User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
43 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Klasik nedir?

  1. #20
    Blackbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilbeyyagci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu site nasıl bişeydir böyle ???

    Nereden bulmuşlar bu kadar diri araçları sanki bayiden yeni çıkmışlar !
    Sold Cars kısmına bak birde, kimler gelmiş kimler geçmiş.

  2. #21
    ilbeyyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul/Bakırköy
    Mesaj
    630
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Blackbird Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sold Cars kısmına bak birde, kimler gelmiş kimler geçmiş.
    Vay anam vay Serhat neler dönmüş ya..

  3. #22
    Ali Özdoğan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İzmiRs
    Mesaj
    288
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    klasik 8 otomatiktir , direksizdir
    Cvk Rs

  4. #23
    ömerve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.432
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zor soru.
    Her eski araba klasik değildir,o sıfatı taşıyabilmesi için bir çok temel özelliğe sahip olması gerek bence.Eskimesine rağmen değer kaybetmeyen,üretildiği yıllarda ses getirmiş olan,bir ruhu olan ve özgün bir kaç özelliğe sahip olması lazım.Mesela vw old beetle;susuz motor
    Yada fiberglas üretim "anadol" gibi
    Öncekilere göre çok extrem bir örnek olacak ama shelby cobra gibi dünyanın en tehlikeli araçları listesine girebilmiş bir antika.Yada kendinden sonraki bir nesile öncülük etmiş olması "klasik"tanımı için büyük avantaj,3 serisinin atası denilen bmw 2002 gibi.

    Klasik otomobil tanımı görecelimidir yoksa belli ölçüleri varmıdır,bence kesinlikle var yoksada olmalı

    Tüm bunlara rağmen klasik dendiğinde gözümün önüne gelen tek model var;
    57 chevrolet
    Shadow_Dancer´
    106 porno yapar hardcore yapar ezer gömer dograr tır sokar uçak indirir parçalar içinden geçer ezer boy boy atar en az 20 boy atar.. yapar evet bunların hepsini yapar

  5. #24
    BaDCaT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.260
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Türkiye'de klasik özellikle amerikanlar.Arabanın A'sından anlamayıp zamanında 20ye aldıkları arabaları şimdi 40-60 bin dolardan çakmaya çalışan insanların elinde olan bir pazar..

  6. #25
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    koleksiyonerlik klasik araç dünyanın her yerinde evrensel klasik ve pahalıdır pek değişiklik göstermez ülkeye göre.. koleksiyoner değeri olmayan bir araç manevi yada o ülkeye özgü başka nedenlerden dolayı çok tutabilir o başka ama o aracı dünya genelinde koleksiyoner bir değere sahip kılmaz.. ve bilinenin aksine almanda fazla klasik çıkmaz..

    hakiki klasikler genelde ingiliz ve italyandan çıkıyor hatta iddalı konuşabilirimki eski klasik ingiliz araçlarının alayı bugün koleksiyonerlerin elinde kapış kapış uçuk kaçık fiyatlara el değiştiriyor amerikalı koleksiyonerlerde eski ingilizlere çok düşkün tvr ler jaguarlar,austinler,mg'ler,bentleyler,bugattiler,r ollce royce'lar morgan'lar aston martin'ler,amilcar'lar,triumphlar,lotuslar v.b

    Classic Cars For Sale, classifieds for used classic car dealers & private advertisers | ClassicCarsForSale.co.uk
    http://www.classicdriver.com/en/cars

    eski italyanlarda baya değerli çoğu iyi fiyatlara satılıyor bugün 1962 guilettanın 68 bin dolar gibi bir fiyatan satışa çıkdığını düşünürsek avrupada bazı lancia modelleride öyle
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  7. #26
    Blackbird - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.107
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Klasik ingilizlere italyanlara girersek konu başka yerlere gidiyor zaten 10-15 milyon dolara el değiştirenleri var, olaya ordan baktıktan sonra alayı kumda oynasın.

