Benim en çok korktuğum şanzuman ve motor onlarda yılda aralıklar ile 1.5 ay kullanacağım bir araç gittiğimde sıkıntı çıkarttığı zaman hiç tat vermez üzülürüm....
Printable View
Bende cj5 hastasıyım ama henüz cesaret edip alamadım :)
Trafiğe çıkmıcaksan eğer buda uyar sana ;)
Connecting site...
Abi bence kesinlikle Niva tercih etmelisin.Arkadaşımın babasının işi gereği dağ yollarında ve hem kuru ve aşırı dik yerlerde hem de vıcır vıcır çamur diyebileceğimiz şartlarda hor kullanmamıza rağmen tık demeyen sayılı jiplerden biridir benim gözümde.Burda yazarken dik yerler ve vıcır vıcır çamur insanın gözüne basit geliyor ama o anın içinde olunca altındaki arabanın önemi ortaya çıkıyor ve bu bahsettiğim yollar Isparta'daki Gj5'lerin gidemediği yerlerdir.
Yükseltme olmasada olur ama özellikle dişli lastik takımı ve tavana vs. atılacak ekstra lambalar ile koy benzini yada gazı arkana bakma sür dağa derim abi.Şanzuman ve motor olarak sıkıntı çıkarmamıştı bizim kullandığımız Niva.Tercih senin tabii ki.
Suzuki Samurai'de düşünülebilir bahsettiğiniz aralıkta...
trafiğe girmiyceksen çekme belgeli bir araçda düşünebilirsin.. vergisi sigortası muayenesi ile falan uğraşmassın.. kafana göre her istediğinide yaparsın.. gösterdiğin yollar çünkü sanırım öyle trafiğin olduğu yani karayollarına bağlı yollar değil köy yolu patika yolu gibi yollar.. kısaca polisin jandarmanın trafik kontrolü yapıcağı yollar değil galiba..
Ya bu işler fabrika verileriyle olmuyor işte nivada kötü araba değil ama sürekli olarak hararet sorunu var kırma sorunları var gözümle gördüğüm bi olay ; niva bi kamyoneti çekerken difransiyel komple aşşa geliyor aks falan arabadan ayrılıyor..
Birazda kalite düşünüyorsanız CJden sapmamalısınız
Yaklaşık 2 yıldır niva sahibiyim az çok bildiklerimi yazayım. Nivanın en büyük sorunlarından biri çürümedir alırken iyi baktırmanızı tavsiye ederim. Alacağınız niva bakımsız ise ve bu tarz bi araç mekaniğinden hiç anlamıyorsanız sıkıntı olabilir. Alacağınız araç ne olursa olsun almadan aracın duracağı yerdeki usta durumunuda araştırın derim çünkü aracınız ne kadar sağlam olursa olsun arazi kullanımı süprizlerle doludur ve en ufak bi arızada tamir için kilometrelerce yol gitmek zorunda kalmayın.Ben hiç hararet sorunu yaşamadım ama çift fan uygulamasıyla bu sorun çözülebiliyor.Aks kırma olayı genelde yükseltilmiş nivalarda yaşanıyor ki bence gezi için kullanılacak nivada yükseltme gereksiz, ok 144 lastikle fazlasıyla kabiliyetli.
Niva için söylenen çok problemli araç lafınıda kabaca şöyle açıklayayım; Nivalar arazi olayına merak saranların genelde aldığı ilk arabadır dolayısıyla acemilik bu araçta atılır, bir iki çukurdan,bozuk yoldan geçildikten sonra normal arabadan sonra niva gözünüzde çok büyür ve kafanızdaki ordan atlarmı, burdan zıplarmı gibi sorular eyleme dökülür :) sonuç tabiki kırılan aks yada saplanmış bi niva olur.Hiç tecrübe yokken girilen arazi ve masraflar kullanıcıyı araçtan soğutur ve masraf etmemek adına satılığa konur ve yeni model bi arazi aracı bakılmaya başlanır. Bakımları yapılmış ve arazi tecrübesi olan kişilerin limitlerinde kullandığı araçlarda genelde pek sorun yaşanmaz.
Umarım işinize yarar daha detaylı bilgi isterseniz yazmanız yeterli saygılar.
Gayet açıklayıcı oldu zaten çok fazla deli gibi zorlayacağımız arazi söz konusu değil, dedimya R9 ile girdiğim yerlerin bir iki tık üstü yerlere girebilmek için kullanılacak ,aman altı vururmu depo delinirmi gibi şeyler demeden kafa rahat bir şekilde kullanmak amacıyla almak istiyorum. Mesela yukarıda link verdim 6-7 bine nivalar var daha çok stabilize yollarda ve orman yollarında yani kuru toprakta ve insan boyunu aşan otların olduğu tarla tarzı yerlerde kullanılacak öyle deli gibi rampa vs olmayacak
Kısacası köye gittiğimde 10 gün işimi görecek bir araç olacak.....
Edit: imla
Cok degil belki ama 1.5 sene kadar off road a gittim.
Ekipte niva da vardi, ama hararet yapiyordu 3u de. Cift fan ile cozuluyor denmis, cozumu var demek ki.
Sizin butcenize göre bana kalirsa en guzel arac 2000 civari suzuki vitara 4 kapi . Veya cok daha genis bisey derseniz land rover defender denk gelirse o da güzel
Yılda 10 gün kadar kullanılacak bi araç için yüksek cc yüksek model arazi aracı vergi açısından boşuna masraf olur düşüncesindeyim. Benim niva 92 model 6 aylık vergisi 49TL
bugün jeep lerle arası iyi olan bir arkadaşımla muhabbet ederken ona sordum ne yapabiliriz diye...
köyde 1.5 ay kullanacağın bir araç için Sİ'ı satmak çok mantıksız git bi utv al sizin orda 10 numara olur dedi...
utv için sahibindene bakarken şöyle birşey gördüm görüntü acayip hoşuma gitti 126 bisten yapmışlar acaba bu tür bişey sorun çıkarır mı ?
Connecting site...
lastikleri değiştirip daha dişli bi lastik alıp iş görür mü acaba :D