Boyanın dokusu ve aracın çizgileri belli ediyor genelde. Yazıyla nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Ben de %100 ayırt ederim diyemiyorum ama dayım 5dk incelesin nerde ne var sayar :D Söylemiyor da nasıl anladığını :)
Printable View
Boyanın dokusu ve aracın çizgileri belli ediyor genelde. Yazıyla nasıl anlatabilirim bilmiyorum. Ben de %100 ayırt ederim diyemiyorum ama dayım 5dk incelesin nerde ne var sayar :D Söylemiyor da nasıl anladığını :)
bugunn iki tane arac baktimm mac boyali oldugunu anlamak degill bir boyali olan var bir boyali olann yanii bincegimizz alicagimiz arac dalga dalgami olsun insan yine neye bindigini bilmekk istiyor bugun dedigim gibi iko arac baktimm boyaa yok gibiydii makina ile anladikk digeri isee sanki eline almissin badana fircasini boyamissin adama dedim kendonmi boyadin araci halaa boyasiz diyor :D
valla bakarım arabanın yanlarından arabaya , hatları düzgünse tavanda boya yoksa alırım :) orası burası beni ilgilendirmez
Bu konu aşırı sıkıntılı :D
arkadaslar boya takintisi yapmayin falan diyosunuzda 2010 model 374813 kere komple boyanmis arabayi aaaa temiz bak bu araba yeni boyanmis gibi yurt disi kafasimi yasayalim ? bence boya eski aracta sorun olmamali ama modelli arabalarda boyle diyerek galericilere kendimizi miktiriyoruz.adam arabayi alirken burasi burasi burasi boyali diye fiyat kiriyo ama satarken boya olur diyo cakarim oyle ise.boyandiysa orjinalligi gitmistir bu kadar basit , boyasiz ikinci elde her zaman degeri yuksektir ve olacaktir
fabrikadan çıktığı gibi gram boya bulana araç bedava :D
http://distilleryimage4.ak.instagram...0a1fbb3c_8.jpg
sulu boyaylamı boyamışlar onu yaw :D
ohaaa one oyle yaa arabayi paralel o kapiyo dikey boyamislae :D
#25 de çıtayıda mı iptal etmişler? :D
Bildiğim kadarı ile anlatayım..
Öncelikle boya için..
Arabaya güneş altında değil gölgede bakılıcak..
Arabaya boya ya karşısından değil yandan bakılıcak..
Arabanın her parçasının başlangıç ve bitiş yerlerinde muhakkak boyanın sonu veya başlangıcını belli eden hataları el veya göz ile hissedersiniz..
Kaporta veya değişen için..
Kapı ve Kaput ve Bagaj gibi parçaların kenarlarında mastıklar en iyi ipuçlarıdır fabrikada otomatik makinalar her zaman aynı görüntüyü verecek şekilde mastık çeker fakat atölyelerdeki ustalar kendi el ayarlarına göre çektikleri için fark görülür..
Arabaya karşıdan baktığınızda parçalar arası boşluklar açık kapalı yamuk olur çızgiler birbirini takip etmez.. Çivatalar ben değiştim der..
metalik renklerde en belirgin durum ton farkı. İşyerimde bir corolla var kum beji renkte, inanın aracın her parçası ayrı tonda, anlamamak için kör olmak lazım. Araca yandan göz hizasında bakıldığında boya altında macun varsa ki genele olur, dalgalı bi hat oluşturuyor, ışığın kaporta üzerindeki yansıması da önemli tabi. Ve yüzeysel boyalarda uşan boyanın farklı aksamlara sıçraması da anlamak için önemli. Bağlantı yerlerindeki vidaların aşınmış olması ya da vida tiplerindeki farklılıklar, ustalar genelde uygun diş ne ise onu takar, çoğu gidipte orj. almaz.
Şahsen boya takıntılı bi insan değilim 3 araç boyattım şimdiye kadar, hepsinin de boya önce ve sonrasını fotoladım, satarken de gösterdim sorun çıkmadı.
Ama gel gelelim yüzeysel boya var denilen yerin altında 30 cm lik çektirme düzeltme çıkması insanı rahatsız eder.
Araç sorgulamasında Dikkat: Fabia içerir diye bi konum var, ordaki aracı ben boyattım, ilanı açan adamın olaydan haberi yok, şimdi bilmeyen biri gitse ilandaki bilgilere aldanıp canı yanar.
yarı cıta iptali yapılmış :D
Kırmızı toyotanın, belli ki kapısı değişmiş.Yapılan hata ise boya karışımı yanlış yapılmış olabilir, veya alt boyasının füme olması gerekirken, boyacı beyaz atmış da olabilir. :)
Araçta boya'ya gölge bir kısımda bakılır.
Yandan arac'ın ana hatlarına,boya lekelerine,dalgalanmasına,zımpara izine filan bakılıp anlaşılabilir
Değişen ise,mastikler,puntolar,vidalar buna işaret eder
benim e36 da değişen yoktu ustalar ön üç parça değişmiş dedi. 2. ve 3. ustaya gösterdik değişen olmadığı anlaşıldı :)
bir diğer arabamda da değişen parçayı bulamamışlardı . başka parçaya değişmiş demişlerdi :)
o yüzden ustalara pek güvenmemek lazım çoğu ezbere konuyor açıkçası .
ancak şasenin kulelerin kapı içlerinin boyalı olup olmadığını, düzeltme olup olmadığını çoğu usta anlar önemli olan da o zaten . gerisi mühim değil :)
yarisi metin şentürk boyamış