  8. #27
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    onlardan bahsetmessek nelerden bahsedicez eğer düşündüğümüz tarzda klasikden bahsediyorsak valuable yani değerli olan bunlar..

    eğer normal klasikden bahsediyorsak önceki sayfada wikipedia bilgisinide koydum 30 yaşını geçen her araç zaten otomatik klasik sınıfına girer.. yani elinde beş para etmiycek mobilet bile olsa 30 yaşına girmişse o bile klasik sınıfına girer
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  9. #28
    cabrioleter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.650
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı aslan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Mercedes;alırken kolay ulaşılabilen fakat yıllandıkça değer kazanan
    Bmw ise;alırken zor olan fakat yıllandıkça değer kaybeden
    Klasiklerdendir
    niyeyse hep böyle bir yanlış algı var insanların gözünde. normalde aynı sınıf araçlarda bmwnin eskileri daha çok para ediyor mercedesin çok niş bir modeli olmadıkça bmw'nin gerisinde çünkü klasikte değeri sadece aracın kendisi değil ne kadar ürettildiği de bir kriterdir ve klasik bmw bulmak mercedes bulmaktan zordur.

    Alıntı darkmoon Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    koleksiyonerlik klasik araç dünyanın her yerinde evrensel klasik ve pahalıdır pek değişiklik göstermez ülkeye göre.. koleksiyoner değeri olmayan bir araç manevi yada o ülkeye özgü başka nedenlerden dolayı çok tutabilir o başka ama o aracı dünya genelinde koleksiyoner bir değere sahip kılmaz.. ve bilinenin aksine almanda fazla klasik çıkmaz..

    hakiki klasikler genelde ingiliz ve italyandan çıkıyor hatta iddalı konuşabilirimki eski klasik ingiliz araçlarının alayı bugün koleksiyonerlerin elinde kapış kapış uçuk kaçık fiyatlara el değiştiriyor amerikalı koleksiyonerlerde eski ingilizlere çok düşkün tvr ler jaguarlar,austinler,mg'ler,bentleyler,bugattiler,r ollce royce'lar morgan'lar aston martin'ler,amilcar'lar,triumphlar,lotuslar v.b

    Classic Cars For Sale, classifieds for used classic car dealers & private advertisers | ClassicCarsForSale.co.uk
    Classic Cars for Sale | Classic Driver

    eski italyanlarda baya değerli çoğu iyi fiyatlara satılıyor bugün 1962 guilettanın 68 bin dolar gibi bir fiyatan satışa çıkdığını düşünürsek avrupada bazı lancia modelleride öyle
    abi bugatti araya karıştı sanırım =)

    ayrıca almanların hakkını da biraz fazla yemişsin almanların sınırlı sayıda bulunuabilecek bir micro carı bile benim diyen ingilizi cebinden çıkarır.
    porsche, mercedes ve bmw klasikleri ingilizlerin hepsinden yine değerli hatta yer yer bentley ve rolls roycedan bile...

    bu arada ingilizin, almanın en kralı sanırım italyanların tırnağı olamaz klasik sınıfında. yurtdışında ne kadar rekor seviyede satılan araç varsa italyan.
    o dönemde sayılı üretilen jaguarın aracı bile döneminin yine az rastlanan fiat 695 abarthı ile aynı parayı ediyor.


    dünyanın en paha biçilemeyen aracı için;
    Yüksek Türk! Senin için yüksekliğin hududu yoktur. İşte parola budur.

    MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

    Ey Türkoğlu bu ihanetlerin tarihini sakın unutma!
    16.11.2013
    08.06.2014

  10. #29
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    59
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu günlerde internet sitelerinden bakıyorum.Özellikle ilan sitelerinde önüne gelen araca klasik diyorlar.Sizce klasik nedir?Bir araca klasik diyebilmek için ne gibi özelliklere sahip olmalıdır?
    Bence klasik : Belirli bir yaşın üzerinde, her zaman değerli, az bulunur ya da çok sevilmiş (vw bettle, citroen 2DC gibi), tercihan tek kapılı, üretim adedi mümkünse düşük gibi özelliklere sahip araçlardır.Bütün bunlara sahip olmasa bile bir özelliği olması gereklidir.Mesela Elvis'in arabası, renault 12 nin Türkiye'deki ilk ürettiği araç ya da filanca yarışı kazanmış gibi özelliklere sahip olmalı?
    Peki sizce nedir durum?
    Yaş çok önemli olmasa daha doğru olur. piyasaya çıkar çıkmaz klasik olan bir sürü araç var.
    MG metro 6R4 205T16 vs vs


    Alıntı 16EC813 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    s2000 mesela klasik
    Bir tane sağlam bıraksalar bari.

    Alıntı YavuzNaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    70' li yıllar ve öncesi klasiktir bence.
    Hepsi 80 li yıllarda ısuzu motorlu dolmuş olarak sokaklarda geziyordu.

    Alıntı ilbeyyagci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öyle araçlar var ki 20-25 senelik mazisi olmasına rağmen çoktan klasik kategorisine girmiştir.

    1983-1991 yıllarındaki üretilen, tertemiz bakılmış korunmuş ilk kasa bir Boxer motorlu 910 kg Alfa 33 Quadrifoglio Verde'ye kim klasik değil diyebilir ?

    Veya çok iyi bakılmış bir Golf Mk2 GTI'a ?

    1994'e kadar üretilmiş bir Lancia Delta'ya aynı şekilde biri çıkıp klasik değil der mi

    Bu sebeple bana göre klasik, artık üretimde olmayan, korunması ve özen gösterilmesi gereken, bebek gibi bakılıp üretimde olduğu sürece farklı olmayı başarmış her araca denebilir. Aracın üretimi ve tasarım aşamasının keza özel olması da önemli bir kriterdir.
    Hepsi güzelde Alfa dedin mi iş hurda sınıfına girmezmi ?

    Alıntı civelek Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bencede klasik eski olmasinin yanida birde ruhu olmasidir yillarca bi bir ruha sahip olmasidir. Misal 56 bel air
    Bizim mahalledki taksi durağının değişmez arabalarından dı zamanında.
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

  11. #30
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    49
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    reno 12 , murat 124 sahibinden.com da klasik araba kategorisinde satılıyor antikacılıarın bir lafı vardır, 'her eski antika değildir' derler
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  12. #31

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    çekmeköy-yalova
    Mesaj
    3.882
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Neyin klasik olup neyin olmadiğini ulkemizde kullanicilar belirliyor hic bi degeri olmayan novalarin 40 50 bine el degistirdigi ulkemde malesef klasik yada klasik kulturu diye birsey yoktur.ne kadar insan a aa aa arabaya bak diyosa o araba o kadar klasiktir

  13. #32
    MMMacit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    103
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burdakilerin Bir Çoğu Klasiktir Heralde

    Demirayak Collection by PanoramicWEB Solutions

  14. #33
    GKS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Şehir
    ist
    Mesaj
    1.245
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence klasik 1900-1960 ların sonuna kadar üretilmiş araçlardır

  15. #34
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    50
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bütün yorumları tek tek okudum.Alıntı yapmadan biraz yorum yapacağım.Bir arkadaşım S2000 klasiktir demiş.Bence değil.Ama 20-30 yıl sonra klasik olacaktır.Ama S500 klasiktir.Olsada binsek
    Şimdi klasikle ilgili genel kanıyı ben yanlış buldum.Bence (ya da olması gereken) bir aracın klasik olması için bir değeri olması gerekir.Bir de az üretilmiş olması şart.Mesela : 70 lerin mercedes 230.4-230.6 ları klasik olmamaz.Ama aynı yılların 350-450 SL'leri kesinlikle klasiktir.Ülke önemli değil.Saklamaya değer olması gerekiyor.30-35 yaşında bir renault 12 ya da murat 124 klasik olamaz bence.Ama bir mirafiori ya da alpine kesinlikle klasik olacaktır.Mesela mitsubishi galant 80 ler itibariyle klasik olamaz ama beni vr4 olacaktır.Civic olamayacak ama typer olacaktır.Yine BMW 2002 klasiktir.Çünkü nadidedir ve rallylerde koşmuştur.Ama E28 kasa 3.16 olamaz.Aynı yıllara ait 6.30 vs klasik olabilir.Amerikanlardada örnekler var.Chevrolet impalanın bir çok modeli klasik olmaz.Ama 57-59 tek kapılıları klasiktir.
    Uzun lafın kısası aynı markanın değerli modelleri yani az üretilen ve az satılan, bir özelliği olan modelleri klasik olur ama herkesin alabileceği en alt modelleri klasik olamaz ya da olmamalı.
    Tabi bir de dünyada fanları olan çok sevilmiş aşırı çok satılmış modeller istisnadır ve kaideyi bozmaz.İlk postumdada yazmıştım vw beettle ve citroen 2cv(çirkin ördek yavrusu).İnanılmaz fanları var ve inanılmaz seviyor bu model.Ancak bu ikisinden başka var mı onuda bilmiyorum.
    Bunun dışında bence her markanın klasik modeli mevcut.Değerleri değişebiliyor ama var.Citroen ds bir klasiktir mesela.Sebebide yanılmıyorsam ilk pnömatik süspansiyona sahip olması.
    Sözün özü sahibinden.com daki turşusu çıkmış ve absürt meblağlar istenen hurdaların tahminimce % 90'ı klasikliğe yaklaşamaz bile.Tabi bu benim fikrim.
    Nadide şeyler değerlidir.

  16. #35
    darkmoon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    İstanbul Serengetisi
    Mesaj
    14.834
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı cabrioleter Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster

    ayrıca almanların hakkını da biraz fazla yemişsin almanların sınırlı sayıda bulunuabilecek bir micro carı bile benim diyen ingilizi cebinden çıkarır.
    porsche, mercedes ve bmw klasikleri ingilizlerin hepsinden yine değerli hatta yer yer bentley ve rolls roycedan bile...
    Almanın hakkını yemedim sadece almandan ciddi anlamda bir koleksiyoner değerinde araç fazla çıkmaz dedimki öyledir.. bunun nedenide ingilizlerin alayı iflas etti yada yıllar sonra tekrar birisi markayı satın aldı ama kel alaka üretimler yapdı falan..
    iflas eden yolda sayısı azalan parçası bile çok çok altın değerine binen araçlar nadideleşdikçe her zaman değerleri koleksiyonerlerin gözünde artar.. donör denilen parça amaçlı satılan araçların fiyatları bile astronomik olabiliyor aracın nadideliğine göre..

    Almanlarda pek bu yok adamlar dimdik ayakta.. bmw den çıkmazmı çıkar 10-12 tane koleksiyoner değerinde model ama bu 10-12 modelin 7-8 tanesini gerçek araba düşkünü meraklısı dışında şurda yazsam kimse duymamıştır büyük ihtimal.. yani öyle bilindik fiks modeller değil.. mercedes'de öyle.. porchenin zaten eski krom tamponlu 70 li yıllarda üretilenleri heleki özel ara üretimleri falan bugün sıfır porscheden pahalı fiyatlara satılıyor..


    Alıntı kadioglu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabi bir de dünyada fanları olan çok sevilmiş aşırı çok satılmış modeller istisnadır ve kaideyi bozmaz.İlk postumdada yazmıştım vw beettle ve citroen 2cv(çirkin ördek yavrusu).İnanılmaz fanları var ve inanılmaz seviyor bu model.Ancak bu ikisinden başka var mı onuda bilmiyorum.


    Eski mini ve renault 5 inde çok fanatiği var dünyada.. zaten bu araçların orjinal restarasyondan geçmişleride çok değerli fiyatlara satılıyor.
    Edebim el vermez edepsizlik edene... Susmak en güzel cevap, edebi elden gidene. [Yunus Emre]

    Zenginin malı Züğürdün çenesini yorarmış.. (ZZ Rules)

  17. #36
    Octane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2007
    Yaş
    36
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.241
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mercedesten ornek vernek gerekirse 85-93 ve 93-97 arasi s serileri klasiktir. Fakat sonraki kasalar hic bir sey olmayacak. Yine mercedeslerin dupont dedikleri kasa klasik degil fakat 115ler klasik olma yolunda. Bmw 2002 klasikken bmw e46 hic bir sey olamayacak. Fakat ayni donemin ferrari f355i mesela simdiden klasik oldu. Ama f360 klasik degil.

    Bir aracin klasik olmasi icin uretildigi donemde buyuk damga vurmasi, insanlari o kadar etkilemesi lazim ki ileride klasik olarak aransin. Aranan arac klasiktir. Istenen yasli arac klasiktir. Veyron mesela 30 40 sene sonra klasik olacak ama aventador hic bir sey olmayacak, fakat diabloya ya da countache bakin mesela.
    Oversteer scares passengers, understeer scares the driver... (meali: kasko yok muska var )

  18. #37
    ilbeyyagci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul/Bakırköy
    Mesaj
    630
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mkerim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yaş çok önemli olmasa daha doğru olur. piyasaya çıkar çıkmaz klasik olan bir sürü araç var.
    MG metro 6R4 205T16 vs vs


    Hepsi güzelde Alfa dedin mi iş hurda sınıfına girmezmi ?
    Girmez be abi

  19. #38
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Söylenen söylenmiş zaten Ama japon klasiği olacaksa benim gözümde

    ae86 corolla

    klasik olmaya aday ise
    impreza 22b
    evo6 tme veya öncesi
    r32 skyline
    Toyota Supra

    Tamam şu an klasik denilmese de 10-15 sene sonra denilecektir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •