OBD sensorundan okuduğum değerler nekadar doğru nekadar yanlıs yada bi hesaplaması varmı. maf afr gibi değerleri görüyorum ama kafama takılan şeyler var anlıyamadım
0-1 volt 0-5 volt açıklaması nedir
OBD sensorundan okuduğum değerler nekadar doğru nekadar yanlıs yada bi hesaplaması varmı. maf afr gibi değerleri görüyorum ama kafama takılan şeyler var anlıyamadım
0-1 volt 0-5 volt açıklaması nedir
sensörler tiplerine göre 0-1 volt veya 0-5 volt çalışır...
saatlerde bu voltaj değerine karşılık gelen değerleri gösterirler, aslında saatlerin okuduğu voltaj bilgisidir... bunu size çevirerek gösterirler......
bir tablo gibi düşünebilirsin...
mesela afr saatleri 0 volttayken en zengin olan gösterebileceği afr değerini gösterir, ( innovate de 7.35 ) ; 5 voltta da en fakir olan değeri olan (innovate de 22.4) afr gösterir... tabi bu sensöre göre değişecektir... örneğin aem 0 voltta 10 afr okuyor diye biliyorum...
aynı şekilde tüm diğer sensörler de aynı mantıkla çalışır...
tiplerine göre 0-1 ve 0-5 volt olarak çalışan sensörlerin her volta karşılık gelen değerlerini bilmen gerekiyor... internette sensörüne ait bu voltaj bilgilerinin karşılığını bulabilirsin...
Loading...
hımm anladım
internette AFR= 2 X voltage + 10
ve
AFR=FLOW/[HP*(BSFC/60)]
formullerini buldum. formule göre işlem yapsam sensorumunda değerlerini öğrenirsem sanırım doğru sonuca ulaşabilirim.
aracım bazen arıza yakıyor sensörden yapıyor ama bu birazda beni meraklandırdı. turbolu yüklü bi aracım yok merak sadece![]()
onu bende merak ettim ama şöle bi açıklama vardı
Tipik bir intercoolersız aşırı beslemeli dizel araçta BSFC 0.40 civarındadır. Bu araç standart hali ile 68 hp verebildiğine göre öncelikle flow u hesaplamanız lazım. Araç ortalama 100 cfm, 8.2 lbs, 62 gr/s civarında bir hava flowuna sahip olmalı ki siz 68 hp alabilin. Peki şimdi standart halindeyi gücünü formulize edelim ve AFR mizi hesaplayalım
68=8.2 / (AFR x (0.40/60))
AFR=FLOW/[HP*(BSFC/60)]
AFR=8,2/68*0,0066
AFR=18,2
OBD okuyucu ile AFR'ni bulamazsın. En azından bizim kasttetiğimiz Wideband değerleri olan 14.7 gibi değerleri çıkmaz. Orjinal oksijen sensörün 0-1V arasında çalışır. Bu dar skala İngilizce Narrowband (dar bant) diye geçer. Türkçesi geniş bant diye çevirebilecek olan Wideband sensör ise ismi gibi 0-5V arasını okur. Ve formülü vardır. Ekranda gördüğün değerler AFR'yi verir.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)