Muhakkak yakıt ama, detayı ne acaba?
Alevlerin o kadar uzun sürmesinin sebebi ne olabilir?
Motordaki alevi geç mi farkettiler, yoksa motoru kapattılar da alevler yine de devam mı etti?
vs.vs.
Printable View
Ne kötü bi durum..
Arkadaşım sabah face e yazmış inanmamıştım demek ki gerçekmiş o da o uçaktaymış.... iyi atlatmışlar...
Olay dün gece saat 12 sularında yaşandı. Eve gelirken gördüm ve anlamda veremedim ne olduguna trafikte oldugumdan kuyruklu yıldıza benzıyordu... İnipte bakmadım acıkcası, gece haberlerde gorunce yatmadan şok oldum. Hayli fazlasıyla alçak geçti Mavişehir üzerinden, normal bir uçağın irtifasına göre ben o sebeple uçak olabileceğini düşünmedim. Havada çok kötü olduğundan adamakıllıda göremedim arabadan. Allah korumuş çok korkunç cidden. Hava dün berbattı zaten paso yıldırım düşüyordu.
pilotlara helal olsun bir sürü insanın canını kurtarmışlar.
tüylerim diken diken oldu arkadaş..
ucaktakler aklını yitirmiştir herhalde şaka gibi olur valla :( cok buguk gecmiş olsun herkeze.
Ucaktakilere gercekten cok gecmis olsun, o alevin kuyrugunun sebebi yakit olsa yakit deposuna kadar tutusup patlamaz mi?
çok ürkütücü bir durum.. içerden çekilmiş video da var
THY uçağında büyük panik!
Pilot bircok tanıdığım var gercekten hepsi cok büyük insanlar..Bugün aradım konuştum Motor ile yakıt boruları deposu arasında cok büyük korumaların olduğu alev sırasında otomatikmen yakıt akışı kesildiğini ve motor komple yansa bile %90 ihtimal yakıt deposuna sıcrayamacağını söyledi..
gerçekten ucuz atlatılmış. yolculara ve yakınlara, ekipteki tüm meslektaşlarıma büyük geçmiş olsun...
o alev kuyruğu motorun parçalanan ve sürtüşen parçalarından kaynaklanıyor siz motorları kapatsanız bile rüzagrdan dolayı dönmeye devam edecektir paller... yanan bişi yok yani... ayrıca motor yandığında zaten milyon tane avionik cihaz var uçakta keser yani yakıtı direk yakıt deposuna kıvılcım vs ulaşmaz hertürlü sensör ot *** mevcut... en kötü senaryoda motor bile kopsa kanat zarar görmez kolay kolay çünkü motorlar kopmaya ve kanadı kırmıyacak şekilde tasarlanıp bağlanıyor önden arkaya doğru kopar gider.... haa gene yangın ihtimali varsa bile pilot yakıtı kontrollü olarak uçaktan tahliye eder bide tyeterli yüksekteyse uçak dış hava sıcaklığından ve az oksijenden dolayıda yakıt alev almaz..... yani milyon tane ihtimal var... pilotlar buna göre eğitim alıyor zaten sıkıntı yapmaya gerek yok.... bu arada geçmiş olsun THY'ye...
Görüntüleri bahsettiğim arkadaşım çekmiş... izlemeyenler için;
Milliyet - Yolcu uçağı facianın eşiğinden döndü
Helal olsun pilotlara , pilotların aldığı 25 30 lira maaşı tartışan gerzeklerede kapak olsun...
Garip olan kanatlarda static dischargerlar bulunur bu nasıl olur diye düşündürüyor
Normal tahliye yapılmış olası cok büyük bi sorun olmadıgını düşünmüş kaptanlar panik yaratmak istememişler yoksa cok acil durum olsa slide ları patlatırlardı ama slide diyip gecmeyin 20 30 bin dolar arası 1 tanesi ucak airbus gördüğüm kadari ile
statik discharger illaki şimşeği uçaktan uzaklaştıracak değil uçağa şimşek çarpar ama faraday kafesi gibi tasarlanışı ve uçakta kullanılan dış malzemelerden dolayı uçağa zarar vermez... statik dischargerında asıl amacı statik yüklü bulutlardan geçerken statik elektriklenmeyi uçaktan kanatlardan uzaklaştırmak için kullanılır....
slidelarıda açmasına gerek yok bence ortada bir yangın bir patlama veya daha acil bir durum görünmüyor görünse zaten maliyeti azaltalım hadi uçağı yanar şekilde parka çekelim diyemez pilot... durum çok vahim değilmişki direkt park alanına çekmişler zaten olay ciddi olsa zaten pist üstünde acil tahliye prosedürünü yerine getirip açarlardı slideları... bence ortada panik yaratma durumu yok öyle bir durum olsa 20 30 bin dolar slideları açarlar merak etme 60.000 milyon dolarlık bir uçakta 30.000 dolarlık slide herhalde devede kulak kalır ki zaten bir tane bir tane CFM56 yi kaybetmişler 600.000 dolar girmiş zaten....
Allah korumuş resmen. Pilotlara helal olsun valla.