Galerici burada kullanan kadar suçsuz.
0km araba satıp kronik bir kusur çıkması galericiyi ilgilendirmez diye düşünüyorum
Printable View
eğer arızası fabrikasyon olmasaydı standart bir arıza olsaydı satıcıyı ilgilendirebilir
fakat burda fabrikasyon bir arıza olduğu kanıtlanmış galerilik bir durum yok
bu arada borusanın ceo suda saçmalamış oyle bir mantıkmı olur nerden geçirdiklerini soylesinler insanlarda ona gore alışveriş yapsın
Bu mantık nedir ? Galeri bu arabayı Chery denmi alıyor ? Ahmet ustamı topluyor bu aracı ? Aynı fabrikadan çıkmıyormu bu grey market olayını bizmi yanlış biliyoruz acaba. Aynı aracı Almanyadan aldım Türkiye'ye dönüş yaptım. Biz ilgilenemeyiz Almanya'ya mı götürün diyorlar ? Yapıyorlarsa Almanya'nın sattığı arabaya kâr ortağımı oluyorlar. Tam bizim uyanık milletimize yakışır bir açıklama olmuş.
Adam kendinden alınmayan aracın doğal olarak garanti işleriyle uğraşmak istemiyor. Belki garanti ücretlerini direkt servis ödüyor ancak Tr deki garanti çalışanları, müşteri hizmetleri çalışanlarının ve operasyonlarının masraflarını kendi karşılıyor, neden kendi işini baltalayan bir sisteme destek olsun ki... Yada neden kendi alıcılarının işlerine ayıracağı zamandan ayırıp hizmet kalitesini etkilesin. Bu arada ben grey araçların 2 yıl garantisi var biliyordum. land rover kabul etmiyormu?
mercedes de etmiyor yani etmiyordu seneler once yuvarlak farlı 2003 e270cdi almıslardı garantiye girmedi diye davalıktılar sonucu oldu bilmiyorm ama o arkadasımı gormedim senelerdir :D
Siz arabaniz arizalaninca servise gidiyorsunuz servis ithalatci veya uretici ile anlasmali arabayi ondan aldiniz cunku.. Direk ana firma ile kimse ugrasmiyor muhattap ithalatci..
Burda da muhattap galerici..
Urunu ithal eden veya ureten sorumludur aslinda..
Benzer olarak iphone arizalaninca california yu aramiyoruz sonucta..
Suclu aramiyorum ben sorumluluk sahibi galericiye neden hesap sormuyorsunuz diyorum..
O zaman borusan ceo su hakli kimse ses etmesin..
Borusanda satici sonucta bu mantikla gidersek fabrikasyon hata olduguna gore borusanda ilgilenmesin..
Sanki galeri para kazanmiyor yani vakif mi onlar..
Para kazanmasini biliyosa riski almasinida bilecek ithal ettigi ayipli mali onartacak veya yenisini verecek..
Biliyorum benim dayiminda basina ayni sey geldi yag pompasindaki arizadan motor gitti..
Sandik motor geldi..
Borusanda buyukce bi galeri sonucta.. Kucuk galeriden ne farki var? oda yedek parca tutmasin servis vermesin..
Boylece fiyatlari indirebilir..
Burda anlasmali ithalatciya yuklenmek cok anlamsiz..
Kanunda zaten ithalatciyi sorumlu tutmakta..
peki benim bildiğim durum şöyle , grey market denilen araçlar distribütörden bağımsız bir x kişi galeri aracılığı ile ithal ediliyor. Doğrusu , distribütör istenilen donanımı vs sağlayamıyorsa ; çok sıra bekletiyorsa ; aracın ithalatını yapmıyorsa , grey market'a başvurulur. Araç gelince ithalat vergisidir , ötvsidir yatırılır. Distribütörle gelmiş kadar yasal olur vergiler tam ise. E vergiler doğru yatarsa , 230 bin euroluk araç nasıl 170 bin euro ya alınıyor ? Distribütör kar ı %26 27 değil heralde ?
Araç nereden alınmış olursa olsun Distribütör firma üreticinin o ülkede ki temsilcisidir, distribütörlüğünü yaptıkları malı garantiye sokmamak zaten abuk bir durum çünkü orada temsil edilen bir üretici firma var. Kaldı ki olay fabrikasyon bir hata, üretici hatalı-kusurlu mal üretip satmış. Ha eğer üretici bir takım bahanelerin arkasına sığınmış ayıplı malını almıyorsa tercih etmemek lazım. G.market/distribütör olayı farklı, sapla samanı karıştırmamak gerek. Yarın öbür gün ikinci el aracın garantisi düşer yapcak bişey yok deseler bazılarımız ona da e adam haklı sıfır araç satacak tabi diyecek.. Sanırım otomotiv firmalarıyla kusurlu/sorunlu mal sorunu yaşamayan firmaların nasıl aciz,pislik hallere girebildiklerini de bilmiyor.
Eşref Biryıldız biraz yanlış bir üslup kullanmış bence. Çalıştığım şirketler grubunda Borusan'ın yetkili servisi de mevcut. Diğer mesajlarda belirtilmiş servislerde Grey market araçlar 2. 3. sınıf muamele görüyor çünkü öncelik Borusan ithalatı olan araçlarda. Grey market araçlar bizim servisimizde de garanti kapsamında işlem görmüyor tüm işlemler ücret karşılığı yapılıyor.
Fakat garanti kapsamı araçlarda yeri geliyor fabrika hatayı kabul edip garanti kapsamında sıfır motor gönderiyor. Bazen ortalama maliyetli arızalar bile garanti işlemi yapılıp garanti kapsamında yapılabiliyor.
garanti uluslararası değil mi? bir turist bmw iile türkiyeye gelse arıza yapsa borusan bizden almadınız garanti dışı mı diyecek?
Birde nusterileri nin indirimleri var zengin musterilerinin daha cok siraan kullanicinin hic indirimi yok. Adamina gore muamele var
grey market ötv eksik ödense bile bu borusanı veya başka firmayı ilgilendirmez devleti ilgilendirir yani ben 1TL'ye de alsam fabrika sorunluysa araçla ilgilenmek zorundalar
Gecmis olsun. Beyefendiyi tvde izledim, aklima iki soru takildi birincisi aldigi aracin gercekten sifir oldugundan hic suphelendimi? Kimsenin gunahini almayalim ama belki bu araca binildi sanziman arizasi oldu ve derme catma disarida yapilip dusuk km olmasi sebebiyle km sifirlanip satildi ve serviste herhangi bir kaydi olmadigi icin sasi nodan bile cikmadi? Cunku bmw marka sifir km olarak uygun fiyatli diye grey market alinan arac ayni bu sekilde kisa surede sanziman arizasi yapiyor ve almanya ile gorusme sonucu aracin ilk bakimina yurt disinda girdigi ortaya cikiyor. Boyle bir durumda o arac yetkili servise girmeseydi kimse anlayamazdi. Boyle bir durumu nasil ispatlayabilirler ? 7 arac diye belirtti ancak hepsinin sorunlari birebir aynu degil ve acaba borusan cikisli araclarda ayni bu arizadan kac arac gelmis? Ikincisi, beyefendi istinye subesiydi tam hatirlamiyorum araci servise cektirdim aracimi geri vermediler orada zorla tuttular dedi. Boyle bir durumda yuruyemeyecek durumda arizali araci tutmayip ne yapabilirlerdi veya ne kadar sure arac orada tutulmus ve bir servis bir araci nasil zorla tutmus onu merak ettim aciklayabilirseniz sevinirim cunku tvde aracin zorla tutuldugu sureyi belirtmedi orayi tam anlayamadim.