2011 a6 da 80km kala zaten ışık yakıyor. 0 landığı zamanda rahat 15 km kadar gidebiliyorum fakat daha sonra 30 liralık alınca bile ışık sönmüyor :D
Printable View
2011 a6 da 80km kala zaten ışık yakıyor. 0 landığı zamanda rahat 15 km kadar gidebiliyorum fakat daha sonra 30 liralık alınca bile ışık sönmüyor :D
benim anlamadıgım şu bu adamlar genleşme deposunu yaparken binbir türlü hesap yapıp oraya yerleştiriyor boş yere koymazlar.Depoyu ve genleşme tankınıda fullediğinizde , genleşme olursa ne olacak ?
pompa hortumlarından kalan yakıtıda katarsan ordan da bir kaç litre fazlalaştırıyor.
Gorunce yazacaktim ama yazmisim zaten diger konuda :D
Kısmet abi zaten sorulara cevap verilmis ama Zonguldak'ta suan en iyi yakit po de haberin olsun.
ben 45 lıtrelık deposu olan aracıma hamzabeylı sınır kapısında kendı ellerımle nerdeyse ceyrek depo dolu olan depo ya 42 lt benzın almıstım sok olup kaldım :)
Birkeresinde benimde 406 ile başıma gelmişti.. Depoyu fullemesini söylemiştim, en sonunda küsüratlı fiyat kalınca o rakamı tamlamakta üstlerine yok zaten, adam basa basa tam 35 TL fazla basmıştı ozamanlar benzin 4 küsürdü litresi, en son istasyonun ortasında arabanın altından musluk gibi benzin akıyordu şarıl şarıl, birde benim arabanın suçuymuş gibi atarlar giderler falan hemen tazyikli hortumlarla arabayı ve yeri yıkamalar falan.. Ozamanlarda mallığımıza denk gelmişti parasınıda vermiştik. Hiç unutmuyorum evin önüne geldim hala benzin damlatıyordu.. 2 saat falan sürdü tabi her dakika damlayan miktar azalıyordu..
Aynen abi bende yazmışım .
Ama yetkili servis ve üretici orası kullanılmaması gerekli diyor. Benzin istasyonunda çalışan pompacı tabir edilen arkadaşlar birşey olmaz diyor ve bizim insanımız pompacıya inanıyor. Buda bir ilginç.
Üreticiden iyi biliyor sanırım Pompacılar.
Ben bunu belkide 30-40 kere forumlarda yazmıştım ama yine yazayım.
Yakıt buharlaşan bir madde. Buharlaştığında depo şişip zarar görmesin diye bunu tahliye etmek gereklidir. Buharlaşan yakıtı atmosfere atmak hem paranıza zarar hemde çevreye zarar olunca bu yakı buharını tekrardan yakıt halinde çevirip motora veren depo havalandırma sistemi ve AKF (aktif karbon filtresi) sistemi vardır. Genelde bunu çok yapan araçlarda depo havalandırma sistemi arızası veriyor. AKF'de pahalı bir parça bilginize
Olması gereken otomatik pompa atınca durması.
Opel marka aracımda da bir kere başıma böyle bir şey gelmişti. Artık tabanca attımı kesiyorum. Uzun yolda geçen sene nasıl doldurduysa artık yakıtını ibre ilk yerinden oynadığında 100 km den fazla gitmiştim :)
Ben aracı teslim aldığımda satıştaki arkadaş 2 3 kere söyledi sakın doldurma diye. Teslimde farklı bir kişi daha vardı oda söyledi. Teslimattan 1 hafta sonra memnuniyet sormak için bayideki satış temsilcisi aradığında tekrar hatırlattı :D Artık ne kadar önemli olduğu buradan bile belli :D
Ama ilk fullediğimde pompa attıktan sonra adama dur yeter diyene kadar kendince sırf tutar düzlensin diye 2 3 litre daha doldurmuştu :D