcıyorum. Benim de gel git lerim oluyor. Ama ben bunların sadece kdv sini kendi kdv mden düşüyorum. Neden muhasebeciler de benim gibi kdv sini düşmek yerine bütün müşterilerine yaptığı masrafları tek müşterisinden çıkarmaya çalışıyor?
işletme defterinden çıkıp 1. sınıfa yani bilançoya geçen birinin muhasebe ücreti ne olur?
Şimdi 2 türlü tarife var,
1.si Resmi gazetede yayınlanan tarife,
2.si Odanın yayınladığı ve Mali Müşavirlerin almasını önerdiği tarife...
Resmi gazetede yayınlanan asgari ücret tarifesinden aşağıya defter tutulamaz,
Ama tabi herkes tutuyor o ayrı konu...:)
Senin ödeyeceğin tam rakamı söyleyebilmem için,
Ne iş yaptığını, Kaç işçinin olduğunu, şubenin olup olmadığınıda bilmem gerekir...
Çünkü asgari ücret özellikle bu saydıklarıma göre belirlenir...
Bunları söylemek istersen resmi gazeteye göre ödeyebileceğin asgari rakamı yazabilirim...
Toplamda 300 sayfa tasdik ettiriyorsa 470 Lira defter tastik ücretinin 170 lirası masrafa gider, 300 lirasıda muhasebeci arkadaşa kalır...
benimle aynı durumdasın. ben de bilanço ya geçtim. muhasebecinin notere verdiği ücret max 160-170 tl. onun dışında senden istediği 470 tl ki benden de 450 aldı işte onun 300 lirası indiragandi. yok kırtasiyeymiş yok iletişimmiş falan geçecekler onları. yahu diyorum ya ben de aynı masrafları yapıyorum ama ben kdv sini düşüyorum sen niye hepsini düşüyorsun ve 300 liralık masraf ne demek. bütün müşterilerin kırtasiye masrafını toplasan anca o kadar eder.
henüz vermediysen verme derim. benden uyarması.
Defter tasdik her sene en büyük sorunumuz ama patronumu bu konuda hayranım. Ücret bu veriyorsan ver, vermiyorsan git diyor. İstediğim parayı ver sonra kuruşuna kadar hesabını yap diyor. Bizim bu sene en düşük aldığımız ücret 220 TL oda işletmelerden 1. sınıf müşterilerden 450 den aşağıya düşmedik. Sen vermezsin ama onun 2 katını muhasebecin senden alır anlayamazsın. Ne istiyorsa verin demeyeceğim pazarlığınızı yapın ama çok indiriyorsa o işte bir iş vardır dikkatli olun.
Aslında hiç bişey yapamaz... :)
Muhasebeci demek dolandırıcı demek değildir...
Kendimden örnek vereyim size,
Ben hiç bir mükellefimin;
vergi, ssk, oda aidatı, belediye harcı ıvır zıvır hiç birşeyini ödemem...
Tahakkuk hale getiririm,
Uzaksa mail yada fax,
Yakınımda ise uğrar bırakırım...
Benim görevim mükellefin beyannamelerini hazırlayıp tahakkuk hale getirmek, ödemeyle uğraşmam...
Bir muhasebeci en fazla ticaret odası yada belediyede olan ekstra işler işler için para almaya çalışabilir, onun haricinde hiç birşey yapamaz... Tabi ödemelerinizi siz yaptığınız takdirde... Hee ödemeleri muhasebeciniz yapıyorsa o zaman 2 defa dikkatli olun, kulağımıza neler geliyor bilseniz...
Bunu sadece para olarak düşünmeyin. Kendini tatmin etmek için çıkacak olan vergide oynar. Atıyorum 150 TL vergi çıkıyorsa bunu 250 TL yapmak da muhasebecinin elindedir. Ayrıca güven probleminiz varsa direk defterlerinizi alın başka bir muhasebeciye verin. Bizim işimizde güven çok önemlidir çünkü.
teşekkürler bilgiler için. ama vergiyi fazla göstermesi de imkansız. çunku benim ödemem gereken vergi belli. verdiğim faturaların kdv si de belli. çıkarma işlemini yapınca ne vergi ödeyeceğim ortada zaten :)
ama Tony nin dediği doğru. ödemeleri elden yapmak mantıklı olan.
anlamsız olan şu: ben zaten muhasebeciye aylık bir ücret veriyorum. bunu söylerken kırtasiye masrafları yok da şimdi mi var? veya neden bu masrafları muhasebeciler dışında herkes gider olarak gösterip kdv sini düşüyorken kendileri bu giderin tamamını müşteriden düşmenin yolunu arıyor? işin ilginç yanı istedikleri ücretler kesinlikle bir müşterinin kırtasiye, iletişim, gel git ücretleri değil. o ücretler olsa olsa bütün mükelleflerinin toplan ücreti olur. bu vicdansızlıktır.
Mükellef gözünden bakıyorum haklısınız ama, bu paraları sonuçta biz kafamızdan almıyoruz. Belirli bir tarife var o tarifeler üzerinden de almıyoruz, alsak zaten katliam olur. Mükellefin ödeyebileceği miktarları istiyoruz biz. Ayrıca bana çok gelmiyor neden derseniz bugün sabah 08:30 dan akşam 15:45 e kadar dışarıdaydım. Onun sigorta işi bunun vergi dairesi işi falan sene de bir sefer olan bir ücret sonuçta, ama bize bir müşteri gelip bütün vergi dairesi sigorta işlemlerini, ödemeleri ben yapacağım desin. Ondan defter tasdik almam.