ogle saatlerinde yaptilar yayini
organizasyon devam ediyordu o anda.
ama pistten cekim yoktu
dedigim gibi o paylasilan resim ve baska resimler vardi
canli olmayabilir
Printable View
2 seanstada arabam korumaya gectıgı ıcın basınç kesti malesef:/ bidahakine programı guncelleyip sorunsuz çıkmak nasip olur inşallah, kaza yapan poloyu gorur gormez durdum ama bişey yoktu kulllananlarda şükürler olsun! Bi volvo beni darlardı gereksiz şekilde ama ben şahsen çok eglendim kız arkadaşım rahatsız olsada virajlardan, bidahakine onsuz gelicem :) etkinlik çok güzeldi düzenleyen emeği gecen yarışan izleyen herkeze çok teşekkürler...
Bu arada çıkarken benimlede samanyolu tv konuştu ama yayınlanırmı bilmem :)
Emegı gecen herkese tesekkurler tebrıkler için ayrıca saolaun bişeyler yapmaya calıstık
Emeği geçen herkese çook teşekkürler , çok keyifli , çok güzel bi organizasyondu ..
ilk seansta yağmurun azizliğine rağmen sonlara dogru biraz keyifli döndük, ikinci seansta çok keyif aldım ..
talihsizlik yaşayan arkadaşlarımız oldu , burdan geçmiş olsun diliyiorum hepsine..
Sıradaki ordanizasyonu sabırsızlıkla beklyorum :icon_tup:
Yine cok guzel bir gundu.Kaza yapanlara cok gecmis olsun.Yalniz kazalarin neredeyse tamami hirs ve sov yaparken gerceklesti bunu net soyleyebiliyorum hatta birinin konusmasina kulak misafiri oldum reklam yapmaya geldigini soyluyordu.Bu gibi durumlarda kendi aldiklari risk umrumda degil ama baskalarini tehlikeye sokanlar oldugunu gorduk..Haricinde organizasyon kusursuzdu bu sefer sadece 40 arabanin fazla geldigini soyledi cogu katilimci.Beyaz ve gri bir evo vardi ikiside muhtesemdi sesleri olsun gidisleri olsun..
Ek olarak:Full stock US megane rs sadece yay ve semi slick lastikle 2:39 dondu bence o trafikte cok basarili.
Öncelikle araçlarında problem yaşayan kaza atlatan arkadaşlara geçmiş olsun..Yağmur olmasa çok daha keyifli olcaktı bugün. 40 araç kesinlikle fazla bugün net şekilde görüldü.Emeği geçenlere teşekkürler.
evolar hayatımı kararttı maşallah hepsine :D
o değilde o kadar organizasyon oluyor bi tane lcd televizyon koyun arkadaş o tv ler ne öyle çağ dışı :D
kaza yapan araca tekrar geçmiş olsun..
kaza yapanlara geçmiş olsun, tabi zemin ıslak pistte kolay değil oluyor böyle şeyler. Kasko hasar karşılamıyor sanırım ?
sormak istediğim birşey var. bugün arkadaşlarla konuşurken aklımıza geldi.istanbulparkta f1 seyrederken pistin heryerinde bulunan kameralar sayesinde bir aracın attığı turu izleme imkanımız var.yarışan yarışmacılarda belli bir ücret ödese ve attıkları turları dvd şeklinde alma imkanları olabilirmi? yoksa bunun için ciddi bir reji ekibi ve altyapıyamı ihtiyaç var?
illaki alt yapı ve ekip gerekli ancak bu böyle bir şey masraflı olur demek değil elbette.Keza masraflı olsa bile bahsettiğiniz gibi pist için para ödeniyor ve karşılığında bu tarz bi hediye ya da ne bileyim bi uygulama olabilir.Bu işte daha uzman olanlar elbette yazarlar ancak bende böyle bir uygulama olmamasının eksiklik olduğunu düşünüyorum.
Kaza yapan hasar gören kişilere geçmiş olsun..
Ben de bir şey farkettim, pistte uzun düzlüklerden sonra viraja gelmeden önce tabelalar neden yok? Kaç metre kaldığını gösteren? 200-150-100-50 diye?
görmedim ama talihsizlik yaşayanlara büyük geçmiş olsun diyorum öncelikle. Geç gitmeme rağmen fazlasıyla keyif aldığım bir hafta sonu oldu benim için. Organizasyonda emeği geçen herkese teşekkürler...
Öncelikle kaza yapan tüm arkadaşlara geçmiş olsun demek istiyorum....
Günlerdir insanlar polis tarafından zulüm görüyor, dövülüyor, hatta şu an alenen cinayetlerin işlendiği söyleniyor. Ben de dün ve önceki gün kızılay ve tunalıdaki eylemlere katıldım, bol bol bibergazı ve su yedim. Dün Corvettei servise bıraktım yarış balataları almıştım çünkü, arabayı bıraktıktan sonra kızılaydaki eyleme gittim. Eylem çıkışı dönüp arabayı aldım. Gece 5e kadar uyumadım, çünkü ülkede bir devrim gerçekleşiyor ve hem hüzünlü hem de mutluyum... İstanbula gelsem mi gelmesem mi diye çok düşündüm... Gelmeyip kızılaya gidebilirdim ama bayrağımı alıp gelmeye karar verdim sonunda, kızılaya yarın gideceğim.
Bugün toplamda 3 tane düzgün tur atabildim, çünkü dün taktığımız balatalara konulacak hidroliğin ne olacağını araştırmamıştım. Yanlış koyulan hidrolik sıkıntı yarattı. 1 tur attıktan sonra hidrolik hemen kaynamaya başlıyor ve bunu ilk farkettiğimde frenler hiç tutmadığı için az kalsın bariyerlere patlıyordum. Daha sonraları da 1 tur atıp 3-4 tur soğutma turu atmak zorunda kaldım. Attığım turlarda da tahmin edersiniz ki frenlere bir türlü güvenemedim, ne zaman tutup ne zaman tutmayacağını bilemediğim için. Bununla birlikte Ankaradaki eylemlerle uğraşmaktan nos tüpümün dolu olup olmadığını kontrol etmeyi de unutmuşum ve boş tüple gelmişim istanbula. Nos da basamadım, bazı yerlerde gereksiz yere metanol basıp arabanın performansını düşürdüm.
Tüm bunlarla birlikte tabi ki Z06yla ilk defa piste çıktığım için arabanın tepkilerini ve piste uyumunu, viraj hızlarını, fren noktalarını vb anlamam, pratik etmem gerekiyordu, doğru düzgün 3 tur gazlayabilince bunlar da pek mümkün olmadı, bir dahaki sefere artık. KEndimce çok kötü döndüm, pratik yapmış oldum. Ayrıca en iyi turumda da önüme bir MAserati çıktı, onu geçmek için viraj çizgimi bozup zaman kaybettim...
2:20:190 yapmışım ve resmi olarak günün en iyi 3., genelde en iyi 4. süresiymiş. BEnce şimdilik yeter, çok daha aşağılara indiririz inşallah... ŞİMDİ DİRENİŞE DEVAM!!!
Pist Yagmur olmasina rağmen bence eğlenceli ve güzeldi.
350z ler bildigin japon mafyasi gibiydi bi ara hepsi peş peşe yanlayarak girdi düzlüge cok güzel görüntüler geldi.
Porsche düzlükte durdu burnout falan yaptı sanıyorum ki Buğra abi onuda kara listeye aldi.
Mehmet abinin sarı ep3 ü tam bi cup arasi gibiydi :)
Gökhan abim (urfa) her zaman ki gibi efsane :D
Bora abimi zorla pistte çıkarttik dayi ile bizi kırmadı gitti aracı aldı geldi 1bar 0 avans la nasil iyi gittiğini iyi gördük.Maşallah
Emeği geçen herkesin eline sağlık
ps: canberki izleyemedim ya video ceken varsa paylaşirsa sevinirim :D
Kırmızı ve gri evo çok iyi koşuyorlardı helal olsun
350z lerden biri patladi o hareketlerin sonunda, porsche sahibi ne amacla o taskinligi yapti onu da anlamak mumkun degil... Pistteki arkadasimin onunde yanladi 2 350z videolarini koysam arkadan gelenleri nasil tehlikeye attiklarini gorursunuz... Bu tarz hareketlerle guzelim etkinlige golge dusurmeyelim lutfen...
Bende var kaza videolari denk geldi cekerken aksam koyacagim
Oncelikle insanlar sokaklarda direnirken orada olmak vicdan azabi yaratti bana gercekten. Fakat aksam eylemlere katilarak kendimi affettirecegim.
Bunlar bir kenara, muhtesem bir gundu. Istanbul Park'i yagmurdada tecrube ettim. Intihar saldirisi gibiydi, moulded lastiklerle yagmura ciktim :)
Gunes acinca olay ayri boyuta gecti tabi, 2 senelik arka standart balatalarimin hakkin rahmetine kavusmasi bile durduramadi.
45 araba yorumum; Tek hata bos turdan sonra herkesin arka arkaya cikisiydi. Onun disinda bence mukemmeldi. Daha aslinda pist kulturu olusmadigi icin aynasini kicini basini kollamayan arkadaslar vardi benide zor durumda biraktilar fakat adrenalin doruktaydi. Ben boyle devam etmesini isteyenlerdenim. Bazi yerlerde biraz agresif gecisler yaptim fakat sunu unutmamak lazim, bu tarz hareketlere maruz kalmak istemiyorsaniz eger.. Arkanizdan bariz sizden hizli gelip sizi yakalayan kisiye; cizginizin disina cikarak yol verin hic bir sikintiniz kalmaz. Lakin eger arkadakini yavaslatip onun cizgisinde durursaniz o kisi de buldugu noktada atak yapar.
Bazi arkadaslar beni gordugu an yol vermeye basladi en ufacik sikinti yasamadim ikinci seansin part 2 sinde. Part1 de herkes zorladi . Duzlukte gecin diyorsunuz da seanstaki araclarin yarisindan fazlasini ben duzlukte gecemiyorum, benim en hizli oldugum yer virajlar, her duzlukte uzayip, her virajda beni yavaslatmasi mantikli gelmiyor. Tekrar edeyim 45 araba feci zevkliydi. Bir an kendimi Touring Car Challange da hissettim :D
Sikayetler kismi;
Bunu kotu birsey olarak algilamayin, bu elestiri kivaminda bir yazi. Dedigim gibi arkasindan hizli geldigimiz arkadaslar virajlarda beni kastirdi, birakmadilar.. Ama eger onlari gecerken yaptiklarim onlari rahatsiz etmediyse, onlar da bu kapismadan zevk aldiysa sikayet etmiyorum :)
Megane Rs- Hangisi oldugunu bilmiyorum, videolardan bakacagim. 3 viraj 3 kere ustume kirdi bir sekilde, ortalik kalabalik oldugundan arkadas aynasini pek kontrol etmedi sanirim.
Yigit (Sanirim)- Sari Megane Rs Trophy galiba. Oncelikle cizgin superdi, 8. virajda sogutmadaydim onumden gectin ve cok keyifle izledim. Videoda da var, adam burayi cozmus diyoruz :)
Fakat ayni zamanda onumde 5 araba varken ve atak yapiyorken solumdan oyle geldin ki asiri dikkatim olmasa yada o ustume gelen Megane lardan biri olsam kesin cakismistik. Orada gorup biraktim ve gittin ama istedigim gitmemen beraber turlamamizdi fakat bir daha karsilasamadik, bunun icin de uzuldum, cizginden birseyler ogrenebilirdim ; )
Kimse yazdiklarima kirilmasin lutfen, iyi niyetle yaziyorum bunlari. Videoyu yayinlayinca da goreceksiniz zaten kufur yok birsey yok, genelde gulusmeler var.
Birde Mehzent e serzenisim var, Mehmet birak ta gidelim yaaa hahaha :D
Edit: Kazalar..
Oncelikle butun arkadaslara gecmis olsun. Fakat baktigimda kazalar olmamasi gereken noktalarda gerceklesti ve bu da gereksiz hareketlerden dogdunu dusundurdu bana.
Dun icin hem guzel hem uzucu birgundu ayni seansi paylastigim arkadaslara sari corvette corsa gsi bmw ye ve 350z ye cok gecmis olsun yagmurunda azizligine geldik bende araci fazla yormak istemedim en nihayetinde hep birlikte bu atmosferi yasamak guzeldi emegi gecen ve bize bu sansi veren istanbulpark a bugra abiye tesekkurler
Onurcan pistin zevki insanlar birbirini tanidikca daha cok cikar :) S/F de gecemedin ama sen de araba da virajlara cok iyi giriyorsun tebrik ederim... 40 yerine 30 arac sanki daha iyi olur gibi, pist yonetimi ve organizatorler bunu gozden gecirirler diye umuyorum, bir de sehir disindan gelenler 8 de gelmese? Sabah 5 te ciktik ama yolda pompa rolem arizalandi onunla ugrasirken arkadaslarim gec kaldi ama sagolsun organizasyondaki arkadaslar hemen yardimci olup seanslari kaydirdilar, emin olun cok stresli oluyor sabah oraya yetisme telasi...
emeği geçen herkese tebrikleri, ellerinize sağlık. amacında kaldığı sürece, kurallar uygulandığı sürece sıkıntı çıkmaz inşallah.
Dün ben de çok karmaşık duygular içinde gittim İstanbulpark'a.
K grubundaydım.
Açıkçası, kendi ellerimle yaptığım aracımın en büyük sınavı olacaktı bu.
İki gün önceden alelacele bir fren soğutma sistemi de yapmıştım, ama test edilmiş bir sistem değildi. (Bana gecenin bir saatine kadar yardım eden Uyumsuz Element, çok sağol, e mi..)
Diğer yandan bu piste ilk defa ayak ve tekerlek bastım.
Velet, benim kapasitemin ve beklentilerimin çok çok üstünde bir performans verdi.
Pist kalabalıktı. Herkes heyecanlı idi, ama benim denk geldiğim tüm arkadaşlar da çok efendi idi. Arkamda, yanımda birini gördüğüm an gaz kestim, yol verdim. Bunun tek istisnası ana düzlük oldu. Orada da, start/finish çizgisinden sonra viraj çizgimi bozmak pahasına da olsa bana yakın olan herkese yol verdim.
Neyse.. İlk turum 3 dakika idi, daha sonra 2:44 yaptım. Bence hiç fena olmadı.
Toplam 6 hızlı turum var. (yaklaşık 4 soğutma turu attım)
Bilanço şu şekilde:
Yarım depo benzin.
Yaklaşık 8 litre su (water injection)
Balatalar sağlam (soğutma sistemi işe yaradı yani)
Lastikler fıstık gibi
En yüksek yağ sıcaklığı - 105C, kırmızı bayraktan sonra sıcak motorla çıkınca 114C
En yüksek su sıcaklığı - 94C
Maksimum manifold basıncı - 15 psi
Maksimum devir - 7842 (kompresyon sırasında - devir kesici 7350'de devreye giriyor)
Maksimum EGT - 922C, kırmızı bayraktan sonra sıcak motorla çıkınca 1005C (bu biraz yüksek geldi bana)
5. vitesi hiç kullanamadım. Önceleri 2. viraj sonrasında 2 ve 3 arasında gidip geliyordum, 8. virajdan çıkarken 4 yapıyordum, sonra ana düzlükte frenden sonra üçte bırakmaya başladım, çok zaman kazandım. Arka düzlükte tam fren noktasına geldiğimde 4 bitiyordu (7300 devir).
Yağ sıcaklığı 114 olduğunda soğutmaya geçtim, arka düzlüğe çıkmadan 97 seviyesine düşmüştü.
Ancak, çok kel alaka bir sorun yaşadım.
Akşam eve dönerken çok yavaş gitmeye karar verdim. Büyük bir keyifle müzik açtım, elimde çay bardağım (termos ile çay getirdim de), ağzımda sigara, saatte 60 km hızla giderken bir anda gaz pedalı boşaldı. Kenara çektim, bir baktım, kaz kelebeğinin mili kırılmış. 15 yıllık gaz kelebeği, kırılmak için benim Orhanlı gişelerinden geçip üst geçidin ortasına gelmemi beklemiş.
Neyse.. toplamda yarım saatlik işi var. Daha sağlam yaparım, bu sefer 20 yıl gider.
Böyle bir gündü işte.
Haa, unutmadan..
Ben heyecan yaptım, fotoğraf motoğraf çekmedim. Elinde fotoğraf, video olan varsa, paylaşırsa çok makbule geçer.
Son olarak, ben pistte elimden geleni yaptım, gözüm hep aynalarda arkamdakileri, yanımdakileri kolladım, ama eğer herhangi bir arkadaşın herhangi bir şekilde kaygı duyduğu, hoşlanmadığı, yoluna engel olan bir konumda bulundu isem, özür dilerim.
teşekkürler bende ilk defa çıktım istanbulparka pisti çözmeye aracın limitini görmeye çalışıyodum çok kalabalık gurubun içine düşünce aralardan kaçıp sıyrılmak için uğraştım gruptan kopup gidim diye biraz o sıralarda çok yakınlaşmış olabiliriz o anki heyecandan hatırlamıyorum hiç tam ne olduğunu :)
Çok keyifli bir gündü, A ve D seanslarında çıktım. Motorumun gücü doğrultusunda olabildiğince viraj kasarak zaman yapmaya çalıştım, zira düzlüklerde 150 beygir oldukça yetersiz geldi 200+beygirlik arabalara kıyasla... A seansında babam da yanımdaydı, ilk 3 tur yağış yoktu, video kaydına göre sırasıyla 3:08 - 3:02 - 3:01 - 2:57 dönmüşüm, son iki turumu ise hafıza dolduğu için kaydetmemiş... Babamın keskin virajlar öncesindeki yorumları ile videoyu izlerken çok eğlendik:)
D sensına tek başıma çıktım, şansımıza güzel yağış vardı seans boyunca, ama beklediğimden az etkiledi ıslak zemin, asfalt gerçekten çok farklıymış, zımpara gibi:)
Bu seansta sırasıyla 3:00 - 3:00 - 3:00 - 2:58 - 2:53 - 2:54 ve 2:53 turlar atmışım. Özellikle videoları izleyince farkettim, ilk turlarda bazı virajlara çok yanlış giriyormuşum, son üç tur bir iki viraja düzgün girince sürede ciddi fark olmuş, pistteyken anlamıyor insan farkı:)
En büyük şansım, her iki seansta da ilk çıkış yapan 3 arabadan biri olmamdı, en azından araba geçmekle uğraşmadım, beni geçmek isteyen hızlı araçlara da olabildiğince yol vermeye çalıştım. Turlarımı istikrarlı atmaya çalışırken genel olarak zamanımı geliştirebilmem de keyif verdi.
Kumho KU 36'lar kuruda zaten iyiydiler, ıslakta ise beklediğimden çok daha iyi performans sağladılar, yine de 19 mayısla birlikte toplamda 60 dakikalık istanbul park turları sonunda sağ ön lastiğin orta kanalları eridi gitti, ön arka rotasyonu şart oldu.
Turlarım bittiğinde izlerken zevk aldığım arabalardan biri kırmızı MX-5 (Godless Commie) oldu, sesi de gidişi de çok güzeldi, sahibinin emeğine sağlık... Bir diğeri de elbette Marutti'ydi, hızlı gitmenin her şey olmadığını, önemli olanın İstanbul Park'ı yaşamak olduğunu oradaki herkese gösterdi, helal olsun sana kardeşim...
Kaza yapan, ya da sorun yaşayan arkadaşlar oldu, hepsine geçmiş olsun. 40 araba ve rolling start özellikle öğleden sonra seanslarında seyir zevki verdi, ama virajlarda bir o kadar da tehlikeli görünüyordu, neyse ki ciddi bir durum olmadı. Park yönetimi en uygun kararı alacaktır kanaatindeyim...
Piste cikmis Volvo V40 kimindir? Hangi motorlu? Fotograflar konusunda gördümde
hava yağmurlu olmasına rağmen güzel bir gün yaşadık emeği geçen herkese teşekkürler süper çalışan bir ekip vardı her ne kadar brifinge giremeden piste girmiş olsakta sorun yaşamadık.
spiker abi ayaküstü verdi brifingimizi:)
sorun yaşayan, kaza geçiren arkadaşlara geçmiş olsun.
yinelenen her seferinde daha iyi olan organizasyonlar yaşarız inşallah.
Bugra;resmi sureleri alsak sekerim? Arac-isim olani...