User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: karter koruma fikirleri ?

  1. #1
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    karter koruma fikirleri ?

    arkadaşlar 99 civic aracıma karter koruma yaptrmak istiyorum. şuan yerden 10+ cm kadar yüksek. muayeneden sora dip basmak istiyorum. Air taktıralım dedik ama bütcemize uymadı. standart karter koruma ya modifiye yaparak yada herhangi bi yöntemle karteri koruyarak nasıl dip basabilirm ?

    Standart karter koruma ne kadar işe yarar ? yani şuan bile tümseklere çapraz girsem dahi sürtebiliyo. headers ın altını ezdm hatta biraz. headers flan problem değil de karteri delmek istemiyorm. p.tesi jantlarım geliyor ve muayeneden sora kafayı dip basacağım..

    güzel fikirlerinize ihtiyacm var.

    karter korumaya kum basıp öyle takmayı dahi düşündüm darbeyi emmesi için..
    SWAT

  2. #2
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kolay değil öyle ek civic de karter delmek. ben beceremedim enazından dip halimle. gerek yok ekşına kanımca

  3. #3
    Talih.b16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Sakarya/Adapazarı
    Mesaj
    1.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    böyle parçalar mühendislik işi parçalar.öle ilave parça kaynak falan sağlıklı olmaz allah göstermesin kaza anında sıkıntı olaylar yaşayabilirsin

  4. #4
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Agah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kolay değil öyle ek civic de karter delmek. ben beceremedim enazından dip halimle. gerek yok ekşına kanımca
    kardeşm zaten 1 kere delme hakkın var deldiğinin farkına varmazsan 1 motor parası daha harcamak istemiyorm. stock değil araç. bir sürü vakit emek ve para harcadk. şuan leylek spec bi süre drag koşturduk. ama artık yavaşlamanın zamanının geldiğini düşünüyorum.. ara sıra memlekete gidip geliyorum. ve yollar pek iç açıcı değil yani deldiğimin farkına varsam ve sağa çekmiş olsam bile o rezilliği yaşamak istemiyorum. o sebepten benm bu karter e muhafaza yapmam lazm. en son demir parmaklık yapıcam yani
    SWAT

  5. #5
    sagi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.983
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    headers yüzünden motor yaptıran arkadaşlarımızda var headers'ın ezilip ezilmemesinede özen gösterin öleyse
    35 KU 606- Outlander MT Turbo
    34 ENP 29 - TypeR
    34 VTE 64 - S2000
    34 VG 3670 - Type-R
    10 E 6622 - Civic vti

  6. #6
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Talih.b16 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    böyle parçalar mühendislik işi parçalar.öle ilave parça kaynak falan sağlıklı olmaz allah göstermesin kaza anında sıkıntı olaylar yaşayabilirsin
    abim eğer motor kulak direncinden bahsediyorsan hasport tipi dirence dayanıklı kulaklarım var. yani kaza anında motor içimden geçer arka koltuğa oturur. onun bilincindeyim. ben sadece ve sadece karterin altına ilk darbeyi emicek bi sistem arıyorum
    SWAT

  7. #7
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sagi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    headers yüzünden motor yaptıran arkadaşlarımızda var headers'ın ezilip ezilmemesinede özen gösterin öleyse
    kardeşim headers yine kartere göre 2. planda kalıyo. tabiki hayati öneme sahip ama bloğu yırtmadığı sürece ki yırtamaz alttan delinecektir. manifolt yine 4 2-1 çıkacak ve gazı atacak. zaten her sürttüğümde sağa çekip altına bakıyorum.
    haklsın uyardğn için teşekkr ederm
    SWAT

  8. #8
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mahmut bey gişelerde asfaltı kazıdık sekince arabanın içinden haftalarca asfaltın parçacıkalrı cıktı . hani görmedim ek da karter delen ki illa yaptırcam diyorsanız kolay gelsin aracım da buydu. ayrıca headers 2. plan demişsiniz ama karter zaten headers in üstünde kalmıyor mu, headers korur onu


  9. #9
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Agah Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mahmut bey gişelerde asfaltı kazıdık sekince arabanın içinden haftalarca asfaltın parçacıkalrı cıktı . hani görmedim ek da karter delen ki illa yaptırcam diyorsanız kolay gelsin aracım da buydu. ayrıca headers 2. plan demişsiniz ama karter zaten headers in üstünde kalmıyor mu, headers korur onu

    aynen. karterin altında head var ama şimdi gece işten çıkıp 230 km yol gidiyorum .ortalama 160-170 km/h civarı. biyere düşünce patlatsın istemiyorm yani tek amacım karter headers yapılır bi şekilde ama yağsız yemek bile olmuyo ehehe
    SWAT

  10. #10
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi siz oraya karterden daha sert bir metalden koruma yaptırmalısınızki cok sert bir darbede, darbenin kartere ulaşması bir nebze engellensin.. tabi bu kadar sert bir metali alt kısma monte ettiniz, sonuc? ağırlık dağılımı değişecek, ısı faktörü var, her ne kadar bu zamazingo altta bir yerlerde de olsa var bu faktör sanırım.. Birde tam bilgim olmamakla birlikte, şu kaza anlarında motorun aşağı düşmeme hadisesinide düşünmek lazım.. öte yandan, kalın bir sacdan, yada demirden yaptırdığınızda durum darbede yine değişmeyecektir diye düşünüyorum.. hani "paat" diye bir yere vurdugunuzda altı, karter ile muhafaza arasında başka bir sönümleyici olmadığından bir şekilde karter yine zarar görebilir diye düşünüyorum.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  11. #11
    Agah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2012
    Yaş
    31
    Şehir
    Başakşehir '.' Kasımpaşa
    Mesaj
    2.788
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    160 170 gidicekseniz zaten bu kadar imkanı yok basamazsınız ki

  12. #12
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mehmetRS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi siz oraya karterden daha sert bir metalden koruma yaptırmalısınızki cok sert bir darbede, darbenin kartere ulaşması bir nebze engellensin.. tabi bu kadar sert bir metali alt kısma monte ettiniz, sonuc? ağırlık dağılımı değişecek, ısı faktörü var, her ne kadar bu zamazingo altta bir yerlerde de olsa var bu faktör sanırım.. Birde tam bilgim olmamakla birlikte, şu kaza anlarında motorun aşağı düşmeme hadisesinide düşünmek lazım.. öte yandan, kalın bir sacdan, yada demirden yaptırdığınızda durum darbede yine değişmeyecektir diye düşünüyorum.. hani "paat" diye bir yere vurdugunuzda altı, karter ile muhafaza arasında başka bir sönümleyici olmadığından bir şekilde karter yine zarar görebilir diye düşünüyorum.
    işte ondan dolayı karter ile karter muhafaza arasına kum basmak yada talaş basmak gibi fikirler doğdu. talaşı ses yapan dingile basardı ustalar eski kamyonlarda. ama iyi bi işçilik gerekiyo. motorun aşağı düşme olayı da mühendistler motor kulaklarını belli bi hız ile çarpınca kırılacak şekilde tasarlarlar ki kaza anında motor kendini bıraksın içeri girmesin diye. ama ne motorum ne kulaklarım orjinal. öyle kendini bırakan kulaklardan değil. ısı faktörü de önemli kesinlikle zaten havalandırma da gerekiyor.
    SWAT

  13. #13
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı suk3b3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte ondan dolayı karter ile karter muhafaza arasına kum basmak yada talaş basmak gibi fikirler doğdu. talaşı ses yapan dingile basardı ustalar eski kamyonlarda. ama iyi bi işçilik gerekiyo. motorun aşağı düşme olayı da mühendistler motor kulaklarını belli bi hız ile çarpınca kırılacak şekilde tasarlarlar ki kaza anında motor kendini bıraksın içeri girmesin diye. ama ne motorum ne kulaklarım orjinal. öyle kendini bırakan kulaklardan değil. ısı faktörü de önemli kesinlikle zaten havalandırma da gerekiyor.
    poliüretan malzemeler düşününebilir aslında darbeyi emme ile alakalı.. kumdan daha mantıklı olabilir.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  14. #14
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi 160 170 gidecekseniz ve Agahın civic gibi basacaksanız gitmeniz epey bi zor karteli ilk 5 km de patlatırsınız burası türkiye yollar ***** koruma falan bişeye yaramaz bence ya yavaş gidin dip basın yada leylek spec devam edin derim
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  15. #15
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Tuna-EP3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi 160 170 gidecekseniz ve Agahın civic gibi basacaksanız gitmeniz epey bi zor karteli ilk 5 km de patlatırsınız burası türkiye yollar ***** koruma falan bişeye yaramaz bence ya yavaş gidin dip basın yada leylek spec devam edin derim
    kardeşm dip basalm da 110 a da razıyım
    SWAT

  16. #16
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Malzeme seçiminden çok anlamam ama; 'Delrin® 100ST BK602' kullanabilirsiniz bence. Biraz kalınca olursa kırılmaz hem, esner çok çok.

    Bi çeşit polimer plastik, ihtiyaç duyulan ölçüde kalıp gibi alınıp frezede vs uygulanacağı yere göre işlenirse çok güzel birşey çıkabilir ortaya, darbe sönümleme etkisi de olur hem.


    http://plastics.dupont.com/plastics/...Prop_11_06.pdf İncelemek isteyen olursa değerleri verilmiş burada

  17. #17
    Risendark - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.805
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence de esneyip kırılmayacak bi malzeme daha mantıklı bunu araştırın vardır illaki böyle bişey
    Herkes ektigini Biçer bu hayatta...

  18. #18
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Malzeme seçiminden çok anlamam ama; 'Delrin® 100ST BK602' kullanabilirsiniz bence. Biraz kalınca olursa kırılmaz hem, esner çok çok.

    Bi çeşit polimer plastik, ihtiyaç duyulan ölçüde kalıp gibi alınıp frezede vs uygulanacağı yere göre işlenirse çok güzel birşey çıkabilir ortaya, darbe sönümleme etkisi de olur hem.


    http://plastics.dupont.com/plastics/...Prop_11_06.pdf İncelemek isteyen olursa değerleri verilmiş burada
    bakalm kovalayalm bunu bi. ama ank. ist. haricinde bi yerde yoktr sanrm
    SWAT

  19. #19
    Mikrop_Ali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.745
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kartonla kalıbını alıp delik yerlerini baglantı noktalarını hazırlayıp sanayide sac büküm işi yapan biryere kestirip yaptırabilirsiniz. asansör imalatcısı tanıdık varsa onlarda yapar.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •