User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: OBD bağlantısıyla okunan değer

  1. #1
    tolgakaynak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    OBD bağlantısıyla okunan değer

    OBD sensorundan okuduğum değerler nekadar doğru nekadar yanlıs yada bi hesaplaması varmı. maf afr gibi değerleri görüyorum ama kafama takılan şeyler var anlıyamadım

    0-1 volt 0-5 volt açıklaması nedir

  2. #2
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sensörler tiplerine göre 0-1 volt veya 0-5 volt çalışır...

    saatlerde bu voltaj değerine karşılık gelen değerleri gösterirler, aslında saatlerin okuduğu voltaj bilgisidir... bunu size çevirerek gösterirler......

    bir tablo gibi düşünebilirsin...

    mesela afr saatleri 0 volttayken en zengin olan gösterebileceği afr değerini gösterir, ( innovate de 7.35 ) ; 5 voltta da en fakir olan değeri olan (innovate de 22.4) afr gösterir... tabi bu sensöre göre değişecektir... örneğin aem 0 voltta 10 afr okuyor diye biliyorum...

    aynı şekilde tüm diğer sensörler de aynı mantıkla çalışır...
    tiplerine göre 0-1 ve 0-5 volt olarak çalışan sensörlerin her volta karşılık gelen değerlerini bilmen gerekiyor... internette sensörüne ait bu voltaj bilgilerinin karşılığını bulabilirsin...
    Loading...

  3. #3
    tolgakaynak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hımm anladım

    internette AFR= 2 X voltage + 10
    ve

    AFR=FLOW/[HP*(BSFC/60)]

    formullerini buldum. formule göre işlem yapsam sensorumunda değerlerini öğrenirsem sanırım doğru sonuca ulaşabilirim.


    aracım bazen arıza yakıyor sensörden yapıyor ama bu birazda beni meraklandırdı. turbolu yüklü bi aracım yok merak sadece

  4. #4
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tolgakaynak Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hımm anladım

    internette AFR= 2 X voltage + 10
    ve

    AFR=FLOW/[HP*(BSFC/60)]

    formullerini buldum. formule göre işlem yapsam sensorumunda değerlerini öğrenirsem sanırım doğru sonuca ulaşabilirim.


    aracım bazen arıza yakıyor sensörden yapıyor ama bu birazda beni meraklandırdı. turbolu yüklü bi aracım yok merak sadece
    Formuldeki BFSC değeri nedir acaba?
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  5. #5
    tolgakaynak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.360
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Formuldeki BFSC değeri nedir acaba?
    onu bende merak ettim ama şöle bi açıklama vardı

    Tipik bir intercoolersız aşırı beslemeli dizel araçta BSFC 0.40 civarındadır. Bu araç standart hali ile 68 hp verebildiğine göre öncelikle flow u hesaplamanız lazım. Araç ortalama 100 cfm, 8.2 lbs, 62 gr/s civarında bir hava flowuna sahip olmalı ki siz 68 hp alabilin. Peki şimdi standart halindeyi gücünü formulize edelim ve AFR mizi hesaplayalım
    68=8.2 / (AFR x (0.40/60))
    AFR=FLOW/[HP*(BSFC/60)]
    AFR=8,2/68*0,0066
    AFR=18,2

  6. #6
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    OBD okuyucu ile AFR'ni bulamazsın. En azından bizim kasttetiğimiz Wideband değerleri olan 14.7 gibi değerleri çıkmaz. Orjinal oksijen sensörün 0-1V arasında çalışır. Bu dar skala İngilizce Narrowband (dar bant) diye geçer. Türkçesi geniş bant diye çevirebilecek olan Wideband sensör ise ismi gibi 0-5V arasını okur. Ve formülü vardır. Ekranda gördüğün değerler AFR'yi verir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •