Zor soru.
Her eski araba klasik değildir,o sıfatı taşıyabilmesi için bir çok temel özelliğe sahip olması gerek bence.Eskimesine rağmen değer kaybetmeyen,üretildiği yıllarda ses getirmiş olan,bir ruhu olan ve özgün bir kaç özelliğe sahip olması lazım.Mesela vw old beetle;susuz motor
Yada fiberglas üretim "anadol" gibi
Öncekilere göre çok extrem bir örnek olacak ama shelby cobra gibi dünyanın en tehlikeli araçları listesine girebilmiş bir antika.Yada kendinden sonraki bir nesile öncülük etmiş olması "klasik"tanımı için büyük avantaj,3 serisinin atası denilen bmw 2002 gibi.
Klasik otomobil tanımı görecelimidir yoksa belli ölçüleri varmıdır,bence kesinlikle var yoksada olmalı
Tüm bunlara rağmen klasik dendiğinde gözümün önüne gelen tek model var;
57 chevrolet
Shadow_Dancer´
106 porno yapar hardcore yapar ezer gömer dograr tır sokar uçak indirir parçalar içinden geçer ezer boy boy atar en az 20 boy atar.. yapar evet bunların hepsini yapar
Türkiye'de klasik özellikle amerikanlar.Arabanın A'sından anlamayıp zamanında 20ye aldıkları arabaları şimdi 40-60 bin dolardan çakmaya çalışan insanların elinde olan bir pazar..
koleksiyonerlik klasik araç dünyanın her yerinde evrensel klasik ve pahalıdır pek değişiklik göstermez ülkeye göre.. koleksiyoner değeri olmayan bir araç manevi yada o ülkeye özgü başka nedenlerden dolayı çok tutabilir o başka ama o aracı dünya genelinde koleksiyoner bir değere sahip kılmaz.. ve bilinenin aksine almanda fazla klasik çıkmaz..
hakiki klasikler genelde ingiliz ve italyandan çıkıyor hatta iddalı konuşabilirimki eski klasik ingiliz araçlarının alayı bugün koleksiyonerlerin elinde kapış kapış uçuk kaçık fiyatlara el değiştiriyor amerikalı koleksiyonerlerde eski ingilizlere çok düşkün tvr ler jaguarlar,austinler,mg'ler,bentleyler,bugattiler,r ollce royce'lar morgan'lar aston martin'ler,amilcar'lar,triumphlar,lotuslar v.b
Classic Cars For Sale, classifieds for used classic car dealers & private advertisers | ClassicCarsForSale.co.uk
http://www.classicdriver.com/en/cars
eski italyanlarda baya değerli çoğu iyi fiyatlara satılıyor bugün 1962 guilettanın 68 bin dolar gibi bir fiyatan satışa çıkdığını düşünürsek avrupada bazı lancia modelleride öyle
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Klasik ingilizlere italyanlara girersek konu başka yerlere gidiyor zaten 10-15 milyon dolara el değiştirenleri var, olaya ordan baktıktan sonra alayı kumda oynasın.
onlardan bahsetmessek nelerden bahsedicez eğer düşündüğümüz tarzda klasikden bahsediyorsak valuable yani değerli olan bunlar..
eğer normal klasikden bahsediyorsak önceki sayfada wikipedia bilgisinide koydum 30 yaşını geçen her araç zaten otomatik klasik sınıfına girer.. yani elinde beş para etmiycek mobilet bile olsa 30 yaşına girmişse o bile klasik sınıfına girer
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
niyeyse hep böyle bir yanlış algı var insanların gözünde. normalde aynı sınıf araçlarda bmwnin eskileri daha çok para ediyor mercedesin çok niş bir modeli olmadıkça bmw'nin gerisinde çünkü klasikte değeri sadece aracın kendisi değil ne kadar ürettildiği de bir kriterdir ve klasik bmw bulmak mercedes bulmaktan zordur.
abi bugatti araya karıştı sanırım =)
ayrıca almanların hakkını da biraz fazla yemişsin almanların sınırlı sayıda bulunuabilecek bir micro carı bile benim diyen ingilizi cebinden çıkarır.
porsche, mercedes ve bmw klasikleri ingilizlerin hepsinden yine değerli hatta yer yer bentley ve rolls roycedan bile...
bu arada ingilizin, almanın en kralı sanırım italyanların tırnağı olamaz klasik sınıfında. yurtdışında ne kadar rekor seviyede satılan araç varsa italyan.
o dönemde sayılı üretilen jaguarın aracı bile döneminin yine az rastlanan fiat 695 abarthı ile aynı parayı ediyor.
dünyanın en paha biçilemeyen aracı için;
Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
Ey Türkoğlu bu ihanetlerin tarihini sakın unutma!
16.11.2013
08.06.2014
Yaş çok önemli olmasa daha doğru olur. piyasaya çıkar çıkmaz klasik olan bir sürü araç var.
MG metro 6R4 205T16 vs vs
Bir tane sağlam bıraksalar bari.
Hepsi 80 li yıllarda ısuzu motorlu dolmuş olarak sokaklarda geziyordu.
Hepsi güzelde Alfa dedin mi iş hurda sınıfına girmezmi ?
Bizim mahalledki taksi durağının değişmez arabalarından dı zamanında.
1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???
reno 12 , murat 124 sahibinden.com da klasik araba kategorisinde satılıyor antikacılıarın bir lafı vardır, 'her eski antika değildir' derler
Neyin klasik olup neyin olmadiğini ulkemizde kullanicilar belirliyor hic bi degeri olmayan novalarin 40 50 bine el degistirdigi ulkemde malesef klasik yada klasik kulturu diye birsey yoktur.ne kadar insan a aa aa arabaya bak diyosa o araba o kadar klasiktir
Burdakilerin Bir Çoğu Klasiktir Heralde
Demirayak Collection by PanoramicWEB Solutions
bence klasik 1900-1960 ların sonuna kadar üretilmiş araçlardır
Bütün yorumları tek tek okudum.Alıntı yapmadan biraz yorum yapacağım.Bir arkadaşım S2000 klasiktir demiş.Bence değil.Ama 20-30 yıl sonra klasik olacaktır.Ama S500 klasiktir.Olsada binsek
Şimdi klasikle ilgili genel kanıyı ben yanlış buldum.Bence (ya da olması gereken) bir aracın klasik olması için bir değeri olması gerekir.Bir de az üretilmiş olması şart.Mesela : 70 lerin mercedes 230.4-230.6 ları klasik olmamaz.Ama aynı yılların 350-450 SL'leri kesinlikle klasiktir.Ülke önemli değil.Saklamaya değer olması gerekiyor.30-35 yaşında bir renault 12 ya da murat 124 klasik olamaz bence.Ama bir mirafiori ya da alpine kesinlikle klasik olacaktır.Mesela mitsubishi galant 80 ler itibariyle klasik olamaz ama beni vr4 olacaktır.Civic olamayacak ama typer olacaktır.Yine BMW 2002 klasiktir.Çünkü nadidedir ve rallylerde koşmuştur.Ama E28 kasa 3.16 olamaz.Aynı yıllara ait 6.30 vs klasik olabilir.Amerikanlardada örnekler var.Chevrolet impalanın bir çok modeli klasik olmaz.Ama 57-59 tek kapılıları klasiktir.
Uzun lafın kısası aynı markanın değerli modelleri yani az üretilen ve az satılan, bir özelliği olan modelleri klasik olur ama herkesin alabileceği en alt modelleri klasik olamaz ya da olmamalı.
Tabi bir de dünyada fanları olan çok sevilmiş aşırı çok satılmış modeller istisnadır ve kaideyi bozmaz.İlk postumdada yazmıştım vw beettle ve citroen 2cv(çirkin ördek yavrusu).İnanılmaz fanları var ve inanılmaz seviyor bu model.Ancak bu ikisinden başka var mı onuda bilmiyorum.
Bunun dışında bence her markanın klasik modeli mevcut.Değerleri değişebiliyor ama var.Citroen ds bir klasiktir mesela.Sebebide yanılmıyorsam ilk pnömatik süspansiyona sahip olması.
Sözün özü sahibinden.com daki turşusu çıkmış ve absürt meblağlar istenen hurdaların tahminimce % 90'ı klasikliğe yaklaşamaz bile.Tabi bu benim fikrim.
Nadide şeyler değerlidir.
Almanın hakkını yemedim sadece almandan ciddi anlamda bir koleksiyoner değerinde araç fazla çıkmaz dedimki öyledir.. bunun nedenide ingilizlerin alayı iflas etti yada yıllar sonra tekrar birisi markayı satın aldı ama kel alaka üretimler yapdı falan..
iflas eden yolda sayısı azalan parçası bile çok çok altın değerine binen araçlar nadideleşdikçe her zaman değerleri koleksiyonerlerin gözünde artar.. donör denilen parça amaçlı satılan araçların fiyatları bile astronomik olabiliyor aracın nadideliğine göre..
Almanlarda pek bu yok adamlar dimdik ayakta.. bmw den çıkmazmı çıkar 10-12 tane koleksiyoner değerinde model ama bu 10-12 modelin 7-8 tanesini gerçek araba düşkünü meraklısı dışında şurda yazsam kimse duymamıştır büyük ihtimal.. yani öyle bilindik fiks modeller değil.. mercedes'de öyle.. porchenin zaten eski krom tamponlu 70 li yıllarda üretilenleri heleki özel ara üretimleri falan bugün sıfır porscheden pahalı fiyatlara satılıyor..
Eski mini ve renault 5 inde çok fanatiği var dünyada.. zaten bu araçların orjinal restarasyondan geçmişleride çok değerli fiyatlara satılıyor.
Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]
Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)
Mercedesten ornek vernek gerekirse 85-93 ve 93-97 arasi s serileri klasiktir. Fakat sonraki kasalar hic bir sey olmayacak. Yine mercedeslerin dupont dedikleri kasa klasik degil fakat 115ler klasik olma yolunda. Bmw 2002 klasikken bmw e46 hic bir sey olamayacak. Fakat ayni donemin ferrari f355i mesela simdiden klasik oldu. Ama f360 klasik degil.
Bir aracin klasik olmasi icin uretildigi donemde buyuk damga vurmasi, insanlari o kadar etkilemesi lazim ki ileride klasik olarak aransin. Aranan arac klasiktir. Istenen yasli arac klasiktir. Veyron mesela 30 40 sene sonra klasik olacak ama aventador hic bir sey olmayacak, fakat diabloya ya da countache bakin mesela.
Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )
Söylenen söylenmiş zaten Ama japon klasiği olacaksa benim gözümde
ae86 corolla
klasik olmaya aday ise
impreza 22b
evo6 tme veya öncesi
r32 skyline
Toyota Supra
Tamam şu an klasik denilmese de 10-15 sene sonra denilecektir.
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)