Compression force motoru kırar, bending moment (torque) vites kutusu, diff, aks gibi diğer aksamı kırar.
Ancak, motoru asıl kıran detonasyon, aşırı hararet, yetersiz yağlanma gibi unsurlardır.
Printable View
Arac yuksuzken ve yukluyken avansi farklidir. Yuksuzken daha sakin tabir edilebilecek bir avans haritasini kullanir ve motoru daha sakin ve az zarar vererek calistirir. Fakat sabit devirde yaglamaniz ne kadar saglikli olursa olsun, sogutmaniz ne kadar iyi olursa olsun, neredeyse butun parcalar rezonansa girecektir. Ayriyetten motor urettigi gucu bir yere aktaramadigindan, zorlanamadigindan, ilk zarar gorecek yerleri piston pimleri ve kol yataklari olacaktir. Cok erken bosluk yapacak ve yatak vurmaya baslayacaktir. Bunu size soyle orneklendirebilirim, bir cycling bisikletine bindiginizde en dusuk gucteki halde kullanildiginda dizlere buyuk zarar verir ve mutlaka pedala basarken yuk olmasi soylenir.