Renaultlara felan yazılım yapıp 195 ile ceza yiyenler felan var :D Adama imkan verirsen basar. Ticari araçlarda Kamerayı zorunlu hale getirsinler ,
Kırıkkale eski yoldaki virajlara 120 130 girenler vardı :D Tövbeliyim bir daha binmem :D
Printable View
Renaultlara felan yazılım yapıp 195 ile ceza yiyenler felan var :D Adama imkan verirsen basar. Ticari araçlarda Kamerayı zorunlu hale getirsinler ,
Kırıkkale eski yoldaki virajlara 120 130 girenler vardı :D Tövbeliyim bir daha binmem :D
Her sene karşılaşıyorum alıştım artık böylelerine.140la giderken beni sollayan otobüsle karşılaşmıştım.Bir keresinde de 3 kamyon 3 seridi de kapatmış öyle gidiyordu.Sellektör felan yaptım tınlamadılar.Ben de emniyet şeridinden sollamak zorunda kaldım adamları : /
Benim rota böyle olunca,daha neler oluyor neler :D
http://t1311.hizliresim.com/1h/s/uuhqk.png
bizim parçacının E34üne 140 ile giderken arkadan tır çarptı E34ün bagaj tuzla buz olmuş tır arka camın dibine gelmiş düşünüyorum E34 140 km/h ile gidiyordu tır kaçla geliyorduki arabaya çarpitığında bagaj bölümünu yok etti
tır başlarda güzel yürümüş ama uzunda kapatmışınız farkı tebrikler
telma, röterdar bir dünya ekstra fren seçeneği olduğundan ona güveniyorlar ama yinede çok sakat ön lastiğe birşey olsa beğendiği yere gider o tır.
Köprüden minübüs düştü, minübüslere sivil polis vs bindirip sıkı denetime aldı emniyet, gün gelir bu tırlar yüzünden bir facia olursa denetimler hakkına ulaşır. O faciayı yaşayan olmamaya bakmak düşüyor bu ülkede kişiye
bende göktürkteyim malesef kamyonlar öyle kendi arabam yerine başka bir araba kullandığımda 110 la giderken arkadan selektör atan kamyon görürsem şeşritte kalıyorum o değiştiriyor bende değiştiriyorum adamı 80 e kadar düşürüyorum sonra ben devam ediyorum o gelemiyo :) ama bir gün biri sinirlenip patlatmazsa iyidir . göktürkteki karakol zaten bir işe yaramıyor 5 metre yanında suda kebap çaprazında big chef var bir kere görmedim mekandan çıkanları alkol için çevirdiklerini anca dacia dusterla gezsinler akşama kadar :)
bnde bir iki anımı anlatayım
sabaha karsı antalya girişinde kepezde virajlı yolda 120km gibi bir hızla aşağıya dogru iniyordum
yanımdan bitane ford cargo bitanede bmc pro tam gaz arkalı önlü bi geçtiler onu hala unutamam ama 140 üzeri oldugunu tahmin ediyorum.düz yolda bassalar okeyde virajlı yolda sebze meyve taşıyorlardı.
birde istanbuldan antalyaya 185km ile giderken MNG cargonun crafterı yanımdan öyle bir geçtiki otobanda yemin ederim arabayla adamı yakalayamadım 220 yapmıstır net olarak hala unutamam
o adamın hızı 130dan fazla bence benim kullandığım yoldada fazlasıyla mevcutlar selektör atıp yol isteyenlerde mevcut onlara ceza yok bizde film var diye dünyanın cezasını yazan memurlar var
anlamadigim sey benim 120 le kic bas atip girdigim viraja bu kamyonlar nasil 140 la soforun elinde sigarayla girebiliyolar. Cevreyolunda 90 la selektor yemekten biktigim icin kamerami acip videolari resimleri cekip bayagi bayagi emniyete calisiyorum ama ceza geliyomu onlara hic bilmiyorum attigim maillerde cabasi
o sebzecilerin lakabı "jetci" zaten :D
Bu videosu çekilen araç büyük ihtimalle "nakliyeci" diye adlandırlılan özel araç çalışanıdır. ne kadar hafriyat götürürse o kadar para alır. ayda 16-17 milyar geliri var yaklaşık.
Biz de şirkete bağlı hafriyatçıyız ama ne babam ne diğer çalışanların böyle 130-140 yaptığını görmedim en fazla 80'i gördüm araçlar 1840 ve man tgs. plakasını gördüğünüz anda basın şikayeti gitsin böylelerine :)
Maltepe sahilde arka savuran damperli gördük desem. Deli gibi gidiyordu gerizekalı.
Kamyonu solluyan taksinin ve bu videoyu sag şeritte 135-140 kmh hızla giderken çeken arkadaşın kamyon şöföründen farkı ney ?
Ankaradan ıspartaya dönerken yokuşta 130 135 civarı giderken selektör yapan tır beni geçti yeminle :D pskopat oluyor bazıları allah akıl ve fikir
Hic farki olurmu yahu ayni..
Ben 100 km ile giderken max 40 metre de durabilirim
Kamyon kac metrede durabilir 70 ? 80 ? 90 ? 100 ?
Peki 130-140 km/h hizla o kamyon birakin metre saymayi sizce durabilirmi ?
Ben 1000 kusurat kiloyum
Kamyon 20.000 ? 25.000 ? 30.000 ?
Farki ve bu farkin olasi acil durumlardaki etkisni anlamak cok mu zor ?
Hizli gitmek kamyon icinde kucuk buyuk arac icinde sakincali eyvallahta
El insaf..
Uluslararası taşımacılık yapan bir tır yokuş yukarı 23 ton yükle 140 km/h çeviriyor. Üretici firmaların bu konulara el atması lazım diyeceğim ama önce insanların bilinçlenmesi lazım...
Toplu Roll yapanı da var hız 110 civar idi
İstanbuldan Antalyaya dönerken cekmiştim :D
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.n...15027627_n.jpg
Kamyonu deviren de az değil yahu, bunlar tamamen kontrolsüz güç..
Yakınlarım ağır taşıma sektöründe çalışıyor altlarında Volvo FH16 700 var.. 700hp.. Hani daha bunun torku..
Takılmayın böyle şeylere... Çekmeköy Şile yolunda her gün bi kazaları var. :)
Şimdi söylesem abartıyormuş gibi olacak ama İzmitten İstanbula doğru dönüş istikametinde, Yokuş aşağı top speed kasan Shell tankeri beni geçtiğinde dizel albea'nın kadranında 170 yazıyordu,
adam beni geçti gitti şirket spec dizel Albea daha gitmedi Allah şahit :D
Ben tırcıya manyağa bak ölecek demiştim o da albeaya bakıp bana manyağa bak ölecek demiştir herhalde.
bizimde üni şilede olduğundan hergün o yolu git gel yaparken birçok kez sıkıntı yaşıyoruz.. ya kasap gibi yola atlıyorlar, yada biri 30 la giderken diğeri 31 le rampa yukarı önündeki 2 kamyonu birden sollamaya çalışırken bütün trafiği kapatıyorlar.. ayrıca maltepe sahilininde ağzına ediverdiler.. yollar çamurlu olduğundan kayıyor araba, sahil tıkanıyor. Sağ şeritten kontraya çıkıyorlar vs.. değişik..
benim dayımda yıllardır bu işde mektuplu ise gidiyor genellikle
mektup:sebze isinde oluyor adamlar sana bi saat veriyor o saat içinde gidemezsen paranı kesiyor komisyoncu mazot parası alabiliyon ama vaktinde gidersende cok temiz para yazıyorlar
bi ara radardan kurtulmak için altına zincir takıyorlar dı
takoraf dan yazıyor genelde polisler otobana cıktıgında coguda kapatıyor polis cevirdigindede benzinlikten yeni cıktım uyuyordum diyorlardı
bide lastik farkı muhabetti vardı mesella biz r9 la dayımın peşinden gidiyordum dagdan kutuk cekerken ben 130 yapıyordum dayım daha takoraf ötmedi diyordu 88 yada 89 da ötmesi lazım
dayımın iranlılarla kapısırken cezası vardı erzurum tarafında 150 le radarda bide bu kapalı kasa et balık falan taşıyanların polis cevirme yetkisi falanmı yok muhabetti vardı cezası varsa bile arkasından yollamaları gerekiyorlarmıs ne kadar dogru bilmiyorum ordulu bi kamyoncu abi söylemişti
bide videoda ki axor 1840 chipliyorlar 460 oluyor diyorlardı ama scanıa vabis 360 la yolla gidemiyor diyoralardı sivasdaken kamyon ortamım iyidi :)
nires, b.battal ve ben tekirdağ doğru giderken 140 civarları tırdan sellektör yediğimi biliyorum
Manisa da kamyon tamircisi tanidik vardi boş kaldim mi gidiyordum.
Söför muhabbetleri güzel oluyor;
Adamlar takoyu bi kapatiyorum 160 170 falan diyo
Dedim nasi duruyosun sonra allaha emanet fren yapilcak yerlerde bu hızlara cıkmam diyo :D
Geçen hafta Bağlıca kavşağında hafriyat kamyonu kontrolsüz göbekte transiti almıştı altına. Manzara berbattı. Transitin şöförü komadaydı ama ne oldu bilemiyorum. Hafriyat kamyonunda hasar yok gibiydi.
Sefer başına 5TL aldıkları için Büyükşehire ait kamyonlarda hıza takan yok. Poliste ellemiyor zaten.
Bunlarda benim çektiklerim, her Akşam eve giderken gördüklerimi Polis görmüyor.
Birinci Canavar
Vib Canavari 2 Bu da başka bir Vib Canavari - YouTube
İkinci Canavar aynı Şirket
Vib Canavari 54 B 9040 - YouTube
Antep Canavarı :)
Ben Turizm Canavarı - YouTube
Buda Metro Canavarı
Metro Canavarı - YouTube
Bizim spirnter orjinalinde 2,2 150 HP motor şuanda ise 201 beygir gücünde.
Araç normalde 170 gaz kesiyordu devir bitmediği halde şanzuman yettiği halde..
Neyse limitör iptal edildi, ibreyi çevirirken video çektiydik babayla. Bende videoyu youtube'a koymuştum..
Plakasınıda yazmıştım, resmen gelin alın bizi der gibi :D
Videoyu yükledikten 2 hafta sonra olması lazım mercedesten aradılar, en kısa sürede en yakın mercedes yetkili servisine gelip aracınıza limitör koydurmanız gerekiyor yoksa yasal işleme başvuracağız demişlerdi. Ha telefonun ucundaki kişi gerçekten mercedesde yetkili birimiydi bilmem, ama düzgün diksiyonlu birisine benziyordu.
Böylede bir anımız var :D
Crafter'da çok fena gidiyor.. Onlarda 2,5 TDI 163 HP olması lazım.
Arkadasla rnasıl dersınız lastık yuzunden hızlı gıdıyorlar dıye;
Bu araclara lastıgı koyan muhendısler hıc mı bılmıyor hesap yapmayı o terkerlegın olcusune gore SAAT-KM hesabı yapmayı,
km saatınde 100 yazıyorsa o arac 1 saatte 100 km yol kat eder jant olcusu ısterse 22.5'' olsun ısterse 15'' olsun bıraz manıklı dusunun.
Mesela 800 km lık bır yolu orjınal ebatlarındakı olculerıne gore ıkı aractan bırı 17'' dıgerı ıse 14'' olan ıkı arac saatte 100 km hız ıle gıderse farklı vakıtte mı tamamlayacaklar:soru:
Söylediklerinizin bir çoğu doğru değil.Lastik ölçülerindeki değişim kadrandaki hızı farklı gösterebilir.Zaten kadranların birçoğu doğru göstermez.Gerçek hızınızı ancak gps tespit eder.İki nokta arasındaki mesafeyi kaç saniyede aldığınızı göstererek "gerçek" hızı söyer.
siz biraz yanlış anlamısınız yani lastık büyük oldugundan turu az atıyor olması lazım bilimsel olarak bi cevap veremem ama denedik 130 r9 14 inç jant bmc 80 km jant ölcüsunu bilmiyorum ama 22 falandır heralde bide lastıgın jantla taban arasındaki dudak bölümüde eper kalın yani binek bi araça göre cok fark ediyor
binek araca göre fark etmez sapmaları hataları geç kadranda 100 gösteriyorsa bir saatte 100 km gider otomobilde olsa kamyonda olsa tur fazla az onla alakalı değil
hepsinin hesabı var senin aklın kesiyormu onun yaptığı hız ayrı bunun yaptığı hız ayrı ikiside atıyorum 100kmdeyken ? böyle bir mantık varmı?
lastiğinn yaptığı tur vs hepsi hesap edilerek yapılır zaten eğer kalibrasyon yapılırsa takografa lastik ölçüsü lastiğin diş derinliği vs gibi şeyler ile hesaplanarak takografını kalibre edersin, uygun bir yerde belirli bir mesafede takografı kalibre edip uygun hale getirirsin, bu bahsedilen araçlarda herhangi bir kısıtlayıcı olmadığı için bu şekilde oluyor
neyi denedinde konuşuyorsun? çok yazıyorsun boş yazıyorsun bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmayın bi kerede
son cümle sen dahil bu şekilde düşünen herkese
hepsinin bir kalibrasyonu var 315/80 315/70 315/60 295/60 vs vs hangisini takarsan ona göre takografını kalibre ettirmen gerekir takografın düzgün çalışmazsa şu an yurt içinde sorun yaşamıyorsun yalnız yurt dışında başına ciddi sorunlar gelebilir
tekerleğin büyük seçilmesi tur la alakalı çok değil tekerlek çapı büyüdükçe üreticiden kamyon tır her ne halt alıyorsan ona göre diferansiyel oranıyla alırsın her tırda tek tip diferansiyel çıkmaz 315/80 le aldığın bir çekicinin diferansiyeliyle sallıyorum 295/60 lastikle aldığın çekicinin diferansiyeli aynı olmaz oranları farklı olur
önemli olan uygun devirde minimum yakıt tüketimiyle uygun hızda ilerlemen ona göre oranları seçilmiş olur şanzıman dif lastik vs
ben hergün silivriden tekirdağa gidip geliyorum yol boyunca en az her gün 10 tane otobüs ve kamyonla sol şerit davası yaşıyorum.sellek yapıyor 110-120 ile gittiğim halde yol vermiyorum çok inada bindirirlerse direkman telefonla polise şikayet ediyorum en güzeli bu.geçenlerde aynısınıı çakıl dolu bir kamyon yaptı cama mıcır geldi kaputa felan polise şikayet ettim polis böle bi durumda aracınızda hasar var ise karakola gelin halledelim dedi karşı tarafın sigortasından.
Peki kaç tanesi takograf'ını kalibre ettiriyor ? Adamlar devreden çıkarmak için ellerinden gelen herşeyi yapıyor.
Araçlarda km hesabı tekerin turuna göre yapılıyor ,22.5" bir jant ile 14" bir jant birisi saatte 100 km/h ile dönerken diğeride aynı oranda döner diyorsanız bana biraz abes geliyor bu durum...