User Tag List

4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: Lastik çapı dönüşüm sorunsalı.

  1. #1
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lastik çapı dönüşüm sorunsalı.

    Oem jant+lastik / 205-45-17 / 22kg.
    Alternatif jant+lastik. / 195-50-15 / 13kg.
    Değişim yüzdesi. / -%7

    Teker başına 9kg lık hafiflemenin performansa olumlu etkisinin oldukça fazla olacağı kesin.
    Takıldığım konu dönüş çapının -%7 azalmasının olumlu olumsuz etkileri. +- %3 ten fazla değişimin frenaj ve yol tutuşa olumsuz etki yaratacağı zaten biliniyor.
    Kısa şansıman etkisi yaratıp olumlu bir katkısı olurmu.
    Tur sayısı , dolayısıyla sürtünme katsayısı artacağından olumsuz etkisi olurmu. Ve bunun gibi şeyler.
    Daha önce bu hesaplamaya kafa yormuş , işin içinden çıkabilmiş arkadaşlar varmıdır ?

  2. #2
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.738
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araçta esp varsa denemeyin bile

    ben o oranlarda geçici olarak jant lastik kullanmıştım esp olmamasına rağmen araba sapıtmıştı, yol tutuşu direksiyon tepkileri konfor kısacası aracın komple karakteristiği değişiyor yüzde 3ü geçmeyin

  3. #3
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.425
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oem jant 17'' ise 15'' jantta boyutsal olarak sıkıntı da yaşayabilirsiniz bence disk çapı vs gibi.

  4. #4
    R21TURBO 41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    iZMiT \ North Carolina
    Mesaj
    1.288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arabada hiç bir sorun yada problem yok arkadaşlar. Daha önce de bir çok kez yaptığım bir uygulama ben dönüş çapının %7 azalmasının kısa şanzıman etkisi yaratıp olumlu yönde etkisi olacağına inananlardanım.
    Tur sayısı artacağından sürtünmeden dolayı olumsuz etkileneceğini düşünenlerde hep vardı.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •