User Tag List

Sayfa 2/2 İlkİlk 12
28 sonuçtan 20 ile 28 arası

Konu: lastik ağırlığı

  1. #20
    vtec26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    İzmir- Eskişehir
    Mesaj
    763
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Merhaba, yazılanları okumadan konuya giriş yapıyorum.
    Eski aracımın orj ebatları 185 70 14 idi (2005 civic). Sonrasında 215 40 17 toyo proxes t1R lastikler ve 17"Lenso s2 light jantları taktım. Perfomans ve yakıt gerçekten değişmedi. Yani değiştiyse bile o kadar azmış ki, ben yine 38 litre gazla 550 km den az gittiğimi hatırlamıyorum.
    Üstüne üstük taban arttığı için yol tutuşuna da olumlu katkı sağladı.
    Naturally Aspirated FTW
    e36 3.28 Coupe individual

  2. #21
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aynen, hatta çap değişse de sürtünme kuvveti değişmez, yüzeylerin cinsi ve net agırlık etkiler. Çap değişiminde olayı farklı gösteren şey inerta, ve inertial kuvvetlerdir.

  3. #22
    E46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    43
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    1.577
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lastik havalarını da göz ardı etmemek lazım. örneğin bir bisiklette bile lastiğin havası biraz eksildi mi pedalı çevirmesi oldukça güçleşiyor.
    Peugeot 206 RC Feline -1.4 Hdi

  4. #23
    yoshimura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    859
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu lastik ağırlıklarını nereden buldunuz ????
    Benimde çok merak ettiğim bir soru. Tecrubeli arkadaşlar illaki vardır. Hafif lastiği nasıl bulacaz
    DTi

  5. #24
    TLH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    30
    Şehir
    Sakarya
    Mesaj
    466
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı emirarslan34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    165.60.14 5.4 KG

    185.45.15 7.1 KG

    14 lük tenekeler 6.3 kg

    cok fark eder kardeşim jant lastikten 1 kg atmak aractan 21 kg sökmeye eş degerdir.

    195.45.17 lastiklerde ortalama 9 kg falandır.

    illa jat kullanacaksan 195.40.17 lastigi cok dikkatli bir şekilde kullan derim.

    bence cıkarın atın o jant lastigi aractan
    Abi denklemi nasıl yaptın ?
    Alıntı MBALP Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım araç nazım hikmet ile Cemal sureyya' nin vakti zamanında ortak olarak aldıkları ve Ataşehir gecelerine adlarını altın harfler ile yazdırdiklari araç..

  6. #25

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    53
    Şehir
    adana
    Mesaj
    2.162
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı yoshimura Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimde çok merak ettiğim bir soru. Tecrubeli arkadaşlar illaki vardır. Hafif lastiği nasıl bulacaz
    ya hepmi ben kurtaracam



    kardeşim şaka bir yana amerikan Tirerack sitesine giriyorsun, tires kısmına solda tıklıyorsun, istediğin ebadı giriyorsun ve view results diyorsun,
    çıkan ebatlardaki marka model lastik sonuçlarından herhangi birini tıklıyorsun ve o lastiğin SPEC kısmına geliyorsun.

    burada çıkan değer LB yani Amerikan Pound'dur KG elde etmek için yazılı olan değeri 2.2 ile bölüyorsun çıkan sonuç o lastiğin kg cinsinden ağırlığıdır.


    bu site: Using Cookies


    buda mesela çıkan o lastiğpin spekleri tire weight dediği kısım ağırlıgı tabikide


    Bridgestone DriveGuard



    ve emin olun lastik jantan bilke daha etken, jantın ağırlığı tekerin merkezinde kalıp orta derecede efektifken lastik tekerin tam ama tam dışındaki ağırlıktır fiziksel anlamda dahada negatif etkili bir ağırlıktır.



    lütfen genellemelere inanmayın, adı üzerinde genelleme ve emin olun araçtan araca çok ama çok farklı sonuçlar çıkabiliyor.


    yeri geliyor 16 jantdan 205 tabandan 18 janta 245 tabana geçip aracı öldürmedi diyebilip yeri geliyor 175 tabandan 185e geçip lan aracı rezil etti be diyebiliyorsunuz.

  7. #26
    yoshimura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Şehir
    SAKARYA
    Mesaj
    859
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yarbay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ya hepmi ben kurtaracam



    kardeşim şaka bir yana amerikan Tirerack sitesine giriyorsun, tires kısmına solda tıklıyorsun, istediğin ebadı giriyorsun ve view results diyorsun,
    çıkan ebatlardaki marka model lastik sonuçlarından herhangi birini tıklıyorsun ve o lastiğin SPEC kısmına geliyorsun.

    burada çıkan değer LB yani Amerikan Pound'dur KG elde etmek için yazılı olan değeri 2.2 ile bölüyorsun çıkan sonuç o lastiğin kg cinsinden ağırlığıdır.


    bu site: Using Cookies


    buda mesela çıkan o lastiğpin spekleri tire weight dediği kısım ağırlıgı tabikide


    Bridgestone DriveGuard



    ve emin olun lastik jantan bilke daha etken, jantın ağırlığı tekerin merkezinde kalıp orta derecede efektifken lastik tekerin tam ama tam dışındaki ağırlıktır fiziksel anlamda dahada negatif etkili bir ağırlıktır.



    lütfen genellemelere inanmayın, adı üzerinde genelleme ve emin olun araçtan araca çok ama çok farklı sonuçlar çıkabiliyor.


    yeri geliyor 16 jantdan 205 tabandan 18 janta 245 tabana geçip aracı öldürmedi diyebilip yeri geliyor 175 tabandan 185e geçip lan aracı rezil etti be diyebiliyorsunuz.
    Başkan bilgilendirme için sağol. Onca masraf edip hafif jant alıyoruz, lastiği umursamazsak masraf çöpe gidecek. Merkezden daha uzakta olduğu için lastik ağırlığı daha önemli olabilir doğru bir noktaya değindiniz.
    DTi

  8. #27
    cuneytturkoglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2015
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    206
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tbekler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi denklemi nasıl yaptın ?
    Denklemde ufak bi tahminde bulunuyum ama tecrübeli olanlar söylerse daha iyi olur.

    Öncelikle arabanın yaylanan kütlesine ne kadar ağırlık düşüyor ve yaylanmayan kütlesine ne kadar ağırlık düşüyor bunları ayrı ayrı buluyoruz daha sonra yaylanmayan kütlenin ağırlığında %1 lik ağırlığının ne kadar olduğunu buluyoruz aynı şekilde yaylanan bölümünde ağırlığının %1 ini buluyoruz
    ÖRNEĞİN toplam kilo 1k olsa yaylanan kütleye 970 kilo yaylanmayan kütleye 30kg düşer yaylanan kütlenin %1 kilosu 9.7 kg olur yaylanmayan kütlenin %1 kilosu 0,3 kilo olur yani benim yapıtığım bu hesapta yaylanmayan kütlenin 1 kilosu yaylanan kütlenin 32,3 kilosuna eşittir.

  9. #28
    rebeloghy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi yaylanan kütle ve yaylanmayan kütle oranlarını yapıp etkisi bu oranda olur demek çok düz bir hesap oluyor.

    Tekerlekte atılan kilo deyince janttan mı eksildi lastikten mi eksildi, hareketli parça olunca moment inertia vs kavramlar giriyor işin içine. Kütlelerin oranı hesabı bu olayı çözmekte yetersiz diye düşünüyorum. Yaylanmayan kütleden atılan miktarda şöyle bir durum var.

    14 inç janttan 16 inçe geçtiniz , jant lastik toplamında 1 kg kazandınız diyelim. Ama jant büyüdü, jantın tasarımından ağırlık dağılımına vs toplam çapın değişikliği de etki eder uzar gider. Yani kilo atıldı da yeni jant lastikteki kuvvetler ile kıyaslamak lazım hareket etme konusunda ne gibi değişiklik olduğunu.

    Jant çok çok hafiftir ama lastik gülleyse toplam rakamda kazanç var diye bakarken performansta kayıp olabilir.
    -Fırat

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •