Rica ederim Şimdiden hayırlı olsun diyorum çok severek kullandığım bi araçtı umarım seninde öyle olur
bu devirde artık manuel alınmaz.. yeni nesil firmaların otomatikleri ben ayırt etmiyorum dsg edc v.b diye hepsi manuele göre hem az yakıyor hem geçişleri daha seri.. dsg lerin sıkıntılılarıda var sıkıntısızlarıda var ..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
ya kardeşim niye sana ön yargılı davranayım ? tanımam etmem , forumun içine ediyosunuz böyle yapıp , bak aramaya sadece manuel dsg yazdım çıkan sonuçlara bak , kaldıki biraz araştırsan daha çok konu var çok iyi biliyorum kendi yazdıklarımda var çünkü.
http://www.techturkey.com/forum/sohb...el-dsg-mi.html
http://www.techturkey.com/forum/gene...manuel-mi.html
http://www.techturkey.com/forum/kars...nuel-golf.html
http://www.techturkey.com/forum/tech...niyalim-2.html
Kaldıki bana hala sorularım var diye savunuyosun zaten aynı konuyu açmışsın kalkıp başlığı değiştirip aynı konuyu tekrar tekrar açmanın mantığı nedir ?
http://www.techturkey.com/forum/sohb...niz-lazim.html
bu mesajımı yanlış algılama , bu sürekli yapılıyor , sen kendini haklı olup beni ön yargılı yaptığın için cevabı sana yazıyorum. iyi forumlar.
otomatiklerde iki sınıfa ayrılıyor. klasik otomatikler: bunlarda tork konventörü vardır, çok yakar, az gider bunlarda honda ve mazda iyidir derler.
otomatikleştirilmiş manuel vitesler. Bunlarda debriyaj balatası vardır, ama araba elektronik olarak yapar işlemi.bunlarda en iyisi volkswagendeki DSG şanzımandır.bu şanzımanda iki adet debriyaj balatası vardır. Balatalardan biri çalışırken diğeri bir sonraki vites için hazırda bekler. Yakıt tüketimi ve performansı manuellerden daha iyidir, Opel deki easytronic, toyotatadaki mmt, hondadaki i-shiftte ise tek debriyaj balatası vardır. vites geçişlerini bariz şekilde hissedersiniz. Çok sıkışık trafikte dur-kalk yapmaktan balata kokusunu bile duyarsınız. Bunlardan uzak durun derim. tek avantajları klasik otomatiklere göre yakıt tüketimi düşüktür, bide arıza çıkarınca tek masrafınız genelde debriyaj baskı balatası olur başkada olmaz.
DRİLL
Dr.Ecu
klasik otomatiklerin çoğu sıkıntısızdır 92 model golf 1.6 gt biliyorum 96 model vectra biliyorum daha şanzımanlarına el değmedi yağ değişimi dışında keza hyundai servisine gittiğimde h-matic şanzıman arızasından ellerine iki üç araç dışında hiç araç gelmediğini söylemişlerdi.. h-matic şanzımanda kusursuzluğu ve arızasızlığı ile nam salmış bir şanzımandır..
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Dsg kullanıcısı olarak kesinlikle dsg öneririm. Aracın arıza çıkarması birazda şans işi açıkcası. Arıza çıkaran manuel yok mu piyasada ?
Dsg alıp yükleyen insanlarda var. Sorun yaşadıklarını sanmıyorum. Her gün güncel videolarını görebiliyoruz.
Örnek verecek olursak forumdan DBS plakası polo gti' ı olan arkadaş. Yaklaşık 285 hp güçte.
Benim bi arkadaşım zamanında DSG ilk gelenlerde sorun çıkartıyor diye gidip düz vites araç almıştı 3000km'de şanzuman sorunu verdi komple değişim yapıldı.Yani biraz şans meselesi.
Seat IBIZA FR
peki Dsg nin 2.elde sıkıntılı olup olmadıgını nasıl anlarız servise götürdüğümüzde anlaya bilirmi...?
VW biraz şans işi, dsg de yüklenir sorun da çıkabilir, çıkmaya bilir ama bu sorun olasılığı manuelde daha düşük bu bir gerçek.
DSG iyi guzelde mekatronik degisirse kac para soyleyecek olan varmi?
Experience is what you get when you don't get what you want.
valla dsg yi türkiyede dağıtıp takabilecek kaç tane usta var bilmiyorum.Şanzımanı kontrol etme imkanınız anca şöyle olur aracın servis kayıtlarına bakarsınız garantisi devam ediyorsa işe yarar tabi bu DSG ye ait bir problem varmı yokmu.Bazılarında kavrama değişmiştir dert değildir.Eğer hiçbir problem yoksa kayıtlarda aracı test ederseniz yolda giderken daha önce DSG li bir arabaya bindiyseniz anlarsınız.Her vites arasını inceleyin 1-2-3 arasında problem olmazken bazı dsg lerde 4.vitese zor atma gibi bir durum olabiliyor.1-2 arasında benim gördüğüm DSG şanzımanların %90 unda şıngırtı var.O sesi duymayın problem değil.Bir kaç teknik var kavramada,mekatronikde bir problem olup olmadığını anlamak için.Forumdada olması lazımdı.Yokuşda arabayı yola yatay şekilde yolda durdurup yokuşa doğru yukarı kalkmak gibi. ben yazarımda çok uzun olur araştırma yaparsanız bulursunuz.Hemde mükerrer post yaratmamış oluruz
Servise bile gerek yok bence Dsg Vitesi 5 ay tam anlamıyla kullanmış biri bile anlaya bilir bunu tam anlamıyla kullanmaktan kasıtım tüm özellikleriyle zorlamasıyla alıcağın araç Dsg 7 vites olucaksa kesinlike bi şıngırtı sesi alıcaksın ama bu moralini bozmasın başta hepimiz bu sesten rahatsız olduk ama ondan sonra alışıyosun asıl dsg de korkulaması gereken mekatronik ve kavrama problemi başıma geldiği için yazıyorum DSG araçlarda her ne kadar Sprintbooster kullansalarda ben önermiyorum gerçekten çok büyük faydası var ama kavramayı mahvettiğini söyleyebilirim. Scirocco olarak bahsedersem gerçekten bu işler şans işi çok sciroccosu olup çatara patara gidip hiç skıntı yaşamayanda gördüm sıradan bi kick downda eline alanıda Stage 2 yapıcam diyosan şansa bırakıcaksın akışına yani merak ettiğin bi konu olursa yardımcı olurm
dsg ler evet mükemmel bir şanzıman olabilir ama ancak çok çok çok fazla sorunlu bir şanzımandır. satış çokluğuyla değil üretimden çıkan arabaya oranla yaparsak bu çok çok çok sayıda sorunlu şanzıman ortaya çıkar.
VW's DSG has problems with Asian climate and traffic
asya yetkilisinin açıklaması ise çocuk kandırmaca gibi;
400binleri bulan geri çağırmalardan bahsediliyor..
A VW spokesman has commented on 8 May 2013, saying that the “hot and humid climate mixed with the traffic chaos makes the DSG incompatible” while not revealing the problem that would occur. VW further says that the DSG gearbox would need a fair amount of “cooling by the wind” to work efficiently.
Çevirirsek,sıcak ve nemli hava,sıkışık trafik dsg yi uyumsuz hale getiriyor ve oluşabilecek problemler kestirilemiyor.Daha sonra aynı vw şöyle bir açıklama yapıyor: dsg etkili çalışabilmek için rüzgar tarafından soğutulmaya ihtiyaç duyuyor.
üstelik bu röportaj çok kısa bir süre önce yapılmış..
Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Ey Türkoğlu bu ihanetlerin tarihini sakın unutma!
16.11.2013
08.06.2014
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)