100 hp olan da 120 hp olan versiyonda da tork aynı, 150nm.
Printable View
120 hp arac ve emin olun dizelden az yakiyo :D
Mazda donanim ve teknoloji olarak japonda cok ust bir segmentte skyactiv in enjektorleri acaba baska araclara uygulanabilir mi ?
Aracin herseyi cok iyi yalni bagaji nedir ya sedan olanin 350 litre bagaji varmis ordan cok buyuk hayal kirikligina ugradik
mazda istikrarlı bir marka parasal kaygılardan ziyade marka çizgisini bozmamaya öncelik veriyor bunun için para kaybetmeyide göze alıyorlar..
premium markalar bile ticari kaygılarla ürün kalitesini düşürüp ve gamini arttırıp düşük kalite araçlarla arttırma yoluna giderken mazda bu işlere hiç girmediki en iyi o işide mazda yapardı japonlardan .. ama hiç bulaşmadı firma o işlere..
sanırım bu markayı bu kadar sevmemin nedenide kalitesinden ödün vermiyor sorunsuz araçlar üretiyor onu bir köşeye koyarsak markanın istikrarlı duruşu..
Bu mazda hala 1.5 benzinli atmosferik getiriyorsa, pazarda çok geri kalmış demektir.
Benzinli motorlarda düşük hacim+turbo mantığı olmadığı sürece TR de tutunamaz.
Ayrıca dizel versiyonu 2100CC denmiş. Vergilendirmede bir üst dilim demek. 100K ile 150K arasında fiyat demektir bu :D
bence sen pazarda cok geri kaldin. atmosferik olabilir motor ama kara duzen atmosferik degil. bilip bilmeden millet salliyo. skyaktivin nasil calistigina bakin bi. mazda 6 2.0 skyaktiv kullandim ve arkadsimda var 7.3 ortalamasi var. 1.5 in ortalamasi en fazla 6 litre olur bence.
mazda evet turkiyede satmiyo ama diger her yerde zebille satiyor. ozelliklede amerikada. bence 316i yerine mazda 6 corolla vs yerinede mazda 3 alinir.
tamam pazar artık , düşük hacimli turbo motorlara döndüde atmosferiklerde eski atmosferikler değil.onuda göz önünde bulundurun.bugün 1.6 atmosferikler nerden baksanız 130-135 hp civarında ve teknik verileride eski atmosferiklere göre o kadar kötü sayılmaz.
Abi mazdaya çok pahalı yeaa diyip 92500 liraya 1.6 tdi golf alacak bir sürü tip var piyasada. Bu fiata böyle bir araç yüzyılın kampanyasıdır.
121 bin liraya 1.5 dci mercedes CLA alanları saymıyorum bile...
bizim pazar hesabına geldiğin gibidir..
sıfır alırken düşük hacimli deriz ama ikinci el oldumu abi ne uğraşıcaksın cücük kadar motorla..
turbolu cücük kadar hacmi olan motor alıcağına adam gibi 1.6-2.0 atmosferik al sorunsuz stabil sıkıntısız yıllarca bin turbo arızası v.b dertlerin olmasın denir..
Herkes işine geldiği gibi :)
Fiyatları çok güzel bence, iyi bir tanıtım,reklamla satışlarını arttırırlar diye düşünüyorum. Tasarım,donanım ve kalitesi bir çoğundan iyi zaten.
Sen olayı neden kişiselleştirip hemen bana laf atıyorsun? Bir önceki açıklamamda senden bahsetmedim ben, Mazda'dan bahsettim. ilk cümlende gördüğüm, motorları sadece yakıt oranlarıyla karşılaştırıyorsun. Yelpazeyi biraz genişiletmen gerek.
"Atmosferik ama kara düzen atmosferik değil" Nedir peki? 32 valf mi araba ? 4 egzantirikli mi? Pistonlar üçgen şeklinde mi? En fazla emmeyi falan farklı teknolojide yapıp bir isim verirler ama o motor neticede kara düzen bir atmosferik motordur. 150nm tork derken bunu açıklarlar zaten ;)
Ayrıca Mazda'nın atmo motorlarına LPG'ye uyumsuzdur, subapların malzemeleri yeterli derecede dayanıklı olmadığı için.
Mazda'yı severim, arkadaşımda da vardı yıllarca bindim ama at gözlüğüyle binmedim.
Neyse konuya dönim;
Bu motor olayı sadece mazda için değil zaten, her markada bu psikolojik yanıltmayı kullanırlar.
Opel Ecotec, VW Fsi, Toyota bilmemne gibi.. Temelde hepsi aynıdır.
(1.6 Atmolardan bahsediyorum.)
Üsluba dikkat, selametle...
Ayrica skyactive teknolijisi ile ilk defa seri uretim bir aracta 14:1 sıkıstirma oranini yakalandi
artık turbosuz 1.6 lar 130-140 hp ama bizim millet gider halen 25 sene önceki 1.6 Sİ için 18 milyar ister :D
O değilde bu fiyatlar yapılan zamlardan önce idi bunun üstüne yeni kur ve OTV zammını ekleyin, diğer araçların fiyatları ile aynı olur zaten..5-8 arası zam koymak lazım yani bu fiyatlara.
skyactive teknolojisini "psikolojik yanıltma" olarak gören arkadaşlarmı var ? Psikolojik olarak yanıltıp 2000 motoru şehir içi 5 litre yakmasını sağlıyoruz...
-şimdi kendini yeşilliklerin arasında düşün... Hafif hafif vuruyorsun pistonlarını... Salıyorsun gazını çiçeklerin arasında.... :D
Amaç az yakmaksa hayırlı olsun o zaman :)
Ben biraz performans takıntılı olduğum için artık beğenemiyorum düşük hacim atmo araçları. Atmo olacaksa en az 2 litre olmalı bana göre ki biraz tat versin.
Gözden kaçan bir şey var mazda direk ithalat mazdayı benim bildiğim artık mermerler getirtmiyor getirten başka bir aracı kurumda yok..
mazda direk kendi girdi türkiye piyasasına yani fiyatlarda istediği oynamayı ve insiyatifi kullanabilir kimseye danışma yada merkeze sorma ihtiyacı yok kendi zaten direk ithalat ile getirtiyor..
o yüzden fiyatlarda her tür oynama taksiktlendirme vadeleme v.b yapabilir türkiye ve pazar şartlarına göre..
amaç skyactivte uçmak kaçmak değil :) amaç şase hafifliği ve en iyi rijitliği yakalamak aynı sınıfın en düşük atmosferik emisyon değerini bunu az yakarak yalamak ve aynı zamanda aracı tamamen sığırlaştırmadan ve ruhsuzlaştırmadan bunu yapmak... bu konuda mazda yıllardır radikal işler yapmış bir marka... özellikle son skyactivlerde modellerde motor hafifliği sıkıştırma oranı ve şasesi en iyisi olma yolunda sınıfında... mazda kullandınmı hiç bilmiyorum ama her en basit modelinde bile bir hırçınlık vardır ve ruh vardır mazdanın. şase dengesi direksiyon sistemi sürücüye en uyduruk motorlarında bile zevkli bir sürüş sağlar... en basiti kuzenimde 2004 mazda 3 var dynamic sport triptronik 1350 kilo araba 105 beygirlik modeli var değerlere bakınca götünü kaldıramaz zannedersin ama o kadar çevik ve atak senkrone edilmişki araç sanki araç 120 130 beygirlik otomobiller gibi çok rahat bir çekiş sunar... sıkıcı değildir gücünü güzel iletir yola.. tabi 2.0 atmısferik hacimli motorun zevki bambaşkadır ama mazda düşük hacimli motorlarında zevkli sürüş karakteri yakalayan bir markadır atmosferik bile olasalar :)
2009 Mazda3 kullandım, dynamicti o da. 1.6 105 hp olması lazım. O zamanlar bende de Astra H vardı yine benzinli. Mazda gaz tepkimelerinde daha seriydi, fark olarak bunu hissettim sadece. Uyduruktan roll denemelerimizde olmuştu, ikiside eşit gidiyordu.
2010 da yeni çıkan 3'ün test sürüşüne gittim, araç otomatikti ve 4 ileriymiş. O hayal kırıklığı olmuştu bana. Hiç hoşuma gitmedi.
Her zaman söylemişimdir; Mazda japonların içinde en konforlu, sessiz ve kaliteli olanıdır.
Satışlarda öne geçmek istiyorsa; Honda, Mitsubishi gibi markalardan önce, düşük hacimli turbo motora geçmek zorunda.
Alacak olsam 3 değilde direk Mazda 6 düşünürüm. Gerçekten değeri bilinmeyen bir araba.
mazda 90ların başında türkiyenin en çok satan ithal otomobılıyken, 'bana göre' ithalatçı firmanın gazabına uğrayıp kıyıda köşede unutulan bir marka. (aynı sekılde nissanda dıyebılırız aslında)
Tasarım konusunda son 10-12 yıllık periyotta 'en' olmayı başarmış bir markadır.
fiyat bilgisini nerden edindiniz ?
Ne zaman geliyor
offical sitesi update olurken yazdılar fiyatları.Birebir mazdacomtr den alınmıştır.Sonra hatalarının farkına varınca gizlediler fiyat listesini.Şurdan ulaşılıyordu ama artık pass istiyor
https://www.mazda-tr.com/util/login....-mazda3-sedan/
erken yayınlama hatası yaptılar yani yanlışlıkla.
verdiğim fiyatlar aşağı yukarı doğru çıktı beyler
Yeni Mazda3 55.5 bin lira - Hürriyet EKONOMİ
Dün siyah sedanini gördüm yolda ağzım açık kaldı fotoğraflarda göründüğünden çok daha iyi duruyor.
güncel fiyatları belli olmuş sanırım
Yeni Mazda 3 Hatchback Skyactiv-G 120 HP Manuel
Motion
60.600 TL
Yeni Mazda 3 Hatchback Skyactiv-G 120 HP Manuel
Reflex
63.600 TL
Yeni Mazda 3 Hatchback Skyactiv-G 120 HP Otomatik
Reflex
67.000 TL
Yeni Mazda 3 Hatchback Skyactiv-G 120 HP Otomatik
Power
72.000 TL
Yeni Mazda 3 Sedan Skyactiv-G 120 HP Manuel
Soul
55.500 TL
Yeni Mazda 3 Sedan Skyactiv-G 120 HP Manuel
Motion
60.600 TL
Yeni Mazda 3 Sedan Skyactiv-G 120 HP Otomatik
Motion
64.000 TL
Yeni Mazda 3 Sedan Skyactiv-G 120 HP Manuel
Reflex
63.600 TL
Yeni Mazda 3 Sedan Skyactiv-G 120 HP Otomatik
Reflex
67.000 TL
Yeni Mazda 3 Sedan Skyactiv-G 120 HP Otomatik
Power
72.000 TL
100.000'i geçen qashqai var ve corolla'lar 80.000'i buldu; dolayısıyla fiyatlar iyi bence. kaldı ki mazda 3 nissan'dan da toyota'dan da daha kral.
ıyı olmus bu baya guzel ıcı dısı
Dizel fiyatlari neden yok onceki kasada 1.6 motorlari bunlardada gormek isterdim
Mazda3 hatchback
Yeni kasa çok hoşuma gitti ama yakıt tüketimi İstanbul için de ne kadar olur merak ettim doğrusu.
mazda 3 arkadaşımda var yeni aldı otomatiği istanbul içinde ortalama 7.5-8 litre yaktığını söylüyor aynı evde mazda 6 da var oda şehir içi 8-9 litre yakıyormuş uzun yolda 5 litreye düştüğünü söylüyordu... yani 2.0 165 beygir bir motor için sağlam bir ayar çekmiş mazda :D
Brosurde gormustum sıkıştirma 14.5 muydu neydi, bilincsiz kullanim yuzunden ulkemizdeki wankel hayal kirikligina bu motorda eklenmesin ? Mazda 6 nin kasasi efsane oldu fakat o sıkıştitmadaki motor uzun vadede korkuttu beni
neden korktunki ? :) mazda o motoru düşük oktanla kullanabilecek şekilde geliştirdi... yani illa alman otomobillerindeki gibi yüksek sıkıştırmalı direkt injeksiyonlu motorlardaki yüksek oktan ihtiyacı bunda o kadar mühim bir konu değil tabi gidip en kötü benzinia lmıyacakısn bildiğinden şaşmıyacaksın bu ülkede euro diye kırsalı çakanlarda oldu zamanında... üstelik mazda bir sonraki nesil sky2 motorlar için mazda bazı motorlarını daha fazla sıkıştırmasını arttırıp buji kullanımınıda yok etmeyi planlıyor.... dizel motorlarındada 16 17 olan otalama sıkıştırma değerlerinide 12 lere düşürüp piston kafası açılarına ve enjektör tasarımlarını değiştirerek daha fazla verim alıyorlar dizelde hem daha az nox sallınımı daha az fibrasyon ve ses azalıyor... mazdada wankellerin bozulma nedneitrde tamamen bilinçsiz adamların elind eolmasındandır... bilinçsiz admaın elinde wankeli bırak en basit honda motoru bile 10.000 km gitmeden bozuluyor...
Valla ne bilim ozel bi yaği falan Varmi buna konulacak ? Yada wankeldeki gibi kurum temizlemek vs. Gibi. Bizim ulkedeki oktana guvenmedigin icin soledim zaten 98 oktan diye kim bilir kac oktanli benzini caktilar millete :) oktan secmiyosa guzel ama yinede bizim milletimi eşşek gibi kullanmayi sevdigi icin biyerden bu motorada patlak verdirir gibime geliyo
valla kitapcığa sadık kalınırsa bir sorun çıkacağını sanmıyorum ben... bilinçli olmakta yarar var tabi... tabi yakıt sıkıntısı yağ sıkıntısı her zaman olur iyi seçmek laızm onlarıda.... şu yazıyı okumanı istiyorum çok güzel yazılmış... dizel motorların nasıl çalıştığını vs hepsi yazıyor... benzinli 87 oktanla çalışabiliyormuş ve 0-20 gibi incecik yağ konuluyormuş... bizim trde çakarlar buna 10-40 ı sonra katalitikte patlar motorda patlar :) :) servis aralıkları ve bakım prosedürleri tek tek yazılmış bu linkte....
Mazda's SKYACTIV Technology: Underhood Service