Tavsiyeleri dikkate alacagim ama genel olarak herkezin gorusu 4300k olmus ilk obce mercek degistirmeden once bu xenonlari takayim bakalim nasil olacak gorus ondan sonra mercek degistirmeye gidekun daha iyi olmazmi?
Printable View
Tavsiyeleri dikkate alacagim ama genel olarak herkezin gorusu 4300k olmus ilk obce mercek degistirmeden once bu xenonlari takayim bakalim nasil olacak gorus ondan sonra mercek degistirmeye gidekun daha iyi olmazmi?
abi o merceklere ne taksan aynı sorunu yaşayacaksın bence tüm problem orda
Bendede 8 k var görüş sıfır. En iyisi 4300 sanırım.
orjinal fara halojen takıp güzelce ayarlatın derim bende.. hem en ucuzu fiyat bazında hem de artık bazı merceklerde bile ciddi göz alıyor xenon..
Kendi farlarıma Hella bixenon mercek ve Philips 4300K ampül takmıştım. 10 numara aydınlatma oldu. Tavsiyem bütçe uygun ise bixenon dönüşümdür.
Ayrıca 4300K sarımsı yanmaz bazı ampüllerin markasına göre değişmekle birlikte Osram ve Philips kullanan biri olarak ikisininde aydınlatma rengi aynı fakat Philips biraz daha canlı yanıyor gibi geldi. Bixenon kullandığımdan beri uzunları açma ihtiyacı bile duymuyorum. Selektör çaktıklarım yıldırım düşmüşe dönüyor :D
Bilmedigimden soruyorum xenonu anladikta bi xenon nedir?
uzun kısa xenon olunca o şekilde isimlendiriliyor
Ee benim xenonda uzun kisa var zaten hemde ayri ayri ampulleri var
Bixenon bir mercek tipidir. İçerisindeki perdeyi harekete geçiren bir motor vardır. Bu sayede ışığın yansıtıldığı kısım perde açıldığı zaman uzun far konumuna geçiyor.
En iyi aydınlatma 6000-8000 le falan alınmaz yanlış yönlendirmeyin insanları.. Bi cok kişinin dediği gibi mercedes bmw audi'lerin farları 4350k'dir.. Önce mercek değişimi sonra ampul değişimiyle cok güzel sonuclar alınabilir..
Bixenon olayına gelince bütçe el veriyosa kesinlikle yapılmalı..Öndekine selektör atınca sanki şimşek çakıyomuş gibi oluyo :) :) Bide bu bixenon olayında d1s-d2s ampüllerde bi tepki süresi oldugu söyleniyodu..Atılan selektörün saliselik hızını düşünürsek..Bu sekilde bi durum vardı..
Bixenon olayı kısaca şöyledir;
http://www.geceucusu.com/uploads/mon...1322234260.png
Bi-xenon merceklerin içinde perde var. Işık devamlı yanıyor. Uzunlara aldığınızda ya da selektör yaptığınızda o perde çok hızlı bir şekilde kalkıyor ve bu da belirtilen şimşek çakma gibi bir görünüme sebep oluyor.
Uzun farlara ayrıca xenon takmanız ise selektörde size avantaj sağlamaz. Selektör yaptığınızda xenonlar ilk önce yanacak ve ampulün tüm gücünü vermesi için 1-2 sn geçmesi gerekecek ki bu da selektörün işe yarayacağı yerde işe yaramaması demek. Ama o 1-2 sn'den sonra uzunlar da etkili yanar, o ayrı bir mevzu.
@aslan
Abi boşa o angel farlara 4300K takma. Zaten H1 tipte 4300K bulabileceğini de sanmıyorum. Bulsan bile o merceklerin kesilme çizgisi, ışığı dağıtmaları çok kötü.
Boşuna masraf etme derim yeni xenon takımı alıp.
Senin ilacın ille de bu farları kullanacağım diyorsan Megane II'lerden çıkan Valeo H7 merceklerden alıp takmak. Ona da en fazla 6000K takabilirsin. He; o fara orijinal xenonlu Valeo mercek bulursan o ayrı.
Ama emin ol halojen fara takacağın Philips Nightbreaker tarzı bir ampülle bile şu anki performanstan daha iyi bir sonuç elde edeceğini düşünüyorum.
Yine de en iyisi bi-xenon ya..
2 yıl "halojen" reflektörümde 6000k H7 den sonra 4 ay 4300k kullandım xenon kit halinde. Daha sonra da Nightbreaker+ alıp xenonları komple söktüm, kenara koydum..
Şunu açıkça söyleyebilirim ki hakikaten körü körüne kullanıyormuşuz geceleri arabayı.. Halojenlerin gözünü seveyim, bi-xenon dönüşüm yapmadıktan sonra halojen en iyisi bence.
Bu arada D1S lerin perde hızı D2S lerden daha yüksek sanırım, yani daha hızlı sellektör imkanı sağlıyor diye hatırlıyorum
sıs ve farlar da 8000k xenon var ve yagmurlar da cıddı sekılde sıkıntı cekılıyor..ya sarı yada bu sekılde gıtmeye devam edicez başka yapıcak bir sey yok..
yok öyle bişey uydurma.
en iyi aydınlatma 3000, standart fabrikalarda 4300-5000-5500 kullanırlar.Far sis xenon gezmekle yorum yapmak olmaz anıl arkadaşım.Dediğin yanlış,doğrsunu ögrenıp/tecrube edip yazarsan hem sen yanlıs bılgı vermemıs olursun-hem de karşındaki adama faydan dokunur zarardan öte.
4300k kullaniyorum cok memnunum
Bu Xenon kitlerini arabanın orjınal farlarına uygulayabilirmiyiz peki?
Uygulanır ama yine de çok sağlıklı olmaz sizin için ve karşıdan gelen araçlar için.
Trafikte, hele de far yüksekliği ayarsızken karşıdan gelen merceksiz xenonlar ciddi
şekilde rahatsızlık veriyor. Bilinçli kullanmak lazım.. Mümkünse bi xenon dönüşümü, ya da standart fara halojen..
Şimdi araştırmalarım sonucu bazı ilanlar ve aramalardan elde ettiğim sonuç bi xenon olayı aracın kendi orjınal farına yapılan bir uygulamaymış sanırım.Ama ben ilk mesajda eklediğim far var şuanda aracımda onun üzerinden ne yapabilirz diye merak ediyorum yani onun mercegini değiştirip ve 4300k yaparsam sonuca ulaşırmıyım acaba?
abi muhtemelen sizin fara o bi -xenon mercek olmayabilir neden dersen bi-xenon merceklerin boyutu daha büyük olur,sığmayabilir.Bi-xenonu göstermişler ben bi daha söyleyeyim,bi-xenon un esprisi şu,merceğin içinde motor var,oradaki demir kalkık duruyor kısaların o şekilde oluyor,selektör attıgında motor sayesinde demir çekiliyor ne varsa aydınlatıyor.İlker Bikeç vardı bu mercek işlerini ilk yapan isimlerden,hala yapıyorsa size en uygun çözümü bulacaktır.Benim arkadas ona yaptırmıştı 400 tl ye mal olmuştu 2 sene önce.Merceği takmakla bitmiyor açışı çok önemli kesilme çizgisinin eşit olması gerekli.
Aynen , hangi fabrikadan çıkan aracın üzerinde 6000k zenon var :) Kısaca özetlemek gerekirse ;
http://www.e90post.com/forums/attach...1&d=1342662629
3000k (Fog light) sis farı olarak geçer benim sonatadaki sislerde 3000k xenon kit var mesela geçen sisde çok işe yaradı. kısalarda fabrika çıkışı 4300k dır bazı markaların farklı teknolojileri var misal mercedes gibi onlarda bu kelvin değeri 5000k ama ışıma oranı gene 4300k
idealı 4300dür. ama genelde gençlerin işine gelmez. çünkü amaçları genelde yolu görmek değil dikkat çekmektir... yüksek kelvin kullanıp hem milleti kör ederek küfür yiyerek dikkat çekerler. özellikle merceksizler. hemde yolu doru düzgün göremezler sis ve yağmurlu zamanlarda.
Sislere de xenon takanlara burdan bir selam yollayalım...:heyoo:
Shield marka slim xenon kit kullanan bilen varmıdır VW de kullanırsak d2s mercekte görüş vs sıkıntılar yaşarmıyız
Beyler bu H3-H4-H7-HD4-DS1 vb.bu zımbırtılar ne işe yarıyor şimdi phılıps xenon 4300k alacagım ama bu ''H'' ne işe yarıyor xenonda
Ampulun çeşitidir onlar..
Astra G ler H7 kullanır, Polo 6R lar H4 gibi..
kısa ve uzunlar tek bölümde olanlar mesela 99 civicler h4
kısa ve uzunlar ayrı konumda olanlar için sadece kısalar h7 mesela corolla da öyle.
sislerde hh3 h10 h11 de olabiliyor.
yanliş varsa düzeltirler zaten:)
ötekileri bende bilmiyorum:D
Astra H için >
Kısa Farlar H7
Uzun farlar H1
Park T10
Sisler H3
İdeal ampül 3500-5000k arası olanlardır.
Şimdi bu H olayı aracın markasına göremi değişiyor yani onumu anlıyorum
H halogen değeridir.. Halogen değeri genelde araçların yaşlarıyla orantılıdır eski araçlarda H4 tek reflektörden uzun kısa çok sık kullanılmışdır yeni araçlarda uzun ve kısalar ayrı takılmışdır misal uzunlar H1 Kısalar H7 gibi.. genelde sislerde sisin çapına göre H3 yada H11 kullanılır..
Halogen değeri farın tipine göre çapına görede çok değişkenlik gösterir en verimli aydınlatma hangi ampülde verirse fabrika onu takar çünkü halojen ampüllerin boyutlarıda farklıdır..
Ds ise tamamen orjinal xenon kitlerde olan ampül değeri onlardada ilk nesil ds1 dir ds2 ds3 falan diye gider.
Allah rızası için sonradan taktırdığınız xenonları gündüz açmayın bari